Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 2067 ggr
Mitchika
10/10/15, 4:08 PM

Veckans fråga #3

Det är dags för en ny Veckans fråga! Skrattar

Den blev försenad med en dag då min hund opererades i fredags och jag hade helt andra saker i tankarna än sajten den senaste veckan. Men nu är den här och det blir mer musik från NateWantsToBattle! 🙂

Så, medlemmar, säg mig… 

**Vad tyckte ni om Pokémon X/Y och alla förändringar som kom till Pokémonserien med dom spelen? 
**

Tonvis med förändringar gjordes i dom spelen, bland annat Super Training och Pokémon-Amie och Megaevolution och… ja, så mycket nytt dök upp med den här generationen! Dom tog spelen till en helt ny nivå och det har påverkat serien enormt (vilket ses bland annat i ORAS). Har det blivit  bättre eller sämre, vad tycker ni? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
10/10/15, 4:14 PM
#1

Personligen tycker jag att det var en enorm förbättring! Jag har ALLTID velat ha något i stil med Pokémon-Amie och Super Training älskar jag (så enkelt att EV-träna). Megaevolution var jag 50/50 till i början då det känns som en Digimon-ripoff, men jag måste erkänna att jag älskar det och det är oerhört kul och läckert att se och använda i spelen. 😃

Pokémon X/Y är några av mina favoritspel i serien nu, även om dom inte toppar listan. Jag älskar hur striderna ser ut, hur Pokémon-Amie påverkar dina Pokémon i strid och att ett starkare band till dom ger dig övertag i strider.. 😍

Lite OT till veckans fråga, men det här är en av låtarna jag lyssnar på när jag spelar Nuzlockeutmaningar. "Things that fail to kill me make me level up", kan det bli mer perfekt för en Nuzlocke? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/11/15, 6:03 AM
#2

Jag tycker också det blev bättre, även grafikmässigt. Allt blir liksom mer levande på något sätt. :) Först tyckte jag som du, att det var lite Digimon över det hela. Visst, nu finns det megas som är rätt snyggt gjorda, men själva grejen med Mega evolution känns nästan lite…onödigt..? Blir det någon skillnad, eller kan dom bli lika starka även utan sin megastone? Men annars gillar jag spelen. :)

-Aida-
10/11/15, 11:00 AM
#3

X och Y va verkligen spännande med allt nytt, älskade Amie, har alltid velat kunna peta på mina pokemon, mata med dom nå mat och klappa dom och leka med dom, så Amie fick dom med allt jag önskade mig förut!
Super training har verkligen varit efterlängtat, så mycket lättare att ev träna nu, de va verkligen inte kul förut när man fick sitta och räkna allt sen hålla koll på hur många pokemon man dödat.
Tyckte det var dumt av dom att förändra spelet så mycket som dom gjorde med mega evolution, tycker först och främst att det var helt onödigt, jag använde inte mega evolution en enda gång när jag spelade genom spelet, tyckte det var dö enkelt, hade velat spela de på en svårare grad från början men det är helt klart en intressant grej i wifi battles.

Det sämsta med X och Y var dom förbannade "kompisarna" som hela tiden är så förbannat positiva och hela tiden ska hålla på "kom med mig hit" och sen "kom hit också" "nu måste du prata med mig" lämna mig ifred för f*n!!!
Jag kan faktiskt spela själv! jag har spelat sen jag var 7 typ jag vet faktiskt hur det funkar!!🤓
i ORAS jublade jag när man äntligen blev av med dom där kompisarna och fick gå runt som förut, jag avskyr verkligen karaktärer som ska lägga sig i mitt spelande bara för att berätta nåt jag kunde kommit på själv eller redan vet, eller som i XY "jag måste stoppa dig precis här och nu för att tala om att jag har mindre pokemon än dig i min pokedex." ………………………….. 😟

Mitchika
10/11/15, 12:00 PM
#4

#2 Jag håller med, det känns mer levande i och med att man kan göra så mycket mer och interagera så mycket med sina Pokémon både i strider och utanför! 😃

Mega Evolution är praktiskt och användbart som sjutton, speciellt i strider mot andra spelare. Nej, dom kan inte bli lika starka utan Mega Evolution (att Megautvecklas höjer flera av deras stats under tiden dom är Megautvecklade), men dom kan vara lika användbara eller till och med bättre utan dom. 🙂

Mega Evolution förändrar deras type i många fall också, plus ger dom en helt annan ability. Mega Charizard X blir till exempel Dragon/Fire istället för Fire/Flying som en vanlig Charizard är. 🙂

Men ja, Mega Evolution kändes inte direkt supernödvändigt även om det är lite småcoolt och användbart för vissa Pokémon. 

#3 Ja, det där kan jag hålla med om. Spelet var ALLDELES för enkelt. Jag varvade det i Nuzlocke-läge och förlorade inte en enda Pokémon. Och en av mina Pokémon som var med mig till slutet var en Pikachu (BOSS! ❤️), som för all del nästan dog mot Mega Gyarados men klarade sig tack vare vårt band via Pokémon-Amie. 

Jag missbrukade visserligen min Mega Lucario Amon och min Mega Charizard X Belial genom hela spelet. men det var ju för att båda var så himla coola. Jag ville se dom så mycket som möjligt. 😍

Haha, åh… dom där förbaskade kompisarna. 😂
Jag hade inte så mycket emot dom, även om dom kunde vara obeskrivligt irriterande ibland. Kan vara för att jag sa åt dom att kalla mig för "The Almighty", så dom kändes mer som mina "minions" som jag härskade och styrde över än något annat. Som jag dessutom behövde hjälpa för att dom var nya, oerfarna och inte riktigt visste bättre. 😃😇😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nilamalin
10/12/15, 10:53 PM
#5

Älskar Amie! Inte bara det att man får bättre band till sina pokémon - inte bara som en spelfaktor, utan att man som spelare känner sig mer connectad med dem. Det jag gjort mest i Amie är att studsa garnnystan och lösa pussel. :D Hade hoppats på nya minispel till ORAS, men icke.

Jag är verkligen fullkomligt värdelös på Super Training, så det har inte förenklat EV-träning ett smack för mig …

Mega evolutions känns mest bara onödigt, men jag har accepterat det mer och mer. Jag använde dem inte alls i X, men i AS har jag använt det lite grann i alla fall.

Jag är också mycket förtjust i 3D-grafiken. Striderna känns mer engagerande, och platser som Glittering Cave är så roligt att springa runt i. :)

[Blue_Lugia]
10/13/15, 1:16 AM
#6

Lite OT, men är det fler än jag som aldrig går in o en grotta utan att ha med en Escaped rope för att jag är rädd att inte hitta ut? Jag har nog lite klaustrofobi…

Annons:
[Blue_Lugia]
10/13/15, 1:17 AM
#7

Escape rope

-Aida-
10/13/15, 7:49 AM
#8

Jag går alltid in i grottor och sen halv vägs går jag vilse, kollar i mina bags och ser att jag glömde köpa escape rope, och fortsätter gå vidare, oftast hittar man escape rope i grottorna, så blir det varje gång.
men dom äldre spelens grottor har jag gått så många gånger så jag kan dom utantill ändå.

nilamalin
10/13/15, 1:09 PM
#9

Haha, jo, känner igen det där. Åtminstone i de större och mer invecklade grottorna ser jag alltid till att ha ett Escape Rope med mig i. Det gäller även dem jag hittar i, fast det är mer för att det är så lång och jobbig väg ut ur vissa.

Upp till toppen
Annons: