Annons:
Etikettpokemon-prylar-gosedjur-etc
Läst 5344 ggr
Novissen
2015-11-07 20:47

Nya inköp

På Comic Con gamex mässan i Stockholm hittade jag de här fina gosedjuren: Delfox och Primal Groudon 😃

Annons:
Mitchika
2015-11-07 20:49
#1

Dom är underbara, din lyckost! 😍😃

Gah, jag som skulle gått dit… Yrar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Novissen
2015-11-07 20:56
#2

Tack!jag blev så glad när jag såg de. Det fanns JÄTTE mycket andra pokemon plushes där bra priser var det också.. Men det var bara de jag köpte

Mitchika
2015-11-07 20:57
#3

#2 Gah igen… 🤦‍♂️

Det var väl nästan tur att jag inte kom iväg då, egentligen. Jag hade troligen köpt upp alla mina pengar och suttit och käkat luft vid det här laget.. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-11-08 09:55
#4

vad häftigt! jag har aldrig varit på nå såna där cons men om jag åkte dit så skulle jag nog köpa varenda pokemon jag såg. 😍

leagm
2015-11-08 11:11
#5

Gud vad snygga!😍

Jag var på Comic Con och retrospel mässan i malmö för ett tag sen och de sålde också gosedjur men för ett väldigt högt pris😕

Jag köpte Pokémon Blue version istället. Men nästa gång, då jäklar ska jag skaffa mig några gosedjur😃

molam
2015-11-08 11:45
#6

Var på Kurocon och hittade en  Mega Charizard som var nästa lika stor som mig, 600 spänn, men hade bara med mig 500 spänn För att Stoppa mig själv x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Novissen
2015-11-08 12:26
#7

Lycko jag har 4 stycken pokemon gosedjur.Det känns som man borde ha köpt fler men då hade de inte fått plats i sängen 😒 Här har vi mer bilder!

Novissen
2015-11-08 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Här har vi de i när bild😄

Novissen
2015-11-08 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bulbasoar och Tottodile hittade jag på loppis för typ ett år sedan 😀 Jag älskar de!!(:

molam
2015-11-08 12:48
#10

HAr endast 2 v-v Espeon och Glaceon xD Men har även ett Pikachu halsband i Äkta silver, det är superfint ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2015-11-08 14:26
#11

jag bar bara 4 plushies, en stor mudkip, charizard x, liten lapras och mega swampert, men har också typ 7 miljoner figurer. 😛

tycker groudon ser jätte mjuk och gosig ut! 😍

[Blue_Lugia]
2015-11-09 07:52
#12

Jag har nog så många (alldeles för många) att jag tappat räkningen…..:s

leagm
2015-11-09 08:53
#13

Jag har bara några nostalgi gosedjur.

En stor Pikachu jag fick när jag var liten, en Charmander som jag hittade på en loppis i Danmark (den var lite trasig så jag sydde till den i skolan) och en Bulbasaur som jag fick från en mamma vars barn tänkte slänga alla sina gosedjur. Har haft de 3 i ungefär 7 eller 8 år nu.

Har ni några tips på vart man kan få gosedjur för ett bra pris? På Comic Con var de väldigt små Eevee utvecklingarna för 120kr st, och det tyckte jag var lite för mycket🤓

Annons:
-Aida-
2015-11-09 09:19
#14

de enda du kan vända dig till vad jag vet är ebay eller wish, de är mest fakes som säljs där man får läsa kommentarerna ifall leverantören är seriös eller inte, min syster fick jätte fina plushies därifrån fast dom inte va riktiga från japan.
jag brukar alltid vänta tills dom har sänkt priset en gång, sen kan man få den sänkt två gånger till innan man beställer den men de är lite random.

leagm
2015-11-09 12:07
#15

Tack för tipset!😃 Har aldrig köpt något på Ebay förut så jag ska va försiktig 🙂

[Akiraka]
2015-11-09 17:13
#16

Det finns pokevault om man vill vara säker på äkta japanska pokemon center plushies. men de är inte billiga.

[Blue_Lugia]
2015-11-09 22:44
#17

Jag tycker också Pokevault känns "säkrare" på något vis. Men som du säger, det kostar därefter…

Novissen
2015-11-10 17:40
#18

Jag har försökt att handla på Ebay men jag vet inte hur man gör.Det händer bara konstiga saker.. Det känns osäkert om paketet kommer fram. Jag älskar pokemon figurer också jag. Jag har många. Mest från Tradera och loppis

pokeplushmaniac
2015-11-12 12:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag köper in lotter från ebay och säljer dem sen på tradera och fb. De flesta är officiella och om inte så kommer det stå klart och tydligt. Jag har ca.80 st plushies på ingång så tradera kommer fyllas med pokemon plushies en tid framöver :-) Dessa kommer in i december, men har även en som kommer bara om några dagar.

~Måste fånga fler!

molam
2015-11-13 18:50
#20

Treecko!!! <3 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Novissen
2015-11-13 20:38
#21

LYCKO LYCKO LYCKO jag vill också ha😒 Särsilt Reshiram Vad många du har😭😒

pokeplushmaniac
2015-11-17 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Det där är bara en bråkdel som jag har hemma just nu för försäljning :-) Jag håller även på att sälja min egen collection då jag har för många :-P

~Måste fånga fler!

parsee
2015-11-19 00:47
#23

De pokemon plushies jag hann se på Gamex/Comiccon såg tyvärr inte fina ut. Några var bättre, ex. de #0 har hittat. Men det fanns en hel del Eeveelutions som var bedrövliga, nosen satt uppe i pannan på vissa eller var väldigt dåligt gjorda.  Var nyligen i Japan och ingen plushie såg så ut i något pokemon center om ens begagnade affärer som Mandarake. Blir lite fundersam till ifall de sålde "fake" pokemon på Gamex men är ingen expert på området. Vore mycket tråkigt ifall de tar in försäljare som säljer piratkopior på ett så stort evenemang. 🤔

Har en mindre Glaceon och Bulbasaur hemma och de är superfina! Önskar att jag köpt fler, speciellt en gigantisk Inkay som var supermysig😇

-Aida-
2015-11-19 08:12
#24

Tyvärr är de så att på evenemang så säljer de fake pokemon plushies, dom kan se ut hur som helst, som du sa bland annat nosen uppe i pannan eller har sett en kyogre med ögonen på magen, de är bedrövligt!
Går du in i ett Pokemon Center i Japan då ser du enbart äkta plushies, dom säljer aldrig något som är fake.
Fake plushies har även tagsen som dom använder i Japan men färgen kan skilja dom åt, lappen kan va mörkare eller ljusare i färg.
Det är inte svårt att se en fusk plushie, men ser den väldigt äkta ut och är billigare så varför inte köpa den ändå, jag har däremot inga fuskisar alla mina kommer från japan.

pokeplushmaniac
2015-11-19 20:42
#25

Vad synd då jag tänkt fara på nån con i framtiden för att kolla in försäljningen på pokeplush, men nu känns det inte lika spännande då man hör dessa recensioner om dom… Jag har ingen fake i min samling ännu och har inga planer på det heller. Det är inge fel på bootleg om dom ser bra ut, men personligen så vill jag inte ha dem i min samling. :)

~Måste fånga fler!

-Aida-
2015-11-19 20:57
#26

#25 Håller med, om jag åkte på evenemang och hittade en fusk som faktiskt ser bra ut då skulle iallafall jag köpa den, men jag skulle aldrig beställa på nätet, har läst om folk som sett bilder på en plushie som ser bra ut och fått en hel sne eller ful istället, så jag vill helst se fuskisen framför mig om jag ska köpa såna. 😂Tyvärr har jag aldrig råd att åka på såna evenemang, dom ligger alltid så himla långt bort, nackdelen med att bo ute i skogen.

pokeplushmaniac
2015-11-19 22:08
#27

Samma sak, bor för långt upp i landet så det blir dyra resor för att se på fake plushies… eeemh, nej tack. Då kan jag kolla på alla som säljs på nätet istället. :P
Jag litar aldrig på dom som lägger ut stock foton på tradera, ebay osv. Det innebär bara att man slösar pengar på nått som man kunde ha köpt en äkta för.
Skulle gärna vilja att P.center kan frakta till Sverige, skulle vara så lätt att få in nya, söta mjukisar som man annars måste ha en andraman för. Men de lär ju inte hända den närmaste tiden så får väl köra på denna bana så länge :)

~Måste fånga fler!

Annons:
-Aida-
2015-11-19 23:08
#28

Tycker också dom kan ta och frakta till Sverige, men tror inte de kommer hända, vi är inte så värst populära här med pokemon, när jag va liten kryllade det av pokemon plushies och leksaker i butikerna,  men i dagens läge har jag bara sett samlar kort, det är synd att det blivit så.

pokeplushmaniac
2015-11-19 23:11
#29

Jag hoppas bara att nu när Pokemon Go kommer så kanske nån plushies slinker in i affärerna :)

~Måste fånga fler!

[Akiraka]
2015-12-05 23:59
#30

Jag kom faktiskt över en äkta plushie idag Mega charizard X har Tag ska försöka ordna en bild när jag kan. 😃Det är inte vanligt med äkta japanska pokemon center plushies i Svergie

[Akiraka]
2015-12-06 00:52
#31

pokeplushmaniac
2015-12-06 08:26
#32

Ståtlig, vart köpte du den? Kan du ta en närbild på pappers tagen? Den ser underlig ut, dock kan det vara ljuset och vinkeln. :-)

~Måste fånga fler!

-Aida-
2015-12-06 10:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Tycker också pappers tagen ser underlig ut, även om den ser väldigt väldigt bra ut själva plushien så tror jag inte att den är äkta.
Så här ska en äkta lapp se ut från Pokemon Center.
Charizard x har ju blåa klor på axlarna, dom borde vara fullständigt synliga på Pokemon Center plushies och klorna på fötterna ska inte vara helt platta.
Mycket imponerande charizard du hitta ändå, tyvärr har inte mina affärer pokemon plushies alls men ändå tittar jag alltid efter såna utifall att för man vet ju aldrig.

[Akiraka]
2015-12-06 11:43
#34

Ska ta en ny bild tagen kan dock ha solblekts eller legat kontigt

Annons:
[Akiraka]
2015-12-06 12:11
#35

ljuset blir konstig eftersom det är för mörkt när jag tar bilden

Mitchika
2015-12-06 13:01
#36

En viktig detalj jag lägger märke till omedelbart när det gäller skillnaden på papperstagen är att Akirakas plushies tag saknar Copyrighttexten och Copyrightikonerna som syns tydligt på Aidas plushies tag. Sen som Aida skriver så saknar Akirakas Mega Charizard X dom blåa taggarna på axlarna, en detalj som känns konstig att dom skulle missa. 🤔

Aida, har du en fullbild att lägga upp på din Mega Charizard X i tråden? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-12-06 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#36

Mitchika
2015-12-06 13:17
#38

#37 GAH, så fin! Där ser man taggarna på axlarna perfekt också. 😍

Det ser inte ut att vara samma modell som Akirakas, även om papperstagarna är nästan likadana. Hur många olika äkta varianter finns det av Mega Charizard X, någon som vet? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-12-06 13:54
#39

Vad jag vet finns det bara en variant, jag brukar inte gilla tygerna på Pokemon Center plushies men jag hitta ingen annan charizard x så jag köpte den iallafall.

[Akiraka]
2015-12-06 14:06
#40

det enda som skiljer min rakt av. Från din är. Fotot är inte det bästa av min taget med mobil telefon. Och för dåligt ljus. är just copyright texten. Och materialet efter påpekan från Mitchika

pokeplushmaniac
2015-12-06 17:41
#41

Skulle tyvärr säga att din Akiraka är en fake då det som tidigare sagt att det endast finns en variant av mega charizard än så länge.  P.Center skulle aldrig sälja en tag utan copyrights och jag ser även en tråd som hänger lös från din X nos som indikerar på fake. Även ögonvitan skiljer sig från varandra.
Det var just därför jag frågade vartifrån du köpte den då jag hade aningar om fake, affären i sig som säljer den kan säga mycket om det är en äkta vara innan man ens har köpt den…

~Måste fånga fler!

Annons:
[Akiraka]
2015-12-06 20:06
#42

Jag har inget namn på Affären som var på Sci Fi mässan i stockholm och det säger väl egentligen allt.

-Aida-
2015-12-06 20:28
#43

Jag vill också åka på mässor och köpa pokemon plushies! 😃❤️

[Akiraka]
2015-12-06 20:29
#44

De flesta plushies dock på mässor är ganska dåligt tillverkade som Murrexs säger.

pokeplushmaniac
2015-12-07 07:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

De flesta plushies som säljs på mässor är tyvärr fake. Många tar till och med lika eller mer betalt för en fake än en äkta. Då är det lika bra att försöka hitta någon vänlig själ som kan vara en mellan-man som ex. köper direkt från P.Center i Usa/Japan.
Man skall alltid tänka kritiskt på sina köp. Om man ser nått och inte är säker är det bättre att fråga än att lägga ut pengar på nått som inte är det man tänkte sig och det visar sig att man lagt ut hundra lappar för nått som är värt 20kr om ens det.
Om man nu vet att det är en fake och kan bevisa det vid ex. mässor så skulle jag personligen pruta ner den till det verkliga värdet, annars far jag hem och köper en likadan via ebay med fri frakt.
Många plushies kan man tro är fake, men det kan visas vara en mirage (gammal plush från 1990- tidigt 2000-tal) Mirage kan vara värda upp mot tusenlappar, ex. min pikachu som jag trodde var en fake är en mirage som är  värd omkring 400-600kr. 
Försöker bara informera folk om plushies då det är väldigt lätt att man blir lurad i dagens samhälle.

~Måste fånga fler!

Upp till toppen
Annons: