Nyheter

Pokemon Lets Go Eevee o Pikachu

2018-05-30 08:30 #0 av: -Aida-

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=9jRtpMKLsts

Här kan man kombinera lets go med go, lägga över pokemon åt båda hållen i nån slags park också, liknar en bättre version av ranchen.
Man kan spela co up så klart i lets go, fånga pokemon tillsammans. Det finns inga vilda pokemon att strida men man kan strida NPC istället. Så vilda pokemon är bara till för att fångas tråkigt nog.
Dom visar en accessoar, en pokeboll som man kan ta med sig sin pokemon i för en promenad, den gör till o med ljud.
Spelet är en remake på de första spelen och innehålller 151 + alola.

Känner mig lite negativt inställd till detta spelet eftersom dom kombinerat de med pokemon go som är typ de sämsta i historien, mycket blev lovat men inget hände, väldigt ostabilt spel.  Utöver de får vi vänta på ytterligare ett pokemon spel till 2019.
Vi kommer nog köpa både pikachu och eevee och spela tillsammans om sambon visar intresse för spelet.

Anmäl
2018-05-30 08:36 #1 av: Rovfisk

Jag vill ha Pikachu, men jag vill absolut inte koppla upp det mot pokemon go. Största besvikelsen i pokemons historia tycker jag.

Men jag har förstått det så att man går igenom Kanto som vanligt, fightas i gymen och tar ligan. Och är det en remake, så borde ju storyn vara den samma ? Man borde alltså kunna få både Bulbasaur, Squirtle och Charmander i spelet ?

*Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*Sajtvärd på Amerikanska bilar i fokus

Anmäl
2018-05-30 09:36 #2 av: Mitchika

YES YES YES! Läckorna är bekräftade! KärKärKär

Remake av Pokémon Yellow samt en Eevee-version av det! Det låter absolut som att storyn är densamma eller åtminstone liknande. Skrattar

Jag ska också ha Pikachu först och främst. Det var vårt första äventyr, trots allt! Kär

Jag är försiktigt hoppfull, ärligt talat. Det känns som om dom försöker skaka om serien lite och efter Sun/Moon/US/UM behövs det verkligen enligt mig. Det var inga jättedåliga spel, men jag drogs aldrig riktigt in i dom. 

Dock gillar jag inte heller att dom drog in Pokémon Go i spelen, men det ska tydligen inte vara nödvändigt att koppla ihop Let's Go Pikachu/Eevee med Pokémon Go utan bara valfritt? 

Jag avvaktar och väntar. Mer information kommer troligen dyka upp om spelen, men jag tror att det här är det som äntligen kommer få mig att köpa en Switch. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-05-30 14:23 #3 av: -Aida-

Som jag fattat de så behöver man absolut inte ha GO eller ens spela det för att njuta av Lets Go, huvud grejen med de va väl att man kan lägga över sina GO pokemon i ett annat spel och vice versa. Jag känner mig iallfall intresserad av Ranchen där alla pokemon verkar hamna.
Pokeboll accessoaren ser dock ut att vara en produkt man köper till separat Pokeball Plus. Den kommer användas istället för joy con om man väljer det, vilket känns lite tråkigt, hade velat ha ett paket pris. Det hade nog kunnat öka hypen ytterligare.

Anmäl
2018-05-30 14:36 #4 av: Mitchika

#3 Det hade det absolut. Jag vill så gärna ha en sån Pokéboll...! KärDreglar

Men som sagt, det blir dyrt oavsett för mig så jag kan nog inte skaffa en. Ledsen

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-05-30 15:59 #5 av: LottaV

#4 Det ser ut som att bli dyrt för mig också SkämtarSkrattar 

Anmäl
2018-05-31 08:06 #6 av: Rovfisk

Vi har ju switch, men problemet är att vi har 1 och vi är två som spelar ;) Är rädd att det blir till att försöka hitta ett begagnat switch så vi kan spela båda två.

Jag kommer inte att koppla upp spelet mot pokemon go. Jag är inte så superhypad att ha bollen heller, det spelar ingen större roll för mig om jag har bollen eller bara de vanliga kontrollerna ;)

*Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*Sajtvärd på Amerikanska bilar i fokus

Anmäl
2018-06-13 16:58 #7 av: -Aida-

https://www.youtube.com/watch?time_continue=295&v=Fzh99yoNOXI

Intressant video om lets go spelen. Visar lite gameplay och hur det fungerar.
Det är engelsk tolk med så man får veta vad dom säger.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.