Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1058 ggr
Mitchika
2018-03-04 14:25

Pokémon Sun grattade mig på födelsedagen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… och det skrämde livet ur mig. 😮🤦‍♂️😂

Jag var inte ett dugg beredd. Jag skulle gå in i Pokémoncentret och hämta Diamond, min Sylveon, som precis maxat sina EVs på Pokémon Pelago. Den sista i mitt team som behövde göra det innan vi ger oss på vår "final trial" som jag spoilerfritt kan kalla det. Jag är i slutet av en väldigt dramatisk Wedlocke som varit så spännande, så sorglig och så legendarisk. 😍

Så när min tränare (Mitchika) vandrar in i Pokémoncentret är det alldeles mörkt därinne. Ett ögonblick tror jag att spelet har kraschat innan det laddat klart Pokémoncenret, men på undre skärmen babblar mitt Rotomdex på så spelet är helt klart fortfarande igång. Jag stirrar på övre skärmen och hinner tänka för en kort sekund: "Herregud, har jag hamnat i en Creepypasta…!?" 

Därefter lyser Pokémoncentret upp, dekorationer regnar ner över skärmen och syster Joy (jag antar att det fortfarande är vad hon heter, jag kan inte låta bli att kalla henne det i alla fall 😃) grattar mig på födelsedagen! 

Jösses, vad jag skrattade åt mig själv efteråt och hur skrämd jag hann bli den där sekunden innan allt avslöjades. Gapskrattar

Det var en effektiv och rejäl överraskning åtminstone. Nu ska Mitchika och hans team hänga i Pokémoncentret ett tag och njuta av all uppmärksamhet och lyssna på den söta melodin innan vi återgår till träningen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2018-03-04 14:59
#1

Vad roligt! 😃 Jag har själv aldrig upplevt en grattis hälsning eftersom jag aldrig spelat på min födelsedag. 😂 Men har hört talas om det förut.

Mitchika
2018-03-04 15:04
#2

#1 Jag hade ingen aning! Jag brukar inte spela på min födelsedag heller och dom få gånger jag gjort det på tidigare spel har jag inte stött på något sånt här. Så ja, totalt ovetande. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2018-03-04 18:31
#3

Jag har varit med om det en gång på mitt pokémon Sun på den sista ön den som bara har ett pokémon Center

Jag tycker att det är fränt med att de har gjort så i Aloan👍

Grattis på Födelsedagen förresten🥳

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2018-03-04 19:45
#4

#3 Tack så mycket, LottaV! 🤗

JA, det var just där vi var, På Poni Island! Vi tränar där och levlar upp lite för att inte dö mot sista trialen. Jag får ju bara använda och växla mellan två Pokémon per strid, så.. jag vill helst inte förlora någon nu när vi är så nära.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-03-04 23:58
#5

Och min födelsedag slutar med att mitt team och jag golvar den sista utmaningen och klarar spelet samt Wedlocken, utan en enda förlust på slutet! Absolut perfekt!😃

8 Pokémon föll totalt, inklusive min starter och hela mitt ursprungliga team utom EN enda Pokémon. Denna Pokémon var andra jag fångade i spelet och som följde med i hela vägen och var i stort sett med nästan helt från början. Min oslagbara Topaz, en Gumshoos av alla Pokémon. ❤️😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2018-03-06 08:01
#6

Grattis i efterskott! :D Och jag som fyllde för en vecka sen…. Hade jag vetat om detta hade jag spelat Moon just denna dag bara för att! ;) Nu får jag vänta ett år till. xD

Annons:
Mitchika
2018-03-06 13:09
#7

#6 Tack så mycket! 🤗

Grattis i efterskott till dig också! 😃

Den enda anledningen till att jag spelade på min födelsedag var att jag var vid slutet på en jättespännande Wedlocke och kunde inte lägga ner den förrän det var över. Men det var en kul överraskning. Det var dock inte mycket mer än så, men det var ganska sött. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-04-12 17:10
#8

Den gjorde på x y fast ställde fel datum 😍

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-04-12 17:28
#9

#8 Åh, vad roligt! Det missade jag att kolla, då jag hade fullt upp med Sun på födelsedagen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-04-12 17:37
#10

Mitt ds hade stannat 2011 hade het missat 😍

Pokemon hundar och konst

Upp till toppen
Annons: