Nyheter

Pokémonspel till Switch: Läckor och rykten

2018-05-19 15:42 #0 av: Mitchika

Är det dags att skaffa en Switch snart? För mig blir det eventuellt det om det här visar sig stämma. Förskräckt

Alla rykten och påstådda leaks (läckor med information) ska alltid tas med en nypa salt, men det är alltid kul att spekulera och prata om det och vad man tror. Glad

Enligt läckorna ska nästa generation av Pokémonspelen komma till Switchen och dom ska tydligen vara en remake av Pokémon Yellow! Titlarna ska vara "Pokémon Let's Go, Pikachu" och "Pokémon Let's Go, Eevee" och dom ska tydligen ha en koppling till Pokémon Go samt ta inspiration om det. 

Jag bifogar en video som sammanfattar alla läckor och rykten, men vi kommer inte behöva gissa och spekulera länge. Tydligen så kommer spelen avslöjas innan månaden är slut och släppas det här året redan! Förskräckt

Vad har ni för tankar och funderingar kring det här? Kan läckorna stämma? Ser ni fram emot ett Pokémonspel till Nintendo Switch? 

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-05-19 15:44 #1 av: Mitchika

Om det är remakes av Pokémon Yellow på g, ja... då måste jag försöka få tag i en Switch på något sätt. Det var mitt allra första Pokémonspel och jag vill så gärna gå på ett nytt äventyr med Pikachu igen. Kär

Men jag måste även ha Eevee-versionen i såna fall, för jag minns hur upprörd jag blev som barn när Gary stal Eevee framför näsan på mig första gången jag spelade Pokémon Yellow. Finns det en chans att få Eevee måste jag stilla mitt upprörda barn-jag och ge mig en chans att ta den för en gångs skull. Skrattar

Av det jag har sett tror jag att det ligger en hel del sanning i läckorna och jag hoppas verkligen att det gör det. Jag skulle älska remakes av Pokémon Yellow och jag är så nyfiken på den nya inriktningen som spelserien verkar ta! 

Anmäl
2018-05-20 07:17 #2 av: Raltseye

Såg detta på twitter, verkar vara nått på gång som sagt. Dom har tillåme köpt domäner till spelen och allt ju så jag tror nog att detta kan stämma.

Får se om det kommer nått överrasknings-Pokémon Direct eller om det annonseras på E3 om nånsinn.

Anmäl
2018-05-20 11:54 #3 av: Rovfisk

Tur man redan har switch då Skrattar

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-05-20 14:28 #4 av: Raltseye

#4 detsamma ;) Hoppas annonseringen kommer idag 

Anmäl
2018-05-20 14:28 #5 av: Mitchika

#2 Ja, just det där med domänerna får mig att bli rejält fundersam! Det låter verkligen som om det ligger mer sanning i läckorna än vad man tror. Förskräckt

Jag håller tummarna stenhårt för ett Pokémon Direct inom en snar framtid. Väntan är olidlig! Skrattar

#3 Jag önskar verkligen jag kunde säga detsamma, men jag har inte haft pengarna till att köpa en Switch över huvud taget. Yrar

Anmäl
2018-05-20 15:58 #6 av: molam

#3 Du vet att om detta är sant behöver vi ett till ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-05-20 22:34 #7 av: Rovfisk

#6 Behövs det införskaffas ett till, så får du nog med största sannolikhet stå för den kostnaden själv ;)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.