Annons:
Etikettallmänt-om-sajten
Läst 1384 ggr
Mitchika
9/30/16, 4:37 PM

OT - Halvt frånvarande

http://thesims.ifokus.se/discussions/57ee7810ce12c4371a000a8b-ot-halvt-franvarande

Ber om ursäkt att ni får en länk och ingen text, men jag är alldeles för slut för att skriva det igen eller hålla på och kopiera och krångla. Informationen om varför finns i länken ovan. 

Hallonsmurfen, om du läser detta och beroende på vad som händer och hur det utvecklas, skulle du eventuellt kunna tänka dig att förlänga datumet på tävlingen med Alola-Pokémon? Jag skulle hemskt gärna vilja vara med och delta, men mitt bidrag är långt ifrån färdigt och jag har inte orken att avsluta det just nu.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
9/30/16, 5:03 PM
#1

Så tråkigt! :( Vi förstår absolut, och hoppas att det går bra för dig och din hund.

_Elina
9/30/16, 7:17 PM
#2

Håller tummarna för er! 🌺

Hallonsmurfen
10/1/16, 9:51 AM
#3

Håller alla tumma för att det ska gå fint, självklart tycker jag vi ska förlänga tävlingen. Det är många som har mycket att stå i och säkert skulle uppskatta lite längre tid. Jag själv skulle också vilja delta i tävlingen men har inte ens börjat på mitt bidrag, så lite längre tid skadar nog ingen. Styrkekramar! 🤗🌺

Medarbetare på Pokémon iFokus

-Aida-
10/1/16, 1:13 PM
#4

Hoppas din hund mår bättre, ta den tid du behöver. 🤗

Mitchika
10/1/16, 3:27 PM
#5

Det ser oerhört illa ut. Svullnaden är värre och veterinärerna har fortfarande inte hittat något fel. Han är hemma nu för dom kan inte göra mer under helgen och han har mått alldeles för dåligt av att vara där. Äter inte, dricker inte, så vi fick hem honom med medicin och allt. 

Det första han gjorde när han kom hem var att äta köttfärsen han blev erbjuden, han ville ha mer men vi måste ta det lugnt och portionera ut det ordentligt och försiktigt. Så fort vi kom in drack han vatten och efter det hämtade han sina favoritleksaker och vill leka. 

Trots det har han ont, även om det inte är jättemycket tack vare smärtstillande. Det syns på honom och han haltar även ute. Eftersom inte svullnaden ger mer sig ser det mörkt ut, men han mår bra nog för att vara med oss. Vi får en sista helg med honom. 

Har han inte förbättrats extremt under helgen så får han somna in på måndag, om han inte försämras drastiskt. Jag vill inte låta honom fortsätta såhär om det inte finns något vi kan göra.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
10/2/16, 11:01 AM
#6

Styrkekramar Mitchika 🤗 Om det värsta skulle hända, njut av den tid ni har kvar tillsammans 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
10/2/16, 11:25 AM
#7

#6 Det gör vi, vi har planerat upp hela dagen för att göra dom saker han tycker är absolut roligast i hela världen, bortsett från simning av uppenbara skäl. 

Det värsta, det som gör absolut ondast, är att han mår bra! Utöver det svullna, onda benet är han precis som vanligt. Han äter, han dricker, han leker, han gräver i soffan med båda benen som han alltid gör, han slår efter bollar med båda benen, han kliver upp och ner ur soffor själv trots benet, han busar med oss och trots hältan och den långsamma takten när vi är ute och går så vandrar han runt och sniffar, kissar, bajsar, hittar borttappade bollar och vill ha dom kastade åt sig.. 

Inatt har han även lyckats sova bra och det verkar göra mindre ont överlag när han ligger och när han står. Om bara den här okända j-vla svullnaden/inflammationen ville gå ner och försvinna helt så skulle han vara 100 % bra igen. För han är sig själv på varenda punkt, bara lite tröttare och lite stelare. 

Hade han inte mått så bra hade jag inte gått med på att ta hem honom över helgen till att börja med (eller ens låta honom vara kvar), men det gör bara så mycket ondare. Speciellt när han mår lite bättre från ena dagen till den andra. Det gör det slutgiltiga beslutet så mycket jobbigare att fatta, det är allt.. 

Jag ska ringa och prata med dom idag och be att veterinären ringer upp mig så fort dom kan under dagen eller morgondagen. Oavsett vad så kommer jag kunna finna lite ro och tröst i att han fått den bästa helgen han kunnat få med oss och varit både glad och lycklig.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/3/16, 11:40 PM
#8

Det är över nu, 

Ikväll somnade min själsfrände, min livskamrat och mitt livs stora kärlek Stray in för sista gången. I sin bäddsoffa i vårt vardagsrum omgiven av  dom tre personer han älskar allra mest, sin flock och han fanns i tankarna hos kära, älskade vänner och familjemedlemmar från hela Sverige. 

Bara ett par timmar innan var vi ute tillsammans och kastade boll med honom och lekte. Han hade livsgnistan och glädjen kvar och han log, lekte och viftade på svansen in i det sista, även om det var väldigt kämpigt och uttröttande mot slutet. 

När jag insåg vart det här var på väg så bad jag bara om en enda sak. Jag bönföll vilka krafter som än finns därute i vårt universum om bara en gnutta rättvisa i denna fruktansvärt orättvisa värld. Ett slut som en sån underbar individ som Stray förtjänade. 

Låt det få ske hemma så han slipper vara på en plats han avskyr och låt den sista gången han somnar vara precis som den första gången han somnade när vi möttes för allra första gången för snart 11 år sedan. Med huvudet i mitt knä och så upptryckt emot mig som han kunde komma. 

Stray drog sitt sista andetag i vårt hem, tätt, tätt intill mig med sitt huvud på mitt lår och båda mina armar runt sig. 

Jag kommer vara för evigt tacksam till Mirjam för att hon kom hem hit med så kort varsel och gav min ängel detta vackra avslut som han så innerligt förtjänade. 

Jag älskar dig så obeskrivligt mycket, Goldenfluff. Du anar inte hur mycket du har gjort och hur mycket du har betytt för alla i ditt liv, tvåbenta som fyrbenta och speciellt för mig. Du räddade mitt liv, du tog mig ur depressioner, du fick mig att våga, du tuggade sönder min sociala fobi och torgskräck precis som du gjorde med gipsväggen när du var liten.. Viktigast av allt, vi fick varann att le och skratta och du fick mig att se och älska livet på ett helt nytt sätt. På ditt sätt. 

När du vandrar längsmed vägen, ta dig alltid tiden att stanna, se dig omkring och leta fram dom underbara tennisbollarna och äpplena som gömmer sig runtikring. 

Ta hand om dig, min älskade Stray, tills vi möts igen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/4/16, 7:27 AM
#9

Vila i frid Stray… :, (

-Aida-
10/4/16, 7:36 AM
#10

Vila i frid 🌺❤️

DogeLove
10/4/16, 7:44 AM
#11

Är lessen för din skull :( Villa i frid Stray!💐

[Akiraka]
10/4/16, 8:21 AM
#12

Vila i frid älskade Stray

Draken
10/5/16, 8:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

R.I.P  Belowed one 💔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Hallonsmurfen
10/5/16, 9:27 AM
#14

Vila i frid. ❤️

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: