Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 1404 ggr
Mitchika
3/31/18, 3:19 AM

Mitchika's Shinyuppfödning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon på sajten förutom jag som testat på shiny Breeding i Pokémon Gold/Silver/Crystal till virtual console på 3DS:en? 😃

Jag läste den här väldigt intressanta artikeln ett kort tag efter att Gold och Silver hade släppts till virtual console: 

https://daily.pokecommunity.com/2018/01/26/generation-2-shiny-guide/

Kände ni till att oddsen att en shiny Pokémon-förälder får en avkomma som också är shiny är 1/64 i dom här spelen? Det gjorde inte jag förrän jag ramlade över den här artikeln och blev tvungen att pausa min Nuzlocke precis innan Elite Four för att testa om det fungerade. 

Nyckeln till det hela är din gratisshiny i spelet, nämligen den röda Gyarados i Lake of Rage. 😃

Som sagt, jag blev tvungen att testa och min experimentPokémon blev Horsea då den var i samma Egg Group och lätt att få tag i! Strax insåg jag att det skulle bli en mardröm att köra det här projektet om jag inte fick hjälp från en utomstående. Det tog evigheter för Scarlet (min röda Gyarados) och Azure (min Horsea) att få ägg ihop, så jag bad Akiraka här på iFokus om hjälp. 😃

Hon kom över, tog Azure och breedade henne med sin Ditto Eia tills hon fick en female, som hon på min begäran döpte till Zora. Två Pokémon med olika Trainer ID får ägg snabbare och så var projektet igång och jädrar, vilken tur jag hade! 😮

Av totalt 68 ägg från Scarlet och Zora så var tre av dom shiny! Kär

Den ena av dom, Celeste, gav jag till Akiraka som tack för hjälpen. Celtic stannar och den sista, Carolina, fick delta i Breeding projektet! Vad jag förstått det som så kan en shiny avkomma från en shiny Pokémon aldrig ha samma kön som sin shiny förälder. Jag testade det genom att para ihop Carolina med Nyi, en Psyduck som Akiraka breedat fram åt mig från min Psyduck Kevin och hennes Ditto Eia och jajamän, det tog bara sju ägg så hade vi vår shiny Horsea pojke Cadet. 😃

Jag kan inte lova att det är så med könen, men det har varit så för mig hittills och jag har en till obesläktad shinylinje som jag ska försöka posta också. Bara jag orkar rita sprites till den. Det projektet var nämligen väldigt viktigt för mig. 🙂

Hur som haver, enkel shiny BreedingSkrattar

Fler som har testat och har lust att dela med sig av sina erfarenheter?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
3/31/18, 5:56 AM
#1

Vad kul! Jag råkade snubbla över detta på Youtube men känner mig för lat för att breeda shinys på de viset. Håller på att SR på Lugia men snubblade över en annan video på Youtube som säger att oddsen att möta en shiny utanför Breeding är 0,01% chans. >< 1/8000 nånting. De tar mig dock tillbaka till gamla dagar när jag spelade pokemon crystal i cirka 300 timmar nånting och mötte tre shinys på rad.

Mitchika
3/31/18, 6:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

#1 Det är förvånansvärt enkelt jämfört med hur det varit förr. Utöver detta sprang jag in i en shiny Tentacool när jag tränade ute i havet OCH en shiny Abra, före jag fått min Master Ball… 😭

Tentacool fick jag, men Abran kunde jag se mig i månen efter. Om bara min Gengar med Mean Look hade varit först i partyt så… 🤦‍♂️

I övrigt så är det här min tursparfil i Silver. Jag lyckades efter lång tid breeda fram min male shiny Growlithe! 😍

Jag döpte honom till Stray efter min älskade hund som gick bort i oktober 2016 och jag förde precis över honom till mitt nystartade Pokémon Moon. Nu ska jag gå igenom spelet med honom som min officiella  starter, samt givetvis en söt liten Popplio. 😍

SÅ värt allt hårt jobb! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/31/18, 12:45 PM
#3

Vad gullig Growlithe! Kanske ska se över vad man kan breeda med Gyarados, aldrig fel med shinys!😃
Abra är nog en av dom värsta man vill möta som shiny, jag mötte i ORAS en shiny Linoone som döda sig själv….🤓

Mitchika
3/31/18, 1:31 PM
#4

#3 Jag använder mig just nu av shiny Dittos för min shiny Breeding (det var så jag fick shiny Growlithe Stray), men om du avlar strategiskt så kan du få en shinyhane i varje egg group för att sen kunna breeda vilken shiny du vill! 😃

Shiny Gyarados kan förresten även ge shiny Dittos om man har möjlighet att länka över till ett Red/Blue/Yellow spel. Jag fick hjälp av Akiraka där och provade fyra gånger, två Dittos var och alla fyra blev shiny. 😃

NEJ, dödade den sig själv?! Det är en av mina värsta shinymardrömmar, ihop med shiny Abra som jag givetvis fick stöta på… 😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: