Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 1104 ggr
Mitchika
1/29/16, 12:00 PM

Veckans fråga #6

Det är dags för en ny Veckans fråga! Skrattar

Vi håller temat med musikvideos, mest för alla talangfulla människor därute som gör det hela möjligt. Den här gången är det en fantastisk rockcover på Pokémon Johto Theme Song av NateWantsToBattle feat. MatPat. Nate är en av mina absoluta favoriter när det gäller Pokémonmusik och musik till många andra spel och serier också. 🙂

Så, medlemmar, säg mig… 

Vilken är den bästa, engelska introlåten i Pokémonanimen? 

Jag väljer att skära ner det till enbart den engelska den här gången, då det finns så fantastiskt många bra introlåtar på bland annat originalspråket japanska och det förtjänar nog en egen fråga, tycker jag! Vilken är det? Pokémon Johto? Master Quest? Den allra, allra första? "I wanna be a hero" eller låtar från ännu nyare säsonger? 

Berätta och länka gärna om låten finns på YouTube! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Novissen
1/29/16, 5:07 PM
#1

För mig om det gäller song så är Lugias song bäst

[Blue_Lugia]
2/6/16, 1:00 PM
#2

Jag gillar introt från första säsongerna bäst. Så mycket minnen som kommer fram varje gång från förr! Jag minns att jag alltid gick upp tidigt innan skolan för att hinna se "Pokemon". Och det var det alla snackade om i skolan. :)

Mitchika
2/6/16, 2:02 PM
#3

Jag har inte hunnit svara på den här veckans fråga, men jag har SÅ SVÅRT att välja.. Det finns nog inte en enda jag inte gillar, bara tycker olika mycket om. 🤔

Nej, jag kan nog inte välja, men.. en låt som fortfarande ger mig rysningar är öppningslåten till Orange Islands, "Pokémon World", på både svenska och engelska. 😃

Tyvärr hittade jag ingen svensk version av bra kvalité på YouTube, men här är den i alla fall. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2/6/16, 2:03 PM
#4

Svenska versionen av Pokémon Johto får inte glömmas bort heller, tycker jag. Underbar låt det med. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2/6/16, 2:04 PM
#5

Jag lägger in fulla versionen av svenska Pokémon Johto också när jag ändå är på gång. Från den tredje Pokémonfilmen. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: