Annons:
Etikettpokemon-go
Läst 2613 ggr
Hallonsmurfen
7/24/16, 6:40 PM

Drömfångst i Pokémon Go

Alla de 151 ursprungliga Pokémon ska finnas i Pokémon Go i nuläget (vissa mer eller mindre svåra att fånga) och bland de 151 har vi väl alla någon speciell som vi skulle slösa alla våra pokébollar på, sätta på fem insence för eller springa rakt över en trafikerad väg för (snälla spring inte över trafikerade vägar tho, flyg över den med en Pidgey eller eventuellt hitta ett övergångsställe). Av de Pokémon som för tillfället finns i Pokémon Go, vilken eller vilka skulle du helst av allt vilja fånga?

Jag själv vill fånga Vulpix, den dök upp på min nearby en gång och då slog jag på en insence och gick åt alla håll och riktningar men jag lyckades aldrig stöta på den. Av någon anledning vill jag dessutom mycket hellre fånga Vulpix än att lyckas få den i ett ägg (jag skulle absolut inte tacka nej till en äggvulpix don't get me wrong, men det skulle vara äggstra roligt att faktiskt fånga den) så jag hoppas på att stöta på den där ute snart!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
SimsBrooke
7/24/16, 6:46 PM
#1

Jag har redan fångat min drömfångst. Dock är jag inte jätteinsatt i Pokemon men jag vet allt vem Pikachu är :D och honom fångade jag 19/07 :D

Jag blev glad när jag fick syn på honom för det är den jag gillat mest när jag har kollat på Pokemon på tv. Inget jättefan av pokemon. Men kände att jag ändå var tvungen att testa spelet :D Kanske kan göra promenaderna man gör lite roligare :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
7/24/16, 7:06 PM
#2

Pikachu! 😃

Jag vill ha min Pikachu, oavsett om det blir i ägg eller i ett möte. Jag håller nog med om att det vore roligare att möta den och fånga den än att kläcka den ur ett ägg. Känslan, spänningen, bandet som blir när Pikachu förhoppningsvis väljer att låta sig fångas och gå med mig.. känslan av att jag lyckats jaga rätt på en Pokémon jag älskar så mycket.. 😍

Ehrm, ja, jag vill hemskt gärna ha Pikachu nu. 😃

Annars har jag nog fått alla mina "must haves" i den här generationen. Kanske Dratini, då. Egentligen vill jag ha allihopa lika mycket, då jag absolut älskar generation 1. 😍

#1 Ååh, lyckost! 😮Skrattar

Grattis till drömfångsten! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
7/24/16, 7:37 PM
#3

#2 Ja Dratini vill jag stöta på. Jag har sett folk som stöter på den lika ofta som jag stöter på Pidgey medan jag själv inte ens sett Dratini nearby! 😟

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
7/24/16, 7:56 PM
#4

#3 Min kompis kläckte en Dratini igår när vi var ute och gick. Gissa om jag blev galen av avundsjuka.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
7/24/16, 8:24 PM
#5

#4 Förstår verkligen, vill gärna ha Dragonair faktiskt för den är ju så sjukt vacker!

Medarbetare på Pokémon iFokus

SimsBrooke
7/24/16, 8:31 PM
#6

#2 Tack så mycket. Tycker han är så söt :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
-Aida-
7/24/16, 8:41 PM
#7

Min dröm fångst just nu är en sjukt massa magicarp för att kunna få gyarados,
Råkade somna på soffan, min syster väckte mig och jag såg att magicarp va ute, så jag sprang ut som om de brann och ropa LIIIIGGG KVAAAAAR!
Folk börja titta och jag kände hur de durrade i telefonen, där låg magicarp i ån, jag jublade när jag fångade den, är uppe i 79 candys nu, behöver 400.
Jag har idag kläckt två stycken ägg på 2 km och tre stycken ägg på 5 km för att försöka kläcka fram magicarps, har lyckats kläckt fram en och de va runt 7 imorse.
Jag har använt 2 incense och 2 lures där den brukar dyka upp, satt där från 8 på morgonen, varje morgon runt 6 tar jag över gymmet för att få coins att köpa lures för.
Gyarados blev på nåt sätt min dröm pokemon i GO, kanske för att jag alltid ska ge mig in på de värsta. 😞

Hallonsmurfen
7/24/16, 8:58 PM
#8

#7 Wow vilken hängivenhet! Själv tror jag att jag lyckats fånga 3 Magicarps sammanlagt hittills haha, tvivlar på om jag ens kommer lyckas få fram 400 godis i min livstid så jag har mer hopp att kläcka Gyarados i ett ägg (om det ens är möjligt jag vet inte om jag sett någon göra det) men jag håller tummarna för att du lyckas få tag på den! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

-Aida-
7/24/16, 9:11 PM
#9

#8 Tack! 😃

LottaV
7/24/16, 10:32 PM
#10

#0 Jag är avensjuk att du har varit i närheten av en Vulpix hälften av alla Pokémon jag mött har varit Drowzee jag har till och med utväklat den starkaste av dem och höjt dens CP så att den nästan är full men min dröm är endå att få Vulpix🤗

Ett gott skratt förlänger livet

[Blue_Lugia]
7/24/16, 10:52 PM
#11

Jag ville jätte gärna ha en Growlithe, så turligt nog hittade jag en förra helgen. På tal om Pikachu, jag hittade en, men han smet såklart… :(

Lojs
7/25/16, 11:52 AM
#12

Jag har fortfarande inte hittat någon Charmander, så det är väl vad jag hoppas på mest just nu. I övrigt blir jag glad över vilken som helst som jag inte har sedan innan, jag spelar mest för att hitta alla. =) (har bara 55 i min pokedex än så länge).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Daehyun_cheesecake
7/25/16, 6:57 PM
#13

Jag känner inte direkt att jag har någon "drömpokemon", men jag kämpar liksom #7 med att kunna utveckla magikarp till gyarados. Har runt 220st för nu läget 😃

Pikachu och Bulbasaur har jag ännu inte stött på, men känner att det är ett "måste" att ha dem, så hoppas på det snart. Min StartPokemon var Charmander och hoppas även på att stöta på honom någonstans så man får chansen till en Charizard :3

Drawzee, Zubat, Pidgey och Ratata är mindre kul att få då dem finns precis överallt i min omgivning xD

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
Wellcraft
7/25/16, 9:06 PM
#14

Jag har lyckats få de flesta jag vill ha.
Men en Charizard eller Dragonite vore inte helt fel

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

DogeLove
7/26/16, 11:23 AM
#15

att få tag på alla Eevee evolution har en så länge en flareon fast har inte lyckas fånga en vild Eevee evolution men vilda Eevees har jag fått tag på yey!😍

Lojs
7/26/16, 12:35 PM
#16

Fångade min Charmander när vi var ute och letade igår, äntligen!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

FemFem
7/27/16, 8:46 AM
#17

Jag vill ha Onix, han var min favorit när jag var liten 🥳

Hallonsmurfen
7/27/16, 5:47 PM
#18

#16 Grattis! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Calcifer
7/28/16, 9:12 PM
#19

Redan fångat drömfångsten i Ponyta! Men vill gärna lyckas hitta Pikachu också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vikan
8/3/16, 5:12 PM
#20

Min drömfångst är Snorlax och Vaporeon, och har ingen av dem haha. Har lyckats få fram två Flareon och det är det närmaste jag har kommit

Annons:
molbojse
8/3/16, 9:01 PM
#21

Eevee, Snorlax, Dratini och Togepi är mina favoriter! Dratini och Eevee har jag redan ;) Eevees spawnar helt okej precis där jag bor ;)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

ShinyDedenne
8/7/16, 8:53 PM
#22

Min drömfångst just nu är Lapras!! Jag har ett 10 km ägg så man får hoppas 😍

molbojse
8/7/16, 9:31 PM
#23

#20 Tips: döp din Eevee till Rainer innan du evolvar så ska den bli en Vaporeon ;) Sparky för Jolteon.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

-Aida-
8/9/16, 5:47 PM
#24

Jag kan nu meddela att min dröm fångst i pokemon go har besannats!
Jag utvecklade min Magikarp som hade 86.7% perfektion i IVs och blev Gyarados på 1514 CP 😍

Vikan
8/9/16, 7:32 PM
#25

#23 Jo glömde bort det förra gången haha. Behöver bara fånga 2 Evees till, sen ska jag få min Vaporeon! 

#24 Grattis till det!

molam
8/10/16, 12:58 PM
#26

Vill ha …trumvirvellll!!!…. PONYTA!!!! oväntat va, fellow Pokemon ifokusare? xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molbojse
8/10/16, 7:41 PM
#27

#26 Det finns i Nacka där jag bor! Fångat några här ialf :D

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
molam
8/10/16, 8:58 PM
#28

Jealousy… jealousy QmQ, jag ska gå till hörnet där borta och gråta…. v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
8/11/16, 11:06 AM
#29

Du kan ju kläcka en Ponyta  i 5 km ägg.

molam
8/11/16, 2:48 PM
#30

Inte lyckats med det v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Aleya
8/12/16, 3:31 PM
#31

Har redan fångat alla som jag vill ha. Vulpix,ponyta, Eevee, Pikachu, Growlithe, Jiggilypuff och Abra. Jag saknar dock Nidoqueen(hon smet igår från mig. Hade cp 1204)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

BlackandBlue
8/14/16, 6:59 PM
#32

Growlithe är nog drömmen nu :P hittade en. men den dumme var hög i CP och hade inte många pokebollar så lyckades inte få honom :S gah. är aldrig några här i området. så kanske hittar någon när jag åker någonstans. vi får se :P

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Aleya
8/14/16, 7:02 PM
#33

Igår fick jag dock en fin fångst. Vaporeon cp 1312. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
8/15/16, 11:10 AM
#34

Jag vill ha lite fler Charmanders och Bulbasaurs. Så man kan utveckla lite XD men de spawnar inte så bra :/ Och att få dom i ägg, ja det kan man ju bara glömma 😂 Dratini skulle inte heller vara så dumt. Sen vill man ha alla de regionskodade pokémonen 😍

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Vikan
8/16/16, 1:50 PM
#35

Fick äntligen min Vaporeon Runt 1100 i cp, vilket ändå är rätt bra ändå

Aleya
8/28/16, 7:06 PM
#36

Fick min Ninetails på 1217 cp. ☺ är så glad

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

molam
9/11/16, 2:59 PM
#37

Kläckte min ponyta igår 😍 OCH som grädde på moset kläckte jag Vulpix samtidigt!! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Aleya
9/11/16, 3:38 PM
#38

#37 älskar då sådant sker. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DogeLove
10/13/16, 4:19 PM
#39

Har alla Eevee utvecklingar nu yey!!!

Lojs
10/14/16, 8:09 AM
#40

#39 Grattis!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

DogeLove
10/14/16, 8:48 AM
#41

#40 Tack!

Annons:
Aleya
10/14/16, 11:28 PM
#42

Fick en pinsir i Köpenhamn på 799 cp 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MuffinDigger
10/15/16, 2:01 PM
#43

Fick en Dragonite utanför skolan, det gjorde min dag kan man säga! :D

DogeLove
10/15/16, 8:00 PM
#44

#42 gratis!😄 #43 oj!😱

Aleya
10/15/16, 8:41 PM
#45

#44 tackar. Jag blev nöjd som tusan då jag inte haft den innan. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sundbyberg
10/20/16, 8:13 PM
#46

Jag skulle gärna få en dragonite mycket beroende på att det är utvecklingen till dratini eller få tredjeutväcklingen av en starterpokemon. Av dom jag har gillar jag arcanine ganska mycket.

LottaV
12/3/16, 6:16 PM
#47

I måndags lyckades jag fånga en Vulpix och strax efter dog paddan av batteri brist👍

Ett gott skratt förlänger livet

Aleya
12/3/16, 6:26 PM
#48

Fångade en dragonite i torsdags. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
LaSadie
12/11/16, 1:28 PM
#49

Jag hade Snorlax som dröm. Fångade honom för en vecka sedan tack vare det nya nearby funktionen.

[Blue_Lugia]
12/19/16, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Hittade 7 st Charmander på stan idag och en igår, så nu kunde jag äntligen utveckla en av dom!! Fortsätter dom dyka upp så lär jag väl snart få min Charizard, om det inte var en tillfällighet dvs. Kanske bara råkar vara min turdag, vad vet jag. ; )

DogeLove
12/31/16, 12:04 AM
#51

#50 Det är ett event just nu som gör att det kommer jätte många start pokemon! :)

Upp till toppen
Annons: