Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1439 ggr
Galaxy86
11/16/18, 8:10 AM

Ger ni namn åt era Pokémon??

Brukar ni döpa om era Pokémon?

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
11/16/18, 8:13 AM
#1

Alltid! =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/16/18, 8:14 AM
#2

Iaf dom jag går med, dom brukar ofta få namn från Anime serier (Anime är ett annat av mina stora intressen)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
11/16/18, 8:43 AM
#3

Döper alltid de jag har i teamet :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
11/16/18, 9:35 AM
#4

Döper alltid mina pokemon som jag använder i Teamet, vissa har ras specifika namn, så alla mina Raichu jag någonsin använt heter Sparky exempelvis. :P Mina Garchomp har olika namn bara för jag hade släktträd på dom.

Galaxy86
11/16/18, 10:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är min ninetales - Snowy! Vill ha henne i lets go Eevee.

Pokemon hundar och konst

-Aida-
11/16/18, 12:15 PM
#6

Så avis på Snowy! Har fortfarande enbart fått en enda alola vulpix, det kommer man inte så långt på i Go…. Får bara en massa Meowth och Grimer. 😭🤓

Annons:
Galaxy86
11/16/18, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 tog evighet för mig att få den! Här mina andra älskar vulpix och Ninetales. Valde Eevee go för där finns vulpix

Pokemon hundar och konst

Mitchika
11/16/18, 12:36 PM
#8

Alltid nu för tiden. 😍

När jag var yngre var det bara mycket speciella Pokémon som fick namn hos mig, men nu för tiden döper jag i stort sett allt. Oftast för att jag kör Nuzlockes, men jag tycker om att ge dom namn. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
11/17/18, 11:36 AM
#9

Jag har "bokstavsnamn" på mina. Vet inte hur jag skall förklara annars. Jag har namn på hela teanet där de två första bokstäverna är samma bokstav på alla.

Nu på Lets go Pikachu har jag Ki namn. De heter alltså :

Kieron
Kitzu
Kiara
Kiro
Kimiko
Kinto

Jag började med detta för några månader sedan, på US, och sen har det bara fortsatt 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/17/18, 11:42 AM
#10

Fick rösta kunde ej bestämma mig kommer bli Pikachu en tjej. Namn kommer bli Tira 👍

Pokemon hundar och konst

Draken
11/18/18, 11:13 AM
#11

Listan ovan stämmer ju inte för mig längre då 😊. Har bytt ut flera stycken i teamet

Skall kolla vad de heter nu  och återkommer med det …Men det är fortfarande "Ki" namn på detta team

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
11/18/18, 11:23 AM
#12

Mitt team heter just nu

Raito - Rapidash
Yuuri - Eevee
Ami - Blastoise

samtliga namn från olika animeserier som ingen hör talas om… förutom kanske Ami, som kommer från sailor moon - Sailor Mercury - Mizuno Ami

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
11/18/18, 1:55 PM
#13

Mitt team just nu är:

Kimiko (Kantonian Vulpix) Lv.24

Kinkaid ( Hitmonchan) Lv.39

Kineco (Venosaur) Lv.39

Kiewi (Haunter) Lv.41

Kieron (Pikachu) Lv.40

Kirito (Vaporeon) Lv. 40

Risken finns att det kommer bytas ut flera i Partyt, Pikachu är faktiskt den enda  av de ursprungliga jag gick med från början som är  kvar, och han kommer inte bytas ut:)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
11/18/18, 3:09 PM
#14

Går de byta ut? Din Pikachu kompis?

Pokemon hundar och konst

Draken
11/19/18, 7:24 AM
#15

Man kan lägga in Pikachu i datorn, men det vill jag inte göra. Pikachu är en mycket stark pokemon, och han kan lära sig massa roliga attacker. Han lär sig också alla secretmoves.

Jag vet faktiskt inte hur det blir med de movesen, om man inte har Pikachu eller eevee i teamet 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
11/19/18, 11:51 AM
#16

Du kan ta bort Pikachu från ditt party, men han är fortfarande med dig ute i världen på din axel. Du kan leka med honom och han kan göra sina Secret Moves utan problem. Jättesmidigt och skönt!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
11/19/18, 3:54 PM
#17

#16 Det låter ju toppen. Men då lär han ju kunna lära sig alla movesen också, även fast han är i boxen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
11/19/18, 4:03 PM
#18

#17 Ja, jag tror det. Han/hon är ju fortfarande med på din axel. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
11/19/18, 6:36 PM
#19

#18 Ja, jag menar ju det. Han är ju med på axeln, så egentligen är han ju tillgä'blig för att lära sig movesen.

Jag lär ju komma på det ganska snart då, berättar hur det går.😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/21/18, 7:29 AM
#20

Jodå, Setzuko (starter pikachu) ligger i boxen, men har lär sig alla secretmoves och specialattacker ändå 😃

Har ju börjat om nu, och den här gången har jag Sa- namn på pokemonen.

Spelet ligger på laddning, men skriver ut sedan vad alla heter 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
11/22/18, 7:59 AM
#21

Ozzy - eevee väldigt rar men lite försiktig Pikachu- Cole springer jämte oss! Hon gillar ozzy 😍 mew - Miki går med mew ändån. Bara dessa änsålänge 😊 Spearow - Fly ligger i boxen

Pokemon hundar och konst

-Aida-
11/27/18, 9:43 AM
#22

Det visar sig tydligen att man inte kan lita på bloggar när det gäller japanska namn till Pokemon. Döpte Mew till Koji för att det skulle betyda liten, men det betyder allt annat förutom liten. Så nu heter han Chisai som betyder liten eller pocket-size. Arcanine döpte jag till Kasai för att det betyder eld, det gör det ju också men inte eld eld utan "brand som hotar allt levande liv och grönska  i området". 😂
Min nya shiny Mewtwo fick heta Seishin som betyder "spirit, soul, heart, intention." Tyckte det var passande till slutet av första Pokemon filmen när Mewtwo inser att mänskligheten inte är värd att utplåna iallafall.

Mitchika
11/27/18, 9:47 AM
#23

#22 Min Mew heter Chibi, just för att det betyder "liten" eller "kort" på japanska. Chibi och Chisai låter ju sött ihop. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
11/27/18, 9:48 AM
#24

#22 OT apropå "Seishin" så hade jag en Gerbil hona som hette "Seishi" av samma anledning, men släppte bara N'et för att det lät rätt kiligt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: