Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 677 ggr
Draken
2018-05-20 12:18

Pokemon X och Y vs. US och UM

Har funderat på om jag skall återgå till att spela X eller Y. Har gått igenom både sun och moon, även ultra sun och Ultra moon.

Jag kanske är helknäpp, men jag saknar Pokemon X och Y och tror jag skall spela det igen.

Vad tycker ni, rent allmänt, om SoM och US och UM vs. X och Y eller något av de andra äldre spelen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
LottaV
2018-05-20 12:43
#1

Jag tycker nog bäst om Omega Ruby & Alpha Sapphire är de bästa spelen 👍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2018-05-20 14:21
#2

För mig så varierar det verkligen beroende på mitt humör. 🙂

Jag ska erkänna att jag hade SÅ KUL med Pokémon X när det släpptes. Jag gick på en fantastisk Nuzlockeresa, fortsatte spela efteråt, breedade riktigt bra Pokémon och gjorde massa post-gamesaker. Det är ett av spelen jag spelat allra mest. 

Dock har jag aldrig riktigt känt för att spela om dom. Jag vet inte varför det är så? 🤔

Jag har försökt spela om X och även Y några gånger, men jag sugs inte in som jag gjorde i min första spelomgång. Det är absolut inget dåligt spel, långt ifrån, men för mig kanske magin bara satt kvar i första rundan? 

Annars är jag en person som älskar att spela om dom äldre spelen. Just nu kör jag en lång Nuzlocke-saga som ska gå igenom ett spel i varje generation. Den började i Yellow och kommer sluta i UltraMoon (såvida inte nya spel hinner komma tills dess, då kommer det förmodligen sluta där). 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2018-05-20 14:46
#3

X och Y är mina absoluta favoriter. Har spelat om dem fleraa gånger och funderar på att spela om dem nu igen ;)

Jag vet inte, men känner mig lite besviken på sun och moon spelen …vet inte riktigt varför dock. Jag har kört ut dem och jag har kört om dem, med mycket bra resultat på Breeding och andra postgame saker som man gör …men jag vet inte 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-05-20 14:52
#4

#3 Jag förstår verkligen varför du tycker det, X/Y är fantastiska spel och dom revolutionerade verkligen serien. 😃

Jag har faktiskt börjat ändra åsikt om Sun och Moon, speciellt efter min Sun Wedlocke blev klar och en enda oväntad Pokémon från mitt ursprungsteam i början överlevde hela vägen igenom. Det var ett fantastiskt äventyr med så mycket känslor och så mycket episka strider! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: