Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 958 ggr
-Aida-
2016-01-16 22:56

Mysterious Egg

I de nyare spelen som X,Y och ORAS kan man få Mysterious Egg från Mystery Zone, vilket är samma sak som bad egg.
Bad egg är känt för att straffa hackare, det är helt enkelt korrupt data som blir så många ägg att de skriver över riktiga pokemon i PCn, äggen typ förökar sig.
I oras däremot verkar det vara ofarligt, den gör liksom ingenting, den bara finns.
Folk verkar ha råkat ut för ägget bara genom att göra normala saker som att byta pokemons eller breeda.
Ägget ska tydligen ligga kvar i spelet fast man börjar på en ny spar fil.
Jag tycker förstås att det är fruktansvärt att normala spelare ska behöva straffas med Bad egg bara för datan råkar bli lite korrupt vid nåt tillfälle, jag lägger stort värde i mitt spel eftersom mina pokemon ligger på den.
Vad tror ni om mysterious egg? Har ni sett nån sån?
Även om den inte är nå farlig i ORAS så vill man ju ändå inte ha den.

Annons:
Mitchika
2016-01-16 23:05
#1

Whoa, det har jag inte hört om! 😮

Är Mystery Egg så illa att man är fast med det även om man inte sparar att man fick det? Jag menar då om man gör något normalt som att breeda två Pokémon och får ett Mystery Egg? Kan man starta om utan att spara och bli av med det då? 

Det blir man nästan paranoid över nu.. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2016-01-17 09:50
#2

Jag har ingen aning om det fungerar eller inte, dom som fått ägget har ju inte märkt nåt och sparat sitt spel som vanligt.
Det får man nog testa själv isåfall, jag känner mig lite paranoid att spela nu om man kan få de där ägget, om mina pokemon skrivs över…. då känns det ungefär som att mitt liv skulle ta slut.😂

Mitchika
2016-01-17 12:19
#3

#2 Jag delar den känslan, faktiskt. Usch, nu måste man ju vara på sin vakt rejält nä man spelar. 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2016-01-17 15:56
#4

Har inte hört talas om varken mysterieggs eller mysterizone 😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: