Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-switch
Läst 4359 ggr
Mitchika
2018-11-16 20:07

Hur går det för er, Let's Go-spelare?

Spelet är officiellt släppt och många av oss som har förhandsbokat spelet har fått det. Har ni hunnit börja spela än? Vad tycker ni? 😃

Vilken blev er starter? Eevee eller Pikachu? 

Själv är jag helt frälst! Spelet har tydliga animevibbar enligt mig och jag önskar att jag kunde sätta min hundvalp i ett slags pausläge så att jag kunde sträckspela hela natten. 😃😂

Istället blir det inte så mycket spelande för mig. Jag får försöka hinna med lite när han sover efter kvällspromenaden. 🤦‍♂️

Det är tillåtet att diskutera lätta spoilers till spelet här i tråden. Har ni kommit jättelångt måste ni ju inte berätta exakt allt som händer, men tips, tricks och andra roligheter får ni gärna dela med er av. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Galaxy86
2018-11-16 20:10
#1

Åh! Inte börjat änn. Men sätter en Tass följer!!

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-16 21:02
#2

ÄLSKART!!!! Enda jag har lite otydliga tankar om är hur man kommer in i gymen xD det både gillar och ogillar jag! sen är jag lite ledsen över att man inte kan slåss med pokemonen eller stänga av Exp-share, skitsvårt att träna upp sitt party jämnt xD

Började med Eevee såklart och mitt party består av Eevee'n Yuuri (älskar förövrig dens nya attacker!!!), Charmeleon'en Haruka och Wartortle'n Ami, samt att jag har en Arcanine i partyt men bara för att kunna rida på den 😂

HAr precis gått in i Rock tunnel =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Akiraka]
2018-11-16 21:43
#3

mitt problem är brist på pengar kör pikachu

-Aida-
2018-11-17 00:01
#4

Min starter är eevee vid namn Spyke, bulbasaur kallas Sapper, Mew kallad Koji, pikachu kallad Sparky, Magicarp kallad Monster. Att köpa Magicarp för 500 pengar är en gammal tradition för mig i yellow versionen. :) Det jag inte gillar med spelet hittills är att man kan inte stänga av xp share, dom blir väldigt ojämnt lvlade och de som vart med längst blir väldigt höga i lvl och kände att utmaningen i spelet togs bort, så jag tog av dom från partyt för att låta de andra lvla ikapp, de blev mer utmanande och roligare! Nu är de i mer jämn lvl med varandra.

molam
2018-11-17 00:35
#5

Min första Shiny fångad!! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-17 00:51
#6

Sådär, jag satt uppe lite längre än planerat och spelade lite längre än jag trodde jag skulle få, men jag har inte kommit så långt. 😃

Vi hann ta andra gymmet och läka upp oss efter det, sen var jag tvungen att stänga av. Men mitt nuvarande team är: 

Pikachu starter - Sans, level 20
Pikachu - Arial, level 18
Ivysaur - Evergreen, level 18
Charmeleon - Autumn, level 18
Wartortle - Nostradamus. level 16
Mew - Chibi, level 18

Det bästa som har hänt mig hittills i spelet är när jag pillade för mycket på Sans på fel ställen och fick mig världens åskstöt! 😃

Sen blev jag utkastad ur lekmenyn och när jag försökte leka med honom igen direkt efteråt satt han med ryggen mot mig på armen, var jättesur och ville inte ens titta på mig. Jag fick peta på honom flera gånger innan han till sist förlät mig och vände sig mot mig igen. Alltså, jag dör. Det är så gulligt och han har sånt personlighet! 😍

Kort därefter var han superglad efter att ha lekt med Ariel en stund och jag fick leka och gosa med honom i en helt ny, inzoomad vy! Där killade jag honom på nosen flera gånger så han nös. Sans fick även för sig att han ville high five-a om och om igen och blev överlycklig när jag gjorde det med honom några gånger i rad. Jag ÄLSKAR den här lilla sötnosen. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2018-11-17 00:56
#7

Dude! hur har du mew? xD Det är supersorgligt när pikachu faintar, har man ljud på så gråter han mamma pikachu faintade emot min eevee, min eevee har aldrig faintat så vet inte om han börjar gråta, vill inte veta QmQ

hur det än är så är Haruka på lvl 33, Ami på lvl 32 och Yuuri på lvl 32 =) och jag har varot o Lavendel town, nu blir det sova tills imorgon, sen spela mer xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-11-17 01:08
#8

#6 wow Pikachu kan bli sur? Hur kan få det!

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-17 07:10
#9

Du får mew i pokeboll plus, man kopplar bollen till spelet och vips, Mew på lvl 1. :)

Galaxy86
2018-11-17 08:50
#10

fråga kan man leka med det andra pokemon i teamet? :D

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-17 09:13
#11

Precis som Aida säger, Mew fanns i Pokéball Plus och jag köpte Let's Go-versionen av Switchen och där ingick den. :) #8 Pikachu har ställen han inte vill bli klappad på. Oturligt nog för Sans tyckte jag att han såg och lät bedårande när man gjorde så, så jag kunde inte låta bli! xD #10 Du kan inte leka med dom på samma sätt som med din starter, men vilken Pokémon som helst i ditt team kan släppas ut ur sin Pokéboll och springa fritt med dig. Då kan du prata med dom, rida på vissa av dom och dom kan hitta föremål åt dig. :D Jag har min Pikachu Arial ute och springer, så dubbel Pikachu!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-17 09:25
#12

Så jag kan släppa ut alla 6 Pokémon roligt! Vilken Pokémon rider ni på?

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-17 09:49
#13

Jag har inte fått någon att rida på ännu, har bara små pokemon hittills, Monster har inte utvecklats ännu till gyarados.

Annons:
molam
2018-11-17 10:25
#14

Jag har En Arcanine som jag rider på! Men jag har den inte i partyt på det sättet (slåss inte aktivt med den) Den är bara min ridbuddy xD Brukar alltid springa för det går snabbare än att gå, och nu "springer" gubben så fort man rör Joysticken OM man inte rör den bara lite, så därför kan man inte springa på samma sätt, men däremot springer Arcanine också snabbare, så då rider jag på Arcanine! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-11-17 11:45
#15

Väntar spänt bästa julklappen någonsin

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-17 12:39
#16

Jag har nu också arcanine som jag rider på, de går lite fortare. :P Monster är nu Gyarados också! Whoop!

molam
2018-11-17 15:27
#17

Arcanine är pensionerad! min Haruka har utvecklats till en Charizard, så nu rider jag på den, det går ännu lite snabbare än Arcanine! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-17 18:37
#18

Jag fångade precis en shiny Pikachu… Hon är så underbart vacker och har fyra perfekta IV. En combo på 127 (hon var nummer 127) krävdes för att hon skulle poppa upp!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-17 20:10
#19

#18 va?? häftig grattis!

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-17 21:51
#20

Min Charizard är också  pensionerad nu, hittade en vild Rapidash… JAG KAN  RIDA RAPIDASH!!!!!!!!! I AM IN HEAVEN!!! QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
-Aida-
2018-11-17 22:43
#21

Själv fick jag alola ninetales, har aldrig använt den förut men är rätt nöjd faktiskt. :)

Galaxy86
2018-11-18 11:24
#22

#21 roligt ! Själv jagar ja shiny vulpix vill ha en silver ninetales 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-11-18 11:26
#23

Jag hade Alolan vulpix ett tag, jag älskar den och har alltid gått med den  i Sun och Moon spelen. Men ,märk min förvåning, då jag kände att, neej detta känns fel. Jag vill inte gå med alolan Vulpix  i dessa spel det är helt fel 😮

Så jag frågade Molam om inte hon kunde fånga en ny Vulpix och byta med mig, en kantonian vulpix, och det gjporde hon, så nu har jag den i teamet istället, känns mycket mer rätt 😃

Så nu har jag :

Kimiko (Kantonian Vulpix) Lv.24

Kinkaid ( Hitmonchan) Lv.39

Kineco (Venosaur) Lv.39

Kiewi (Haunter) Lv.41

Kieron (Pikachu) Lv.40

Kirito (Vaporeon) lv. 40

Kan förmodligen bli ändringar under resans gång, om jag hittar någon som jag absolut vill ha 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-11-18 11:30
#24

#23 var hittar du alla namn?? Kollade på pokebollen den va ju jätte liten

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-11-18 11:51
#25

#24 Vissa bara poppar upp i huvudet medans andra får jag fundera ett tag på ;) Har gode hjälp av Molam och en av småflickorna också 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-11-18 12:11
#26

Har ni testar pokebollen? 😍

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-18 12:43
#27

Vi har ingen pokeboll 😭

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2018-11-18 13:51
#28

Har kollat med Game Stop. man får med Mew om man köper pokebollen i efterhand. Vi kommer köpa den, men måste invänta lönen, då de kostar 699 kr.st 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-11-18 13:57
#29

#26 Jag har testat Pokébollen en del och den är lite småkul. Inte riktigt värt priset dom tar för den tycker jag och hade den inte ingått i Switchpaketet jag ville ha så hade jag inte köpt den utan stulit Akirakas Mew istället! :D Nu återupptar jag min resa efter en hel morgon och förmiddag full av valpaktiviteter! Teamet är för nuvarande (vi har slagit Erika, klarat Game Corner och Lavenders Pokémon Tower, ska försöka fånga Snorlax nu): Sans - Pikachu Level 37 Arial - Raichu Level 37 Terranigma - Venusaur Level 37 Blazer - Charizard Level 37 Illusion - Blastoise Level 37 Chibi - Mew Level 36

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-18 15:08
#30

Köpte bollen först och spelen för mews skull en är helt lugn nu

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-18 15:37
#31

Jag tycker pokebollen är helt klart värd sitt pris, den lever upp till sin funktion och träffar bättre än Joy Consen enligt min egen åsikt, spelar med den hela tiden. Den är lite knepig att förstå sig på i början men när man förstår den helt så är det jätte kul. Har gått med partner eevee i den på en kort promenad med hunden och han fick en hel lvl när vi kom tillbaka. Man får lite bär och godis med. Man bör dock inte ha med sig den överallt, för helt random kan den börja vibrera och göra ljud av den som är i den, detta tycker jag är ett minus.

Galaxy86
2018-11-18 16:34
#32

#31 ingen bra idé och ha den med på jobbet få ha 👍

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-18 17:07
#33

Fångade precis Articuno 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
2018-11-18 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Min man gick och köpte en projektor för att jag skulle få större skärm att spela på 😁

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Galaxy86
2018-11-18 20:51
#35

Detta blir min planering Tjej : Pikachu/ Eevee tjej Vaporeon / galaxy kille Sen får vi se ja svårt att bestämma mig. Pikachu är min favvo me Eevee e söt med.

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-18 20:52
#36

#32 hade den inte gjort random ljud hade jag så tagit med den in till skolan imorrn. ska vara där en hel dag pga prov, hade kunnat lvla min Growlithe rätt mycket. 😂 Provet är på tre timmar och efter cirka en kvart brukar bollen låta lite random.

molam
2018-11-18 21:10
#37

#35 Man får inte välja könet på startern =) sen är det svårt att få en hona av eevee tror det är 12.5% Chans att Just Eevee blir hona

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-11-18 21:31
#38

#37 Tack!! Visste inte det 😭 men ja glad oavsett

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-11-19 07:46
#39

Har kommit till Fuchsia city och tog gymet där igår kväll.

Molam, jag och två av barnen gick på en pokepromenad igår, och hittade en del roliga pokemon. Kopplade upp det mot switch när vi kom hem 😊 Både Molam och jag svor att vi inte skulle koppla upp spelen mot Pokemon Go, för vi är båda mycket besviken på det spelet och finner ingen glädje i att köra det……ända tills nu ….😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2018-11-19 08:52
#40

Då var Elite four avklarad 😃

Har fortfarande bara tre Pokemon dock, mina tre tvillingsjälar… Eevee - Yuuri lvl 61, Blastoise - Ami lvl 61 och Rapidash - Raito lvl 62 xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2018-11-19 09:13
#41

Jag har nått saffron city och har kastat ut team Rocket ur stan. Mitt lag har förändrats en aning. Vaporeon - VaeVae (från Go) Growlithe - Kasai (från Go) Partner Eevee - Spyke Ninetales (alola formen) Venusaur - Sapper Mew - Koji

Annons:
Galaxy86
2018-11-19 09:38
#42

Mitt Nintendo switch är bokad, förlåt tjatig men är så taggad !!

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-19 10:30
#43

#42 Vad roligt! Du kommer ha jätte kul när du äntligen spelar! Behöver du hjälp med pokeboll plus är det bara att säga till, den är ruskigt knepig att förstå sig på. ><

Galaxy86
2018-11-19 10:45
#44

#43! Ni är så snälla! Jag kommer köra pokebollen. Lite nervös att koppla in den! Annars för jag be min brosa 💕

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-19 12:23
#45

Har pokebollen nu! Love it!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2018-11-19 15:48
#46

Pokebollen är inte riktigt min grej, tycker inte om den. Jag vill ha de kontroller jag känner igen och har använt i alla år ( Hmmm, ålderns fel kanske 🤪)

Däremot så fick molam hjälpa mig att hämta ut Mew från bollen, så den har jag nu i mitt team.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2018-11-19 15:51
#47

Jag har nu börjat om, men det var krångligt, vet inte om det finns tt enkalre sätt att börja från början i spelet igen, men jag fick göra ytterligare en ny profil på switchet. Så nu har jag både min gamla och den nya som jag har startat. har kommit så längt att jag är på väg in i Viridian forrest, hann inte längre på den nya,  man måste ju göra sånna tråkiga saker som att jobba också 🤪

Det blev en hel del ändringar i mitt team också. men får skriva in det sedan, när jag är hemma.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-11-19 15:53
#48

Jag fick en shiny Gloom när jag jagade runt efter en Tangela tidigare! 😍

Så nu har jag två Shinies och hela mitt team är på level 53-54. Vi ska ta oss an sjunde gymmet härnäst, bara jag kan sluta gå runt och fånga Pokémon överallt. Och bara min förkylning, som bestämde mig för att bli tusen gånger värre idag, kan ge med sig… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2018-11-19 15:56
#49

#48 uscha, förkylningarna som går nu är inte roliga, krya på dig 🤗

Jag har 2 shiny som jag kommer gå med från början, Vaporeon och Pikachu, två av mina favoritpokemon från Gen.1, kunde det bli mycket bättre 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-11-19 16:02
#50

#49 Tack! 🤗
Jag har inte feber i alla fall, jag får vara glad för det lilla. 

Alltså, åh.. 😍
Jag har ju min shiny Pikachu som jag fick fram via Combos, men hon ligger tryggt i Boxen tills vidare då jag inte vet vad jag ska hitta på än. Och nu även shiny Gloom. 

Mitt mål för stunden är att klara ut spelet och fånga alla 151 för att få shiny charm. Sen går jag nog på shiny hunt ett tag. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-19 16:55
#51

Pikachu - miki - kille poky Lapras - Cole Vaporeon - Galaxia Dragonite - Michie Cubone - Shino Rapidash/ ? Estelle Kommer inte på namn på cubone

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-19 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Råkade börja om, hade ju bara 3 pokemon, och hittade ingen mer jag ville gå med, hade klarat ligan med, så nu började jag om, fick en Eevee tjej 😍

Men Eevee, Squirtle och Ponyta får följa med denna gången med, fast ponyta får följa med från början 😍 Världens bästa älskade pokemon 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2018-11-19 17:25
#53

Ichigo är fö Shiny 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2018-11-19 17:37
#54

#47 för att börja om på let's go behöver man gå in på inställningar i på switchen och gå längst ner till fliken där lagrad data finns, där kan man hitta sparfiler till spelen, de kan man ta bort så slipper man göra nya profiler när man vill starta nytt spel. :)

Mitchika
2018-11-19 17:43
#55

#54 Tack, bra att veta! 😃

Men riktigt nice också att en ny profil = en ny sparfil. Det känns riktigt generöst och lyxigt av Nintendo. Då slipper jag köpa fler ex av Let's Go, Pikachu om jag vill börja om eller spela en Nuzlocke. Jag lovar att det kommer finnas en Nuzlocke-variant till Let's Go-spelen om det bara får gå lite tid och kreativa spelare får slå sina kloka huvuden ihop. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2018-11-19 18:15
#56

#55 Nuzlocke eller wedlocke variant funderar jag på med! 😃 BAra inte just nu 😉

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-19 18:17
#57

#56 Det blir väldigt svårlöst dock med tanke på reglerna om att man bara får fånga en Pokémon per Route… 

Kan man inte slåss mot vilda Pokémon (vilket vi inte kan längre) för EXP och vi bara får fånga en Pokémon per Route så blir allting plötsligt 10 gånger svårare. 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2018-11-19 18:23
#58

#57 Man får fånga alla man möter, men man får  säga typ Fjärde pokemon jag möter SKA jag gå med om jag ska gå med nån från denna route, sen får man Kasta alla andra till Oak :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
2018-11-19 18:25
#59

Dunderförkyld så jag har krupit ner i soffan och njuter av lugnet med chips, dipp, serier på datorn och Pokémon i storbild 😃 Mycket bra att kunna se vad man håller på med utan att sitta en meter från tvn… Kommit till Saffron City och nu har spelet hunnit ikapp mig så nu åker jag på stryk igen 😂 Men fullkomligt älskar spelet, absolut värt hypen!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
2018-11-19 18:33
#60

#54 Ska testa när jag kommer hem. Flyttar hela teamet till Molam och raderar båda profilerna jag har nu, och startar en helt ny :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-11-19 18:36
#61

#58 Det tar dock fortfarande bort den här "random"-delen i vilken Pokémon du får. Eftersom du kan springa in i Pokémon här och därmed välja vad du kan gå med. Det är det som är det tråkiga med Let's Go-spelen i Nuzlocke-väg. 😕

Även om du säger att den fjärde ska du gå med är det jättelätt att påverka genom att gå in i och fånga fyra Pikachus om det är det man vill ha och så titta, du fick Pikachu som nummer fyra! Samma problem finns om man säger att du får fånga fem Pokémon per Route och sen lotta eller slå tärning om vilken du ska ha i teamet. Du kan välja att fånga fem Sandshrew och vips har du Sandshrew i teamet. 

Det är ett svårlöst problem om man verkligen vill ha den där random-känslan som Nuzlocke är kända för. Hmm… 🤔

Annars kan man ju ha som regel att du måste fånga en Pokémon av varje typ på en Route (till exempel Rattata, Pidgey och Oddish/Bellsprout på Route 1), därefter lotta mellan dom och du får behålla den du lottar fram och resten måste till professorn. Då blir det väl lite randomkänsla över det hela. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-19 18:43
#62

Kan man cykla?

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
2018-11-19 19:57
#63

#62 Nope rider på snabba pokemon! 😃 Arcanine/Persian får man "istället för" Cykel ^^

#61 joo så kan man ju göra! 😃 Men tänkte mer på att  när man precis kommer in på en Route så är det ju inte en enda pokemon där, om jag då väljer att fånga den fjärde så Ska det vara den fjärde som ploppar upp i den routen! ^^
Men ditt sätt var ju bättre! 😃

Man slår en tärning eller nått (som man gör för att lätt veta vilken nybörjare man ska ta i vanliga fall)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-11-19 19:59
#64

Tack 😀 sög ingen som cyklade. För bli dragonite 😍

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-19 20:00
#65

#63 Ah, nu förstår jag vad du menade! Din metod fungerar ju också jättebra! 😃

Det verkar gå att lösa, med andra ord. Jag tror jag måste ta och testa det när jag klarat ut spelet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2018-11-19 20:24
#66

#65 jaa nästa gång jag klarar ut spelet blir det nog Nuzlocke/Wedlocke  😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2018-11-21 07:35
#67

NMu är jag igäng med nya teamet, har gjort de tre första gymen, men jag svär över EXP-share som man inte kan stänga av. Har alla pokemon i fas på Levlarna, förutom Venusaur som drar iväg 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2018-11-21 07:40
#68

Du får ta bort venusaur tillfälligt. :P Min drar dock inte iväg i exp, min venusaur har jag svårt att hålla i fas för han ligger alltid efter. oO…

Draken
2018-11-21 09:56
#69

Jag har funderat på om jag skall lägga in den i datorn tills de andra har hunnit ikapp.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
2018-11-21 16:14
#70

Ni kör vi!! Jag kör Eevee

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-21 16:33
#71

Lycka till! ^^

Galaxy86
2018-11-21 16:51
#72

Kör Heter Penny Eevee - Ozzy

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-11-21 18:52
#73

Är nu i pewter! Kör Med Eevee - - ozzy Pikachu - Cole Mew Spearow - Fly

Pokemon hundar och konst

Lizelda
2018-11-21 18:54
#74

 Lillebror är här så nu blev jag av med switchen 😂 Men fångade nyss Articuno! 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Galaxy86
2018-11-22 07:36
#75

Är vid st Anne. Min Eevee ä lite känslig när jag klappar den! Måste vara försiktigt. Annars gråter han. 😀 Frågade nyss en chansey!! Hur går det för er???

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-22 08:48
#76

Var över till Cinnabar Island, blev så peppad på Aerodatyl, efter jag fått den så kom jag ju på att jag glömde bort att slåss mot Koga i Fushia City! 😂 var bara flyga över dit innan Cinnabar Island för att ta dom i ordning.

Arcanine - Kasai
Vaporeon - VaeVae
Sapper - Venusaur
Partner Eevee - Spyke
Ninetales - alola formen
Mew - Koji

Annons:
Draken
2018-11-22 11:26
#77

Har precis hämtat SilpScope. Pokemonen är på lv. 40-41 😃

Pikachupartner Setzuko (ligger i boxen)

Saari (Shiny pikachu tjej) lv.41

Sakura ( Kantonian Ninetales) lv.40

Santoz (Nidoking) lv.40

Sanches (Venosaur) lv.41

Sachi (mew) lv.40

Sazzoo ( Shiny Vaporeon) lv.40.

Consollens profil heter Setzuko, i spelet heter jag Kayla.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2018-11-22 12:33
#78

Ska precis gå in i Diglett's tunnel och mina pokemon är på lvl 27-29

Akeno - partner Eevee lvl 27
Ichigo - Shiny Pikachu lvl 28
Azusa - Ponyta lvl 28
Kaguya - wartortle lvl 29
Orochimaru - Arbok lvl 28
Yuki - Mew lvl 27

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-11-22 16:26
#79

Eevee är lite tryggare han studsar av glädje nu. Hitttade kangaskan Och Pikachu Cole är en Raichu ! Så underbart söt!! 💕 Vi är i celadon city! Men nu pausar vi

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-11-23 17:15
#80

Ozzy jag är i fuscia city inte klarar gymmet 😭 Har varit o poke park. Blev lite besviken när de va slumpmässigt natures. Kör dessa ni Eevee ozzy Vaporeon Charizard Alakazam Dragonair Rhyhorn

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-23 19:25
#81

Du får köpa natures i Celadon City av spåtanten i pokecentret med abra åt vänster sida. Lägger länken här som visar vilka natures man får på alla färgerna man ska välja. http://www.gosunoob.com/pokemon-lets-go-pikachu-eevee/pokemon-nature-fortune-teller-lady-flower-combinations/

Galaxy86
2018-11-23 20:36
#82

#81 går dom att ändra?? 😍

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-24 09:21
#83

Absolut! Det är så himla smidigt att köpa natures och slippa slumpa fram. IVsen kan man också köpa fast det för pokemon i lvl 100. När man köpt en nature så varar den en hel dag. Det fungerar på gift pokemon och i Go parken, men inte på in game trade från npc.

Annons:
Galaxy86
2018-11-24 13:25
#84

Vi är vi Pokémon ligan nu! Men förlorade mot machamp 😂 Vi få träna lite till! I gänget är vi Eevee / Ozzy Vaporeon / galaxy Flareon Charizard - Charla Venusaur - Flower Dragonair - Michie

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-11-25 10:22
#85

Vi klarade Pokémon ligan mew och Eevee va duktiga 😍 Vet ni hittade en grön tangela är med i teamet 😀

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-11-25 11:36
#86

Är på väg från Celadon och ner mot Fuchsia nu. Har tagit både Celadon, Saffron och Fuchsiagymet. Nu skall jag ta tränarna på vägen ner från Celadon (gamla cycling road) Alla tränare mellan Lavender och Fuchsia är tagna.

När jag återigen kommer ner till Fuchsia, så går jag vidare mot Cinnabar Island.

Mina Pokemon skall nu upp till Lv.55 :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LottaV
2018-11-25 16:14
#87

Jag är mot vid elitens fjärde medlem vet inte hur jag ska tampas med hans rock/dragon pokémon

Mitt team består av:

Eevee Wendy lv 50

Pidgeot lv 47

Gyarados lv 48

Mew lv 49

Ninetals Flamman lv 52

Articuno lv 54

Ett gott skratt förlänger livet

-Aida-
2018-11-25 16:17
#88

Jag är nu i Victory road på väg mot ligan. Mew - Koji Venusaur - Sapper Aerodactyl - Aeroy Ninetales - alola formen Vaporeon - VaeVae Arcanine - Kasai

molam
2018-11-25 19:50
#89

Sitter här och käkar black friday godis, och spelar xD

Ska ta rockets i Celadon city nu och har tagit Celadon gymmet så har 4 Badges =)

Akeno - Partner Eevee lvl 39
Yuki - Mew lvl 38
Ichigo - Shiny pikachu lvl 39
Orochimaru - Arbok lvl 39
Azusa - Ponyta lvl 39
Kaguya - Blastoise lvl 39

Går framåt! =D

#38 tips till dig, Drakars största svaghet är Dragon, fairy och Ice Använd de på hans Starkaste, sen tror jag det skulle gå lättare om du får upp alla dina till lvl 55 iaf =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-25 20:45
#90

Äntligen har jag lyckats spela lite. Förkylningen vill inte ge med sig och dagarna när jag har feber är inte kul, speciellt inte när man bor ensam med en fyra månaders valp. 🤦‍♂️😓

Nu tog jag äntligen Blaine på Cinnabar Island. Illusion tog hela gymmet själv och när jag sedan rök ihop med Giovanni för sista gången med hela hans Ground-team kände jag för att trycka ner honom ordentligt i skoskaften så jag lät Sans besegra alla hans Pokémon helt på egen hand. Pikachu forever! 😃😍

Jag har pausat nu, för stunden eller för kvällen, men vi ska besöka en viss elektrisk fågel nu och fånga massa Pokémon däromkring innan vi tar oss an Victory Road och vägen till Pokémonligan. 😃

Nuvarande teamet är samma som innan, bara lite starkare: 

Sans - Pikachu, level 57
Arial - Raichu, level 56
Terranigma - Venusaur, level 56
Blazer - Charizard, level 56
Illusion - Blastoise, level 56
Chibi - Mew, level 56

Just det, jag kanske ska plocka upp Switchen och ge Sans den makeover jag funderat på under lång tid…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2018-11-25 20:49
#91

#90 går du med 2 Blastoise? :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-25 20:50
#92

#91 Wow, där var jag trött ser jag! 😂

NEJ, Terranigma är en Venusaur! 😃

Förlåt, Terranigma! Ska inte hända igen! 😊

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-11-25 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#93

Sådär, Sans fick sin lilla makeover. 😃

Det tog en stund att få till frisyren, men han är mycket nöjd med sin nya stil och det är jag också. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2018-11-25 22:34
#94

Jag klarade ut ligan, i slutet blev jag dock lite arg så där blev det personligt. X) Jag tänkte shiny hunta mewtwo, får se hur det går. Min vaporeon VaeVae glänste i sista striden mot Lance! Kände mig så stolt!

Mitchika
2018-11-25 22:36
#95

#94 Härligt, bra jobbat! 😃👍

Vet du om Shiny Charm ökar chansen att möta Mewtwo som shiny? Jag har nämligen gått i samma tankebanor.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2018-11-26 05:06
#96

Det gör de definitivt, håller på att fundera ut en strategi, de som shiny huntat mewtwo har softresettat framför han, då är oddsen 1 på 4096, men hade funderingar på ifall man kunde fånga 31 pokemon på övervåningen och sen gå in till mewtwo, han genereras till en helt ny för varje loadingscreen, då är det 1 på 315 med lure utan shiny charm. Ska testa lite och se hur detta fungerar för då är oddsen mycket bättre.

Galaxy86
2018-11-26 07:38
#97

dubbel trubbel!

Pokemon hundar och konst

Annons:
Galaxy86
2018-11-26 07:38
#98

Har börjat spela Pikachu go har båda. Jag går med nu Pikachu - tjej min första. Pikachu- tjej Metapod I Eevee Ozzy och jag pausar lite. Vi tänkte fånga mewtwo. Men vi behöver träna också. Hittade en vild dragonite 😍 Dobby Har ju snart en dragonite så har 2 😂 Dragonite är den jag rider på 😊

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-26 10:26
#99

#96 Du menar alltså att Combo kan påverka shiny Mewtwo!? Helt otroligt i såna fall! 😮😍

Det är ett ganska tufft ställe att köra Combos på, misstänker jag. Alla Pokémon där är hög level, hög CP och jag tror nästan alla är utvecklade? Jag kämpade med att köra Combos med Charmander med Ultra Balls… Finns det något som är lätt att fånga därinne?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2018-11-26 10:50
#100

#99 Det finns Geodudes i Cerulian Cave, MEN, fångar man 31 Carterpies exempelvis, så påverkar det alla shinys i overworld. Jag fångade 31 Vulpix eller ja 220 för att jag var uttråkad, men fick en shiny Porygon och shiny Vulpix och shiny Raticate för att man kan göra combo på vilken som helst och sen dra till en annan plats för att leta shinys där. Då blir det lättare att få rare pokemon som shinys.

Kruxet med Mewtwo är att den är stationary, den står bara där och man måste möta den i strid för att kunna se om det är en shiny, det betyder att man måste då fånga 31 av nånting, carterpies, geodudes vad som helst, för att sen gå och kolla om Mewtwo är shiny, starta om spelet och sen göra om samma sak. Ännu mer krux är att när man ska ner till Mewtwo, så är det två loadingscreens, vilket resettar Mewtwo två gånger, man kan inte fånga pokemon mellan våningarna bara för stegarna som leder till Mewtwo sitter i ett för litet rum utan spawn points. Man får isåfall fånga 31 pokemon av något i samma rum som mewtwo, sen gå upp för stegen och sen ner igen, men då har man fortfarande problemet att det är totalt två loadingscreens.

Man måste göra om kedjan varje gång man klickat på Mewtwo eftersom man måste starta om spelet för att re-spawna Mewtwo efter det.
Man går då miste om hälften av alla gånger Mewtwo kunde haft chans att vara shiny. Bästa strategin verkar vara att stå framför Mewtwo och kolla alla gånger även om chansen är 1 på 4096 utan shiny charm. Hur jag än vrider och vänder på detta så är det inte speciellt effektivt.

Man kan slå på en lure och spara framför han, den är fortfarande aktiv när man startar spelet och Mewtwo genereras som en ny. Oddsen blir då 1 på 2048 istället. Med shiny charm och lure samtidigt blir oddsen istället 1 på 1024.
Så det verkar vara bästa kombinationen för Mewtwo.

Galaxy86
2018-11-26 10:59
#101

Undrad va combo är när man fångar?

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-26 11:25
#102

#100 Okej, det förklarar den shiny Gastly jag stötte på i Pokémon Tower kort efter att jag fångat min shiny Pikachu i deras chain. Tyvärr så spawnade den i samma förbaskade sekund som jag gick upp för trappan så den hade jag inte en chans på. 😢

Lure och Shiny Charm, det låter som metoden jag ska satsa på i såna fall! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-11-26 11:26
#103

#101 Fångar du flera av samma Pokémon i rad utan att misslyckas (den vilda Pokémon flyr från dig) så får du en Combo-siffra. Får du upp den i över 31 (alltså fånga samma typ av Pokémon 31 gånger i rad utan att misslyckas) så blir oddsen för att en shiny ska dyka upp skyhöga! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-26 11:26
#104

När får man shiny charm??

Pokemon hundar och konst

Annons:
Galaxy86
2018-11-26 11:34
#105

Tack!! Hör mitt lag vet 2 dragonite snart men älskar dragonite 😍

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-26 13:29
#106

#104 Shiny charm får man när man fångat alla 150 Pokemon i pokedexet. Man går då till Game Director i Celadon City. 🙂

Galaxy86
2018-11-26 13:34
#107

Tack 👍

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-26 16:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Akeno kände för att bli stor tjej, och tyckte det var dags att utvecklas  😍😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-26 17:03
#109

#108 Bra val av utveckling, Akeno! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-26 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Min ozzy ! Han har gott frisyr. Ska köpa solglassögon 😀

Pokemon hundar och konst

molam
2018-11-26 17:15
#111

#109 Hon bestämde sig för Espeon ett tag först, men hon tyckte att Umbreon Kändes bättre, så hon utvecklades ned, och sedan upp igen  😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2018-11-26 17:16
#112

#111 Det måste var underbart för henne och andra Eevees i hennes sits. Byta utveckling när hon känner för det. 😃😍

Dessutom kan hon väl lära sig attacker som matchar hennes nuvarande utveckling så hon verkligen kan gå in i rollen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-11-26 17:16
#113

#110 Det där var en bedårande frisyr och en bedårande Eevee! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2018-11-26 17:32
#114

#112, ja hon kan ju det! 😍 Tyvärr är dom flesta attackerna Special moves v-v men må så va! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-11-26 18:02
#115

#113 Han är snäll men väldigt känslig! Leker jag med dragonite mycket blir han avundsjuk 😂

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-11-27 08:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Wow! de gick fort! Utan shiny charm. Känner mig fett nöjd!

Galaxy86
2018-11-27 08:17
#117

Jag gav upp mewtwo hade för låg LV 😂

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-27 09:27
#118

#116 Ååååååååååh, grattis! 😮😍KärKärKär

Så vacker! Mewtwo är en av dom få som jag verkligen vill ha shiny! Körde du med Lure och soft reset? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2018-11-27 09:33
#119

#118 Tack! 😃 Mewtwo ser ruskigt bra ut i grönt. 😍
Japp! Använde lure och soft reset framför Mewtwo, inget annat. Sprang ut två gånger för att köpa hans nature i Celadon City eftersom de slutar gälla tolv på natten, så köpte en gång för igår kväll och sen denna morgon.

Mitchika
2018-11-27 09:37
#120

#119 Vilken nature rekommenderar du för Mewtwo i Let's Go-spelen? Kan den Mega-utvecklas?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2018-11-27 09:49
#121

#120 Du får mega stenarna till Mewtwo efter du fångat den. så det beror på om du ska använda någon mega eller dens vanliga orginal form.
Orginal form - modest, timid. (om du vill blanda physical med special attacker mild nature)
Mega Y (den med svansen på skallen) - modest, timid. (lonely för att blanda physical och special attacker.)
Mega X - adamant, jolly. (rash eller naive för att gå blandat)

Dessa förslag tar hänsyn till Mewtwos grymma speed och låter han behålla den samtidigt som man kan blanda olika typer av attacker beroende på hur man vill spela.

Mitchika
2018-11-27 09:54
#122

#121 Tusen tack! 😃

Jo, jag ser det på naturerna och det låter riktigt lovande. Jag ska fundera över vilken jag vill satsa på. Jag har en svag punkt för Mega X, men vi får se. Jag har redan plan på en physical attacker till mitt team och då är det nog bäst att köra normal/Mega Y.. Hmm, lite att fundera på! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-27 11:50
#123

Byta jag igen!! Jags zapdos! Men hittar inte moltres! Eevee/ ozzy Vaporeon- galaxy Snorlax - Maximus Rapidash - Embla Charizard - charla Dragonite - Miche

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-27 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Det tog några timmar med en hel del grindande (och fler Charmander än så som jag inte fångade), men äntligen är han min. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-27 16:07
#125

Oj sö långa combo! 😍 Hittade moltres tillslut 😍

Pokemon hundar och konst

Annons:
Mitchika
2018-11-27 16:15
#126

#125 Japp, men resultatet blev en shiny Charmander så jag klagar inte. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-27 16:45
#127

Har Eevee på 10 men glömde köpa pokebollar 😂 Bytte ut snorlax mot en Ninetales/Firefox!

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-11-27 22:05
#128

#124 kan man hitta Charmander vild, och var isf 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-11-27 22:10
#129

#128 Jajamän, det kan man! 😃

Charmander, Squirtle och Bulbasaur går alla att hitta vilda, köra Combos och därmed få tag i som Shiny med bra IVs också. 🙂

Jag fångade min Charmander på Route 3! Utanför Pewter City på vägen till Mount Moon. Det första stora gräset du hittar efter alla tränarna. Det är en special spawn så jag tror att någon form av Lure är ett måste (men det bör du använda oavsett då det ökar Shiny-oddsen!), så det kan ta lång tid innan du stöter på en. Därefter kan det ta lika lång tid innan du stöter på nästa… 

Det tog mig nästan två timmar att få igång en combo med Charmander så att dom började dyka upp oftare, så… det  gäller att ha tålamod. 🤦‍♂️

När du börjar komma upp i 11 fångade Charmanders brukar dom poppa upp oftare. Kommer du högre dyker dom upp ännu oftare. Efter att jag passerat 31 i min combo ploppade det upp en Charmander nästan direkt efter att jag fångat den förra. Så den är segstartad, men inte omöjlig! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2018-11-27 22:25
#130

#129 ÅÅÅHHHH  😍 Gissa vad jag kommer göra i helgen när jag är ledig 😃

Tack så jättemycket, har tre olika sorters Lure, så det är inga problem 🙂 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2018-11-27 23:25
#131

#130 Det var så lite så och stort lycka till! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-11-29 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Aldrig förr har det varit så enkelt att levla Pokémon. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2018-11-29 14:36
#133

Oh my god o-o hur stor ör din Chansey COmbo? xDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2018-11-29 14:39
#134

#133 Jag tror den är på 53 nu. Kan vara 54. 😃

Chansey ger TONVIS med exp. Speciellt om du fångar en som är Huge eller Tiny, har bra IVs och/eller CP, lyckas på första kastet och får till ett Excellent kast med en hög Combo. 

Alla jag vill ha i level 100 är level 100 nu, så jag kör en liten shiny hunt för en grön Chansey. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2018-11-29 14:49
#135

Chansey fick alla mina pokemon att lvla 3 gånger i rad när jag råkade hitta en chansey i gräset. 😂

Galaxy86
2018-11-29 15:06
#136

Vet inte vad Hugh och tiny är för 😂

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2018-11-29 16:40
#137

#133 Just det, ett superviktigt tillägg till mitt inlägg #134! Jag använder båda mina joycons och har Switchen dockad till TV:n! Det vill säga, jag är min egen supporttränare och kastar två bollar samtidigt. Det ger en större Exp-boost åt mitt team också! 

#135 Åh, det har hänt mig också! Det är riktigt nice att se det hända när ens Pokémon är över level 90 också och man får tag i en riktigt nice Chansey. 😃

#136 Har du märkt att vissa Pokémon när dom dyker upp i världen/gräset har ett rött respektive ett blått ljus som snurrar runt dom? Det röda ljuset betyder att det är en ovanligt stor Pokémon för sin art (Huge). Det blåa ljuset betyder att det är en ovanligt liten Pokémon för sin art (Tiny). 

Fångar du en sån får du storleksbonus (Size Bonus) när Exp beräknas efter att du lyckats fånga en Pokémon. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2018-11-29 16:51
#138

Ok! Inte tänkt på det! 😊

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-11-30 17:39
#139

Pokémon team Pikachu ! Poky ? Arcanine - Hero Growlite shiny - Zero Vaporeon - aquana Flareon Enya Jolteon Bolt —— Eevee- ozzy Dragonite - michie Charizard charla Rapidash -Embla Vaporeon galaxy Flareon Förlåt älskar Eevee 😍

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
2018-12-01 10:32
#140

har tagit ligan nu, och jag skall Chaina både Charmander och Sandshrew, vill ha dem Shiny när jag börjar om 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-01 20:29
#141

Hittade en shiny pidgey! Som nu är en pidgeot/Goldie hon fick vara med i teamet Håller på kompletterrar pokedexen. Saknar bar dessa Schyter Poliwrat Oddish Nidoking 😍

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-01 23:03
#142

Vilket sammanträffande! Jag hitta en shiny pidgeot idag! Den heter Sparkle. Jag har nått Lavendel town. Partner Eevee - Spyke Pikachu Nidorino - Pointy Golem Ivysaur - Sapper 2.0 Wartortle - Turbo

Mitchika
2018-12-02 00:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Hoppla, titta vad jag hittade när jag tränade Pokémon tidigare ikväll. 😮

Nu har jag två stycken som jag inte vet vad jag ska använda dom till…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-12-02 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Nu har jag kompletterat PokéDexen också! 😃😍

Akiraka kom över och vi bytte en massa Pokémon fram och tillbaka. Jag fick alla som jag inte hade och använde min redan höga Chansey Combo för att snabbt levla upp och utveckla dom. Jag fick dessutom en egen liten Meltan! 😍

Så ja, det var det! 152 Pokémon i dexen. Jag saknar fortfarande Meltans utveckling, men den kan jag inte få tag i för jag kan inte spela Pokémon Go på ett bra tag. Jag har en liten hundvalp att se efter. 

Men jag är riktigt stolt! Jag har inte fyllt en PokéDex sen den gamla goda tiden på mitt första Pokémonspel, Yellow. 😃

Nu har jag Shiny Charm och jag tänkte försöka ta och få tag i en massa roliga Pokémon som jag vill ha som shiny för competetive battles och annat. Inte för att jag riktigt har någon att strida med, men… för skojs skull om inte annat. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2018-12-02 01:14
#145

Grattis till båda! Bra jobbat med pokedexen! :D

Mitchika
2018-12-03 00:52
#146

#145 Tack så mycket! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Galaxy86
2018-12-03 01:53
#147

Någon vet hur man byter Pokémon? Om man är vän?

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-12-03 08:41
#148

Du måste gå in på Communication på ditt spel, samtidigt som den du skall byta med också går in där.

När du kommer in, så får du frågan om du vill byta/fightas med en "Nearby Player" eller över internet.

Jag bhar bara kört på Nearby, och då har vi suttit i samma rum.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-03 08:43
#149

Okej tack 😀

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-12-03 08:50
#150

😃👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-03 10:37
#151

Vilken level kan man fighta mot mewtwo?? Är i LV 75

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-03 10:39
#152

#151 Mewtwo är lvl 70. 🙂

Galaxy86
2018-12-03 11:00
#153

Okej 😀 har för mig det han va högre

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
2018-12-03 23:00
#154

Nu har söta lilla Akeno (Eevee) Tagit hela Elite gour plus Champion helt ensam! undantag är att Kaguya (Blastoise) fick hjälpa till med Lances Charizard och Dragonite, samt att Ichigo (Pikachu, som jag ännu inte utvecklat xD) fick hjälpa till med Lances Gyarados.

Akeno hade lätt klarat dom ensam med, men det skulle ta sån lång tid så hon fick hjälp :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-12-04 15:22
#155

Tyckte jag såg en blå fågel i himmeln ? 😱

Pokemon hundar och konst

molam
2018-12-04 15:28
#156

#155 Shiny Dragonite, tror jag är grön, kan det har varit en sån du såg?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2018-12-04 15:40
#157

Tror de va en artcuno vinge!! Gick in igenom en port. Men när jag kom ut var de. Borta!

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-04 16:44
#158

Helt sjukt om du såg articuno! 😃 Det är helt klart möjligt för zapdos, moltres och articuno att spawna i himlen.

Galaxy86
2018-12-04 19:06
#159

Då var de den vingen! 😓

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-12-05 19:10
#160

I Eevee är Eevee ozzy Charizard charla Vaporeon - galaxy Venusaur - Flower Gengar - Lady Kom ej ihåg! Vem sista va! 😂 Pikachu - Poky Magschamp - Master Charizard- -smokey Excutior - sunny Lapras - Wavy Aracnine shiny - Zero

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
2018-12-06 13:28
#161

Nu mötte jag precis en "Green" som jag inte hade koll på att den fanns ens xDD nåja Fick mewtwonite X och Y så det var ju inte jättedåligt ^^

Akeno-partner Eevee lvl 73
Ichigo-shiny Pikachu lvl 75 (Alldeles för söt för att utveckla, men börjar märka att hon inte håller måttet x-x)
Orochimaru-Arbok lvl 76
Azusa-Rapidash lvl 75
Kaguya-Blastoise lvl 76
Aerodactyl-Aerodactyl lvl 54 (Han är bara med så jag kan Flyga, vilket man också märker på leveln xDDD)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2018-12-06 13:57
#162

Nu har jag klarat ut ligan! 😃 Denna spelomgång lyckades jag inte över-lvla mina pokemon men hade dom i nogorlunda bra lvl för alla gym, det var så mycket roligare att inte one-shotta allt i min väg, lite mer utmanande.

Partner Eevee - Spyke lvl 56
Golem - lvl 55
Nidoking - Pointy lvl 56
Blastoise - Turbo lvl 56
Alola Raichu - lvl 59
Venusaur - Sapper lvl 56

Draken
2018-12-08 11:15
#163

Har tagit ligan x flera, då jag behöver pengar till bollar och Lures ;) Vilket ju har inneburit att mina pokemon har stigit bra i levlarna. Har 3 st. på Lv. 100 (Vapooren, Raichu och Venosaur ) De andra är på 90+ i level ;) Ska skriva mer utförligt sen när jag har spelet framför mig ;) Kommer inte kunna receta på ett tag än, det ä'r lite saker jag vill göra först ;)

Chainar för fullt just nu. Gav upp Charmeleon dock. Den rackaren smet när jag hade CC på 378 😓 Orkade bara inte att börja om.

Däremot så fick jag en shiny Rattata när jag hade CC 125, men den fångade jag inte, då jag inte ville förstöra combon. Sen fick jag höra av Molam att det är möjligt att det är den shiny jag fick på charmander chainen 😭

Men vi får se hur det blir längre fram. Molam har bara ett par pokemon kvar innan hon har fyllt dexen helt, så hon skulle se om hon kunde fixa en charmander åt mig. Kan hända jag får för mig att prova på nytt också .

Behöver dock inte chaina Bulbasaur, en bekant  har en Bulbasaur på lv. 3 (tror jag det var) som är shiny, den skulle han byta med mig när han kommer till stan innan jul, ( vi försökte byta här om kvällen,. men det gick inte. Jag vet inte riktigt hur man gör och inte han heller)

Chainar Abra just nu, så jag återkommer senare :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2018-12-08 14:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Har letat efter såna här easter eggs under mina spelomgångar men hittade bara en. Tar man med Mewtwo ner till cinnabar Island i källarvåningen där han skapades kommer han reagera på maskinen och gå fram till den.

Mitchika
2018-12-08 14:28
#165

#164 Coolt! 😍

Den där ska jag ta med Erwin Smith till.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2018-12-09 11:27
#166

Måste ta med mewtwo ocg kolla vad det är :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-09 11:55
#167

Fråga! Hår det ändra på speed på en Pikachu som har good too best??

Pokemon hundar och konst

Annons:
-Aida-
2018-12-09 12:11
#168

#167 när du levlat pikachu eller vilken som helst, till lvl 100, kan du ta en bottle cap till mister hyper i pokemon daycare nedanför cerulian city, då får du valet vilka stats du vill öka, då kan du ändra speed från good till best, man kan göra alla stats till best. Bottle caps får man av alola tjejen på bron en gång om dagen i vermilion city där båten var, en strid så får man en bottle cap som ökar ett stat till best. I celadon city på game corner har man chans att hitta gold bottle cap på golvet, den ökar alla stats till best på samma gång.

Galaxy86
2018-12-09 12:16
#169

Omg visste inte det 😭 tusen tack !!

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-12-09 14:06
#170

Omg! Har ni märkt!! Varje gång jag china Pikachu kommer de en massa drakar i hela pewter! Men fångat jag en drake försvinner dom och Pikachu bryts!!

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-12-09 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Bild!!

Pokemon hundar och konst

molam
2018-12-09 22:27
#172

Hittade en Zapdos i luften idag! 😃 Fångade den dock inte då jag chainade nån pokemon, men såg en skum Skugga så for upp för att kolla, visade sig vara en zapdos xDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2018-12-10 10:58
#173

Jag håller fortfarande på att förbereder för att reseta spelet och ge mig ut på ett nytt äventyr med nya pokemon. Har inte hittat alla jag vill gå med, så det kommer förmodligen ta ganska mycket tid innan det är klart.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-10 11:15
#174

I Pikachu letsgo gå ja jag testad areodactyl tycker den är läskig 😂 Men han verkar bra

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
2018-12-11 16:01
#175

Aerodactyl är riktigt stark och snabb  🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-11 19:03
#176

Ja den verkar gilla Pikachu gulligt döpte den till Rex

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-12-17 15:01
#177

Ozzy och jag tränar bara Vaporeon/galaxy ligger i boxen den är LV 100 I teamet är vi Eevee / ozzy LV 98 Charizard / charla 99 Venusaur LV 40 Pikachu shiny / sparky LV 30 Ninetales shiny / Maya LV 50 Rapidash - Embla LV 55

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-12-17 16:50
#178

Letar fortfarande förtvivlat efter shiny Charmander. Jag har hittat en, icke shiny, som har 6 perfekta stats som jag kommer gå med om jag inte hittar shiny,  och jag har över 900 charmandergodisar, så jag kommer ha en oerhört stark Charmander när jag börjar om ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-17 17:01
#179

Har 500 Pikachu godis 😢

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-17 17:20
#180

Godisar är värt mycket pengar! 😃

Galaxy86
2018-12-17 17:30
#181

Har glömt dom 😂 inte ska väl ge Pikachu alla?

Pokemon hundar och konst

Annons:
-Aida-
2018-12-17 17:35
#182

#181 Pokemon kan bara äta 200 godisar, så du kan sälja resten som blir över. 😎

Draken
2018-12-17 17:44
#183

Jag säljer av lite eftersom jag samlar på mig, och eftersom jag behöver pengar till att köpa bollar eller Lures 😃Har hur mycket som helst av sandshrew, Abra och mankeygodis också. Skall ge de jag nu har så de blir fullbostade, sen säljer jag resten ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-17 17:50
#184

Har aldrig tänkt på det! Bollar och luras gillar jag! Och fightar med misty och blaine

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-12-18 07:24
#185

Nu har jag boostad Mankey och Sandshrew inför omstarten. De har över 200 på alla stats 😃

Kommer ä'ven få min Bulbasaur idaag, så just nu håller jag på att chainar Bulbasaur för att samla på mig Bulbasur candy :) . Skall även leta efter Abra, har bara 70 Abracandy, så jag behöver 130 till :)

Har gett upp att hitta en shiny charmander, så jag går med en med 6 perfekta stats.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-18 16:59
#186

Mitt pokedex är komplett nu 😍 och har shiny charm. Fixade en alola Raichu. Ozzy är i LV 100 men har han kvar. Han är bra när man är i Pokémon ligan Tränare en charizard kille Charlie 😀 Tröttnar aldrig på den. Favo sen tv serien

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-12-21 15:12
#187

Hur får man Eevee kepsar ?

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-21 18:50
#188

#187 Du går med partner Eevee till klubben med maxad vänskap om det är dom kepsarna du menar? Eevee utvecklings kepsarna.

Annons:
Galaxy86
2018-12-21 19:01
#189

#187 hur vet jag om den är maxad och var ligger klubben?

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-21 20:42
#190

#189 Det är klubben i Vermilion city, en pokemon fan club. Jag vet faktist inte hur man vet det, jag gick dit och fick kepsarna, om du hittat Gold berrys av något slag kan du ge några såna så blir Eevee garanterat maxad. Man hittar gold berrys i cerulian cave, man har chans på flera stycken varje dag. Silver berrys finns på route 17 i dom gula växterna.

Draken
2018-12-23 11:20
#191

Har inte kört så mycket nu, då vi har haft fullt upp med förberedelser inför julen, och vi har huset fullt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-24 12:45
#192

Inte jag heller blev lite Pokémon go istället

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-12-25 13:19
#193

Nu har det lugnat ner sig betydligt här hemma, så det lär väl bli lite spela av under kvällen tror jag. Håller fortfarande på att samlar ihop Pokemon som jag skall ha med mig när jag börjar om.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-12-25 19:44
#194

Ska spela. Vill stats om Pikachu men har ju fina Pokémon där. Skulle behöva Pokémon bank

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2018-12-28 22:16
#195

Jag har jobbat på pokedexen, den är nästan klar, får byta med sambon så vi får alla som utvecklas genom trading. 😃

Annons:
Draken
2019-01-03 13:01
#196

ojdå, en vecka sedan jag skrev här sist 😊 har fortfarande inte hittat Shiny charmander, och jag gav upp ett tag efter en kombo på 149 och ingen shiny, men jag tror jag skall ge det ett sista försök innan jag resetar spelet och börjar om.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2019-01-10 19:50
#197

Ozzy och jag bara tränar. Har 5 masters är äntligen dragonite master 😍👍 Har Ozzy - Eevee Flower - venusaur Dragonite - michie Blastoise - indigo Flareon - Fiery Nidoking shiny - Kingston

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-01-11 11:18
#198

Just nu Chainar jag bara och går genom ligan då och då, när pengarna tar slut.

Mitt team är på Lv. 100 alla förutom Charizard som är på Lv.99

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LottaV
2019-01-15 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Min Pikachu Dean har nu blivit Champion han har klarat alla åtta gym och elit 4:a och den förra championen helt själv med bara lite på bakning av sina team vänner och den var minimal!

Ett gott skratt förlänger livet

Galaxy86
2019-01-27 12:48
#200

Startade om mitt Pikachu letsgo Kille Link Går just nu med Pikachu / Zoey Oddish - Flower Clefable- Stella Rattata - mickey Vill hitta en fin fågel också 😀 Vi ska till Misty

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-01-27 13:29
#201

Har startat om mitt spel, men har bara kommit till Cerulean och har tagit Mistys gym.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2019-03-16 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Letar shiny pokemon, hittar dock inget än men fick över screenshots på Spyke till telefonen.

Annons:
Mitchika
2019-03-16 16:24
#203

#202 Wow, hur  tar du screenshots? 😍

Jag vill ha screenshots av Sans på min telefon!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2019-03-16 17:54
#204

#203 På din vänstra joycon sitter det en fyrkantig knapp med en cirkel i, du trycker på den för att ta screenshots i switchen. Om du inte har minneskort i switchen och kan sätta den i en dator, som inte jag har. Så kan du posta bilderna från switchens album till antingen Facebook eller Twitter. Jag skapade ett Twitter konto enbart för att få ut bilderna. 😂 Sen gick jag bara in på min Twitter och sparade bilderna i telefonen.

Mitchika
2019-03-16 17:55
#205

#204 Smart ju! Tusen tack, här ska tas bilder. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2019-03-17 11:34
#206

I letsgo Eevee Tränar jag bara ! Eevee är sur för han är i boxen 😍 —- I letsgo Pikachu Har vi klarat alla gym.

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2019-03-17 11:34
#207

I letsgo Eevee Tränar jag bara ! Eevee är sur för han är i boxen 😍 —- I letsgo Pikachu Har vi klarat alla gym.

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2019-03-17 11:34
#208

I letsgo Eevee Tränar jag bara ! Eevee är sur för han är i boxen 😍 —- I letsgo Pikachu Har vi klarat alla gym.

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-03-17 13:00
#209

Har inte spelat på ett bra tag, vet inte, men har inte riktigt fallit för spelet . Tror det är för mycket som jag stör mig på.

Längtar mig sjuk till November dock :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
2019-03-17 13:29
#210

Funderar på att spela om omegaRuby igen

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2019-03-17 13:35
#211

De spel jag saknar är guld och silver ❤️

Pokemon hundar och konst

Denna kommentar har tagits bort.
Galaxy86
2019-03-17 13:35
#213

Vill admin ta bort dubbelpost?

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2019-04-14 08:41
#214

Är i gång igen. I pikachu letsgo . Vi har precis fångar mewtwo och articuno. I teamet Pikachu/Zoey Vaporeon/Galaxy Charizard/ smokey Gyrados/ neptun Rhyorn- inget namn Shiny lapras - shimmer

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-04-14 13:07
#215

Har inte spelat på väldigt länge, spelar Pokemon X och Ultra Sun just nu.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2019-04-14 13:17
#216

Saknar Pokémon guld och silver men har dom inte för gamla

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
2019-04-15 10:57
#217

Jag skulle bli överlycklig om de gjorde en remake på Guld, Silver och Kristall. Även på platinum, pearl och diamond 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2019-04-15 13:44
#218

Ja laga soppa i Diamond de va kul

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-04-16 11:31
#219

Ja inte bara det, utan det var helt annat om man ville utveckla feebas t.ex. mer jobb , mer utmaning :) Plantera bären och smeta honung på träden, man kunde samla shards i underground och lära pokemonen attacker med, hacka för att få fram scales och bygga secretbase.  saknar dom bitarna jättemycket :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2019-04-16 12:21
#220

Just ja underjorden hade jag glömt! 🤩

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2019-04-17 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Har börjat om lets go igen, för de är ju så roligt! La över en massa jag vill använda i denna spel omgång. Eevee - Spyke Dratini - Darko

-Aida-
2019-04-19 07:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Vi är på väg ut ur cerulian city. Eevee - Spyke Dratini - Darko Omanyte (shiny) - Squishy Melmetal (shiny) - Smeltis Bulbasaur - Sappy

-Aida-
2019-04-23 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Vi ska in till Victory road mot ligan. Jag har inte utvecklat bulbasaur för att prova. I detta spel så klarar dom sig bra oavsett om de är utvecklade eller inte i o med godis systemet ger dom högre stats än normalt. De andra är inte matade med godis. Skulle vilja se ett system där man kan välja på att antingen utveckla eller använda outvecklade med godis just för att dom ska palla trycket i högre levlar. I Pokemon emerald försökte jag inte utveckla min starter men han sten dog konstant vilket var jobbigt när jag egentligen inte ville utveckla men var så illa tvungen. Eevee - Spyke Alola Raichu Aerodactyl (shiny) - Aeroy Bulbasaur - Sappy Nidoking (shiny) - Kensei Omastar (shiny) - squishy

Annons:
Galaxy86
2019-04-23 13:35
#224

Letar efter bra Pidgey! Gillar att vara i mewtwo grottan letar efter master ball. I övrigt står det stilla. Jag längtar efter de nya spelen. Vill har fler Pokémon att välja på.

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2019-04-23 14:00
#225

#223 Du, jag provade exakt samma grej i Emerald själv en gång med en Mudkip jag inte utvecklade. Zidane hette han. 😃

Men som du skriver, någonstans efter sjätte gymmet tror jag det var började han stupa i strid konstant och blev mer en börda än en hjälp. Även mot fiender som han var supereffektiv mot. 😕

Jag gav upp vid Elite Four (för att jag behövde Emerald-kassetten komplett för mitt Ribbon Masters-projekt med Shadow Pokémon) och förde över en Rayquaza i level 80 som golvade Elite Four åt mig.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2019-04-23 15:24
#226

#225 jag använde också mudkip i emerald, gav den en everstone man hittar rätt tidigt i grottan. Men i längden som du säger, håller dom inte… Det är så himla synd att det är så, inte alltid man vill utveckla exakt alla.. Jag spelade se om Emerald och körde en solo run med bara swampert genom hela spelet. Hoppas utvecklarna kommer tänka på detta i framtiden, men tveksamt.

Mitchika
2019-04-23 18:22
#227

#226 Nej, jag hade dessutom en Pikachu som jag inte ville utveckla heller. Två stycken icke-utvecklade Pokémon i partyt och det var i stort sett kört. Jag hade levlat på mer och varit envisare om jag verkligen inte hade behövt mitt Emerald, men det kan bli en ny utmaning i framtiden tror jag. 🙂

Alltså, det vore jättekul om dom gjorde som typ med candies i Let's Go så att icke-utvecklade Pokémon kan användas också. Det skulle göra saker och ting mycket intressantare i competitive play också. 😃

Hur går det för Sappy? Lyckas han/hon/den hålla måttet och ihop med övriga teamet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2019-04-23 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#228

#227 Jag hade mina tvivel men Sappy lyckades väldigt bra faktiskt! Jag kunde skicka ut honom även i svåra strider. Jag visste att han är svag mot Earthquake men valde att skicka ut han ändå för att testa, så han tog Earthquake som en mästare och överlevde Dugtrio som enbart använde den attacken, båda var på lvl 49. Sappy är till o med snabbare än de flesta slöare pokemon fast jag valde en nature som drar ner hans speed stat med 10%.
Jag har heller inte fokuserat på att mata han med jätte mycket godis, har skickat 203 pokemon till professorn och matat honom med de godis som går att använda i hans level, hade heller inte orken att fokusera på just det.
Light Screen använde jag för att skydda mot attacker som Flamethrower, och Mega Drain är tillräckligt stark för att heala upp honom till mer än hälften mot water, rock och ground types. Enda gången han förlorat är när han blivit one shottad, annars så kan han landa på ner till 4-5 Hp och sen går han upp igen med Mega Drain och Leech Seed till nästan fullt Hp.

Mitchika
2019-04-23 21:36
#229

#228 Amazing! 😍

Ännu ett plus för Let's Go-spelen! Jag känner mig lite inspirerad faktiskt. När jag kommer hem ska jag starta ett nytt spel på en annan profil (jag kan aldrig radera Sans, han är för underbar) och se om jag kan klara spelet med ett team med icke-utvecklade Pokémon. 😃

Samt troligtvis en Nuzlocke också, för att göra det lite extra dramatiskt och tragiskt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2019-04-23 22:32
#230

#229 Det låter jätte roligt! Kanske försöker mig på det också.

Annons:
molam
2019-04-30 22:33
#231

JAg gick med en outvecklad Skitty ett helt spel en gång, det gick inte alltid så bra xD men hyfsat ändå för att vara en liten Skitty xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2019-06-15 17:41
#232

Jag spelar inte så mycket just nu. Men råkade hitta en tredje shiny bellspout! Just nu tränar jag en till vaporeon och en shiny pidgeot. Saknar team rocket 😭

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2019-07-07 20:47
#233

Starta om Pikachu lets go!! Gav bort mina Shinys och startade om 😍

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2019-07-07 20:47
#234

förlåt dubbelpost 😓💜

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-07-08 13:22
#235

Funderar på att starta om jag också ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2019-07-08 14:16
#236

Jag resettar Articuno för shiny, har fångat vanliga Moltres och Zapdos hittils, Funderar på att starta om spelet efter detta, har varit sugen på det i några dagar och spela med pokemon jag aldrig spelar med förut som Seal, Jigglipuff, Venomoth osv.

Galaxy86
2019-07-08 14:54
#237

Just Tjej Carro Pikachu - Emely Spearow - skye Bulbasaur !

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
2019-07-09 11:54
#238

Satt och tittade på mit spel igår och blev mer och mer sugen på att starta om. bara gå genom spelet med pokemon jag fångar efter vägen. Nu har jag ju chainat innan jag startade om förra gången, men inte denna gång.

De pokemon jag isf kommer gå med är:

*Pikachu
*Mankey
*Bulbasaur

Sen får jag se hur det blir med resten av teamet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-07-09 11:57
#239

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: