Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 1343 ggr
Mitchika
2015-09-25 12:00

Veckans fråga #1

Jag tänkte försöka dra igång med något nytt här på sajten kallat "Veckans fråga"! 😃

Frågan är tänkt att postas varje fredag (schemalägg publiceringsfunktionen kommer hjälpa mig stort här) och kommer vara Pokémonrelaterad på ett eller ett annat sätt. Jag kommer även försöka ha med något mer roligt Pokémonrelaterat i dom här inläggen (som under den här veckan) och eftersom det är första gången så tänkte jag att vi kan börja med hela TRE frågor istället för en!

Denna veckas fråga är inspirerad av NateWantsToBattle och hans underbara Pokémonsångparodi "Kanto". Så, medlemmar, säg mig…

**Vilken är er "hemregion"?
**

Regionen ni utforskade första gången ni spelade ett Pokémonspel, vilket nästan blir samma fråga som..

**Vilket var ert allra första Pokémonspel?
**

Det allra första spelet i huvudserien som ni spelade och…

Kommer ni ihåg vilken starter ni valde då, er allra första?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-09-25 12:10
#1

Min hemregion är Kanto, första regionen jag utforskade i originalspelen Red/Blue/Yellow. Nostalgikänslan jag får av den där sången är underbar. 😍

Det första spelet jag spelade var min syrras Pokémon Red, men mitt allra första egna spel var Pokémon Yellow. 🙂

Startern, ja.. Jag valde en Charmander som allra första Pokémon i mitt lånade Pokémon Red, men mitt första egna spel och min första egna starter? Pikachu i Pokémon Yellow. Så jag räknar Charmander och Pikachu som mina första, bägge två. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-09-25 14:11
#2

Jag upptäckte först Unova och spelet var Black 2. Min starter blev Snivy och jag tyckte den var så himla söt med sin "kaxiga" uppsyn. Han fick ett namn har jag för mig, men var det var minns jag inte.

molam
2015-09-25 14:47
#3

första spelet var Kanto, då gick jag med Bulbasaur! Och det var mitt egna pokemon röd! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LottaV
2015-09-25 16:10
#4

1. Kanto  2. Pokémon Gul som jag lånade av en vän. Men mitt första egna var Pokémon Ruby. 3. Första pokémon var Pikachu.

Ett gott skratt förlänger livet

-Aida-
2015-09-25 20:11
#5

Jag brukar säga att jag bodde i Kanto eller kommer ifrån Kanto. 😂
Kanto va min första region, mitt första pokemon spel nånsin var Pokemon Yellow, jag fick en gul Gameboy color och har båda kvar ännu.
Eftersom jag spelade Pokemon Yellow så var min första Pikachu, ååh herregud vad jag älskade den lilla gula filuren!
Min Pikachu tyckte jag var bäst i världen, jag brydde mig inte om han dog på ett slag, han va min nummer 1! han satt aldrig på datorn en enda gång.

Mitchika
2015-09-25 20:12
#6

#5 Åh, jag känner precis likadant som du! Kanto är mitt hem och därför älskar jag Nates sång om Kanto så mycket. 😃😍

Samma här, Pikachu satt aldrig på datorn och jag gjorde så mycket för att få den lilla pälsbollen så stark och tuff som möjligt. Surfing Pikachu forever! ❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2015-09-25 20:20
#7

#6 Min Pikachu blev aldrig någon Surf Pikachu tyvärr.🤓
Men de gjorde den inte mindre älskvärd, den följde efter mig och talade om precis vad den kände och tyckte. 😃 mina kunskaper om pokemon när jag var 7-8 år var inte…. bra xD
jag tittade tillbaka på mina pokemon när jag var i tonåren, då såg jag Pikachu hade attackerna Thundershock, Thunderbolt, Thunder, Slam! 😂

Mitchika
2015-09-25 20:27
#8

#7 Jag jobbade som en dåre för att få min Pikachu till en Surfing Pikachu (älskade N64 med Pokémon Stadium) och det var så värt det. 😃

Mina kunskaper var inte mycket bättre, men det rörde mig inte i ryggen. Pikachu var lika älskad för det och han, likt din, talade om vad han tyckte och kände om vart vi var och vad vi gjorde. Det där move setet känner jag igen väl från innan min Pikachu blev en Surfing Pikachu! Skrattar

Jag tror att min Pikachu kan Thunder, Thunderbolt, Surf och Mimic. Dessutom har jag en Raichu (min Pikachus bästa vän) som kan Pay Day. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nilamalin
2015-10-02 13:44
#9

Mitt första spel var Red och därmed var Kanto den första regionen jag utforskade, tillsammans med min Squirtle. Fast jag känner mig nog mer "hemma" i Johto. :)

Upp till toppen
Annons: