Annons:
Etiketttävlingar
Läst 2292 ggr
Hallonsmurfen
2016-09-10 16:15

Tävling - Alola-pokémon

Visst var det länge sen vi hade en av våra rittävlingar här på sajten? Nu tyckte vi att det var dags för en igen! Vi är många som spänt väntar på Pokémon Sun/Moon och följer med i alla nyheter om spelen. Då har vi inte kunnat missa alla nya former som vissa äldre pokémon har fått, så kallade Alola-former. Dessa är alltså några av de klassiska pokémon som vi alla känner till men som ser alldeles annorlunda ut i regionen Alola på grund av att de utvecklats annorlunda där allteftersom tiden har gått än i andra regioner. Dessa pokémon byter alltså både utseende och typ (eventuellt får en extra typ).

Den här tävlingen går ut på att varje deltagare ska få komma på en egen Alola-pokémon.

Reglerna är alltså dessa:

- Du ska välja en existerande pokémon, det kan vara vilken som helst från nummer #001 till nummer #720 (ingen av de hittills avslöjade från Sun/Moon dock alltså) och ge den ett helt nytt utseende och även mixtra runt med typen.

- Det kan vara en pokémon som redan fått en Alola-form, men du får inte göra din Alola-form likadan som en gjord av Nintendo. Oavsett vilken pokémon du väljer måste vi se likheter med originalet men såklart se mycket skillnader också. 

- Du ska alltså rita ner din idé och sen posta bilden här i tråden tillsammans med en kort beskrivning om du känner att du vill ge det, endast ett bidrag per person (kan eventuellt ökas ifall intresse finns). Finns frågor och funderingar och oklarheter så är det bara att fråga här i tråden också.

Tävlingen kommer att vara öppen i en månad, så ni får lov att posta bidrag fram till den tionde Oktober sen kommer tråden stängas om ingen meddelar att de akut behöver någon dag extra för att få klart sitt bidrag. Då kommer en omröstning skapas och så får sajtens medlemmar rösta på det bidrag de tycker förtjänar att vinna, mer information om hur röstningen fungerar kommer när det är dags. Placeringen kommer sen avslöjas i en artikel.

Vissa känner igen det här upplägget och vi hoppas att ni vill ta del i ännu en av sajtens tävlingar. Om ni inte har varit med i en av våra tidigare tävlingar så hoppas vi att ni är sugna på att testa på att delta.

Lycka till! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

  • Redigerat 2020-11-05 16:23 av Draken
Annons:
LottaV
2016-09-24 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ponytas Alola-form kommer av att den flyttade från skogen till de snö bekläda bergs-topparna och från att vara dagsaktiva till att bli nattaktiva deras is-man och svans är skälv lysande nattetid men bara när månen lyser på den. Den får också sin kraft från månen så det är när det är fullmåne som det är lättast att se den. Alola-Ponyta är Ice/Dark typs Pokémon.

Ett gott skratt förlänger livet

Hallonsmurfen
2016-10-09 10:55
#2

Tävlingens deadline kommer skjutas fram, vi har ingen brådska så om ni funderar på att delta har ni fortfarande gott om tid!

Exakt datum återkommer jag med. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2016-10-09 12:59
#3

Vill också delta har kommit på allt, hur den ska se ut, vilken typ, vilken pokemon och varför MEN får inte ner den på ett papper xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

DogeLove
2016-11-05 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Alola-Eevee kommer från att eeveesarna har behövt fly från tränare och kraftfullare pokemon dom har därför behövt hitta ställen att gömma sig på och har flyttat upp i träden uppe i träden är det svalt och dom har därför fått en gråare färg svansen har utvecklats för att den ska kunna håla sig fast på trädet ifall den skulle vara nära att ramla och vingarna har utvecklats så att den ska kunna ta sig bort från fiender och rovpokemon den lila grejen har utvecklads så att den kan kommunicera med andra utvecklingar på ett speciellt sätt! Alola-eevee är Flying-typ.

LottaV
2018-02-04 21:27
#5

Är den här tävlingen bortglömd eller?😇

Ett gott skratt förlänger livet

DogeLove
2018-02-04 22:03
#6

#5 Tror det, tyvärr…

Annons:
Mitchika
2018-02-08 11:21
#7

Hallonsmurfen tog hand om den här tävlingen, men jag kan försöka ta över. Just nu är jag i en jättejobbig period då ett djur kommer gå bort här hemma, men blir jag påmind om ett par veckor kan jag ta hand om den och avsluta den.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2018-02-08 16:11
#8

#7👍

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2018-04-08 09:06
#9

#7 Jag tänkte att jag skulle påminna om denna 😉

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2018-04-08 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

KAstar väl in ett sista bidrag till tävlingen

Alolan Jynx, Fire-Ice type, värmen på alola gjorde så att Jynx Guldiga lockar brann upp den starkaste attack hete Ice Eruption, vilket Är previsd vad det låter som… Isutbrott

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-04-09 13:15
#11

#9 Vill förtydliga att jag inte ignorerar tävlingen, jag samlar ork för att fixa det sista. 🙂

#10 Jag tycker vi räknar ditt bidrag då det var så kreativt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: