Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 727 ggr
-Aida-
11/27/18, 9:23 PM

Den Tredje Mystiska Startern?

Ända sen jag började med Let's Go har jag stört mig på den tredje pokebollen som ligger på bordet och innehåller något, men vad? 🤔
Rivalens pokemon ligger på bordet och visade sig vara en helt normal version, den andra va till för oss, men vi råkade hitta en i gräset som på något vis ville bli vår partner istället.
Den största frågan är, vad innehåller den tredje pokebollen?
När man klarat ut spelet så ligger den inte på bordet längre, någon tog den? Någon ny tränare som fick den? …🤦‍♂️🤔…

Annons:
Draken
11/27/18, 9:48 PM
#1

Det där har jag stört mig på också. det är ju en pokemon i bollen misstänker jag, men vilken är det … Nån som har minsta lilla aning ? Är det en tränare som har fått den, ska man möta den tränaren, och var isf…..Eller är det bara en boll som ligger där, din starter som det var tänkt att du skulle få om du inte hade fångat den i gräset….🤪🤦‍♂️🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/28/18, 7:09 AM
#2

Undrar om det Pokémon green! Röd blå! Och grön!

Pokemon hundar och konst

molam
11/28/18, 10:30 AM
#3

DEt har jag också funderat på, vet att jag försökte lista ut det, men det gick inte så bra xD KAn ju va så simpelt att det är en Eevee/Pikachu beroende på vilket spel man har, jag menar, det är ju bara min Eevee/Pikachu som inte kan utvecklas, rivalens kan ju, så kanske det bara är en Eevee/Pikachu som jag skulle få som skulle kunna utvecklas egentligen ☝️

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
11/28/18, 11:15 AM
#4

Jag har varit inne på samma tankebana som molam i #3. Jag tror att det kan ha varit en helt vanlig Pikachu, medan vi fick får speciella istället. Speciellt eftersom att professor Oak inte verkade göra en särskilt stor grej av att vi fångade en vild Pikachu ute som starter istället för att ta den Pokémon han förberett åt oss.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
11/28/18, 11:54 AM
#5

Har också funderat på att det kunde vara en helt vanlig variant av den vi fick, sen började jag fundera på ifall det fanns en tredje icke mainstream starter. Pikachu är starter i yellow för att det är i stort sätt baserat på Ash äventyr, då va Garys starter Eevee. Pokemon colosseum har Espeon och Umbreon som starter och i Gale of Darkness börjar man med Eevee. i Pokemon Conquest börjar man med Eevee. Eftersom det är 151 i pokedexen måste det vara en kanto.
I betan var Clefairy tänkt att bli Ash starter men det blev aldrig någonsin sant. Pokebollen kan lika gjärna va tom men texten säger att en pokemon ligger i den så man blir ju nyfiken.

Draken
11/28/18, 4:09 PM
#6

Tror också att det kan vara så att det är en helt vanlig Pikachu eller Eevee, som var tänkt åt mig från början, innan jag fångade Pikachu vild :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
11/28/18, 6:25 PM
#7

Kanske! Meotwh? Tänkte på team rocket

Pokemon hundar och konst

Upp till toppen
Annons: