Annons:
Etikettnyheter
Läst 1228 ggr
Mitchika
2017-01-04 20:44

Intresseanmälning: Pokémon iFokus Vinterturnering

Det diskuterades om en turnering efter nyår och nu är det nya året här! Jag valde att vänta några dagar efter nyår så dom flesta hinner landa och komma hem efter eventuella firanden hos släkt och vänner. 😃

Vilka är intresserade av en turnering här på sajten någon gång under januari/februari månad? Posta här i tråden, tala om ifall ni vill vara med eller om ni bara är intresserade av att följa turneringen och berätta gärna vilket spel ni vill att turneringen ska vara i. 

Det lutar åt Sun och Moon just nu, men om majoriteten av aktiva deltagare vill ha ett annat spel kan det alltid ändras. 🙂

Posta på, vi behöver ett visst antal deltagare för att ens kunna köra turneringen så var inte blyga. Det är inte dödsallvarligt här på sajten, reglerna är strikta men själva turneringen ska vara rolig att delta i och fokusera huvudsakligen på att ha kul och lära sig saker genom striderna. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Lizelda
2017-01-04 22:50
#1

Får hoppa den här gången, tyvärr. Inte hunnit starta Sun än och blir utan laddare imorn och en månad framåt så >.>

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
2017-01-05 00:03
#2

Jag är med, är bombsäker på att mamma är med också x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

chupete
2017-01-05 01:36
#3

jag är med, har redan 6 pokemons redo

-Aida-
2017-01-05 09:49
#4

Jag är med, hoppas banken kommer snart, behöver mina pokemon därifrån. ><

Mitchika
2017-01-05 09:54
#5

#4 Det gör jag med.. 🤦‍♂️

Dom får gärna skynda på lite. 😃

Om Rovfisk är med som molam säger har vi i så fall fyra deltagare, fem om jag väljer att delta för att öka antalet deltagare. Det vore kul om vi kunde komma upp i 6 stycken eller fler, så det blir lite fler ronder än bara en och därefter finalen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DogeLove
2017-01-05 09:56
#6

Jag kanske är med om jag hinner ta mig någon vart i spelet! Så vi får se.

Annons:
Mitchika
2017-01-05 09:58
#7

#6 Det vore kul! Ingen brådska, turneringen blir inte än på åtminstone några veckor och det är ingen fara om du inte kan vara med heller. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2017-01-06 10:44
#8

Jag hade haft intresse, men jag vet inte om jag är tillräckligt bra på strider (framför allt inte breeding) för det. :/

molam
2017-01-06 13:09
#9

#8 alla är tillräckligt bra! =D Gör såhär då, var med för skojs skull.. och för att lära sig! ^^ Jag har lärt mig massor av att strida med dom här på pokemon iFokus ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2017-01-06 14:03
#10

#8 Den jag möter kommer få sig ett gott skratt kan jag lova. :p Dessutom har jag enormt svårt med feedback som är negativ, något jag behöver träna på jag vet.

-Aida-
2017-01-06 15:38
#11

#10 Jag strider aldrig mot folk eller online för jag är rädd för att förlora! 😂😞

molam
2017-01-06 21:16
#12

#10 Feedback är inte ett måste =D Tyckerväl mer att om man vill ha feedback kan man få det ^^ Sen om du får möta mig eller mamma, så är du den som kommer att få dig ett gtt skratt ^^ Jag oc mamma är alltid dom som åker ut först! ^^ så nu är jag endast med i turneringarna för skoj sjull, satsar inte på att vinna ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2017-01-06 22:32
#13

#12 Aha då är vi på liknande plan då. Då skulle nån av er vara perfekt motståndare så jag slipper skämmas över hur dålig jag är. xD Alla tänker inte så här i världen tyvärr, utan endel är lite som att "Vad gör du här om du inte ens kan vinna en enda strid? " Ingen här på sajten såklart, men ute i stora vida världen finns folk med tråkig attityd.

Annons:
Mitchika
2017-01-06 22:56
#14

#13 Vi accepterar inte tråkig attityd på sajten. 🙂

Målet här med våra turneringar är att vi ska ha kul, lära oss av varandra och utvecklas till bättre tränare samtidigt som vi har roligt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2017-01-07 10:00
#15

Jag är helt klart med 😃 Teamet jag gick igenom såpelet med nu är jag ganska nöjd med. Men jag står just i begrepp att breeda ett nytt team som jag skall gå igenom med, kan bli det teamet, eller det gamla (som redan ligger) eller det kan bli en kombination av båda ;)

Jag jobbar heltid, så det är inte alla dagar-/ kvällar jag kan, så jag vill gärna veta (både för min och eran skull) några dagar i förväg, och gärna med 2-3 olika alternativ på tider jag skall upp, så det går ihop med mitt schema :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2017-01-07 10:45
#16

#15 Jag tänkte att vi kör så att varje rond varar en vecka (med möjlighet till förlängning om krångel/förhinder skulle uppstå) så att alla kan få möjlighet att hitta en bra tid att slåss mot sin motståndare på som förhoppningsvis passar båda. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2017-01-07 12:00
#17

Hur lång tid har man på sig att fundera? Ja, jag är seg, jag vet…. ; )

Mitchika
2017-01-07 12:10
#18

#17 Jag tänkte hålla intresseanmälningen öppen i en dryg vecka till innan jag räknar ihop deltagarna och begär in en teamanmälan från varje deltagare till mig via PM om vi har tillräckligt med deltagare för att göra en liten turnering. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2017-01-08 08:44
#19

Blir det dubbel eller singel matcher i turneringen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2017-01-08 10:29
#20

#19 Det har vi inte bestämt än, vad tycker ni som ska delta? 🙂

Vill ni ha singel eller dubbel?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2017-01-08 10:45
#21

Jag kan spela båda.

Mitchika
2017-01-08 10:48
#22

Personligen föredrar jag dubbel, om min åsikt ska räknas in. Fortfarande inte säkert att jag är med, men om det skulle bli så. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

chupete
2017-01-08 18:58
#23

singel strider!

chupete
2017-01-08 18:58
#24

singel strider!

[Blue_Lugia]
2017-01-08 19:40
#25

Dubbelstrider är ju svårare då man får tänka till lite extra, är lite förvirrande om man inte är proffs så. :)

molam
2017-01-09 09:13
#26

HElst singel då det partyt jag har är Tränat eter att klara singel strider bättre än dubbel x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2017-01-09 11:54
#27

Dubbelstrider är det som används i Pokémon VGC (Video Game Championship, deras officiella turneringar), men vill ni köra singelstrider så gör vi det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2017-01-10 08:13
#28

Föredrar också singel.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-01-13 07:42
#29

Jag kan vara intresserad att vara med, dock har jag inte planerat något team än, det här vart stressigt hela veckan. :(

Draken
2017-01-14 15:40
#30

Har tre olika team färdiga som jag kan blanda, så jag är ganska redo att ta en match 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

chupete
2017-01-16 11:06
#31

antar att vi inte kör med legends, och antar att det är många som kör med ultra beast 😓 vilket datum är tuneringen?

Mitchika
2017-01-17 22:07
#32

Okej, hur många är redo för turneringen omedelbart och hur många behöver lite tid på sig? Jag tänkte slänga ihop den officiella anmälningstråden till turneringen imorgon och behöver ett slutdatum för det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2017-01-17 22:17
#33

Jag är redo, trodde banken skulle öppnat men de gör inget, kan ta team sun.

Mitchika
2017-01-17 22:20
#34

#33 Jag försökte/försöker vänta ut banken. Det vore kul om vi kunde använda oss av gamla team från tidigare och blanda med nya, spännande strategier. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2017-01-17 22:36
#35

Jag tyckte de med, finns iallafall en pokemon som jag känner är viktig för mig från oras.

Mitchika
2017-01-17 22:37
#36

#35 För mig finns det många från X så jag vet hur du känner där. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2017-01-17 22:51
#37

Ja som sagt jag behöver all tid jag kan få, då livet strular just nu.

Draken
2017-01-18 16:56
#38

Jag håller visserlgen på att breeda ett team just nu, men jag har ävbem 2 andra som är helt okej, kan blanda från de två, så egentligen kan jag när som helst :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

chupete
2017-01-18 20:45
#39

ska vi köra den nästa helg då?

chupete
2017-01-18 20:45
#40

ska vi köra den nästa helg då?

chupete
2017-01-19 14:08
#41

har vänner som vill se när jag spelar denna tunering, det kommer väl även finnas någon slags stream för att kunna se matcherna? Eller blir det så att alla måste stå bakom mig och titta när jag spelar? :)

Annons:
chupete
2017-01-19 14:10
#42

tagga till !!!! :D :D :D :D #TEAMCHUPETE

-Aida-
2017-01-19 14:19
#43

Vi brukar inte ha stream, de har varit att alla inte kan spela på samma kväll, man har fått posta resultaten på iFokus och får komma överens om en tid man kan spela sin match.

Mitchika
2017-01-19 20:24
#44

#41 Jag har länkat våra gamla turneringstrådar till dig där du kan läsa hur vi gör och lägger upp våra turneringar. Där finns redan svaren. En rond i vår turnering varar i en vecka. Alla får varsin motståndare och tillsammans får motståndarna planera in en kväll/dag/eftermiddag/natt som fungerar och ta matchen då. 🙂

Detta är för att alla som vill ska kunna vara med i turneringen, utan att livet utanför blir alldeles för lidande. Om alla MÅSTE passa in en helg eller en lördag finns det risk att många måste hoppa av för att det inte går. Många av oss har husdjur som behöver sitt, barn, andra hobbyn som inte ska behöva bli lidande för en turnering (t.ex en hundutställning på helgen, en ridtävling eller en inplanerad stream för broderi), vänner, partners, familj, jobb, skola.. det finns hur mycket som helst som kan komma i vägen. Har man en vecka på sig brukar det fungera smidigt. 🙂

Det går att be om förlängning av ronden om något skulle gå helt åt skogen i verkliga livet och jag är inte helt oresonlig där, men i många fall blir det en automatisk förlust om ena motståndaren inte kan/vill strida under den utsagda tiden. Det går även bra för en av motståndarna att kasta in handduken om för mycket kommer i vägen i verkliga livet också, då vinner den andra automatiskt. 🙂

När matcherna är spelade postar båda deltagarna resultatet i tråden. Här gäller det att vi är 100 % ärliga mot varandra angående resultatet. När båda deltagarna postat resultatet och båda stämmer överens avgörs ronden och vinnare utses. Om inte den ena deltagaren postat resultatet inom en viss tid efter den andra deltagaren gjort det (det brukar vara upp emot 72 timmar jag räknar) så förlorar automatiskt deltagaren som vägrat posta och denna riskerar även att bli bannlyst från framtida turneringar. Postar deltagarna två olika resultat kliver jag in som domare och försöker avgöra det hela och jag kommer då döma både efter hur medlemmarna betett sig under tidigare turneringar, hur länge man varit medlem och aktiv här och hur man betett sig i övrigt. Kan jag inte utse en trolig vinnare därefter blir det en sudden death match som både deltagarna behöver spara på något sätt (antingen via inspelningsprogram eller genom att spara striden som sin battle video) och visa för mig. Resultatet från den matchen blir vinnaren av ronden. Glad

Så håller ronderna på tills alla är utslagna förutom turneringens vinnare. Glad

Jag tror inte jag har glömt något nu? Någon tidigare turneringsdeltagare får gärna fylla i om det skulle vara så, jag har inte riktigt tiden för stunden. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2017-01-19 21:54
#45

Jag har varit med vid ett tidigare tillfälle men jag behöver nog kika lite mer på gamla trådar tror jag… ; ) Räknas Ultrabeasts som legendariska? Inget jag själv tänker ta med, men bara så alla är med på vad som gäller.

Mitchika
2017-01-19 22:19
#46

#45 Reglerna kommer stå tydligt i officiella anmälningstråden. Jag funderade på att förbjuda både Tapus och Ultrabeasts tillsammans med övriga legendarer. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

chupete
2017-01-19 22:49
#47

En fantastiskt bra idé Mitchika! Jag har spelat många online battles på sun & moon. Och alla har Ultrabeasts och Tapus. Roligare med vanliga pokemon från nuvarande gen😬 Aida tack så mycket för infon! Första tuneringen någonsin för mig inom Nintendo 3Ds, en rookie helt enkelt 😂 är taggad för tuneringen som sagt

chupete
2017-01-19 22:49
#48

En fantastiskt bra idé Mitchika! Jag har spelat många online battles på sun & moon. Och alla har Ultrabeasts och Tapus. Roligare med vanliga pokemon från nuvarande gen😬 Aida tack så mycket för infon! Första tuneringen någonsin för mig inom Nintendo 3Ds, en rookie helt enkelt 😂 är taggad för tuneringen som sagt

Annons:
Draken
2017-01-20 08:46
#49

Jag jobbar nästa helg, så det lkan bli svårt att ta min match då. men om vi kör som tidigare, då kan jag ju välja en bättre dag tillsammans med min motståndare. :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2017-01-24 14:23
#50

Jag vill bara förtydliga att turneringen är inte bortglömd, jag har bara behövt fokusera min tid och energi på annat för stunden då vi fått några extra familjemedlemmar som behöver min tid och fokus. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2017-01-25 09:54
#51

Det är lungt. Säg till några dagar innan bara :)

Är en fördel, iaf för mig, att det inte har blivit av ännu, jag har stor tro på det team jag har byggt upp nu och går med, men de är bara på lv.23 än så länge ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-01-25 10:04
#52

#51 Jag har inte ens börjat, så det kan gärna dröja lite till… ; )

chupete
2017-01-25 15:51
#53

Alltid redo

molam
2017-01-25 22:19
#54

Jag har fllt upp med jovv nu och kommer också ha lite jäktigt xD Men får man veta lite i förväg kan man planera väl! =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2017-01-27 19:12
#55

Turneringen är uppskjuten till februari-mars.

Jag kommer behöva lite tid att försvinna in i spelvärlden ett tag för hantera några tuffa händelser här hemma..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2017-01-27 20:16
#56

#55 Ta den tid du behöver, hoppas det går bra hemma hos dig. 🌺

Mitchika
2017-01-27 21:50
#57

#56 Tack, Aida. 🌺

Det går.. bra, även om det är jobbigt för mig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2017-01-29 10:15
#58

Det är lungt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: