Annons:
Etikettnyheter
Läst 6963 ggr
Mitchika
2/28/16, 11:06 AM

Pokémon Sun/Moon - Vad vi vet hittills

Vi behöver en samlingstråd för information om dom nya Pokémonspelen, tycker jag. All ny information som släpps i spelen postar vi om här och jag sammanfattar det sedan här i huvudinlägget för lätt tillgång till det hela. 😃

Nya Pokémonspel är på g!  "Pokémon Sun" och "Pokémon Moon" 

Än så länge är inte mycket information släppt om dessa spel och det finns många spekulationer runt på  nätet om spelen, men vi ska försöka hålla oss till mestadels fakta i den här tråden och bekräftad information. 🙂

Vad vi vet hittills om dessa nya spel: 

  • Första videon som avslöjade Sun and Moon

  • Deras engelska namn kommer vara "Pokémon Sun" och "Pokémon Moon" och det ryktas om att nästa generation av Pokémon är på gång med spelen (vilket i så fall blir generation VII). 

  • Vi har fått ett releasedatum! Spelen kommer att släppas den 18:e november 2016, men att det kommer få Sverige release den 23:e november 2016, enligt Bergsala! 

  • Tre helt nya och aldrig tidigare sedda starters för det här spelet! Rowlet, en Grass/Flying-type som liknar en liten uggla. Litten, en Fire-type som är väldigt kattlik. Popplio, en Water-type som påminner om en säl. 

  • Legendarerna för Sun och Moon har avslöjats! Suns legendar är ett majestätisk, vitt lejonaktigt monster medan Moons legendar är en vacker, ståtlig fladdermuslik varelse. Inga namn ännu. 

  • Den nya regionen heter Alola och verkar vara rejält inspirerad av Hawaii. 

  • "Pokémon Sun" och "Pokémon Moon" kommer kunna ta emot data och Pokémon från dom nyligen släppta 3DS-versionerna av Pokémon Yellow, Pokémon Red och Pokémon Blue via Pokémon Bank! För första gången kommer vi ha möjligheten att föra över Pokémon från dom allra första generation I-spelen till dom senare generationernas spel! 

Det är inte mycket än, men information kommer troligtvis släppas bitvis under året som det brukar göra. Revealtrailern för "Pokémon Sun" och "Pokémon Moon" lägger jag in här nedan också, för den som ännu inte har sett. 

Jag kommer hålla ögonen öppna efter nyheter om spelen  och jag hoppas att ni gör det också och postar allt ni hittar här! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Lilyz]1
2/28/16, 12:13 PM
#1

Står i slutet av trailern att spelen kommer till "Holiday 2016", vilket tyder på att de kommer till jul! ❤️

Jag är så taggad!

Mitchika
2/28/16, 12:27 PM
#2

#1 Åh, jag kan knappt vänta..! 😍

Jag hoppas det gäller för oss också, Jag är också taggad till tusen! Tur att jag har Pokémon Red att distrahera mig med just nu och stilla mitt Pokémonbegär. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2/28/16, 2:24 PM
#3

Jag tror dom kommer släppa sun och moon samtidigt över hela världen med tanke på att dom har gjort de med de förut med de andra spelen.

Draken
2/28/16, 3:27 PM
#4

Längtrar, längtar,längtar :D har inte lyckats hitta ,Blue och red än, så jag får roa mig med Oras och X-Y så länge ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2/28/16, 3:51 PM
#5

#3 Jag hoppas verkligen det. Vi fick ju X och Y samtidigt, men OR och AS blev ju försenade för oss i Europa med en vecka.. 

#4 Dom finns i eShoppen under nyheter just nu. Jag har redan skaffat mig Red och spelar igenom en Nuzlocke i gammal nostalgistil. 😃

Efter jag är klar med Red ska jag skaffa Blue och spela igenom det. Sist avslutar jag med Yellow. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2/28/16, 5:15 PM
#6

#5 Jag har också skaffat Red, även om jag nyligen spelade det… Det lär nog dock dröja ett tag eftersom jag ska köra mina Mystery Dungeon jag köpte härom dagen. Men det är långt kvar, så man lär väl ha mycket spel att fördriva tiden med dom kommande månaderna….*host*. ;)

Annons:
Novissen
2/29/16, 12:32 PM
#7

JAG ÄR JÄTTE HYPAD PÅ POKEMON SUN AND MOON jag fick reda på det på youtube igår men tyvärr har jag inget 3ds 7generationen kommer att bli awesome hoppas jag

[Lux]
3/1/16, 6:30 PM
#8

Undra vad dem har för avsikt med allt dem releasar nu innan  release av Sun&Moon 😛   
Kommer garanterat att bli större än X&Y

Mitchika
3/1/16, 6:34 PM
#9

#8 Det är deras 20årsjubileum, klart att det måste vara stort! 😃

Jag kan knappt vänta tills mer info släpps. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/1/16, 6:36 PM
#10

Jag skulle vilja se box arten på dessa spelen! 😃 Undrar hur pokemonen kommer se ut! 😮

[Lux]
3/1/16, 6:38 PM
#11

#9 Ja, precis! Kommer bli kul att få mer information så småningom. Är ju som ett barn som väntar på att få öppna julklappar.😃

#10 Undrar samma sak! 😃

Mitchika
3/1/16, 6:50 PM
#12

#10 Samma här! Nya legendarer som troligtvis kommer vara relaterade till solen och månen, om man ska relatera det till namnen. 😃

För mig blir det Pokémon Moon, ingen diskussion om saken! Trots att jag inte vet någonting om spelen. Månen framför solen vilken dag som helst. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/1/16, 6:55 PM
#13

Jag kommer välja moon enbart för loggan är blå. 😂 Så gör jag alltid, blått ska de va.

Annons:
[Blue_Lugia]
3/1/16, 6:59 PM
#14

#12 För mig låter båda titlarna attraktiva, så jag vill ha mer info innan jag bestämmer mig. Solsken i all ära, men håller med dig lite där, visst är det vackert med en stor fullmåne en sen kväll/natt. <3

-Aida-
3/1/16, 7:01 PM
#15

Här är lite intressant observation om sun och moon.

https://www.youtube.com/watch?v=ryF2pry-kos

Mitchika
3/1/16, 7:06 PM
#16

#13 Härligt! Blått är flott. 👍

#14 Det låter som en bra idé, jag lär sluta upp med båda spelen i slutändan i alla fall men Moon ska det bli först. 😃

Jag blir trött och mår dåligt av solsken, så jag tänker inte göra något för att stötta eller stödja solen över huvud taget. 😃😇😈

Ljus mår jag bra av, men direkt solsken så går jag undan. Månen däremot… Dansa på fälten eller genom skogen med hunden under fullmånens sken. Det är känslor, upplevelser och minnen att älska för livet. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
3/1/16, 7:38 PM
#17

#16 Jag hade akut D-vitamin brist till följd av att jag gömt mig från solen, läkaren ringde närapå ambulans efter provsvaren, nej usch aldrig mer! :( Så sol behöver i alla fall jag. Usch så OT det blev nu…;)

Mitchika
3/1/16, 7:46 PM
#18

#17 Herregud, det lät superilla! 😮

Jag trycker i mig D-vitamintabletter på vintern och måste uthärda solen på våren och sommaren under hundpromenader. Det har tack och lov varit tillräckligt för mig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilyz]1
3/1/16, 8:56 PM
#19

Jag/vi kommer att köpa båda så jag och sambon kan spela tillsammans! Antagligen kommer vi slåss om vem som ska få spela på Moon. 😛

Draken
3/2/16, 8:36 AM
#20

Blir Moon för mig ocg Molam kommer köra Sun :)

Undrar hur nybörjarna ser ut, vi brukar köra med olika, och jag har första valet, eftersom jag betalar 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
3/2/16, 9:09 AM
#21

#17 Vilken tur. :) Ja jag äter också såna på vintern. Åh, kan knappt vänta tills vi får se några pokemon, som starters!! Vill ha mer info nuuuuu!!!

Mitchika
3/2/16, 3:45 PM
#22

#20 Haha, lyx med första tjing på startern! 😃

Gah, att vi måste vänta! Tålamod är SÅ överskattat, visa i alla starterna och boxcovers, för sjutton! 😃😍😡🤤🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/3/16, 9:04 AM
#23

Går emot strömmen som alltid jag, verkar det som xD Sun vill jag ha =3 Jag hoppas att mamma väljer eld som alltid för då har jag Fritt val på mina favorit typer… läs gräs och vatten xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/3/16, 9:14 AM
#24

#23 Vad synd att vi inte får någon Treecko då, eller hur? ;)

molam
3/3/16, 12:26 PM
#25

Jaa!! D= Treecko är nog den bästa nybörjaren av dom alla v-v xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/3/16, 2:59 PM
#26

#25 Haha!

_pipboyPokemon
3/3/16, 9:57 PM
#27

De släpps 31a december 😡 

synd att mitt tålamod inte är min starkaste sida.

Annons:
[Blue_Lugia]
3/3/16, 10:50 PM
#28

#27 Va? Var har du hört det?

-Aida-
3/4/16, 3:22 AM
#29

31 December är inte de riktiga släpp datumet, de är en lördag, plus att de är sista dagen på hela året.
Man kan förhandsboka redan nu på Amazon, släpp datumet är satt på 31 december för att de riktiga är okänt, de kommer uppdateras med de riktiga när de väl är känt.
Mer troligt att de kommer släppas under hösten än sista dagen på hela året.

[Blue_Lugia]
3/4/16, 8:07 AM
#30

Vad bra, jag vill definitivt inte vänta till Nyårsafton innan jag får spelet! ^^

Draken
3/4/16, 10:53 AM
#31

Vänta tills nyårsafton låter inte som en rolig ide 😮 Hoppas det släpps under tidlig höst (eller ännu bättre i sommar :p )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/4/16, 11:05 AM
#32

#27 Jag är nästan 100 % säker på att det inte släpps den 31:a december. Det brukar dock vara ett vanligt "placeholder-datum" för butiker och andra ställen att sätta på förhandsbokningar av spel när det riktiga releasedatumet inte är avslöjat eller bestämt  ännu. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
3/4/16, 2:20 PM
#33

#31 Sommar känns nog lite tidigt tyvärr, har en känsla att dom precis börjat med spelet nästan…

molam
3/4/16, 2:40 PM
#34

DE brukar ju släppa spel i oktober/november, se om det blir så nu? Men av nån anledning så känns datumet 16 bekant eller vad man ska säga, känns som det ska släppas den 16 DEcember eller nått Eventuellt 16 november, har inte läst det nånstans, det känns bara som det :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
-Aida-
3/4/16, 2:48 PM
#35

Tycker dom ska tagga ner nu med att släppa pokemon spel, dom släpper hur mycket som helst detta år, blir för mycket pengar. 😂
Fick liksom köpa en helt ny konsol till Pokken Tournament och sen kommer väl Nintendo NX kanske nästa år eller nåt.

[Blue_Lugia]
3/4/16, 3:58 PM
#36

#35 Tyvärr är det väl just pengar dom vill ha…:/

_pipboyPokemon
3/4/16, 5:50 PM
#37

#28 Såg det på amazon, de släpps 31 december och skickas 31a december.

-Aida-
3/4/16, 6:26 PM
#38

#36 Det är just pengar som ger oss dessa underbara spel! 😂
Tyvärr är det inte lite pengar, konsollerna går bara upp i pris och spelen blir mer avancerade i grafiken, utvecklingen går framåt, tyvärr växer inte pengar på träd.
Men det är också enbart därför jag köper nya konsoler så jag kan spela pokemon. 😞

[Blue_Lugia]
3/4/16, 6:51 PM
#39

#38 Jo men i slutändan är det väl att tjäna pengar som är alla spelutvecklares förhoppning?

[Lux]
3/4/16, 7:13 PM
#40

För mig gör det dock inget om det tar några månader då jag ska ha barn om ca två veckor, så kommer ha fullt upp ändå😛

Mitchika
3/4/16, 7:58 PM
#41

#40 Lite OT, men måste bara säga GRATTIS till det! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
3/4/16, 8:47 PM
#42

#40 Så spännande! Grattis! All lycka till er! 🥳

[Lux]
3/4/16, 9:49 PM
#43

Oj, tack så mycket på er 🤗
Men för att hålla sig till ämnet, är det någon som vet när nästa information eventuellt kommer läka ut? 😃

[Blue_Lugia]
3/4/16, 10:06 PM
#44

Här hört att nästa Coro-coro magasin kommer ut nu i mars, så kanske får vi någon mer info då? Grattis från mig också! ^^

DogeLove
3/5/16, 4:22 PM
#45

#40 Grattis

[Blue_Lugia]
3/12/16, 11:08 AM
#46

Ååh det verkar som att vi får lov att vänta en månad till innan något mer om Sun and Moon kommer ut. Kollade på Serebii, och det var inte mycket nytt under solen… :/

[Akiraka]
3/12/16, 3:11 PM
#47

Fast vi vet levlen på Volcanion nu. det är väl en nyhet i sig

Mitchika
3/12/16, 4:17 PM
#48

#47 Men vad har det med Sun och Moon att göra? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Akiraka]
3/12/16, 4:53 PM
#49

Ingenting

Mitchika
3/12/16, 5:15 PM
#50

#49 Det här är nyhets och informationstråden om Sun och Moon, Volcanion hör inte riktigt hit. Information om Volcanion borde bäst postas i en annan/ny tråd så att den inte missas. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/22/16, 6:44 PM
#51

I den japanska loggan på Pokemon Sun och Moon syns de två olika kristaller, en gul på Moon och en blå på Sun, dom verkar heta Synergy Stones enligt Pokken Tournament, ett sätt för tränare att komma i kontakt med sin a pokemon och sen mega utvecklas och använda sin starkaste attack som dom kallar Synnergy Burst.

molam
3/23/16, 8:36 AM
#52

#51 Jaa, det hlrde jag nått om när jag läst pokemon analyser xD

Dessa pokemon analyser tror också att dom hittat en "Leaked List of pokemon" MEN där finns ett stort men med denna lista…. den har inga nybörjare, enligt analyserna så tror dom att man kommer får välja mellan ALLA nybörjarna från alla generationer då det är 20 års jubileum.

Vad tror ni om det?
OM det nu är så, så känns det väldigt fel xD

Pokemon analyserna har också börjat kolla in på omgivningarna och tror att sun/moon är Hawaii inspirerat.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
3/23/16, 9:37 AM
#53

De har jag också hört om, just att vissa pokemon i den listan va lite tropiska som finns på hawaii gorde det hela bara mer troligt, just nu vet man ju inte om de är den riktiga listan eller inte.

[Blue_Lugia]
3/23/16, 10:41 AM
#54

Vissa spekulerar ju om det här kan vara en andra hälft! ) av gen 6, då det inte , blev så många Pokemon. i den, därav inga starters… :/ Alla dessa teorier och spekulationer gör mig förvirrad. Serebii känns som det ända man kan lita på i dagsläget, så om inget postas där, tar jag allt annat som fakes. :)

-Aida-
3/23/16, 11:35 AM
#55

Jag känner också så, till saker blir confirmed av serebii så är allt bara spekulationer och bör definitivt tas med en nypa salt.

Annons:
Mitchika
3/23/16, 12:57 PM
#56

#54 & #55 Exakt, jag tar bara och postar info om jag hittar det från säkra, bekräftade källor. Serebii tar nästan all sin information från bekräftade källor, så jag litar nästan 100 % på infon som släpps från dom.

Jag har ögonen öppna, men har inte hittat något jag känner går att lita på. Som ni säger, det är alldeles för många teorier och spekulationer överallt, vilket inte är oväntat eller konstigt när ett nytt Pokémonspel släpps. 🙂

Därför blir det att fortsätta vara tålmodiga och avvakta mer info från dom officiella källorna. Hur jobbigt det än är.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/23/16, 3:55 PM
#57

Jag bara väntar och väntar. Såg gärna att de släpptes helst igår.

Är det ingen som har fått minsta lilla finegrvisning om när de skall släppas ? Genom åren har de ju haft realeaser  både i Februari, Juni och November.  Hoppas dettsa släpps i Juni, fast det är väl att hoppas på+ för mycket :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
3/23/16, 5:03 PM
#58

#57 Jag tror spontant det blir i höst/vinter.

molam
3/23/16, 5:37 PM
#59

I december tror jag! 16 Decemper känns lagomt dåligt, ovch därav tror jag de kommer släppas då :p eller nånstans där man har fullt upp med Julklappshandel 😕

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
4/12/16, 5:53 PM
#60

http://www.serebii.net/corocoro5161th.jpg

Taskig bild av boxart vi inte fick se.

Nästa månad av coro coro kommer släppa nyheter om Sun och Moon, denna månad fick vi inte veta nånting förutom att Magerna är steel/fairy type.
Tycker dom är grymt taskiga och säga att "nästa månad blir de stora nyheter!" när det inte blir det alls. 🤓

[Blue_Lugia]
4/12/16, 5:58 PM
#61

Dom är riktigt snåla med info må jag säg! Börjar nästan tvivla på att dom här spelen kommer bli någon större hit…. XY tycker jag gav oss info lite oftare än så…..?

Mitchika
4/12/16, 6:13 PM
#62

#60 & #61 Undrar om dom försöker bygga hype över spelen, eftersom det är 20 års jubileum? Tyvärr slår det tillbaka i mitt fall, jag känner mig mer frustrerad än hyped/förväntansfull just nu.. 😕

Vi måste ju ha någon form av info för att bli uppspelta. Vi har i stort sett noll information om Sun/Moon. Det där tyckte jag var riktigt lågt, lova info och sen ge ingen.. 😕

Perfekt sätt att få folk att tappa intresset i ren frustration.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
4/12/16, 6:31 PM
#63

Jag har ingen lust alls att köpa spelen om dom ska hålla på sådär, man vill ju ha info. tusan vad snåla dom är, man blir så himla frustrerad. Dom kunde iallafall ha släppt en ny pokemon! Förut brukade dom släppa siluetter iallafall.

Mitchika
4/12/16, 7:04 PM
#64

#63 Jag håller med! Det är en sak att dröja med info och en helt annan att retas med att det kommer komma info och sedan släpper dom inte den när dom sagt det.. 😕

Vi har i stort sett ingenting att gå på. Hypen efter att dom talat om att spelen ska släppas har hunnit lägga sig, nu behöver vi lite info att kunna spekulera kring. Det finns väl inget direkt att spekulera i som det är?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
4/12/16, 8:37 PM
#65

Nej det finns ju inte det, man fick inte se speciellt mycket heller från de bilderna som de visade förut, trodde iallafall den dära nya fågeln dom hade nästan klar i 3D modell skulle visas denna månad men inte gjorde dom det heller. 🤓

Lizelda
4/12/16, 9:36 PM
#66

Grejen är ju tyvärr att de vet att de kan göra såhär.. De som följer info innan är ju helt sålda så de kommer köpa spelet ändå och resten kommer bli skitglada när de plötsligt hittar nytt spel! Men jag vill ha info, massa smaskigt stuff! 😡

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Blue_Lugia]
4/12/16, 11:42 PM
#67

Lite lika med det där Pokemon GO. Det här man nästan inte hört/sett ett dyft om…..

Lizelda
4/12/16, 11:49 PM
#68

#67 Men kommer garanterat köpa så fort det kommit ut!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Blue_Lugia]
4/13/16, 12:41 AM
#69

#68 Jag skulle nog vilja se lite gameplay av det innan jag tar ställning vad jag tycker. Dom är duktiga på att lansera pampiga trailers för spel som sen visar sig vara mer eller mindre skräp…. säger inte att det garanterat kommer bli så dock….

Annons:
Lizelda
4/13/16, 1:03 AM
#70

#69 Det har ju potential att bli en flopp.. Känns som att den kommer funka bäst inne i stora städer men när man inte vet något så är det ju svårt att avgöra någonting

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
4/13/16, 7:39 AM
#71

Hur är det med de nya eevelutions de har visat ? (ghost och dragon har jag för mig) är det bara fanmaids, eller är det nya utvecklingar på Eevee. Blir jättefrustrerad när man inte får något alls att gå på 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
4/13/16, 8:04 AM
#72

Dom har inte visat några legit eevee utvecklingar, allt du ser eller har sett på nya pokemon är fan made, kommer dom släppa nya legit så kommer någon garanterat posta de här.

Mitchika
4/13/16, 11:18 AM
#73

#71 Jag har inte hört något om några nya Eeveelutions, så det är garanterat fanmades du har stött på. 🙂

Vi har inte fått någon bekräftad information om spelen alls annat än att dom heter Sun and Moon och att dom kan ta emot data från dom nysläppta versionerna av Red, Blue och Yellow..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
4/13/16, 11:57 AM
#74

#71 Håll koll på Serebii, står det inget där så kan det lika gärna vara fake tills motsatsen ev. bevisas. :)

Draken
4/13/16, 2:07 PM
#75

Det var ju lite synd, att det bara var fakemon 😕 Gillade Ghost-eevee skarpt 😕

Undra om det kommer några nya starters, eller blir det någon av de gamla. Nya starters brukar de ju faktiskt publicera ganska tidligt 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
4/28/16, 8:30 AM
#76

Man kan nu förhandsboka Pokemon Sun och Moon på Webhallen, release datum står som fjärde kvartalet 2016.

Annons:
Draken
4/28/16, 8:55 AM
#77

Spelet  släpps alltså mellan Oktober och December ?  Hoppas de släpper lite mer information också snart, så man vet vad man längtar till 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

AnnaMoonshadow
4/28/16, 9:33 AM
#78

Tror de har sagt holiday 2016, alltså att det ska finnas tillgängligt inför jul. Det brukar oftast innebära november någon gång 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LottaV
4/30/16, 4:26 PM
#79

Jag fick gjust vet från Fecebook att Ho-oh får en mega variant i Sun/Moon👍

Ett gott skratt förlänger livet

AnnaMoonshadow
5/2/16, 9:53 AM
#80

#79 är det bekräftat eller bara ett rykte?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

-Aida-
5/2/16, 11:20 AM
#81

Det är inte bekräftat att ho-oh får en mega. Inga bekräftade nyheter har släppts alls om spelen så de man läser om är rykten sen finns de folk som gör fake nyheter om spelen.

[Blue_Lugia]
5/2/16, 1:01 PM
#82

Jag igår från att "allt" är fake tills det blir bekräftat.

Mitchika
5/2/16, 1:15 PM
#83

Nej, det är inte bekräftat som redan sagts. Vi har inte hört ett ord från officiella, bekräftade källor.. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
5/2/16, 1:19 PM
#84

Hittade nånstand men vet inte vad bilder på nya pokemon som såg  ut som dom vara på ett tidningsupplägg från CoroCoro super Glad gick jag in på Serebii för att läsa om det, tror nu det var nått där? NEpp.. det var förfalskade saker på ett Tidninningsupplägg, Glad man blir då, tror det var på "nybörjarna" om det inte var super leaked som inte en kommit ut på serebii, drömma kan man, men då kommer man falla hårt xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/7/16, 5:49 PM
#85

Läste på Serebii att den första infon om Sun and Moon släpps 10:e maj. Låt oss hoppas att det är "riktiga" nyheter den här gången…..

Mitchika
5/7/16, 6:07 PM
#86

#85 Ja, det hoppas jag verkligen! 😮

Annars lär det bli en del upprörda ramaskrin från fansen.. dom kan inte "fejka" två gånger.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

AnnaMoonshadow
5/7/16, 9:51 PM
#87

Håller helt med om att det är dags att vi får lite riktig info!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Draken
5/8/16, 11:36 AM
#88

Hppas verkligen att det är riktig info den här gången.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
5/10/16, 3:55 PM
#89

Ok, allihopa! En del om Sun and Moon har avslöjats! Jag måste dock säga att jag blev rätt besviken…..varken startrarna eller dom legendariska ser direkt ut som riktiga Pokemon….. Mer som ett fanmade spel. Undrar om Gamefreak börjar tappa kreativiteten lite? Dom tidigare generationerna har varit mycket mer fantasifulla, nu börjar det se ut som om dom verkligen försöker….men inte riktigt lyckas…. Men jag är nyfiken på spelen,så jag kommer definitivt välja Moon…

Mitchika
5/10/16, 4:09 PM
#90

Tråden är uppdaterad med den nya infon jag kunde hitta i videon! 😃

Märkte någon annan att när Litten använder Ember (som det ser ut som) skjuter det upp tre piggar i ryggen på den? Jag tror jag har min starter.. 😍

Men den där bedårande hundsälen är så ruskigt charmig också..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
5/10/16, 4:11 PM
#91

Jag har gjort mitt val. Jag väljer Pokemon Moon och min starter kommer bli Popplio. Om inte utvecklingarna är grymt coola så kommer jag inte att ändra det…..

Mitchika
5/10/16, 4:16 PM
#92

#91 Den är ju för söt, eller hur!? 😃

Jag har så svårt att välja.. men jag är nästan 100 på att det blir Litten. Attans då, du får typövertag. 😛

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/10/16, 4:27 PM
#93

#92 Ja den lyckades få mig att att mjukna lite. Rowlet vet jag inte vad jag känner riktigt, Litten, den var rätt läskig och häftig på samma gång, men nej. Sälen och jag ska besegra din kisse! >:) Får en känsla om att det eventuellt kommer bli en ny tråd om vilken starter som är bäst, som det blev inför ORAS.

AnnaMoonshadow
5/10/16, 5:03 PM
#94

Enligt Bergsalas instagram så är releasedatumet i Sverige 23e November, inte den 18e. 

Jag är glad över vad vi faktiskt fick veta! Hade inte förväntat mig mer än detta iaf. Min första tanke var att startersarna var tråkigare än de fangjorda bilderna som flanerat runt efter läckan för vilka djur de bygger på men de är ändå alla supersöta. Jag brukar välja fire men Rowlet var ju supergullig så det kan vara så att jag behöver fundera om jag kommer bryta trenden 😛 Det kommer bli utvecklingarna som avgör. När det gäller vilket spel jag tänker välja så lutar jag åt Moon, tyckte den starten var mer "magisk" än Sun även om den också är supercool. Det kommer nog vara min man som avgör eftersom vi brukar satsa på att köpa olika så vi kan byta de pokémon vi inte har i vårt eget spel 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
5/10/16, 5:09 PM
#95

Vilken typ tror ni dom legendariska kommer ha? Känns som den i Sun kommer ha fire + något mer. Den i moon känns lite psychic, men det kan ju lika gärna vara nåt helt annat… :/

AnnaMoonshadow
5/10/16, 5:21 PM
#96

#95 tror också ganska starkt på att Sun kommer ha fire och psychic låter inte dumt för moon, eller dark. Jag har lekt lite med tanken på att det kommer komma en ny typ i spelet också men har inte riktigt listat ut vad det skulle vara, kanske typ light eller något eftersom de leker med dag/natt-teman :P 

Tänkte jag skulle lägga in den japanska trailern också. Den ger mig massa flash backs, jag var på hawaii för mindre än ett år sedan och har faktiskt varit på flera av de ställen som de visar i trailern 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mitchika
5/10/16, 5:27 PM
#97

#94 Tack för infon, första posten uppdaterad! 😃👍

Typiskt att vi måste vänta i fem dagar.. 😕

Resten av världen kommer att ha klarat ut det lagom till att vi får det.. Bara att undvika Internet efter den 18:e då, om man inte vill ha spoilers.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
AnnaMoonshadow
5/10/16, 5:32 PM
#98

#97 mm, jag håller med om att det är jobbigt. Man vill ju uppleva allt på egen hand utan spoilers. X&Y släpptes ju world wide men ORAS låg Europa efter alla andra, ett riktigt steg bakåt måste man ju säga…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

DogeLove
5/10/16, 5:33 PM
#99

Äntligen ny info!❤️

Gerbilles
5/10/16, 5:43 PM
#100

Är helt galen i ugglor så Rowlet känns som en ganska given starter för mig 😍❤️ Jag tycker dock om dom andra med, så får väl se om det kanske slutar med någon annan trots allt!

Kan hålla med om att dom inte riktigt ser ut som riktiga pokémon, eller i alla fall inte som starters, men jag gillar dom ändå på nåt sätt (dom är ju bara så så så söta). Legendarerna däremot, usch hahah

molam
5/10/16, 6:25 PM
#101

HÄr är det Bestämt!!! Mamma Tar Litten och moon, Jag tar popplio och Sun, Brorsan tar Rowlet och moon

Jag tänkte ta Rowlet först men så fick jag se Popplios namn och blev kär! xD SÅ Popplio är min =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Lilyz]1
5/10/16, 6:48 PM
#102

OMG! Litten! 😍 Ingen tvekan vilken starter jag kommer välja, jag som inte kan motstå katter! ❤️

Draken
5/12/16, 6:24 PM
#103

Litten var ett ganska självklart val för mig, direkt jag såg den så kändes det rätt.

Jag tror (hoppas) Litten kommer bli Fire/Dark när den utvecklas. En känsla jag harm, den ser ut som Fire/Dark ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
5/12/16, 11:20 PM
#104

Team Popplio! ^^

Annons:
Mitchika
5/13/16, 12:17 PM
#105

Team Litten! 😃😍🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/13/16, 2:02 PM
#106

Team Popplio! :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
5/14/16, 4:13 PM
#107

Team Litten 😃👍🥳

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
5/14/16, 4:41 PM
#108

#107 Yay för team Litten! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
5/15/16, 11:32 AM
#109

😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
5/15/16, 11:43 AM
#110

Team Litten, all the way!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
5/15/16, 12:40 PM
#111

#110 Yay, fler i Team Litten! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
5/15/16, 12:51 PM
#112

#106 Psst! Molam var är vår hemliga plan? Where are our allies? :O

Gerbilles
5/15/16, 2:41 PM
#113

*host* Team Rowlet *host*

Mitchika
5/15/16, 3:06 PM
#114

#113 MEN ÅÅÅÅH! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DogeLove
5/15/16, 3:49 PM
#115

Team Poppilo

LottaV
5/15/16, 5:22 PM
#116

Jag hänger med i Team Poppilo  då den är den första startern som är en säl och jag älskar alla säl Pokémon😍

Ett gott skratt förlänger livet

molam
5/15/16, 7:12 PM
#117

#112 I found two allies! We need to get more tho O:

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
5/15/16, 9:04 PM
#118

Team Litten!

Annons:
[Blue_Lugia]
5/15/16, 9:51 PM
#119

#117 Got any ideas? :/

molam
5/16/16, 9:14 AM
#120

#119 None at alll D=

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
5/18/16, 12:27 PM
#121

Andra juni är det lovat ny information om sun och moon.

Draken
5/19/16, 8:44 AM
#122

Väntar med spänning på den 2 juni 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
6/2/16, 3:11 PM
#123

En ny video om Sun och Moon finns på Serebii nu. Den visar lite nytt om legendarerna och några karaktärer i spelet. Legendarerna heter Solgaleo och är Psychic/steel samt Lunala som är psychic/ghost.

-Aida-
6/2/16, 4:25 PM
#124

Häftiga typ kombinationer måste jag säga. Däremot vet ja inte vad jag tycker om en rotom i min pokedex… Och måste dom stoppa in kompisar i spelen, jag avskyr såna karaktärer, jag saknar den rivalen man ville krossa för allt i världen!

Mitchika
6/2/16, 5:59 PM
#125

Rotom i PokéDexen!? Nej..? Eller..? Åh, såna blandade känslor över det! 😮

Men Solgaleo och Lunala är underbara. Jag blev faktiskt kluven över legendarerna nu, för Solgaleo var så cool.. men jag vill fortfarande ha Moon. Moongeist Beam.. 😍

Och vilken läcker overview av den nya regionen! Fyra öar! 😃

När jag var ett barn gjorde jag ett Pokémonspel med en "egen region" där regionen bestod av nio öar, så det här faller mig verkligen i smaken. 😃

Här har vi den nya videon som Blue_Lugia och -Aida- nämnde!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
6/2/16, 8:06 PM
#126

Jag är dock inte så impad av spelarnas design. Vill inte vara nå.gon av dom, men tror nästan tjejen är lite värre. :/ Blev ändå cockad att Solgaleo var psychic/steel med tanke på att han har någon koppling till solen. #125 Jaa! En till i team Moon!!! ^^

Draken
6/3/16, 7:36 AM
#127

Hmmm, vet inte riktigt vad jag tycker om en Rotom i dexen 🤦‍♂️ Men gillade Lunala skarpt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
6/3/16, 1:27 PM
#128

Alltså… Jag tycker väl inte att det är nödvändigt att ha en Rotom i dexen men jag förstår inte varför ni har något emot det? >.> Förstår dock inte heller varför den ska finnas där…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
6/3/16, 1:32 PM
#129

#128 Mest tyckte jag att Rotom-designen på PokéDexen var ful, annars är jag nog inte så mycket emot det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
6/3/16, 1:39 PM
#130

#129  Svinful! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

-Aida-
6/3/16, 2:38 PM
#131

Jag förstår bara inte varför den ska vara i pokedexet. :P

AnnaMoonshadow
6/6/16, 10:25 AM
#132

Nintendo har berättat att vi kommer få se mer av Pokémon Sun & Moon under i alla fall första dagen av E3. Jag tänker ju självfallet se live-sändningarna från Nintendo och självklart uppdatera på iFokus. Mer info för Nintendos hela planer för E3 finns på Nintendo.ifokus.se 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
-Aida-
6/11/16, 9:06 AM
#133

Nya bilder på pokemon vi inte sett förr ligger på serebii.net Bland annat en koala pokemon och en hund valp.

AnnaMoonshadow
6/11/16, 11:59 AM
#134

japp, det sägs vara en corocoro-läcka. Måste säga att hundvalpen är supersöt :D 

länk till bilderna här. 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
6/11/16, 12:22 PM
#135

#133 Jag tror jag bespar mig dom tills spelen släpps, om jag kan hålla mig och jag inte råkar på dom någon annanstans ifrån… Tänker att det kanske blir roligare om man inte vet vad man kommer möta. Men startrarnas utvecklingar vill jag gärna se dock, när dom visas. ; )

Draken
6/11/16, 12:23 PM
#136

Åh herregud vilken sötnos. jag tycker Lillipup är otroligt söt, men denna är banne mig ännu sötare 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
6/11/16, 3:44 PM
#137

https://www.youtube.com/watch?v=ZeZ_8s_kWXg

Här har vi ny trailer på Zygarde 10% form i Sun och Moon, 
Verkar som att något aktiverar Zygardes sista utveckling, han hade lite HP men fick mer HP efter utvecklingen.

Draken
6/12/16, 10:04 AM
#138

Jag förstår inte den videon. Det var ju inte ens likt Zygarde från början, men när han utvecklades så såg man det ju.

Menar dom att Zygarde kommer vara en hund (?) från början, och sen utvecklas till Zygarde, av ån anledning 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
6/12/16, 11:54 AM
#139

Zygarde har olika former, den vi är van vid är en form, sen finns hunden och zygarde core och complete form eller vad den hette. Som jag fattar de så får man välja vilken form zygarde kommmer använda i striderns på nåt vis. Osäker på varför han ens kan utvecklas på de viset i striderna, kanske nån form av mega utveckling?

Annons:
Mitchika
6/12/16, 2:01 PM
#140

Jag älskar den nya hunden och koalan är bedårande! Det här kommer bli en spännande och lite exotisk generation, tror jag. 😃

Nu har jag äntligen fått ett smeknamn till min starter också, det här kommer förhoppningsvis bli toppen. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
6/13/16, 11:20 AM
#141

#139  Aha, då är jag med :) Tack för förklaringen :D

#140  Älskar hunden, men vette sjutton om jag gillar Koalan ….Koalor får jag rysningar av, vet inte varför men har alltid varit så 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

DogeLove
6/13/16, 1:27 PM
#142

Kommer ha Hunden i teamet troligtvis den var så söt!!!!😍😍😍

[Blue_Lugia]
6/13/16, 7:14 PM
#143

#141 Koalor som är så söta!!! :O

Draken
6/14/16, 10:48 AM
#144

Valpen kommer ingå i mitt team helt klart. Så två teammedlemmar är bestämd redan nu. Litten och Valpen 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/14/16, 1:52 PM
#145

#144 Jag kommer ha Litten, valpen och koalan! Namn är redan bestämda. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/14/16, 7:12 PM
#146

Några nya Pokemon har avslöjats från Sun & Moon. Vi har fågeln Pikipek, som ser lite ut som en hackspett. Yungoos vet jag inte vad den ser ut som…. Grubbin tycker jag liknar en blandning mellan Dwebble och Shelmet på något konstigt sätt……

Annons:
Splatter
6/14/16, 7:13 PM
[Blue_Lugia]
6/14/16, 7:15 PM
#148

Själv föredrar jag nog Pikipek. Det finns en ny video också, men någon som kan det här med att baka in videos får göra det själv. ; )

Mitchika
6/14/16, 7:22 PM
#149

Herregud, jag älskar dom alla! 😍

Jag vill ha dom alla! Hur ska jag kunna köra Nuzlocke i det här spelet?! Det får vara en Nuzlocke med total ban på alla äldre generationer, om dom också finns att fånga i regionen. (Med undantag för Pikachu, Pikachu är alltid ett undantag) 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
6/14/16, 7:31 PM
#150

Tyckte yungoos såg ut lite som en mungo (och namnet är ju rätt likt också). Fattar dock inte grejen med den där rätt bisarra munnen, tycker det mest gör att designen ser fånig ut? Älskar Pikipek i alla fall, och valpen och koalan är helt grymt söta båda två!!! <33

molam
6/14/16, 7:42 PM
#151

#149 Håller med! xD HAde tänkt at göra nuzlocke, men nu vetta faen xD måste nog få testa på de flesta xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

AnnaMoonshadow
6/14/16, 7:51 PM
#152

Pikipek påminner väldigt mycket om en red-crested cardinal, som finns på Hawaii. När jag var där hade vi besök på balkongen varje morgon av en sådan 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
6/14/16, 9:34 PM
#153

#150 Yungoos sägs vara hungrig hela tiden, så kanske därav den där minen med munnen. ; )

Annons:
Draken
6/14/16, 9:34 PM
#154

pikipek kommer ingå i mitt team, det är bestämt nu :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
6/14/16, 9:39 PM
#155

Pikipek är kan vara kardinal, men även någon typ av hackspett, med tanke på "Peck" = picka eller hacka. Samt om man tittar på tårna så har den två tår bakåt och två frammåt, men det återstår väl att se. :)

-Aida-
6/15/16, 9:22 AM
#156

Blir så himla nyfiken på utvecklingarna. :D

Gerbilles
6/15/16, 5:01 PM
#157

#153 Åhh det förklarar saken! Skulle nog också se ut så om jag ständigt var hungrig hahah 😛

-Aida-
6/22/16, 10:12 PM
#158

Ett nytt 3ds xl kommer släppas i november med Solgaleo och Lunala tema, får fundera på om jag kommer köpa den. Spelet ingår inte med konsollen. http://serebii.net/games/consoles/sunmoon3dsll.jpg Här har vi steelbook sun och moon, mycket snygga och kommer troligen va lite dyrare än de vanliga förpackningarna som med ORAS. http://serebii.net/sunfan.jpg http://serebii.net/moonfan.jpg

[Blue_Lugia]
6/22/16, 11:34 PM
#159

Jag har redan förhandsbokat Moon, så det får gå med det vanliga. :)

Draken
6/23/16, 12:22 PM
#160

Kan man förhandsboka spelen redan nu, och vart i sånna fall ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
6/23/16, 2:01 PM
#161

Du kan förhandsboka spelen i fysiska butiker så som Gamestop eller Game. Webhallen är alltid mitt första handsval i att boka över nätet, dom har också fysisk butik. Andra butiker jag känner till: Spelbutiken.se Komplett.se

[Blue_Lugia]
6/23/16, 6:28 PM
#162

#160 Jag beställde på Webhallen. :)

Draken
6/24/16, 12:52 PM
#163

Vi har Gamestop inne i stan. Då skall jag förhandsboka spelen där.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Splatter
6/30/16, 12:32 PM
#164

Nya pokemon släppta. :)

Tapukoko är Electric/Fairy
Charjabug är Bug/Electric 
Vikavolt är Bug/Electric
Drampa är Normal/Dragon
Bruxish är Water/Psychic
Cutiefly är Bug/Fairy
Togedemaru är Electric/Steel-type

Många el-pokemon helt plötsligt.

-Aida-
6/30/16, 1:19 PM
#165

Tycker dom va rätt häftiga, men charjabug ser ut som en buss.

Draken
6/30/16, 3:09 PM
#166

Börjar bli spännande nu 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LottaV
6/30/16, 4:24 PM
#167

Vi har ju nu fått vår första utvecklings par nu Charjabug - Vikavolt att något så fult kan bli nått så Coolt 👍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Draken
7/1/16, 1:17 PM
#168

Jag håller nmed. Den är så hiskligt ful att den blir söt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
7/7/16, 3:51 PM
#169

https://www.youtube.com/watch?v=LJ2sin-c3Kk

Ny pokemon är avslöjad, Salandit.

Den är poison/fire och har abilityn Corrosion, det betyder att den kan göra alla pokemon poisoned, till o med steel och poison typer.
Mycket söt pokemon, vill gärna se en utveckling på den. 😃

Draken
7/8/16, 11:27 AM
#170

Den skall in i mitt team. Både Poison och fire, kan inte bli bättre 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

DogeLove
7/9/16, 11:52 AM
#171

Gud vad söt!!!

DogeLove
7/9/16, 11:52 AM
#172

Gud vad söt!!!

-Aida-
7/12/16, 4:27 PM
#173

http://www.serebii.net/corocoro8161.jpg

Ännu två nya pokemon, den ena normal/fighting (vänster) och den till höger är ghost/fairy med en ability som heter disguise, tycker dens design va väldigt… unik?
En liten pokemon man inte vet hur den ser ut under sin förklädnad, de är som undersidan av Diglett, ett mysterium.

[Blue_Lugia]
7/12/16, 5:31 PM
#174

Jag hoppas vi får fler pokemon nu än vad vi fick i X & Y. Var ju knappt några alls enligt mig. :/

Annons:
-Aida-
7/13/16, 7:11 AM
#175

https://www.youtube.com/watch?v=TyIkvadJU1Q

Ny trailer har släppts men väldigt lite nytt till ingenting har visats i den, va väl att dom red på Tauros och surfade på Lapras och Sharpedo.

-Aida-
7/19/16, 3:53 PM
#176

https://www.youtube.com/watch?v=vKosBJ1Uko0

Nya häftiga pokemon har släppts igen, fick värsta wow reaktionen, mycket bra design på dom.

-Aida-
8/1/16, 4:08 PM
#177

https://www.youtube.com/watch?v=3AZHowhxM0U

Ny trailer som innehåller mycket nyheter om sun och moon, kan ses som spoilers, äldre pokemon från generation 1 har bland annat bytt pokemon typ för att de vistas i Alola Regionen.

Hallonsmurfen
8/1/16, 4:37 PM
#178

Jag tror jag sa detta om Black & White och jag sa det definitivt om X & Y vilket det inte blev något av på någon av dem, men nu med Pokémon Go har jag faktiskt kommit in i spela-delen av pokémon universum så… Kanske får Pokémon Sun bli mitt första Pokémon Nintendo spel? Får ju köpa ett nytt DS då men det var jag beredd att göra inför X & Y även om det aldrig blev av.  Enda problemet är ju att hitta tid då suck, finns ju massa andra spel att sysselsätta sig med samt att det där irriterande "livet" som en tydligen ska ha som innebär skola, jobb och ansvar kommer i vägen hela tiden. 

Men jag menar kom igen, alla Pokémon ser 100% awesome ut och likaså alla karaktärer (well, huvudkaraktären är väl diskutabel men men) och alltså hallå… En till Vulpix? Jag menar alltså hallå, kan det bli bättre? Vi får väl se, kanske jag köper det och fastnar stenhårt och sen köper alla andra Pokémonspel i bakvänd ordning och därmed blir luspank och får leva i en bur på ett zoo. Livet är ju oberäkneligt. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

LottaV
8/1/16, 6:05 PM
#179

Jag säger bara go Ice Vulpix😍Men när ska dem visa upp starternas utvecklade former 🤔

Ett gott skratt förlänger livet

Draken
8/2/16, 10:35 AM
#180

Oj vad jag l'ngtar, men jag vill ju också se utvecklingarna på nybörjarna :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
8/2/16, 10:57 PM
#181

Vill inte ha en is Vulpix Is/fairy ninetales… det vill inte jag, tycker Ninetales och Vulpix var bra som dom var och det behövs bara en vulpix och en ninetales - Orginalen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
8/5/16, 1:55 PM
#182

Jag undrar om man får Habitatlists och/eller rustling gras. Det tyckte jag var jättebra med Black & white 😎

Sen hoppas jag faktiskt också att Battle chatou och Friend Safari/ Safarizone kommer finnas.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
8/8/16, 1:59 PM
#183

Någon kommer säkert döda mig men jag gillar Sansdshrew och Sandslash nya former skarpt! Sansdhrew är ju för bedårande som en liten igloo, och Sandslash är bara för awesome!

AnnaMoonshadow
8/9/16, 8:04 AM
#184

Håller med om att Sandslash och Sandshrew är söta i sina nya former!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

-Aida-
8/9/16, 8:25 AM
#185

Ny water type:
http://www.serebii.net/corocoro9161.jpg

Den övre är ghost/ground den undre är pre-evolution av Beware:
http://www.serebii.net/corocoro9162.jpg

I den här ser man att två nya kantos har fått ny typing, den övre har bytt till Dark och den under har bytt till Fire/ghost.
http://www.serebii.net/corocoro9163.jpg

Draken
8/9/16, 10:21 AM
#186

Jag gillar också Sandshrew och Sandslash' nya former.

(med risk för att min dotter slår ihjäl mig ;) ) , jag tycker även om Vulpix och ninetales nya former 😎

Jag har aldrig gillat Meowth eller Cubone/Marowak. Men jag är väldigt sugen på att prova dem nu när de har bytt typing. Jag älskar Ghost, Fire och dark pokemonen  😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
8/9/16, 3:23 PM
#187

Marowak såg cool ut! Exeggcutor ser ju inte klok ut! :O

molam
8/9/16, 10:14 PM
#188

Älskar Meowths Nya form och typ! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
-Aida-
8/10/16, 11:59 AM
#189

http://www.serebii.net/sunmoon/namakobushi.jpg

En ny mojäng, vet faktiskt inte va de är för nåt för de har inte släppts nå info om de ännu.

molam
8/10/16, 12:07 PM
#190

Tecknet som är nosen betyder stor…… den kan bli intressant xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
8/10/16, 12:49 PM
#191

Enligt dens pokedex entry så kan den vända ut och in på sig själv.

molam
8/10/16, 12:59 PM
#192

Det är lite läskigt  xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
8/11/16, 10:58 AM
#193

https://www.youtube.com/watch?v=7VmMURRKWFk

Ny pokemon avslöjad i nya trailern med lite Alola Forms.
En ny Alola Form har Raichu fått, electric/psychic, den har abilityn Surge Surfer som betyder att dens speed ökar i Electric Terrain.
Raichu är min favorit pokemon så detta är verkligen spännande!
Den surfar på sin svans också! Kan de bli bättre 😃

Draken
8/11/16, 12:08 PM
#194

Jag gillar Marowak's nya form. Men fisken såg lite läskig ut ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Splatter
8/11/16, 3:51 PM
#195

Samma innehåll som förra videon, men nu på engelska!

Annons:
[Blue_Lugia]
8/11/16, 4:14 PM
#196

Den nya Raichu ser ut som en utveckling till Dedenne nästan. Undrar om d.et här med Alola-former är istället för alla megas vi fick i X and Y samt ORAS? Jag kanske missat något, men vad jag vet så har inga Mega-former visats.

Splatter
8/11/16, 4:25 PM
#197

Tror det är enklare att balansera spelet med Alola-former än med megautvecklingar. Det är roligare att kunna ha flera olika nya former som är (nästan) lika användbara som de ursprungliga formerna, medan du kan bara ha en mega per strid samt vissa megas användes aldrig, för vem vill ha mega-Beedrill när man kan ha mega-Charizard?

molam
8/11/16, 9:50 PM
#198

Älskar MEga Beedrill medan jag näst intill avskyr Mega Charizard =3 #197

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Splatter
8/11/16, 10:17 PM
#199

Det finns alltid någon som gillar en underanvänd pokemon. :) Men kollar man med de som spelar hardcore är det sällan någon som använder mega-Beedrill.

molam
8/11/16, 11:01 PM
#200

True that! Alla "Tidiga" bug pokemon är dåligt använda :p

Caterpie, Metapod, butterfree, Weedle, Kakuna, Beedrill, Wurmple, Cascoon/Silcoon, Dustox, Beautifly, jaf men du fattar bilden vilka jag snackar om xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Splatter
8/11/16, 11:17 PM
#201

Får hoppas Charjabug bryter trenden så den är mer som Heracross då. 😃

molam
8/11/16, 11:37 PM
#202

Ja precis! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
8/11/16, 11:53 PM
#203

Jag gillar Mega Beedrill men aldrig använt den. Mega Charizard känns som en väldigt överskattad Pokemon faktiskt… :/

LottaV
8/12/16, 10:41 AM
#204

I mitt Pokemon Y kör jag bara med Bug Team alla andra som jag får hamnar i datorn, och min Bedrill är min starkaste där👍

Ett gott skratt förlänger livet

-Aida-
8/18/16, 7:05 PM
#205

http://www.serebii.net/sunmoon/turtonator.png

Här har vi nya Turtonator som är fire/dragon, den har en lite speciell design men är rätt cool ändå, dens specifikation är Blast Turtle Pokemon, så någon slags sköldpadda.
Den lär sig bland annat explosiva attacker.

Draken
8/19/16, 3:46 PM
#206

Gissa vem jag skall gå med 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
8/20/16, 8:21 AM
#207

http://www.serebii.net/sunmoon/crabrawler.png

Här har vi Crabrawler, som står som Boxing pokemon, den har faktiskt inget med vatten att göra fast de är en krabba, den är fighting type och lär sig en massa punch moves.
Den kan ha en ability som heter Iron Fist som ökar styrkan på punch moves med 20% eller Hyper Cutter.
Tror den blir riktigt cool som alternativ till alla andra fighting types.

-Aida-
9/2/16, 11:42 AM
#208

http://www.serebii.net/sunmoon/alolanrattata.png

Rattata får en egen alola form.

molam
9/2/16, 4:07 PM
#209

Älskar söta lilla rattata Form! QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
9/2/16, 5:52 PM
#210

#209 Haha, han har ju mustasch! xD

molam
9/2/16, 6:51 PM
#211

#210 Mjaaa Men det passar han xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/2/16, 7:15 PM
#212

#211 Ok. Det liknar litegrann en musche i alla fall i mina ögon. ; )

-Aida-
9/2/16, 7:48 PM
#213

Tycker också de ser ut som en mustache! 😃

molam
9/2/16, 9:20 PM
#214

Men han passar ju i den xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/2/16, 10:16 PM
#215

#Njae… det vette tusan. Men det är vad jag tycker.

[Blue_Lugia]
9/2/16, 10:17 PM
#216

xD

Annons:
-Aida-
9/3/16, 9:46 AM
#217

Tycker rattata såg mer mystisk men stilig ut i mustache med den svarta färgen. 😃

Draken
9/3/16, 10:51 AM
#218

Blir frustrerad på det här snart, de släpper massa nya pokemon, men inte ett ord eller bild om utveckling på nybörjarna 😡

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
9/3/16, 10:51 AM
#219

Åh vad kul att Rattata fick en ny form, har alltid tyckt om Rattata men avskytt utvecklingen Raticate haha… Men jag undrar, är det bara generation 1 pokémon som får Alola-former?

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
9/3/16, 1:00 PM
#220

#219Jag tror att det är för att det är 20 år sen Red/Blue/Green släpptes i Japan, dvs generation 1. Så ja det verkar bara vara dom, so far i alla fall. :)

[Blue_Lugia]
9/3/16, 1:59 PM
#221

Glömmer aldrig att första leaken släpptes på min födelsedag 26/2! Gissa om adrenalinet stegrades. :p

[Blue_Lugia]
9/6/16, 12:47 PM
#222

Valpen kommer heta Rockruff och vara en Rock-type. Koalan heter kort och gott Komala och är en Normal-type. Källor från Bulbapedia.

molam
9/6/16, 4:12 PM
#223

Serebii. Har.  Släppt. Nya. Pokemon…..

http://www.serebii.net/sunmoon/pokemon.shtml
Type; Null Looks creepy But i like it.
Jangmo-o är jäkligt söt xD
Sen nått som Liknar CutieFly är också släppt, troligtvis ett andra steg.

http://www.serebii.net/sunmoon/alolaforms.shtml
Raticate fick också en Alolan Forme! xDD så jäkla ful söt med sina tjocka kinder xDD

http://www.serebii.net/sunmoon/ultrabeasts.shtml
Sen kommer det komma nått som heter "Ultra Beasts" i Sun/Moon såhär står det om dom.

"Ultra Beasts are a new concept introduced in pokemon Sun & Moon. The true powers of the Ultra beast are not yet known but the possess powers that could pose a threat agains human and pokemon."

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
9/6/16, 4:41 PM
#224

Raticate ser ut som en hamster med kinderna full av mat. xD

molam
9/6/16, 4:53 PM
#225

#224 Håller med fullständigt xDD Jag gick från Råtta till långsvansad hamster xDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
9/6/16, 5:43 PM
#226

Blev så himla besviken på raticate! förväntade mig att min favorit råtta skulle va svart och awesome men istället blev de en uppblåst hamster.

LottaV
9/6/16, 5:55 PM
#227

Jag har aldrig varit något fann av Raticate men dess nya form älskar jag as mycket 😍❤️

Ett gott skratt förlänger livet

Hallonsmurfen
9/6/16, 6:02 PM
#228

Jag tycker inte om Raticate överlag, och Alola-formen ser helt galen ut tycker jag men ändå en förbättring från orginalet enligt mig haha. Jag är dock väldigt spänd få att få höra bakgrundshistorierna till varför Alolas pokémon blivit som de är, som Raticate kan jag tänka mig har ätit på sig mycket och lever i mörka gränder i den där staden i.o.m färgen, Vulpix som ändrats i.o.m att den flyttat till de snöiga bergen och allt vad det är. Alla pokémon i Alola både nya och gamla med nytt utseende är jag dock så spänd på, de ser awesome ut hela bunten!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
9/6/16, 9:29 PM
#229

Jag har aldrig gillat varken rattata eller raticate, och det gör jag inte nu heller ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
9/12/16, 2:03 PM
#230

http://www.serebii.net/index2.shtml Lite nytt, bla. om ultrltrabeasts. Dessutom ha. r utvecklingen till Rockruff släppts. Den här två versioner beroende på om den utvecklas på dagen eller på natten. Jag hade svårt för Rockruff innan, men dessa två gjorde mig besviken. Day-time versionen ser ut lite som en varg, gillar den ändå bättre. Night-time versionen gillar jag inte helt enkelt Ser ut som Zoroark i varulvsdräkt. :/ Rockruff lär få nobben av mig.

Annons:
-Aida-
9/12/16, 2:21 PM
#231

Jag gillde Rockruffs dag tids utveckling rätt mycket men kommer nog inte gå runt med den, dom som gjorde mig mest besviken är dom där UB ultra beastsen.

Mitchika
9/12/16, 5:04 PM
#232

Omg, jag älskar Rockruffs dagtidsutveckling! 😍

Jag bara måste ha en i min Nuzlocke..!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
9/13/16, 7:39 AM
#233

Jag gillar Rockruff, och jag gillar båda utvecklingarna. Den har en plats i mitt team :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
9/13/16, 4:42 PM
#234

Vad i hela friden är grejen med dessa Ultra Beasts är min tanke, jag trodde typ alla skulle vara såna där maneter i kanske olika färg och jag tänkte åh okej kul, en pokémon som inte är en pokémon som är lite farlig men nu är det ju typ en helt ny art utöver pokémon och människor… Liksom va? Att de dessutom liknar olika karaktärer från öarna som till exempel Professorns assistens samt chefen för den där goda organisationen (förlåt kan verkligen inga namn haha) är ju rätt så väldigt läskigt

Medarbetare på Pokémon iFokus

DogeLove
9/13/16, 4:58 PM
#235

Älskar Rockruffs utvecklingar!❤️

-Aida-
9/13/16, 5:53 PM
#236

Dom har ganska lika namn.
UB-01 beskrivs som någon slags grej som byter skepnad hela tiden, de fick mig att tro att kanske UB-01 kan bli nån av UB-02 beroende på nånting.
Sen tror jag att en ultra beast kan vara skapat av människan.

Draken
9/15/16, 7:53 AM
#237

Jag har valt att inte fundera så mycket över Ultrabeasten just nu ;) Jag fattar nada. Tar itu med dem om/när jag möter någon av dem 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
9/17/16, 2:52 AM
#238

Är det bara jag som missat Team Skull? Kreativt namn va? *host* :/

-Aida-
9/20/16, 4:14 PM
#239

https://www.youtube.com/watch?v=m8lfI66T5II&feature=youtu.be

Ny trailer på sun och moon, bland annat på rockruff'sutvecklingar och några nya pokemon.

Mitchika
9/20/16, 4:21 PM
#240

#239 Jag.. tror jag dog lite.. 🤦‍♂️

HYPE!! Måste ha Pikachu och Eevee i Moon..!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/20/16, 9:28 PM
#241

Vill ha EEVEE!!!! 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/21/16, 10:10 AM
#242

Det där med Eevee var ju jättecoolt! Men vad är Z-moves? Såg nästan ut som ett försök till "The ketchup song". xD Lite roligt att dom utökat pokemon amie med nya funktioner, även om jag förmodligen inte kommer borsta mina pokemon. ; ) Bakgrunden verkar ju ändras efter var man befinner sig såg det ut som, var lite tjatigt med den gamla hela tiden tyckte jag. ^^

molam
9/21/16, 10:14 AM
#243

Jag tror att Z moves hör ihop med pokemon refresh på nått sätt att man måste vara "nära" ha ett speciellt band med sin pokemon liksom, för att det ska funka! Lite som hur man utvecklar Sylveon, att man behöver ett sånt band! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/2/16, 11:05 AM
#244

Är det någon som hört nåntingom det skulle komma en Ghost-eevee ? Det var snack om det från början när det släpptes att det skulle komma ett nytt spel, men sen har jag inte hört något mer om det  :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
10/2/16, 11:57 AM
#245

Har inte hört något om nån ny eevee, de har varit tal om ghost eevee i många år, man önskar sig de helt enkelt.
Vet inte om dom tänker göra de eller har gjort de till spelet, bara att vänta och se.
Tycker ghost har varit en uppenbar typ att göra en ny utveckling på men dom har också sagt att dom heller inte vill släppa förutsägbara saker till spelen.

Draken
10/3/16, 9:49 AM
#246

Bara att väta och se då. Jag öälskar Eeveesarna och vill ha så många olika utvecklingar som möjligt på de ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
10/4/16, 11:12 AM
#247

Är det bara jag som tyckte Jangmo-o var jättesöt?? ^^ Skulle lätt ha den i mitt teaspelet k verkar ju Dragon-types dyka upp ganska sent i spelen. :/

-Aida-
10/4/16, 4:16 PM
#248

https://www.youtube.com/watch?v=ciqAkdXQ9dw&feature=youtu.be

Ny trailer som visar första utvecklingen på starter pokemonen.

Mitchika
10/4/16, 5:06 PM
#249

#248 Littens utveckling var helt klart den bästa. Oavsett vilken som är dess final evolution eller inte så kanske jag väljer den ändå och låter den stanna i mittenstadiet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
10/4/16, 5:15 PM
#250

Brionne är så söt😍

Ett gott skratt förlänger livet

[Blue_Lugia]
10/4/16, 5:18 PM
#251

#247 Vad sjutton skrev jag? Teaspelet?? Teamet såklart! xD

Annons:
[Blue_Lugia]
10/4/16, 5:46 PM
#252

Angående startrarna. Jag tyckte att både Rowlets och Litten's utvecklingar var rätt coola. Men jag blev besviken på Popplios, så nu är jag inte så säker på om jag vill ha honom längre… ::( Lutar mer åt Litten, eller Rowlet, beroende på hur slututvecklingarna blir. Annars blir det Popplio med Everstone. Blir lite orolig att vi faktiskt kommer få dom där sista utvecklingarna jag länkade. Då Rowlets utveckling hette något med "Dart". Popplio's utveckling är ju på väg att bli en sjöjungfru tycker jag så det kanske är bäst att förbereda sig…

molam
10/4/16, 7:27 PM
#253

popplios är påväg att bli en Siren! Vilket innebär att dom som jag gillade kan vara sanna! Hoppas på det QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

DogeLove
10/4/16, 9:42 PM
#254

Brionne var faktist söt!

[Blue_Lugia]
10/4/16, 9:54 PM
#255

#253 En vad för nåt så du?? :/

Mitchika
10/4/16, 11:23 PM
#256

#255 Ett rykte/en leak går runt och säger att alla tre starters i denna generation kommer baseras på en archer, en wrestler och en siren. Rowlet är archer, Litten är wrestler, Popplio är siren. 

Men det går även runt ett rykte/leak (beroende på vem du frågar, allt kallas för leak nu för tiden) om att starterna kan ha olika evolutioner beroende på vilket spel du har. En spännande tanke, men inget är bekräftat.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/5/16, 12:09 AM
#257

#256 Vad är en Siren? :/

Draken
10/5/16, 8:59 AM
#258

Littens utveckling 😍😍😍😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Hallonsmurfen
10/5/16, 9:24 AM
#259

#257 En siren är en sjöjungfru, hälften människa och hälften typ fisk som sjunger för att locka sjömän till sig så att de typ drunknar. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
10/5/16, 9:30 AM
#260

Jag måste bara fråga detta dock, för jag har inte riktigt förstått det - vad är en Ash-Greninja?

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
10/5/16, 10:13 AM
#261

#257 en Siren sägs ska var en otrolig vacker varelse som lockar till Sig sjöfarare så att dom ska hoppa av båten och simma till dom, så att Sirenerna sedan kan äta människorna, en dock om människorna i fråga är immuna emot deras sång, så ser dom istället till att båten deras krashar.

Tror dom kommer från grekiska mytologin :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
10/5/16, 12:35 PM
#262

#260 ash greninja är bara namnet för att beskriva den utseende när den har ett starkt band med ash, den har typ styrkan av mega utveckling genom deras starka band.

[Blue_Lugia]
10/5/16, 12:49 PM
#263

#259 Haha! Jadå en sjöjungfru vet jag mycket väl vad det är. Underlättar enormt om man använder ord som alla vet vad det är, ordet Siren måvara engelska, men inget jag hört förut. Men detta är min åsikt dock. ; )

Mitchika
10/5/16, 1:17 PM
#264

#263 Siren är ett svenskt ord också och ett separat väsen från sjöjungfru, även om en variant av dom sades likna en sjöjungfru väldigt mycket. 🙂

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sirener

Så om Popplio verkligen baseras på sirener gör det den ganska cool, i mina ögon. Men farlig..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/5/16, 2:46 PM
#265

#264 håller med! Men När jag ser popplios sista steg, om det nu är den vi har pratat om i PM så säger det Siren till mig och inte sjöjungfru! ^^ Så siren i min mening låter väldig rätt ist för sjujungfru som är en snäll "ofarlig" varelse

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
10/5/16, 4:29 PM
#266

#264 Nja, den ser inte så farlig ut enligt mig. xD

Hallonsmurfen
10/5/16, 5:11 PM
#267

#263 Ja det är såklart bra att använda ord som alla förstår, dock är det svårt att veta vilka ord som vilka människor förstår haha. Jag själv hade aldrig trott att någon inte visste vad siren var och även om sjöjungfru är ett lite vanligare ord så finns en liten betydelseskillnad som jag tror är anledningen till ordvalet. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
10/5/16, 7:42 PM
#268

#267 Kanske är jag som börjar bli lite gammal och trög? ; )

Draken
10/6/16, 8:29 AM
#269

En sak jag har märkt med Ash-greninja, det är att den skall ha attack istället för sp.attack. Den är grymt stark, slår ner de flesta i få slag :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
10/6/16, 8:32 AM
#270

Nu börjar denna tråd bli väldigt lång och trög, så jag har gjort en ny, den finns här :)

http://pokemon.ifokus.se/discussions/57f5efd78e0e747ae7001684-pokemon-sun-moon-vad-vi-vet-hittils-2

Fortsätt skriov där, jag låser nu den här tråden.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: