Annons:
Etikettnyheter
Läst 1700 ggr
-Aida-
9/12/18, 9:01 PM

Detective Pikachu 2019

Det är bekräftat att nya live action filmen om Detective Pikachu ska förhoppningsvis komma ut sommaren 2019.
De har inte mycket kvar på filmen tills de kan kalla den färdig!
Filmen kommer bestå av äkta skådespelare med en dator animerad Detective Pikachu, röstskådespelaren för heter Ryan Reynolds, bland annat känd från deadpool, x-men: wolverine där han spelar Wade.

Annons:
-Aida-
11/12/18, 6:44 PM
#1

Trailer är äntligen här!!!

https://www.youtube.com/watch?v=1roy4o4tqQM&feature=youtu.be

Ryan Reynolds som Pikachu, Kathryn Newton som Lucy Stevens, Justice Smith som Tim Goodman. Kommer Maj nästa år.
Asså dat trailer ending!! 🤪!!

Galaxy86
11/12/18, 7:59 PM
#2

Samtidigt kul men samtidigt vet jag inte om jag gillar Pikachu 😀

Pokemon hundar och konst

-Aida-
11/12/18, 8:23 PM
#3

Tyckte pikachu va lite för fluffig, att man såg pälsen för mycket.

Mitchika
11/12/18, 9:39 PM
#4

#1 Jag gick precis in för att kolla om någon hade postat trailern! Jag såg den precis själv och jag är HYPED! 😍

Jag håller med, Pikachu var alldeles för fluffig men jag tror jag börjat vänja mig vid det. Det är riktigt charmigt i alla fall och med den pälsen förstår jag hur vi kan få till frisyrerna på vår Pikachu i Let's Go som man sett i trailers. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
11/23/18, 9:06 AM
#5

Såg ni senaste trailern då? Jag är hur hajpad som helst!

https://www.youtube.com/watch?v=Joc2nfJ38yE

-Aida-
1/25/19, 3:39 PM
#6

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=W7gNMdTs1po

Ny trailer har kommit, de är dock bara en scen i den som är ny i den gamla trailern.

Annons:
-Aida-
2/15/19, 8:03 PM
#7

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=fOvwcxtMaNk

Ny trailer som visar lite nytt, alla Pokemon ser….. så bra ut. 🤤

Raltseye
2/16/19, 6:36 PM
#8

Jäpp, så jävla hajpad!! Såg ni Growlithe och Ludicolo förresten?

-Aida-
2/17/19, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag såg dom! 😃 Growlithe såg också ruskigt bra ut!

Hade Bulbasaur tittat sådär på mig, jag hade valt den som starter då utan att tveka, dör söt-döden! 😍🤤

Raltseye
2/21/19, 4:36 AM
#10

Ja, dom e så satans söta <3

Mitchika
3/1/19, 2:24 PM
#12

Ryan Reynolds pratar om att bli Detective Pikachu i denna underbara, korta komedivideo. 😃

https://www.youtube.com/watch?v=V3_LgIDqOwo

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/1/19, 3:16 PM
#13

#12 Den var lite rolig faktiskt, han är en skön snubbe. Helt sjukt att dom använde honom som voice actor, när jag fick läsa om det, tänkte jag bara "jaa! vad underbart!"😃

Annons:
Mitchika
3/1/19, 3:39 PM
#14

#13 Ja, jag älskar Ryan Reynolds. Jag blev jätteglad när jag fick veta att han blev rösten till Detective Pikachu. 😍

Det kommer bli en jätterolig upplevelse och jag längtar efter att få se filmen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/1/19, 4:22 PM
#15

#14 Jag hoppas mina biografer kommer ta in den, de måste dom ju! 😍 De tenderar nämligen att inte ta in de bästa filmerna. 😂

Mitchika
3/1/19, 4:24 PM
#16

#15 Jag är mest orolig över att den kommer dubbas till svenska och enbart den svenska versionen kommer dyka upp i biograferna… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/1/19, 6:02 PM
#17

#16 Nej! Vilken fasa! 😮… Man måste får höra Ryan Reynolds!… 😭 Då väntar jag hellre tills man kan se den engelska varianten om de blir så.

-Aida-
3/2/19, 11:39 AM
#18

Hittade en artikel där det står att "fansen rasar mot luden Pikachu: 'Grotesk'".
Jag visste detta skulle komma! 😂 Många klarar inte när cartoon figurer blir mer levande för att de upplever en uncanny valley effekt, när man känner att realistisk textur på cartoon figurer blir grotesk och motbjudande och bara fel. Folk upplevde detta med super mario oddysey också, zoomar man in ser man den realistiska texturen och varenda hårstrå de har skapat på hans huvud, mustash och ögonbryn.

Mitchika
3/2/19, 2:15 PM
#19

#18 Jo, jag har också sett dessa artiklar! Jag kände likadant först faktiskt (inte just att Pikachu var grotesk utan väldigt konstig), men den känslan försvann ganska snabbt när jag såg alla Pokémon röra sig och smälta in förvånansvärt bra i en stad med människor. 😍

Jag gillar inte visa designval på Charizard, till exempel. Jag gillar att dom gett Charizard detaljerad hud/fjäll och försökt få den lite mer draklik, men i många scener ser huden konstig ut. Som om den är torr, sprucken och skrynklig. Smådetaljer som inte tar bort för mycket från upplevelsen och jag tycker fortfarande att Charizard är jättecool i filmen, men jag förstår att folk kan haka upp sig på sånt. 

Att kalla Pikachu för grotesk känns dock lite extremt tycker jag. Om inte mitt minne sviker så nämns det väl flera gånger i animen att Pikachu har päls?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/2/19, 2:56 PM
#20

#19 Pikachu har definitivt päls i animen. Förstår va du menar med Charizard, den ser nästan randig ut, dom hade kunnat gjort Charizard mer fjällig på något vis.
Annars tyckte jag dom uppnådde perfektion på de flesta man fått se hittils, jag gillade att Jigglypuff inte var jätte rosa men mer realistisk matt smuts rosa. Mr.Mime's axlar ser dock ut att vara ihop monterade, en rand i mitten.
Jag gillar hur Psyduck ser helt galen ut med battle scars över kroppen.
Mewtwo va helt enastående, de är en svår pokemon som dom verkligen gjorde bra, var rätt orolig över att dom skulle skapa en slags alien och frångå hela Mewtwo'ig-heten. 😂

Annons:
Mitchika
3/2/19, 3:01 PM
#21

#20 Ja, jag älskar dom flesta Pokémon! Håller med både på Jigglypuff och Psyduck och ja, Mewtwo var fenomenal. Jag längtar verkligen! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/6/19, 4:46 PM
#22

Lista på pokemon korten från Detetive Pikachu filmen ifall man vill se på dom. Jag köper nog en låda eller nåt bara för att äga dessa fantastiska kort! 😍

https://www.serebii.net/card/pokemondetectivepikachu/

Raltseye
3/14/19, 5:29 AM
#23

Jag hoppas att filmen dubbas för då ska jag gå å se båda versionerna. Finns ingen skam i valfrihet och dessutom, om filmen skulle dubbas tror jag knappast att originalversionen inte skulle gå å få tag på då originalversionen brukar också visas för filmer som Legofilmen, toy story, osv. Så de e inget problem.

-Aida-
3/21/19, 7:15 PM
#24

Detective Pikachu har biopremiär i den 8 Maj på Engelska, vi har bestämt datum den 10 Maj att se den! 😃 För jag tänker anta att den visas 10e också, annars blir de väl på en lördag eller nåt. Så fort de öppnat köp för biljetter ska jag boka.😍

Galaxy86
3/22/19, 6:05 PM
#26

Omg cubone ❤️

Pokemon hundar och konst

Raltseye
3/23/19, 3:23 PM
#27

Om den dubbas kommer jag se den två gånger ;)

Annons:
Raltseye
3/23/19, 3:29 PM
#28

Undrar när biljetter kommer släppas tro?

-Aida-
3/23/19, 5:48 PM
#29

#28 Under April skulle jag tro att de släpper biljetterna.

Raltseye
3/23/19, 7:40 PM
#30

Får hålla utkik då

Raltseye
3/28/19, 2:54 PM
#31

Fick precis besked från Warner Bros. Sverige att filmen endast kommer visas med svenska undertexter för dom som hadde hoppats på annat.

Mitchika
3/28/19, 3:05 PM
#32

#31 Vad tråkigt. Nu är jag en som föredrar originalspråket, men det kan bli svårt för barn att hänga med och förstå vad som händer i en engelsktalande film. 😕

Filmen kanske inte är lämpad för yngre barn?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
3/28/19, 3:42 PM
#33

7 års åldersgräns enligt mediarådet :/

Mitchika
3/28/19, 3:44 PM
#34

#33 Då förstår jag ännu mindre det beslutet. Märkligt. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Raltseye
3/28/19, 3:49 PM
#35

Det var visserligen två av trailarna men ändå.

Mitchika
3/28/19, 3:55 PM
#36

#35 Av det jag hittar verkar den inte ha fått någon ålder fastställd i Sverige ännu. Vi får se om det ändras längre fram. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
3/29/19, 3:30 PM
#37

#36 Det jag såg var på Medierådets hemsida men dom verkar borttagna nu av nån anledning eller så hittar jag dom bara inte.

Raltseye
4/2/19, 1:45 PM
#39

#38 Koolers

Galaxy86
4/14/19, 8:10 PM
#41

Emolga va ju jätte söt

Pokemon hundar och konst

Annons:
Raltseye
4/15/19, 10:56 AM
#42

Jag gillar verkligen Psyduck asså ❤️

Raltseye
4/22/19, 8:04 PM
#44

Källa: https://youtu.be/wmnkAOO6Qo4 Visst eren kool!? :D

Raltseye
4/26/19, 8:42 AM
#46

Mer av en bakom kulisserna men japp nytt ändå :D Ska förresten gå på förhandsvisning i Sthlm den 7nde

Raltseye
4/26/19, 7:56 PM
#47

Biljetter har släppts på Filmstaden nu förresten för alla som vill veta å gå in å köpa! :) I både textad och dubbad version för oss som ville ha det :D

-Aida-
4/26/19, 8:02 PM
#48

De har tyvärr inte släppt i Borlänge där vi ska se den, fett avis just nu! Men de kommer nog snart de med! 😃 Sååååååå HYPE!

Annons:
Raltseye
4/26/19, 8:33 PM
#49

Det gör dom säkerligen, dom har ju bara släppt för dom första två dagarna dock så fler följer väll 😉Sååååån HAJP!!! Skrattar

-Aida-
4/30/19, 8:14 PM
#50

Nu kan man köpa biljetterna i Borlänge också, men de har inte visat för den 10e än, måste va mellan fredag till söndag, får se om de poppar upp, skulle ju gå med sambon som jobbar borta vardagar fram till torsdag kväll.

-Aida-
5/4/19, 8:57 PM
#52

Nu har vi bokat biljetter till filmen! 😃 Är sååååå taggad!🤪

Raltseye
5/5/19, 4:50 PM
#53

#52 Kul! Själv ska jag gå på förhandsvisning på tisdag dvs om två dar!! 🙂

De e fan spännande! 😃

-Aida-
5/5/19, 6:07 PM
#54

#53 vad roligt! Önskar jag också hade kunnat se den tidigare! :)

Raltseye
5/6/19, 12:51 AM
#55

Hadde kunnat bjuda dej, men du bor väll i Borlänge och har redan skaffat plåtar som jag förstår det 😃 Sitter dock fortfarande  och klurar om jag ska gå med någon eller inte :/ Fick nämnligen två plåtar men har ingen att gå med 😭

Annons:
-Aida-
5/6/19, 12:11 PM
#56

#55 Det låter ju lite tråkigt att inte gå med någon. Ingen i din släkt som kan ställa upp? Mamma eller pappa?

Raltseye
5/6/19, 1:55 PM
#57

Pappa vill inte, Mamma träffar jag inte mer. Kan ju fråga syrran kanske eller nån kompis. 🤔

Funderar på att göra det idag, men jag är ju så satans oföretagsam. Det e fan jobbigt att prata med folk och stämma träff, även om det är kul att ses efteråt :( 

Men så här dan före doppardan får man ta sej i kragen antar jag. 👍

Raltseye
5/7/19, 2:04 PM
#58

Jag kommer gå med min syster förresten, så slipper man va ensam 😃

Kan berätta här vad jag tycker om filmen senare, imorrn. (Inga spoilers)

Mitchika
5/7/19, 4:58 PM
#59

#58 Vi kan skapa en spoilertråd för dom som vill diskutera det som händer i filmen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Raltseye
5/7/19, 9:02 PM
#60

Spoilerfri kortfattad recension här kommande:

Detective Pikachu är en bra tv-spelsfilmatisering.

Jag tycker personligen att alla Pokémonar är nästan sagolikt animerade. Världen, Ryme City, är en väldigt imponerande stad på nått vis. Ett ställe man skulle vilja bo på, varför inte?

Justice Smith och Kathryn Newton är bra skådespelare som klarar väl av att bära upp filmen. Ryan Reynolds karaktär Detektiv Pikachu är dessvärre lite för vitsig för min smak men passerar ändå som ganska trevlig, dock så tror jag snarare att det har att göra med att han är en one-liner-karaktär – något jag aldrig har gillat.

Vad handlingen beträffar så är det en bra handling, jag menar man har ju sett liknande saker förut men det är ändå ganska bra gjort även om den var lite långsam i början, men det belönas verkligen av det betydligt bättre utförda slutet.

7/10, skulle gärna vilja se fler filmen i den här stilen, i den här världen. (dubbat nästa gång då kanske ;)

Raltseye
5/7/19, 9:05 PM
#61

Tja varför inte en spoilertråd :D Kanske är mer logiskt med det imorrn dock då det är då den har premiär?

-Aida-
5/7/19, 9:07 PM
#62

#60 ååh vad intressant upplevelse, längtar efter att se den, så jag får bedöma den också. :)

Annons:
Raltseye
5/7/19, 9:44 PM
#63

När skulle du se den sa du? :)

-Aida-
5/7/19, 11:53 PM
#64

#63 Nu på fredag! :D

Raltseye
5/8/19, 5:20 PM
#65

Du får ha det så kul på fredag då! :D

Mitchika
5/8/19, 9:34 PM
#66

Jag såg den nu ikväll och jag älskade den! 😍

Den var allt som jag ville att den skulle vara efter att ha sett alla trailers och läst recensionerna. Jag är supernöjd. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/10/19, 9:26 PM
#67

Filmen var så bra! Jag älskade den! Så episk och dom drog ihop alla plots så bra ifrån storyn!

Raltseye
5/15/19, 10:36 AM
#68

Va kul! :D

Upp till toppen
Annons: