Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 668 ggr
Shirokaze
12/10/17, 3:13 PM

Köpte Pokémon Ultra Sun!

Jag var och köpte mitt exemplar av Pokémon Ultra Sun några dagar efter releasen. I vanliga fall brukar jag vänta till en prissänkning men nu ville jag inte missa chansen att få den där special Rockruff (som utvecklas till Dusk Form Lycanroc!) som finns att få via Mystery Gift till dom som köper spelet och laddar ner vovven innan 10 Januari 2018, enligt Serebii. Passa på om ni inte gjort det ännu!

Tog lite bilder på mitt exemplar: http://inkandsword.blogspot.com/2017/12/pokemon-ultra-sun-for-nintendo-3ds.html

Har även läst på flera sidor att det är officiellt att US/UM kommer vara dom sista spelen i huvudserien som kommer till 3DS. Nästa Pokémon-spelen blir väl till Switch så det får bli att skaffa en sån när jag har råd. 😃Känns konstigt att tänka att core series kommer att flytta till en hemkonsol (eller tjao, Switch är väl en hybrid men ser den primärt som en hemkonsol) och gå bort från sitt ursprung som exklusiva till bärbara konsoler (Game Boy, Nintendo DS o.s.v.) dock. Oh well, det är ganska förståeligt ändå då 3DS har varit ute i många år nu och, enligt dom som jobbat med US/UM, så har man tagit 3DS:ens funktioner till sin gräns och "det går inte att göra ett bättre Pokémon-spel till 3DS än US/UM".

Har ni hunnit köpa de nya spelen ännu? Vad tycker ni?

Cosplay-blogg ♥  https://valkoinensamurai.blogspot.com/

Annons:
Draken
12/11/17, 8:14 AM
#1

Jag köpte spelen på realeasen. Och jag har kört igenom US och är på andra vändan nu.

Jag tycker de är bra, betydligt bättre än sun och moon, stör mig dock fortfarande på flaggan ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
12/11/17, 8:27 AM
#2

Köpte US och är väldigt nöjd! Har precis klarat ut spelet och älskat dusk mane necrozma. :) Nu ska jag in i ultra space och leta pokemon.

Draken
12/11/17, 8:39 AM
#3

Jag står inför ligan på omstarten, men jag flänger runt i Ultraspace. Det är perfekt att levla pokemonen där inne 😃

Molam håller på att fylla pokedexen på UM

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
12/27/17, 11:34 AM
#4

Jag har köpt UM och bara hunnit spela 1 tim innan batteriet på konsollen började lysa rött, så nu vågar jag inte spela mer. Det värsta är att jag slarvat bort min laddare (har letat överallt) så nu får jag vackert vänta innan jag köper en ny haha, den borde finnas någonstans, om inte min nya hund tuggat i sig den såklart….! Utan att spola för mycket, blir det bättre, eller är US/UM i princip en kopia av S/M eller händer det något annorlunda? Inga detaljer tack, men om det är alltför lite skillnader kanske jag lägger undan spelet ett tag. Var ju inte alltför länge sen jag spelade Moon, det känns väldigt "färskt" ännu. S&M var inte bland dom bästa pokemonspelen heller, men jag hoppas såklart att mitt UM ska lätta upp det hela. Men kanske bär jag på falska förhoppningar? XD

-Aida-
12/27/17, 11:53 AM
#5

Ultra sun och ultra moon har lite skillnader från sun och moon. Det är inget del 2 spel som man kanske kan tro. Det trodde jag sen black o white 2 spelen…. ><
Det är samma story som i sun och moon fast lite förändringar bara.
Det jag tycker bäst om är ultra space, där man får leta efter alla legendarys och försöka få dom i shiny.
Det finns en uppdatering i grafiken också, mycket snyggare definitivt.

[Blue_Lugia]
12/27/17, 12:27 PM
#6

#5 Hm…hade nästan hoppats på en ny story som i Black & White 2 som du säger. :/ Men efter att ha kommit en bit in i handlingen känns US/UM mer som Yellow, Crystal, Emerald och Platinum. Samma spel med vissa ändringar. Nu känns det som att spelet gått kan vänta ett tag. ;)

Annons:
[Blue_Lugia]
1/11/18, 6:54 PM
#7

Visste ni att man kan göra "piruetter" i spelet? xD

-Aida-
1/11/18, 9:12 PM
#8

Upptäckte också de, gjorde många såna, de va roligt. xD

[Blue_Lugia]
1/11/18, 10:47 PM
#9

Nu är jag verkligen känslig för allt! Nu har jag "tittat till" Vulpix som skrämdes av Team Skull och nu är den i det vilda igen. Allt frid och fröjd, men den där deppiga musiken i Aether Foundation's husvagn eller vad det är gjorde ju inte stämningen bättre direkt…. Men som sagt, nu må jag vara känslig eller något, för nu blir alla avsked plötsligt sorgliga. xD # 8 Ja, fast jag blir snurrig bara av att titta på det efter några varv. Blir yr av allt. ^^

-Aida-
1/12/18, 2:34 PM
#10

Jag trodde på riktigt att man fick den där vulpixen så blev fett besviken när det visade sig att man inte fick det. ><

[Blue_Lugia]
1/16/18, 11:26 AM
#11

Jag tyckte Mantine Surfing var rätt underhållande ändå. ^^

Upp till toppen
Annons: