OT - Off Topic

Klotterplanket #8

2017-12-23 18:22 #0 av: Blue_Lugia

Här kommer ett nytt klotterplank, då det andra blev fullt. Det förra finns här: https://pokemon.ifokus.se/discussions/57ac49238e0e740d72001a76-klotterplanket-7?discussions-1

Kopierat från tidigare Klotterplank: 

Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat ;)

Tänk dock på språket och att sajtens skrivregler gäller även här!

Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också :) 

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2017-12-23 18:24 #1 av: Mitchika

Tack, Blue_Lugia! Kramas

Fixar tråden så den blir lite mer "officiell" med taggar och aktuellt och så. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2017-12-23 18:26 #2 av: Blue_Lugia

Jag och mina hundar, Atlas och Bento , vill önska er alla på sajten en riktigt God Jul såhär lite i förskott.
Så glad att vi alla lyckas hålla denna sajt vid liv, trots att man i perioder är mindre aktiv. ^^

Bento:

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2017-12-23 18:27 #3 av: Mitchika

Sådär, jag hoppas det inte gjorde något. Nu är det vårt officiella Klotterplank nummer åtta. Skrattar

Anmäl
2017-12-23 18:27 #4 av: Blue_Lugia

Och Atlas:

Anmäl
2017-12-23 18:30 #5 av: Blue_Lugia

#3 Nejdå, jag kan inte sånt där alls, så tur att någon annan fixar det, haha! ;)

Anmäl
2017-12-23 18:40 #6 av: Mitchika

#5 Jag är glad och tacksam över att du skapade inlägget! Jag har tänkt på det ända sen det förra blev fullt, men inte lyckats komma till skott. GladKramas

Anmäl
2017-12-23 18:44 #7 av: -Aida-

God jul allihopa! :)

Anmäl
2017-12-23 18:47 #8 av: Mitchika

#7 God jul! SkrattarKramas

Anmäl
2017-12-23 19:01 #9 av: DogeLove

God jul och gott nytt år! :3

----------------------------- 🐶🦁🐨🐰🐱🐭🐻🐷
Anmäl
2017-12-23 19:16 #10 av: Akiraka

God Jul på er alla och ett gott nytt år

Anmäl
2017-12-24 08:17 #11 av: LottaV

God Jul och hoppas ni får en härlig Julafton i dagPartajar

Anmäl
2017-12-24 10:01 #12 av: molam

Ha en underbart fin jul önskar, jag, djuren, moder och Familjen F! =D

Sajtvärd på Disney ifokus

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anmäl
2017-12-24 10:05 #13 av: Rovfisk

God Jul

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *300l *240 l *225 l *112 l *77l

Anmäl
2017-12-24 13:14 #14 av: Blue_Lugia

#13" Oj! Är det hemma hos er? :O
Då har ni o göra i kväll! ;)

Anmäl
2017-12-25 09:35 #15 av: Rovfisk

Jo det var hemma hos oss. Julklappsutdelningen tog nästan 3 timmar ;)

Anmäl
2017-12-30 18:24 #16 av: Blue_Lugia

Gott nytt år till alla!
Sista dagen på 2017 imorgon! Hur blir nyårsafton för er? :)
Här blir det lugnt, då jag har två hundar som dock inte är skotträdda, men mår nog bäst att ha sällskap av mig imorgon.

Nytt år, nya tag som det heter! Känner mig oerhört motiverad att äntligen få ta tag i mitt liv och komma framåt igen efter att varit hemma sen mars och halkat nedför ganska rejält i livet...
2:a januari börjar jag jobba igen! (Var bara tvungen att ta med det, för jag är så himla glad att det börjar vända nu ) :D

Anmäl
2017-12-30 19:00 #17 av: -Aida-

Nyårsafton blir lungt och skönt för oss med tacos och troligen sällskap av syrran. Blir hemma med djuren, blir bäst så då min hund blir orolig när de smäller utanför.

Anmäl
2017-12-31 10:23 #18 av: Rovfisk

Vi skall också bara vara hemma ikväll. De två äldsta sönerna kommer hem med respektive och äldsta dotterns kompis är och hälsar på med sin sambo. Men det blir inget festande i någon större utsträckning. Även vi har djur hemma som behöver tas omhand.

Ena hunden är jätteskotträdd, och kaninerna vet vi inte hur de reagerar, de har inte varit med om nyårsafton ännu ;)

Anmäl
2017-12-31 10:51 #19 av: DogeLove

Vi kommer nog bara vara hemma på nyårsafton! :)

----------------------------- 🐶🦁🐨🐰🐱🐭🐻🐷
Anmäl
2017-12-31 13:41 #20 av: molam

Fick oväntat besök av Lizelda igår xDD så nyår spendera med hon och hennes sambo samt la familia, en skotträdd hund och kaniner som har sin första nyår :p

Anmäl
2017-12-31 14:10 #21 av: -Aida-

Första nyåret för min kaninis också, hoppas på att han inte bryr sig då han inte är rädd för något, förutom när jag nyser. XD

Anmäl
2017-12-31 20:55 #22 av: molam

Mina småsvarta är heller inte rädd för nått, den stora vida jag oroar mig för, hon är en väldigt osäker kanin, första nyåret här hemma hos mig, men det blir väl kanske andra eller tredje för henne, men hon har inte varit här  under ett nyår dock ^^

Anmäl
2018-01-01 12:51 #23 av: Blue_Lugia

Jag var orolig för att nya hunden skulle reagera, men han brydde sig inte nämnvärt och det var rätt lugnt på smällandet i år!
Däremot främmande människor reagerar han strakt på när vi är ute, så det var ett större problem att han ville fly från människor än från raketerna.
Men det löste sig. Var lite orolig att behöva leta hund resten av natten om han hade slitit sig.

Anmäl
2018-01-01 14:31 #24 av: molam

Den stora vita var ingen barnlek, helt förstörd var hon (Och ena hunden) Kaninen lyckades "Skära upp" hela min arm när hon blev rädd, så den är fint omplåstrad med bakteriedödande, vilken jäkla tur att jag klippte klorna på henne under dagen dock annars hade det blivit 10 gånger värre.

#23 vad härligt att det gick bra för er ^^

Anmäl
2018-01-01 19:52 #25 av: -Aida-

Hoppas djuren era klarade sig bra ändå fast de blev rädda. Så tråkigt att folk ska smälla och hålla på.
Min kanin brydde sig ingenting som vanligt och de va skönt.

Anmäl
2018-01-02 10:34 #26 av: Rovfisk

Kaninerna som står ute var inte speciellt orolig. Molam bad mig kolla till dem vid tolvslaget, eftersom hon var tvungen att ta hand om en vettskrämd Luna, och det gjorde jag självklart. Hunden var i säkert förvar i badrummet nere instängd i buren.

Den ena som är ute stog och åt hö i godan ro när det small som värst, den andra skuttade in i huset men tittade ut efter några minuter,  hon satt i öppningen och spanade. Rädd verkade hon dock inte vara :)

Anmäl
2018-01-15 20:17 #27 av: molam

Igår Flyttade lilla Xerox hit Kär

Anmäl
2018-01-22 21:46 #28 av: Blue_Lugia

Jag bar tungt igår, och nu har jag på något vänster lyckats sträckt/överansträngt en muskel i revbenen och det gör ont så in i bomben!! XO
När jag andas djupt känns det som knivhugg i revbenet typ och jag vill nästan skrika rakt ut.
Kan bara sitta och stå upp, ligger jag ner gör det lika ont...:(

Trodde först att jag hostat sönder revbenet eller något, för jag har haft torrhosta flera dagar pga torr luft. (Jag får så varje vinter då det blir dålig inomhusluft och jag är lite kändlig i luftvägarna).
Men hur som helst borde man väl hosta med en jäkla kraft om det ska gå av?
Ja, jag vet inte....Ipren hjälper då inte mycket..
Ska ta en Alvedon i natt samt tycka synd om mig själv lite mer så kanske det går över snart, haha. xD

#27 Åh! Vilken ras?? :D

Anmäl
2018-01-23 10:39 #29 av: molam

#28 Revbenen är faktiskt rätt sköra så man behgöver inte hosta jäääättemycket för att dom ska gå av, och jag kan tänka mig att en tjurig torrhosta kan vara en  bra kandidat till sönderhostade revben :p

Xerox är Welsh Springer Spaniel ^^

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.