Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1169 ggr
-Aida-
10/24/18, 6:47 PM

Meltan tråden

Ny trailer har släppts om Meltan och dens utveckling.
https://www.youtube.com/watch?v=6ddxlXwEQ30&feature=youtu.be

Föregående trailers i ordning.
Trailer 1:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=70&v=nvLDA70ZvbU
Trailer 2:
https://www.youtube.com/watch?v=YOJuzTBIQfE&feature=youtu.be
Trailer 3:
https://www.youtube.com/watch?v=YVbH3pNuipc&feature=youtu.be

NU! Till den stora frågan! Vad är era åsikter kring Meltan och dens utveckling?
Det vi vet hittils om Meltan är att den:
- Smälter grejer som utrustning den kommer åt.
- Smälter samman för att bilda en utveckling.
- Den ska anses vara söt.
- Den är legendary.
- Den är klassad som en Mutter Pokemon.

Det är oklart om den kan utvecklas i Lets Go, för dom har hittils bara sagt att man får ta in den utvecklade formen från Pokemon Go till Lets Go.
Meltan tar 400 godisar att utveckla inte helt olikt Magicarp eller Feebas.
Det är också sagt att man kommer hitta fler Meltan. Efter man öppnat lådan har man en viss tid på sig att fånga dom, så för Pokedexen skull, kan man spara minst en Meltan och utveckla en annan.
Min förhoppning var att man skulle fånga typ 20 stycken och skicka över dom till Lets Go för att smälta ihop dom till en alternativ form, men så blev det inte! Det blev till o med en utveckling, så den kan inte bli "ogjord" så att säga,

Källor/läs mer om Meltan här:
https://pokemonletsgo.pokemon.com/en-us/new-pokemon/

Annons:
Emptymoment
10/24/18, 7:34 PM
#1

Utöver dess unika attack  " Double Iron Bash" är jag föga imponerad. Let´s go spelen känns tyvärr endast som en enorm satsning för att hypa Pokémon GO. Är den intressant i tävlingssammanhang kanske jag besvärar mig med att försöka få tag på en. Annars väntar jag på de riktiga gen 8 spelen 🙂

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Galaxy86
10/25/18, 7:57 PM
#2

Har inte hittat den ännu 🤔

Pokemon hundar och konst

Raltseye
10/29/18, 4:18 PM
#3

Visstfanja. Borde ta å spela lite Pokémon GO så man kan fånga några Meltan. Den e rätt så gullig faktiskt tycker jag.

Galaxy86
10/31/18, 7:30 AM
#4

Har ni fångat den?

Pokemon hundar och konst

-Aida-
10/31/18, 8:09 AM
#5

För att fånga Meltan måste man:

- Skicka över en pokemon från Go till Let's go, antingen ditt eget spel eller en väns.
- Man får då mysterybox, öppnar man den får man 30 minuter på sig att fånga Meltan.
- Efter 30 minuter har gått kan man inte öppna den igen, då måste man skicka över fer pokemon till Lets Go. Vet inte om man får fler mysterybox eller om det är enbart en, men man kan fånga Meltan flera gånger på olika tillfällen på detta viset.

Draken
10/31/18, 12:03 PM
#6

Hoppas att inte #1 har rätt om detta. Då blir jag jättebesviken 💔

Jag har Pokemon Go på min telefon, men jag spelar det ytterst sällan, jag  tycker det spelet är en stor flopp. Jag kommer förmodligen inte synka Lets go spelet med Pokemon go.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
10/31/18, 1:09 PM
#7

#6 Jag känner inte att Let's Go är till för att hypa Pokemon Go. Spelet är densamma som de andra spelen, utöver att man tagit bort vilda striderna och lagt in Go mekaniken. Hold items är borttagna, abilities är borttagna. Jag ser detta som ett nytt koncept dom testar, kanske inget dom håller fast vid men iallafall testar. Dom flesta ser ner på Let's Go och tror att det inte kommer vara lika "competetive" som de andra spelen. Men om man tar bort abilities och hold items så får andra pokemon chansen att användas. Till exempel, Nidoqueen kommer bli ett val över Nidoking i dessa spel, för Nidoking har inte längre life orb, sheerforce combon. Medan Nidoqueen har större chans på överlevnad på grund av dess stats. Man använder z crystal, choice nånting, life orb, mega stones, focus sash ååååååå det är de…… Ta bort dom och helt nya möjligheter kommer fram.

Förutom det är storyn alltid bra i Pokemon spelen, dom på företaget gillar också konceptet att pokemon följer efter ens karaktär och det är därför de kommer tillbaka med den funktionen, men det kanske inte får plats på ett spel med över 700 olika pokemon, men i framtiden kanske det blir möjligt. Det finns spår utav data i att dom testar dessa funktioner även i andra spel.

De har också uttalat sig om att de vill att Pokemon ska kunna komunicera med andra plattformar, det är de dom lyckats med nu, Let's Go kan kommunicera med Go. De har också uttalat att de VILL att Let's Go ska kunna kommunicera med 2019 spelet också, de jobbar på kommunikationen men kan inte lova något,

Let's Go ser jag mer som ett experiment att testa nya funktioner dom jobbar på, att introducera oss inför dessa nya tekniker de kommer använda sig utav i framtiden.

Emptymoment
10/31/18, 5:24 PM
#8

#7 De har fullständigt gjort om IV och EV systemet så det är helt åt helv*te. Dessutom kan din partner-Pokémon gå över deras tidigare max-stats(HP, atk osv) bara för att de är ditt första val. Det känns orättvist mot alla andra 149 som inte kan det. Dessutom sätter jag en årslön på att varken Eevee eller Pikachu som du väljer i början aldrig kommer kunna utvecklas. Och utan hold items är både Pikachu och Eevees stats…heh…mindre imponerande.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

-Aida-
10/31/18, 8:42 PM
#9

#8 De kommer definitivt inte kunna utvecklas. Att deras stats blev boostade är för att de blir med viable att använda in game, annars skulle dom bara sten dö, skaparna vill ju inte att man ska byta ut dom de första man gör, dom är en stor del av storyn. Själv tycker jag inte statsen är orättvisa, jag tycker alla andra pokemon som så kallas uber är orättvisa isåfall. Hydreigon vill inte jag har längre för nu finns Naganadel exempelvis. Pokemon blir bort glömda, ersatta och ses som skräp bara för större och bättre kommer till. Varenda team i competetive ser liknande ut och det är tråkigt i mina ögon.  IV och EV systemet är helt och hållet omgjort som du säger, men det är inte åt helvete för det. Det är bara ett nytt system, de gör saker på att annorlundare sätt. Det är också fler pokemon som drabbas av att bli mindre imponerande av att inte hålla i items, som sagt, andra pokemon får chansen att stå i rampljuset. Själv tycker jag att systemet behövs göras om för att majoriteten av alla pokemon går helt enkelt inte att använda sen långt tillbaka. Persian får fake out uppdraget exempelvis, vem skulle vilja det i USUM när det finns bättre alternativ som inte dör på ett slag.

Draken
11/1/18, 12:37 PM
#10

Statsen är ju omgjord, om jag inte är helt ute och cyklar, i Sun och Moon spelen också. Det är väl inge katastrof, vet man hur man skall använda pokemonen, deras styrkor och svagheter, så kommer man runt detta med statsen.

Och som jag har forstått det hela, så har de tagit bort "levlarna" och lagt in godius istället, som man kan ge popkemonen så de blir starkare (levlar upp som i tidigare spel). Man får väl godis varje gång man fångar en vild pokemon och skickar den till professorn, och eftersom man inte kan slåss mot vilda längre, så blir det ju till att man fångar dem istället och då får man ju godis för varje pokemon.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: