Annons:
Etikettpokemon-animen-och-filmerna
Läst 1432 ggr
Raltseye
2018-04-05 18:55

Pokémon Serien: Sol & Måne

Hoppas ingen har missat Pokémon Serien: Sol & Måne som i höstas släpptes på svenska på Pokémon TV. Den avslutades nämligen förra veckan, tänkte fråga vad ni här tycker om serien hittills? Själv hoppas jag verkligen att dom fortsättter och avslutar serien.

Annons:
-Aida-
2018-04-06 07:11
#1

Har sett den på japanska med engelsk text och jag tycker att serien är verkligen inte bra.. Vart är äventyret nånstans? Han är kvar på samma ställe hela tiden, sen händer de lite grejer typ väldigt sällan. Dom bara lallar runt som fåntrattar. Istället för att resa o kämpa i världen så lagar dom mat eller har pyamaspartyn???? De är så vardagligt och inte spännande, allt som pokemon alltid varit är inte kvar. Jag förstår att dom välkomnar nya koncept men kom igen xD……. Jag har hoppat över så många episoder för att de blir tråkigt att se hur alla bara fjantar runt. De är för många karaktärer och alla ska lägga sig i hela tiden. Alla ska vara såna bästa vänner hela tiden, vart är rivaliteten nånstans, den snubben man vill krossa mer än något annat, som driver en framåt!

Mitchika
2018-04-06 12:55
#2

#1 Med andra ord, animen representerar spelen Sun & Moon väldigt bra? 😃😇

Jag har inte sett serien själv än, men jag hade tänkt ge den en chans när jag har lite tid över. Vad tycker du själv, Raltseye? Kan du berätta några saker du gillar utan att spoila/avslöja för mycket av handlingen? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
2018-04-06 17:40
#3

Jag gillar själva animeringen faktiskt, den matchar stilen och tonen i serien väldigt väl. Den är trevlig att titta på. Jag vet att det igentligen inte förs nån handling framåt i varje avsnitt men vad gör det tycker jag när det som faktiskt händer i avsnittet är roligt?

Serien misslyckas inte med någonting tycker jag utan lyckas med det den försöker med, att vara rolig.

Tycker man inte det dock så förstår jag att man inte gillar den, vill man ha spännande rafflande action eller en intensiv handling så är man fel ute. Dock så verkar det som att animen i säsong 2 tar sej och blir mer åt det hållet efter vad jag kan utmäta av det lilla jag har sett. Så det ska bli kul att se vart det leder om inget annat.

Dessutom så tycker jag för övrigt att Pokémon-animen ofta har varigt tröga i början och tagit sej senare i serien. Så att gnälla över det är bara onödigt.

Mitchika
2018-04-06 20:18
#4

#3 Tack för din åsikt och vad roligt att du tycker den är så bra. 😃

Jag slutade själv se på animen för jag tyckte att det blev för mycket upprepande av saker och ting och särskilt Team Rocket (som jag tidigare älskade så mycket) blev frustrerande för mig. Det kändes så forcerat att tvinga in dom i varje avsnitt istället för att ha några avsnitt utan dom i lugn och ro när andra saker hände och man kunde fokusera på Pokémonvärlden och huvudkaraktärerna ett tag. 

Så det kan nog vara värt att ge den här serien en chans! 😃

Alla har rätt till sin åsikt och det är kul för mig som inte har sett den att få fler personers tankar och perspektiv, så det tycker jag inte det är onödigt. 🙂

Det låter lite trist att det inte verkar vara något äventyr utan bara lekande runt i avsnitten, men jag hörde att ett avsnitt i Pokémon blev lite omtalat då det fokuserade kring ett dödsfall? Det är inte så vanligt i Pokémon. Det har väl hänt ett par gånger i Pokémonfilmerna (kommer inte skriva vilken då jag inte vill spoila) men inte i serien? Stämmer det, ni som sett serien?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
2018-04-07 01:12
#5

Nån som dör sa du? Jo, jag ska inte spoila för mycket men det händer i nån av avsnitten mellan femton och tjugofem (säjer inte vilket för det ju själva poängen) ;)

Hoppas du ger serien en chans det är den värd tycker jag.

molam
2018-04-08 19:56
#6

Jag tar mig inte fram, eller igenom den, och då är jag anime dyrkare…. tror jag är på avsnitt 31 eller nått och där är jag fast.

Jo mitchika, en pokemon dör, det är egentligen väntat, men ändå inte efter som att det är pokemon, och döende pokemon brukar OFTAST repa sig i serierna/Filmerna, när den pokemon dog så grät jag faktiskt lite

Hatar dock Bewear i Serien! 😈 Blir rent utsagt arg på den

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2018-04-08 20:27
#7

#4 Nu spoilar jag kanske ändå men det händer också i den nyaste filmen…. Tror dom som är nyfikna ändå har sett då den finns lätttilläglig på Pokemon Tv. :) Den som tittar får se helt enkelt.

Raltseye
2018-04-09 09:38
#8

#6 Det är väldigt sorgligt men lite väntat att den dör ja, grät lite jag med.

Synd att du hatar Bewear, tycker själv inte att den är nått värre än när Team Rocket i tidigare serier bara kommer fram för att göra samma sak och sedan "Drar iväg igen"

Mitchika
2018-04-09 13:10
#9

#8 Hmm, så Bewear är ungefär som Team Rocket var i övriga animen? Då förstår jag att den kan bli lite irriterande. Nåja, jag ska ge det en chans ändå när jag hinner. 

Jag försökte titta på Pokémon.com, men den var riktigt rörig och jag förstår inte vad jag ska göra för att titta på avsnitt ett… Jag vill se på första avsnittet, inte på avsnitt 11-20. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
2018-04-09 13:56
#10

Ah, nej, tyvär om så kan du inte titta på avsnitt 1 av serien då dom roterar avsnitten och bara visar tio åt gången. :( Uppdateras varje fredag så du får kanske vänta en månad.

LottaV
2018-04-09 17:50
#11

#9 Du kan också se serien på youtube men då får du nöja dig med den engelska!

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2018-04-09 18:37
#12

#9 Bewear är inte som Team rocket. Serien finns även på netflix och Kissanime (Både sub och dub) Svenska på netflix, eng/Jap på Kissanime

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Raltseye
2018-04-09 23:43
#13

Serien fanns också på Youtube på svenska men kanalen (Pokémon Svenska) har sedan en tid tillbaka tagits ner på grund av brott mot upprättshovslagen :( Vilket är synd. Jesper nånting vad han nu hette lade också upp massor av avsnitt från första serien men dom togs alla ner med

Annons:
Galaxy86
2018-04-12 17:08
#14

Gillar inte ash nya stil dock.

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-04-12 17:28
#15

#14 Den kommer ta ett tag för mig att vänta mig vid också. Jag är så van vid hur Ash brukade se ut.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2018-05-20 12:15
#16

Småflickorna tittar på svenska påp Netflix, och jag brukar titta med dem. Även döttrarna tycker att Ash ser jättekonstig ut i serien ….Så där ska han väl inte se ut….var kommentaren när de såg första avsnittet 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: