Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 1370 ggr
Mitchika
2016-01-22 21:07

Veckans fråga #5

Veckans fråga återupptas igen och kommer förhoppningsvis dyka upp med jämnare mellan rum nu! 😃

Det finns så många talangfulla människor och speciellt artister därute som bidrar med så mycket inspirerande Pokémonmusik. Den här veckan bjuder jag på en låt från MandoPony, som ser på Pokémonvärlden på ett ganska djupt sätt och skapar några intressanta tankeställare, åtminstone hos mig. Givetvis är veckans fråga relaterad till den. 🙂

Vad är målet med er Pokémonresa och hur känner ni när ni har uppnått det? 

Ni har säkert spelat igenom åtminstone ett av spelen vid det här laget, eller skrivit en historia eller fantiserat om en Pokémonresa någon gång. Avslutat en Nuzlocke eller annan svår utmaning, kanske. När ni väl når målet och står där vid slutet, hur känns det? 🙂

Är det bara en glad, belåten segrande känsla som varar ett tag innan ni går vidare till nästa grej, nästa utmaning eller stannar ni upp och reflekterar lite över äventyret och vad som har hänt? Ser ni er spelkaraktärs utveckling och framsteg ihop med dennas (era) Pokémon och vad allt dom gått igenom kan ha fått för effekter? Dela med er av era tankar! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-01-22 21:08
#1

En lite seriösare fråga än dom tidigare Veckans Frågor kanske, men jag tyckte den var intressant och gav lite att fundera på och reflektera över som även går att relatera till verkliga livet. Glad

Jag återkommer med mitt svar på frågan imorgon när jag inte håller på att kollapsa av trötthet. 😴

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2016-01-22 21:58
#2

Mina Pokémonresor brukade alltid handla om att bara klara spelet men numera så spelar jag Pokémon antingen för att tävla eller för nostalgins skull. Att spela gen 2 igen känns verkligen som en tidsresa, det är en liten bit av min barndom som alltid kommer finnas här och vara likadant som då och jag älskar det. Annars så är den bästa resan att planera, testa och träna upp ett lag inför en turnering!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
2016-01-23 00:52
#3

När jag väl tagit mig igenom spelet så tänker jag på mina pokemon vad dom har överkommit och stunder då jag bara känner mig så himla stolt att dom klarat av något jätte svårt, det finns inte så himla mycket att göra i slutet tycker jag, så det känns tomt att man inte kan följa storyn liksom och se dom fortsätta växa sig starkare.

Mitchika
2016-01-23 11:41
#4

Målet med min Pokémonresa varierar väldigt mycket från spel till spel och gång till gång. 🙂

Pokémon berör mig väldigt mycket och väldigt lätt, vilket gör att det är roligt att se hur djupt man kan göra det. Hur mycket karaktär man kan utveckla hos sin tränare/huvudkaraktär och alla andra Pokémon under resans gång. Se hur mycket man kan förändra äventyret och göra historien till "sin egen" mer än att bara följa det som spelet ger en. 

Målet i mina Nuzlocke Pokémonresor är väldigt enkelt. Tränaren vill överleva och få sina Pokémon att överleva också, på gott och ont. Samma med liknande utmaningar. 

Mitt personliga mål? Jag vill ha ett äventyr som berör, underhåller och engagerar mig! Jag vill utveckla och lära känna karaktärer och Pokémon med personligheter som driver en historia framåt där dom alla utvecklas (personlighetsmässigt, inte bara utvecklas i spelet) och ingen är densamma när dom står där i slutet som dom var när dom började. Igen, på både gott och ont. 😃

Hur jag känner mig när jag når målet, däremot, varierar också väldigt mycket. Den vanligaste känslan är att jag är oerhört stolt, nöjd och tillfredsställd, men jag ser ändå möjligheterna för mer. Kan historien fortsätta? Är det dags att skapa en ny tränare med nya äventyr och nya Pokémon eller kan den gamla fortsätta på ännu en resa med både gamla och nya Pokémon och vänner innan det blir uttjatat eller går det emot tränaren själv? 

Varje avslutat äventyr gör mig glad och uppspelt och jag ser alltid chansen för fler så fort jag låtit det gamla sjunka in ordentligt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2016-01-24 14:33
#5

Mina pokemonresor gå ut på att jag skall klara spelet naturligtvis. Och jag vill lära mig mer och bli bättre, sist men inte minst, så tycker jag det är jätteskönt att sitta på kvällen när det är lungt och spela spelet, jag blir avslappnat då.

jag kär gärna matcher och jag kollar GTS väldigt ofta.  Varje gång jag börjar om, så blir det en utmaning till mig själv också, jag brukar alltid ha med en eller två pokemon som jag aldrig har gått med, eller ens har tyckt om. Dessa två får jag inte byta genom spelets gång, oavsett vad som händer ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: