Annons:
Etikettnyheter
Läst 743 ggr
Emptymoment
11/11/18, 6:46 PM

Hur ser ni på saken?

Hej🙂

Det har under veckan ryktats om att Let´s Go spelen inte skulle gå att spela i handhållet läge, utan endast dockat via TV:n. Anledningen till ryktet är att ingen säger sig ha sett en reklam eller visning av spelet i handhållet läge, utan endast på TV och även på grund utav hur man i spelet fångar Pokémon, dvs via Joycon. Under gårdagen så konstaterades det att det ryktet inte var sant,(bland annat tack vare en japansk reklam) men sanningen är kanske inte bättre.
Det går att spela i handhållet läge, men att fånga Pokémon blir väldigt stelt. Det går INTE att stänga av motion-controls i spelet, så om man vill fånga Pokémon i handhållet läge med endast knapptryck, så måste man lägga konsolen på en helt platt yta, se till att den inte rör sig över huvud taget och kan sedan använda(tror) vänster joytick till att kasta bollen.

Är ni besvikna eller spelar ni ändå alltid på TV:n?

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Annons:
-Aida-
11/11/18, 7:42 PM
#1

Känner mig inte speciellt besviken, jag var det först men kommer mest spela på min datorskärm med pokeboll plus är det tänkt. Ser inte hur svårt det ska vara att lägga in en sådan funktion som på typ Matrio Kart 8, en liten ruta man kan slå av och på, så slipper man motion controllerna. Att sikta med joysticken och trycka på A eller nåt liknande ska ju helt klart kunna ersätta motion, annars bör dom inte lagt in ett system som pokemon go har, känns lite "ogenomtänkt" om dom inte kan hitta lösningar för alla. Handikappade ska även kunna spela och de som inte kan röra sin arm på grund av skada etc.

Emptymoment
11/11/18, 9:10 PM
#2

#1 Vi har liknande åsikt där. Jag spelar nästan aldrig min switch dockad i alla fall. Det enda jag inte gillar är att den måste ligga helt platt vid en fångst, tror det kan bli lite obekväm ställning där 😛 Men jag föredrar faktiskt joystick och A knapp. Jag såg en till reklam där ett barn "skakade" sin switch som du nämner angående Mario Kart 8, dock var skärmen frånvänd(riktat mot barnet) så man såg inte varför han skakade den. Det kan eventuellt vara så att man kan fånga på det viset också, och då blir det mycket bättre :) Då har man ju 4 olika alternativ. JoyCon, Knappar, Pokéboll och "skaka".

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Lizelda
11/12/18, 2:39 AM
#3

Jag hade hoppats på att spela mycket vid tvn då jag vill utnyttja multiplayern med mannen min men jag, som har en förkärlek till ds och aldrig varit mycket för "riktiga" konsoller, sitter mycket hellre med switchen i hand och en serie på tvn när jag spelar.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
11/12/18, 8:05 AM
#4

Jag kommer inte docka mot TV'n särskillt ofta, gillar mest att hålla consollen i handen ;) Men hoppas att det inte blir problem att fånga de pokemon jag vill går med.

Jag har också förstått det som att man måste fånga och skicka till professorn, för att få Pokecandy och göra pokemonen starkare. Min fundering här är, har de tagit bort levlarna, eller finns de kvar ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
11/12/18, 8:52 AM
#5

#4 Levlar finns kvar. Pokemon tjänar XP genom att man strider motNPC's och fångar pokemon. 🙂

Galaxy86
11/12/18, 11:16 AM
#6

Har aldrig spelet Nintendo switch helt ny. Min Wii kommer gå i pension. Men behåller gamecube kontrollerna. Verkar som det går att spela med switch.

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
11/12/18, 12:00 PM
#7

#5 Blir bara bättre och bättre det här, levlarna finns kvar och man behöver inte HM attackerna 😃

Dock lite osäker på vad XP och NPC är ? Har nästan inte spelat Pokemon Go, och jag misstänker att de förkortningarna kommer därifrån ? Jag har inte hört/sett dem i varje fall, så vida det inte finns ett annat ord/benämning ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
11/12/18, 3:49 PM
#8

#7 XP är en benämning på experience points, den lilla blå stapeln som ökar efter en strid ett viss antal poäng,  XP eller också EXP, som sen blir en level när max poängen är nådda. Du har kanske sett ordet Experience points i Pokemon förut.
NPC står för non player character, det kan vara exempelvis, syster Joy i pokemon centret, rivalen, eller en karaktär man har en strid med. I definition, en karaktär som inte styrs utav en annan spelare. Glad Det är ord som ofta används i sammanhang med online spel.

Draken
11/13/18, 7:24 AM
#9

Aha, tack för förklaringen.

Experience points har jag sett ;) Och nu vet jag även vad NPX står för, om det är samma som Exp points så ;)

Onlinespel spelar jag inte, så den förkortningen (NPC) hade jag inte sett förut ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Emptymoment
11/13/18, 8:19 AM
#10

#9 NPC är alla karaktärer i alla spel som du inte själv kan kontrollera :) Tränare, de som ger råd, och som Aida sa ovan, Nurse Joy. Det är alltså mängden av alla som utgör spelvärlden. De finns i nästan alla spel :)

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Upp till toppen
Annons: