Annons:
Etikettpokemon-go
Läst 5812 ggr
Lizelda
7/9/16, 10:56 PM

Pokémon GO

Någon som testat än? Jag var ute idag och det var skitkul! 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
[Blue_Lugia]
7/9/16, 11:52 PM
#1

Här det släppts i Europa nu?

Lizelda
7/10/16, 12:01 AM
#2

Tror det ska släppas nästa vecka, jag googlade lite och laddade ner den på så sätt ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

LottaV
7/10/16, 10:33 AM
#3

Det drar ut på tiden här i Europa på grund av inloggnings problem enligt Serebii.se så det kommer inte att släpas i europa för en de problemen är lösta tvär 😭

Ett gott skratt förlänger livet

-Aida-
7/10/16, 10:45 AM
#4

De enda jag inte gillar är att de drar så himla mycket batteri på telefonen men de va väl förväntat med en sån app.
Jag väntar iallafall tills dom fixat problemen och släpper de i Sverige på app store fast de heter väl play butik i android.
Har inte jätte stora förhoppningar över spelet men de va lite kul att läsa att de va nån som hade hittat butiken där man köper pokebollar och sånt i en tavla på jobbet.

Sen tycker jag dom är giriga som tusan med pengarna i appen, man kan köpa valutan för riktiga pengar vilket också va förväntat av en gratis app, men utöver de tjänar man coins av att ta över pokemon gym så man får coins per 10 timmar man haft de i sin kontroll eller nåt sånt.
Jag hoppas man kan tjäna lite coins av att slåss mot folk också, gillar inte när man behöver köpa coins för riktiga pengar.
Eller som i mitt mario kart 8, pröjsat för ett spel sen kan man köpa till ytterligare banor, gubbar och bilar för att få alltihop. Blir bara besviken på sånt.

Lizelda
7/10/16, 12:11 PM
#5

Jag tycker att största nackdelen är att det blir problem att använda den utanför Sverige, då den kräver internet… Men jag håller med, det är inte så bra som jag hoppats men det duger alldeles utmärkt och jag har en känsla av att det kommer bli bättre när de börjar uppdatera och sånt ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Hoseok
7/11/16, 12:54 AM
#6

Jag och partnern gick ut på en runda och stötte på två gym, båda ägda av samma snubbe. Vi lyckades slå det andra gymmet och tog över. TVÅ minuter efter kom en tredje person och tog över det med sin färg. Vi såg ingen. Men någon var där. Klockan halv ett på natten. 🤦‍♂️

Annons:
Lizelda
7/11/16, 1:19 AM
#7

#6 Känns ju lite scary OwO Annars är det väl nån som använder fake-gps?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Hoseok
7/11/16, 3:02 AM
#8

#7 Jag funderade på det också, men tror inte det. Det var bland lägenheter så kanske någon som bodde där.

DogeLove
7/11/16, 1:41 PM
#9

Går det att lada ner Pokémon go nu?

Lizelda
7/11/16, 1:43 PM
#10

#9 Om man gör det med apk:n, googla pokémon go apk så hittar du :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

LottaV
7/11/16, 4:07 PM
#11

Men det är på egen risk då dessa apk :n kan hacka ens mibil

Jag bara varnar om det

Ett gott skratt förlänger livet

Lizelda
7/11/16, 8:36 PM
#12

#11 Jag har rätt bra tech-support så jag oroar mig inte direkt ^^ Men ja, man ska vara försiktig med sånt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

LottaV
7/11/16, 9:17 PM
#13

Och det är de med Android telefoner som är mest drabbade då Iphone har det skyddet att det inte går att ladda ner var ifrån som helst bara från Store! Så ni som har Iphone får gått vänta på Pokemon Go 👍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
-Aida-
7/11/16, 9:58 PM
#14

Tycker de verkar risk fyllt att ladda ner från akp:n.
Jag väntar tills de kommer i min play butik, vill ju ha den riktiga varan så att säga.

[Sandi92]
7/11/16, 11:47 PM
#15

Testade lite innan, men nu går det inte längre för deras servrar är överbelastade. Blev väldigt förvånad över att det fanns två st Pokéstops i denna lilla byn jag bor i. (bor ca 1500 människor här).

-Aida-
7/12/16, 8:16 AM
#16

Inte så konstigt att de är överbelastat när länder använder de som inte egentligen har sin tur att göra de. Lite anledning till att dom släpper de lite i taget. 😂

DogeLove
7/12/16, 12:33 PM
#17

Ok jag har iPhone så jag får väl vänta men nu har dom saktt att det släps om ett par dagar så snart kommer det längtar!

Hoseok
7/12/16, 4:01 PM
#18

Det ska gå att fixa på iPhone också har jag läst nu. Hur tänker jag inte gå in på detalj om såklart, men.

Splatter
7/12/16, 4:37 PM
#19

Helt plötsligt får man en massa motion. 😃

ÄlskarHamstrar12
7/13/16, 3:41 PM
#20

Jag har laddat ner pokemon go på app store :) På blandannat Expressen tror jag det stor hur man gör, men jag kan förklara jätte snabbt. Du måste ändra region på mobilen till USA. Sedan skapar du ett amerikanskt Apple id och loggar in på den. Sedan kan du ladda n den på app store med det Apple Id (det amerikanska).

Annons:
[Blue_Lugia]
7/13/16, 5:09 PM
#21

#20 Det låter ju rätt krångligt faktiskt. Nä, jag väntar tills det släpps. Tror pokemon Go är ett spel jag kommer tröttna på rätt fort faktiskt. Jag var så hype när trailern först kom ut, men efter allt jag sett och hört på youtube så verkar det rätt tråkigt faktiskt. :(

-Aida-
7/13/16, 5:54 PM
#22

Jag har samma uppfattning, jag har heller inte speciellt mycket data som jag kan slösa bort på ett sånt spel ute hela dagarna, kommer va beroende av wifi. 
Blir svårt att kläcka ägg då också när jag inte kan gå ute med data användningen på konstant.

ÄlskarHamstrar12
7/13/16, 6:26 PM
#23

#21 min bror fixade Apple id på någon sida där dom gav ut till folk som ville ha typ, så det tar väll Max 10 minuter att ladda ner det o så :)

ÄlskarHamstrar12
7/13/16, 6:26 PM
#24

#21 min bror fixade Apple id på någon sida där dom gav ut till folk som ville ha typ, så det tar väll Max 10 minuter att ladda ner det o så :)

[Blue_Lugia]
7/13/16, 6:59 PM
#25

Var det någon mer som såg inslaget om Pokemon Go på nyheterna i morse?

ÄlskarHamstrar12
7/13/16, 7:05 PM
#26

Nej vad sa dom? :) #25

-Aida-
7/13/16, 7:39 PM
#27

Skulle också vilja veta de, har inte TV.

Annons:
Hoseok
7/13/16, 8:50 PM
#28

Någon hade droppat tre stucken lures i en park som hade tre pokestops.

(Pokestops = Ställen på kartan du kan gå till för att få gratis saker)
(Lure = Något du kan sätta vid pokestop i 30 minuter och alla som kommer dit kan se massa pokemons).

Det satt ett gäng killar varav en hade en pokemonkeps där. Ett annat killgäng satt i en ring på marken och vi satte oss en bit ifrån. Vi satt där i en timme , och tillslut satt det runt 40 personer och spelade i den lilla parken mitt i Stockholm.

Riktigt mysigt var det! Att se så många komma dit. Gemenskapen är amazing.

Sen ser jag hur detta kan leda till hemska saker också, såklart. Hade ju redan varit fall där folk använt Lures för att försöka råna folk, men men.

ÄlskarHamstrar12
7/13/16, 9:21 PM
#29

#28 va mysigt! :) bor i en lite mindre stad och tror inte det är särkilt många som spelar pokemon go här än :/

-Aida-
7/13/16, 9:53 PM
#30

Tror inte de är så många här heller som spelar, jag hoppas hitta nåt gym som jag får ha för mig själv >: )

[Blue_Lugia]
7/13/16, 11:30 PM
#31

#26 Det skapade tydligen "problem" i USA eftersom alla mer eller mindre spelar hela tiden, dom ser inte sig för när dom korsar vägar. Vissa hade gått in i ett museum och börjat jaga pokemon där. En tjej hade till och med hittat en död person!!!

-Aida-
7/14/16, 6:49 AM
#32

Visste de skulle bli sådär, smartphones är ett problem i övrigt när folk inte kan se sig för, en snubbe gick nästan in i min systers barnvagn för han höll på med sin telefon. En tjej ute som gick med sin hund bara titta ner i sin telefon hela tiden, tyckte synd om hunden. Folk kommer ju ut med pokemon go men de är på både gott och ont.

ÄlskarHamstrar12
7/14/16, 2:15 PM
#33

#31 jag tror det där stog på Expressen eller Aftonbladet också :/

[Sandi92]
7/14/16, 8:24 PM
#34

Har märkt att om man bor på mindre orter som jag så har man inte så mycket glädje av Pokémon Go. Inte nog med att det knappt finns några Pokéstops eller Gym, man hittar även färre Pokémon än de som bor i storstäderna. Med Pokémon-logik borde det ju vara tvärtom. I de vanliga spelen är det ju i naturen (högt gräs, skogar mm) som Pokémon finns. Jag gick nyss en lång promenad på över en timme och hittade endast två Pokémon, en Pidgey och en Spearow. Trodde att det var jag som hade otur eller att det var något fel, men googlade lite och det är tydligen så det är för alla som bor utanför städer. Funderar faktiskt på att ladda ner en fake gps för att kunna få ut lite mer av spelet. Fast det känns samtidigt trist att behöva göra det.

Annons:
-Aida-
7/14/16, 8:45 PM
#35

Jag har också funderat på fake gps eftersom jag som du bor utanför städer, min by är typ en plätt lagd mitt i skogen, jag hoppas min kyrka kommer vara ett pokemon gym för kyrkor verkar kunna vara de men jag tror inte jag har så många pokestops här, vi har inte såna typer av föremål här.

[Blue_Lugia]
7/14/16, 9:00 PM
#36

#34 Riktigt dåligt… :(

[Blue_Lugia]
7/14/16, 9:00 PM
#37

Bör själv på liten ort så då är det ju nästan meningslöst.

-Aida-
7/16/16, 12:31 PM
#38

Pokemon Go är tillgängligt i Sverige nu. Ska finnas både på iphone och android.

Hoseok
7/16/16, 1:34 PM
#39

#34 Fast det är inte appens fel att det inte finns många pokestops på landsbygden. Appen går efter Google Maps och en annan tjänst där människor lagt upp bilder och information om olika platser. Det är detta som är pokestopsen och gymmen. Det är inte så konstigt att det är fler sådana i storstäder just av den anledningen.

Sen vill jag inte att det ska vara pokestops mitt ute i en djup skog. Saker kan hända överallt, visst, men det hade ökat risken för folk använder appen för att skada andra. 

Jag förstår att det är tråkigt, men det finns en logik bakom varför det är såhär.

-Aida-
7/16/16, 1:50 PM
#40

Har varit ute med pokemon go på promenad med min hund, det är väldigt dåligt med pokemon, de finns bara runt centrum i min by, de är helt dött ute i skogarna eller utanför byn, det finns totalt 5 pokestops i min kommun.
Lyckades fånga en onix i parken och nån enstaka pidgey.

[Blue_Lugia]
7/16/16, 2:22 PM
#41

#39 Jag förstår bara att man blir lite besviken när man sett fram emot det ett tag. Men jag riktar nog i mig på Sun & Moon istället

Annons:
[Blue_Lugia]
7/16/16, 2:28 PM
#42

Jag kollade Google play, och tydligen funkar det inte ens på min enhet…. -. -

[Sandi92]
7/16/16, 4:37 PM
#43

#39 Att det finns färre Pokéstops och Gym har jag förståelse för. Att det däremot spawnar mycket färre Pokémon tycker jag är dåligt. Det borde vara samma oberoende av var man befinner sig.

Testade förresten spela igår när jag åkte bil (notera: åkte, inte körde) och det funkade mycket bättre. Eftersom att det spawnar färre Pokémon här så krävs det ju att man tar sig fram längre sträckor för att hitta något vilket ju funkar finfint med bil eller buss. För att hitta något när man går eller cyklar här så kan det ta evigheter. Så jag kommer nog mest spela när jag åker bil/buss eller när jag är på en större ort/stad. Jag var i min kommuns huvudort igår (bor ca 8000-9000 människor där) och det fanns många fler stops där plus 3 gym. Så man behöver inte ta sig till någon jättestor stad för att kunna få tillgång till hyfsat med stops/gym.

Lizelda
7/16/16, 4:55 PM
#44

#34 Det är dock inte helt sant, jag bor mitt ute i obyggden och gick ut en halvtimme typ, hittade ca 40 st ute i skogen

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Sandi92]
7/16/16, 5:03 PM
#45

#44 Ok. Jag bor inte ute i obygden, dock på en väldigt liten ort och jag hittar väldigt få. Var som sagt ute över en timme i förgår och hittade bara två st.

-Aida-
7/17/16, 12:26 PM
#46

För att vara en ort där pokemon populationen inte är så stor så är de ganska många som spelar, folk pratade med mig om spelet och jag träffa en annan team gul och jag hitta en lure i parken så jag fick en riktig hjälp därifrån.
Mycket spännande spel tycker jag.

[Akiraka]
7/17/16, 1:25 PM
#47

Jag kan inte ens hitta det på min telefon nu när det är offcielt släppt

Zakaraa
7/17/16, 1:29 PM
#48

Jag fångade lite mer än 30 individuella pokémon igår på kanske 5 timmar  - sittandes i mitt rum och då bor jag lite utanför centrum.. :P
Lät bli sämre att hitta gym och allt sånt dock men pokémon är det inte så dåligt av.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
[Lilyz]1
7/17/16, 1:57 PM
#49

Var precis ute en jättekortis, ca 20 min (det regnar), och fångade fyra pokémon, tre Drowzee och en Jigglypuff samt besökte tre pokéstops. Lyckades även fånga två Drowzee och en Gastly hemma i min lägenhet. 😛Vet inte vad jag tycker riktigt… Är inte jätteimponerad direkt men kanske blir roligare med tiden.

LottaV
7/17/16, 1:58 PM
#50

I staden jag bor i för att vara ett liten stad har vi hela tre Gym och mer en man kan räkna till av pokestop dessutom är det många pokémon tränare i vår lilla stad😃

Ett gott skratt förlänger livet

Lojs
7/17/16, 7:33 PM
#51

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Sandi92]
7/17/16, 7:45 PM
#52

Nån mer som inte kunnat spela idag? Varje gång jag försöker så är det strul med servern. Var så igår också, men då gick det iaf att spela emellanåt.

Lojs
7/17/16, 9:35 PM
#53

#52 Jag kunde spela i förmiddags, fast spelet låste sig hela tiden så jag fick starta om. ikväll har jag inte fått låsning, men å andra sidan hittar jag inga pokemon och får bara typ hälften av avstånden jag promenerar registrerade. Det är typ hela Sverige som haft problem både idag och igår, är man med på någon av de större facebookgrupperna om pokemon go i Sverige så kan man ha lite koll på om det funkar för folk. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mitchika
7/18/16, 12:57 AM
#54

Ja, det var kortspelat för mig.. 😕

Jag kommer inte plocka upp app/()#"¤(/#&% igen förrän det är bekräftat att eländet funkar som det ska och slutar krascha varje gång man försöker fånga en Pokémon. Maken till trasig app har jag nog aldrig råkat ut för. 😡🤦‍♂️
(Att jag dessutom har en extremt dålig dag hjälper inte)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Wellcraft
7/18/16, 8:34 AM
#55

Igår skulle jag fånga en Kabuto (!), tyvärr , exakt då skulle spelet lagga fast 🤐 Så jag blev utan….
Riktigt surt, men det kommer fixas. 

Jag älskar spelet annars, vilken gemenskap det bildar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Lojs
7/18/16, 9:14 AM
#56

#54 Jag läste detta tipset:
"Fix för att förhindra att skärmen fryser efter man fångat en Pokemon:

After the Poke Ball hits the Pokemon and bounces up to start the catching animation, swipe up from the bottom of your screen to open the task bar. Let go and count to three, then drop it back down. (This apparently doesn't work if you don't let go.)"

Jag hittade tipset på facebooksidan PokemonGo Sverige (https://www.facebook.com/PokemonGo-Sverige-297435180646198/), länkar för att ange källa.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

-Aida-
7/18/16, 9:27 AM
#57

Har upptäckt att appen fungerar löjligt bra tidigt på morgonen, va ut och fångade en massa pokemon fram till 9 tiden, då va de dags för frukost. 😂
Inga problem alls med lagg eller att de frös, de fungerade utmärkt.
Fick mig lite nya pokemon som abra och gastly.

Mitchika
7/18/16, 1:17 PM
#58

#56 Tack, ska testa det tipset när jag väl orkar prova igen. 🙂

#57 Ja, jag märkte också av det! Tidigt på morgonen är det i stort sett inga problem med spelet alls.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
7/18/16, 1:59 PM
#59

Pokemon Go funkar endast att ladda ner till min ipad, inte till Android telefonen… skumt! Så i lördags fick jag springa runt i parken med en padda i händerna… jaja. Det som var docl lite roligt var att fler hade "pokemonfeber" så plötsligt åker det förbi en bil där musikem dånar ut. "Pokemon, gotta catch'em all! " xD

[Blue_Lugia]
7/18/16, 2:05 PM
#60

Min skärm låser sig också ibland. Hittade en Squirtle och kände att jag verkligen ville hitta en vattentyp. Men nej då….

-Aida-
7/18/16, 2:20 PM
#61

Jag gav mig ut i parken idag och satte ut en lure på ett stop, de kom en massa folk dit, de va socialt och väldigt roligt att prata om pokemon, ägg och vilken CP dom hade som man träffa på, alla hade samma pokemon men olika CP. 😃 
Fick en lure för att jag lvlade så ska sätta ut den ikväll hade jag tänkt om spelet fungerar som de ska. annars blir de löjligt tidigt på morgonen

[Blue_Lugia]
7/18/16, 5:39 PM
#62

Får jag fråga vad CP står för? Inte fattat det…. :/

Annons:
Hoseok
7/18/16, 5:55 PM
#63

#62 Tekniskt sett hur bra din pokemon är. Vissa vet inte man hanterar CP, men detta är det viktigaste:

Säg att du har en pidgey med 200 CP och en pidgeotto med 300 CP. Vilken av dem evolvar man? Man kan tro att det är pidgeotton, den är ju ändå uppgraderingen, men icke. När pidgey evolvar så får den mer än dubbelt så mycket CP än vad den hade. Alltså mer än pidgeotton.

Mitchika
7/18/16, 6:00 PM
#64

#62 CP står för Combat Points och innebär allt det som #63 skrev. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
7/18/16, 6:36 PM
#65

På så vis!

[Sandi92]
7/18/16, 7:06 PM
#66

Idag har det funkat utan serverproblem för mig. Dock så har jag en "glitch" eller vad man ska kalla det, som gör att alla Pokémon är tre steg bort. Ganska irriterande för man vet aldrig om man är nära en Pokémon eller inte. Googlade det och tydligen är jag inte ensam om problemet.

Haztparken
7/18/16, 8:39 PM
#67

Mötte upp min storebror och lillkusin idag kl 13 för lite pokemon jakt! Kl 18 var kusinen lämnad hem så blev en lång runda vi cyklade runt och fångade pokemon och besökte pokestops, superkul! :D Var mycket folk ute som spelade i alla åldrar även i våran hyfsat lilla stad. Ska bli kul att se vad man kan hitta när man besöker en större stad :)

-Aida-
7/18/16, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Tog den här idag! 😍 Hitta den utanför min byggnad, jag slår på spelet ibland för att kolla vad som finns runt omkring, då såg jag Lapras! Den hade CP ????, svår att fånga va den, behövde ge den lite Razz Berry sen gick de.

Har varit ute hela dagen med min hund på pokemon jakt, gick med en bekant vid 18 tiden fram till 21:30 ungefär. Har stött på lite rares som Ryhorn och kläckt en Hitmonlee.

[Blue_Lugia]
7/19/16, 2:58 AM
#69

Jag har fyra ägg i min incubator just nu. Får se vad det blir av det…

Annons:
Wellcraft
7/19/16, 1:43 PM
#70

Igår lyckades jag fånga en Starmie, Aerodactyl och Gengar. Lyckat

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Akiraka]
7/19/16, 8:19 PM
#71

Imorgon blir det kaos igen för då släpps go i Japan

sponny
7/20/16, 1:29 PM
#72

Tycker det är rätt kul trots att jag bor dumt till. Mitt ute i skogen. Min närmsta Pokestop ligger 3-4 kilometer bort och vill jag ta mig till ett gym, en och en halv mil. Så som spel är det inte speciellt bra för min del. Utan det har mer blivit att jag använder spelet som en träningsapp. Något att pyssla med under promenaderna.

Panthola
7/20/16, 4:34 PM
#73

Fattar inte, kan man lägga till andra spelare? Och en framtida "Tradera-funktion", kan man befinna sig i två olika delar av landet och ändå byta eller måste man vara i närheten av varandra?

Hoseok
7/20/16, 5:12 PM
#74

#73 Det finns ännu inget system för att lägga till andra. Enda sättet jag vet att man kan vara med andra är om man tillhör samma team och samtidigt slåss mot samma gym, då ska man tydligen kunna se den andras pokemon! Inte testat själv men såg någon video om det.

Tror inte någon vet så mycket om tradingsystemet än, men jag tror man kommer behöva vara på samma plats.

taylor__lambert
7/20/16, 8:16 PM
#75

Jag började spela för tre dagar sedan, och jag fattar fortfarande inte varför man måste gå med mobilen upptryckt i ansiktet. Jag menar stöter du på en pokémon så både vibrerar och låter mobilen. Dessutom, fotavtrycken funkar inte som de ska så dom är det ju dumt att gå efter. Något jag saknar är ju dock att byta pokémon.

Men dom gick ut nyligen med att de håller på att utveckla en trading del till spelet samt en förbättrad radar så man lättare kan hitta pokémon. Så jag hoppas det kommer ut snart!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Draken
7/21/16, 10:44 AM
#76

Nu har jag äntligen fått ner det på min telefon också, men jag fattar inte riktigt hur det fungerar.

Molam (dottern) har lovat att vi skall gå ut nånting när hon är ledig, och då skall hon vissa mig hur det funkar.

Men det var lite roligt, när jag äntligen kom in på appen (servern var överhettad bra länge så man kom inte in), då var jag på jobbet, satt i fikarummet på IVA (där jag jobbar) kl. 02.30 på natten, och där inne hittade jag Bulbasaur, i fikarummet på jobbet 😂

Jag har , än så länge , bara Bulbasaur, och jag har inte kunnat "power up" ännu, eftersom jag inte riktigt får grepp om hur man gör. Men jag har kommit på att det finns ett gym ganska nära hemmet, en bit in i skogen bara. Det står en pinsir på taket av det gymet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
ÄlskarHamstrar12
7/21/16, 12:56 PM
#77

Var balbasaur din första pokemon? Alltså den du valde i början?

Draken
7/22/16, 9:45 AM
#78

Inte vet jag, han bara dök upp på skärmen och jag kastade en pokeboll och fångade honom 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zakaraa
7/22/16, 2:53 PM
#79

#76, ett hett tips är att Inte köra nån Power Up eller Evolve förrän du kommit upp i högre level. Spar på ditt godis (det du använder för power up/evolve) och satsa på det när du är på en högre level :) Det är rätt onödigt att slösa på godiset på de lägre CP-Pokémon. :) 

Du lär levla upp ganska snabbt om du går ut och letar pokéstop och pokémon, speciellt om du har många pokéstop i närheten.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

-Aida-
7/22/16, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Äntligen har jag också en eevee utveckling! Alla i min kommun har haft sån himla tur med eevees men för mig va de jätte svårt, men idag då kom de en eevee som jag kunde utveckla, jag valde Vaporeon, mitt första hands val i pokemon gul när jag va typ 7-8 år. 😃
Så detta är verkligen en nostalgi pokemon, han kommer sitta mycket i gymmet när vi tar över det. 🥳

För er som inte vet de, några här har nyss börjat.
När man utvecklar eevee så är det slumpat random vilken utveckling man får, om man inte döper dom till följande namnen:
Pyro för Flareon
Rainer för Vaporeon
Sparky för Jolteon
Det finns en liten chans att de inte fungerar, har sätt att de funkar i dom flesta fallen dock.

[Akiraka]
7/22/16, 10:37 PM
#81

Man ska starta om efter namnbyte innan utveckling

-Aida-
7/22/16, 10:49 PM
#82

De gorde inte jag och de funka ändå, samma för en kompis som utveckla tre på rad efter namn bytet.

[Akiraka]
7/22/16, 11:07 PM
#83

jodå det är mest en säkerhets åtgärd för att servern verkligen ska registera namn bytet

Annons:
Draken
7/23/16, 10:23 AM
#84

Jag och en kompis skall ut imorron eftermiddag och gå en promenad, och då skall vi köra pokemon go. Vi tänkte försöka ta gymet som finns runt husknuten här :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
7/23/16, 2:34 PM
#85

Jag skaffade spelet strax efter att det släpptes i Sverige och jag måste verkligen säga att det är fruktansvärt skoj. Aldrig varit så roligt att gå ut i naturen tidigare, hittills har jag bara samlat på mig en massa pokémon och items, jag valde lag Instinct men strida-delen av spelet har jag inte kommit in i ännu. Jag ser fram emot att fler pokémon läggs till i spelet i framtiden och om funktioner som att kunna lägga till varandra och genomföra utbyten kommer så hoppas jag verkligen att det också kommer en funktion att kunna ändra sin karaktär för det gjorde jag bara som hastigast utan att bry mig vilket jag ångrar nu i efterhand haha. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
7/25/16, 2:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Kläckte min första Pokemon i Go idag på bussen.

FemFem
7/27/16, 8:47 AM
#87

Jag har en fråga: när man kastar pokebollar och missar/pokémonen bryter sig ut ur bollen, förlorar man en boll då? Eller kastar man på nytt med samma boll? 🤔

sponny
7/27/16, 8:58 AM
#88

När du missar ett kast är bollen borta. Men jag har hört att man ska kunna ta den från marken om man är snabb.

-Aida-
7/27/16, 9:22 AM
#89

Att man kan ta tillbaka den man kastat är en myt, de kan se ut som att de fungerar men de gör det inte.

FemFem
7/27/16, 10:27 AM
#90

#88 #89 Ok! Är det samma om pokémonen bryter sig ur bollen?

Annons:
Hallonsmurfen
7/27/16, 5:47 PM
#91

#87 Om Pokémonen hoppar ur bollen räknas den som missad tyvärr, då förlorar du den bollen. 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

-Aida-
7/31/16, 10:45 AM
#92

Om ni inte uppdaterat pokemon go så är det att rekommendera, man kan göra om sin Avatar, typ byta kläder och sånt. 😃
Om ni behöver uppdatera manuellt så är det bara att gå in på app store eller google play beroende på vilken telefon ni har och söka på pokemon go, då finns de en knapp som heter uppdatera.

Draken
7/31/16, 11:56 AM
#93

Vad är det för kostnad på uppdateringen, och kan man få andra funktioner om man uppdaterar (förutom att kunna byta kläder)  ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
7/31/16, 2:26 PM
#94

Det är helt gratis att uppdatera, de dom gör i uppdateringarna är att ändra på spawn points där pokemon kommer upp och balansera ut lite attacker och lite sånt smått och gott, vaporeon exempelvis blev mer balanserad och snorlax.
Det tillkommer lite förändringar i designen men de är ytterst lite, alltid bra att uppdatera så man får det senaste och de kommer aldrig kosta att uppdatera spelet, dom fixar lite buggar och sånt med.

[Sandi92]
7/31/16, 11:53 PM
#95

😕

-Aida-
8/1/16, 10:19 AM
#96

Tycker de är bra att dom stängde ner tjänster som Pokevision, det var inge kul att spela när man visste precis vart dom var. det tog bort mysteriet med deras position och hur spännande de var att möta en rare som man snubblar på, folk i min kommun använde pokevision ganska mycket och ropade hej vilt om vart pokemon fanns.. ><

CaptainBunchie
8/1/16, 10:27 AM
#97

Jag vet inte vad Pokévision är, men jag gissar på att trackingen är "borttagen" tills en uppdatering kommer angående det. Trackingen har ju ändå varit buggad, så det blir ingen skillnad tills vidare. (Har inte sett videon.)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Draken
8/1/16, 10:57 AM
#98

Aha okej, då ska jag också uppdatera :)

Jag har inte tittat på Pokevision alls utan jag går och när det dyker upp en pokemon så fångar jag den, vill inte veta på förhand var de finns :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

taylor__lambert
8/3/16, 5:38 PM
#99

pokevision funkar inte, niantic vill blockera alla tredjehandsappar som kan hjälpa en till att hitta pokemon, man kan få en softpan eller tom en permanent ban om de kommer på en.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

-Aida-
8/3/16, 5:50 PM
#100

Om deras egen sök funktion hade funkat från början så hade inte sådana andra sidor som pokevision behövts.

[Sandi92]
8/3/16, 7:02 PM
#101

Börjar bli riktigt irriterad på att det är så svårt att veta var man ska leta. Såg siluetten av en Dratini idag. Gick runt en massa och letade plus använde en incense. Tror ni jag hittade den? Självklart inte. 😡

Det behöver inte vara som Pokévision där man vet exakt var en Pokémon är. Jag vill bara veta någorlunda var jag ska leta och hur långt ifrån jag är.

-Aida-
8/3/16, 7:19 PM
#102

Jag letar aldrig efter pokemon om dom finns i nearby. Jag bara går och hoppas på att jag stöter på dom, har hittat specifika spawns däremot för dratini och lite andra fiskar, så jag går där ofta, de är ju helt omöjligt att leta efter dom, för mig så kan dom stå på första platsen i nearby och sen finnas på andra sidan byn. 🤓

taylor__lambert
8/3/16, 8:56 PM
#103

Ja, det är riktigt tråkigt, men det finns en ny app! Dock bara till Andriod och den funkar riktigt bra! Man måste dock skaffa ett fake account på pokemon trainer club för att kunna använda det men det är helt klart värt de 5 minuterna

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lojs
8/3/16, 9:12 PM
#104

Jag tycker det är bra att pokevision m.fl är nerstängda, det är inte så Niantic tänkt att man ska spela spelet. Tycker det är roligare nu när det är mer lika för alla, när det är samma för oss som inte vill fuska.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
[Sandi92]
8/3/16, 9:27 PM
#105

#104 Jo faktiskt så var det just så de tänkte att man skulle spela. Om du kollar på första trailern som kom så är det ganska klart att man ska kunna se hur många meter man är från en pokémon och åt vilket håll. Inte att man ska gå helt i blindo och det bara random dyker upp en Pokémon. Av någon anledning så ger Niantic inte oss denna funktionen i nuläget, vilket är riktigt dåligt.

taylor__lambert
8/3/16, 9:44 PM
#106

Problemet niantic har är att deras nearby funktion är nu helt av. idag när jag gick tex så skulle jag leta efter Seel, kollade på den nya appen som visade vart den var, gick ditåt medans pockemon GO's radar visade att den hamnade längre och längre ifrån, men så kom den upp i det område där den andra appen sa att den skulle vara.. Pokémon GO's radar är nu 0% pålitlig för mig, tills de fixat den åtminstone.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lojs
8/3/16, 9:53 PM
#107

Fast att det inte funkar är lika för alla, och det var inte meningen att man skulle kunna se vad som hände på andra sidan stan för att ta bilen dit. Så som sagt, bra att det är nerstängt nu. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

taylor__lambert
8/3/16, 10:02 PM
#108

#107 den appen jag använder ser man bara vad som finns precis där du befinner dig. Den är inte som pokevision. Så det är precis så som spelet ska köras

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
8/3/16, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Pokemon finns dessutom på platsen upp till 15 minuter som mest, man ska alltså hinna till den plats den finns på innan tiden går ut sen försvinner den och ploppar upp nån annanstans.

Niantic skulle ju annars kunna uppdatera appen till det här 😎 Fair play för alla och blir enklare att springa till den riktningen. Tror folk skulle bli mer aktiva då

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lojs
8/3/16, 10:27 PM
#110

Fast det är meningen att appen ska funka så, inte att man ska gå till andra ställen. =) Funkar det inte så är det lika för alla och man får leta och ha tur, precis som i de andra pokémon-spelen, vet inte hur många timmar jag spenderat i buskar i de gamla spelen. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

taylor__lambert
8/3/16, 10:33 PM
#111

Går inte att jämföra med de vanliga spelen. :p Tycker jag

Där finns pokémon utsatta på platser beroende på deras typ. Och de lite mer sällsynta kom ju längre in i spelet man kom.

Pokémon GO handlar om att Niantics första app var mindre populär, det var inte många som spelade den, deras grund ide handlar om att få folk att gå ut och röra på sig, upptäcka nya platser och träffa nya människor.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
taylor__lambert
8/3/16, 10:37 PM
#112

#105 en liten inflikning.
 anledningen, som jag fattar det som, varför niantic inte har igång 3 stegs funktionen handlar om att deras server inte klarar av trycket, det är för många som spelar vilket de inte var beredda på. Innan så crashade spelet stup i kvarten.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Draken
8/4/16, 9:51 AM
#113

Jag vill inte veta exact var pokemonen finns, det förtar ju lite av spänningen med spelet. Jag vill ha överraskningen när de dyker upp …..som igår, jag skulle hämta sonen på tåget. Parkerar bilden och kliver ut på parkeringen. När jag startar up sopelet (det finns 3 pokestop intill stationen) så dyker först Dragonair upp och sen dyker Nidoqueen upp, ingen antydan i Nearby att de skulle finnas där, utan de bara dök upp på skärmen ….Det är SÅ jag vill spela, det är SÅ jag vill att det skall funka….Inte att man vet en kvart innan att där och där finns den och den pokemonen.

Det är ju lite av grejen att man skall gå iväg till ställen där man inte har varit förr också, och inte skulle jag vika in på en stig om det visar i pokevision att det endast finns t.ez Weedle och Pidgey där inne, just u vet man inte vad som finns, och man kan lika gärna stöta på en mewtwo eller vad som helst, man vet inte. Förstår ni hur jag resonerar ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
8/4/16, 11:40 AM
#114

#111 Fast så är det ju i PoGo med, man hittar vattenpokémon vid vatten osv och det dyker upp ovanligare ju högre level man blir. =)

#113 Absolut, jag håller med om att det är kul som det är, men det skulle ju inte skada om nearby skulle funka som det är meningen. Men som det är så testade jag på en massa olika ställen på semestern för att se om det skulle dyka upp något kul, plus det finns en väg att gå här i stan där man går förbi typ 25 pokestops plus att där brukar dyka upp ovanliga pokemon, så det är bästa promenadvägen för lite spänning i livet. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

taylor__lambert
8/4/16, 9:14 PM
#115

#114 fast så är det ju inte. Jag kan hitta vattenpokémon mitt på torra land. Där det inte finns vatten på kilometers håll. Eller sk nattpokémons, oftast spökpokémon, de kommer väldigt ofta fram på dagarna.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lojs
8/5/16, 1:06 AM
#116

#115 Jo, absolut finns det konstiga exempel, men generellt sett. Här på vårt område har jag aldrig sett en enda magikarp ens på nearby, men går jag längst strandpromenaden nere i stan så dräller det av dem (och goldeen, tentacool m.fl.)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

LottaV
8/5/16, 10:57 AM
#117

#116 Jag har också mått mängder av Vatten Pokemon långt bort från center och ån som rinner genom centrum så jag håller nog med #115 👍

Ett gott skratt förlänger livet

-Aida-
8/5/16, 11:55 AM
#118

Hos mig har vatten pokemon större chans att spawna i vattnet men dom förekommer även uppe i centrum.
Gastly däremot har nånting för ica, dom brukar stå där utanför. 😂

Annons:
Draken
8/5/16, 1:41 PM
#119

Jag får ganska ofta vattenpokemon här hemma, inomhus …….vet inte om det beror på att jag har 9 akvarium igång ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

JuliaMG
8/6/16, 6:14 PM
#120

Någon som vet om de kommer att lägga till en funktion som gör att man kommer kunna byta pokemon med andra spelare och tävla mot varandra, och när i så fall? 🙂

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Hallonsmurfen
8/8/16, 7:39 PM
#121

#120 En byta-funktion ska komma till spelet enligt trailern och skaparna av spelet, dock vet ingen riktigt när

Medarbetare på Pokémon iFokus

taylor__lambert
8/9/16, 10:59 AM
#122

Har ni sett den nya uppdateringen? Jag är så pepp! http://kotaku.com/niantic-is-testing-a-new-nearby-system-for-pokemon-go-1785001335 laddade ned den nu imorse och än så länge vet jag inte om jag har den nyaste med nearby och sightings då jag bor i ett ganska dött område. Men jag har iaf fått den nya sightings så jag får gå ut och testa den sen idag :D

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
8/9/16, 11:58 AM
#123

-->När man får reda på att den bästa uppdateringen endast provas i San Fransisco<--

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

JuliaMG
8/12/16, 8:18 PM
#124

#121 Okej tack så mycket!

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

[Sandi92]
8/14/16, 4:58 PM
#125

Har redan tröttnat rejält på detta. Spelet känns inte färdigt. De borde väntat med att släppa det tills de hade fixat mer saker. Tycker det är skittråkigt att det inte finns någon ordentlig funktion för att veta var man ska leta efter Pokémon. Efter senaste uppdateringen så är det dessutom mycket svårare att fånga t.o.m riktigt vanliga Pokémon som Weedle, Pidgey mfl. De tar sig ut från great balls nästan varje gång jag ska fånga. Antar att det är ett medvetet val eftersom att vi då slösar upp fler bollar och därmed kanske köper för riktiga pengar.

Längtar verkligen efter nästa RIKTIGA Pokémonspel; Sun & Moon.

Annons:
taylor__lambert
8/15/16, 11:03 AM
#126

#125 jag har för mig att de gick ut med att det inte var meningen. Däremot när man kommer till en högre level ska det bli svårare att fånga pokémon (pga dess högre CP) men utöver det så har jag för mig att det är något som bara råkat ske.

Jag upplever inte detta som så många klagar över. Det är enklare att hitta pokémon nu än innan. Mina pokémon med ganska högt CP tar sig inte ur en vanlig pokéball.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[hurley]
12/19/16, 11:53 AM
#127

Min yngsta dotter använder min mobil för att spela (så nu MÅSTE jag ju hjälpa henne, hehe 😊)

Vi undrar hur man ser procentutvecklingen hos en viss pokemon? En del skriver CP samt utveckling i procent. Kan någon förklara?

Upp till toppen
Annons: