Annons:
Etikettpokemonspel-till-övriga-konsoler
Läst 1264 ggr
[Blue_Lugia]
7/24/16, 10:49 PM

Varför funkar inte AR?

Min AR-funktion kan inte användas i Pokemon Go. Kameran är igång, men ingen Pokemon syns. :( Måste alltid köra utan.

Annons:
-Aida-
7/25/16, 6:21 AM
#1

Du måste leta efter den, man  får vrida och vända på sig tills man hittar den, de är därför jag spelar utan kameran, de är bara en jobbig funktion tycker jag men ganska rolig ifall man kan ta nå skoj bilder.

Hallonsmurfen
7/25/16, 1:59 PM
#2

Det kan vara så som Aida säger att du bara har kameran i fel vinkel, då kommer det oftast pilar åt det håll du måste vrida för att se din Pokémon. Om det är något annat som har blivit fel vet jag inte alls hur det kan lösas tyvärr, det är ju tråkigt om det inte funkar för AR är en rolig funktion även om jag inte brukar ha den på, speciellt inte ute på promenader då det är mycket smidigare att fånga dem utan AR. Då behöver jag inte ens stanna utan kan fortsätta i samma takt och fånga Pokémon samtidigt som jag går, dessutom behöver jag inte vrida upp telefonen vilket är praktiskt framförallt i folkmängder för då ser det nästan ut som en står och fotar folk med AR på haha.

Medarbetare på Pokémon iFokus

CaptainBunchie
7/25/16, 3:34 PM
#3

Mobilen måste dessutom vara utrustad med ett gyroskop verkar det som. 😕
Jag har iallafall oturen att ha en mobil som inte har det. 😭

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Blue_Lugia]
7/25/16, 7:54 PM
#4

Vad drygt. Låter mycket smidigare ( om än tråkigare) att spela utan. Men vad ska man göra…

Upp till toppen
Annons: