Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 765 ggr
-Aida-
11/30/18, 12:35 PM

Let's Go spekulationer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag börjat om på Let's Go och igen kommer det upp funderingar på saker. Kan innehålla spoilers om man inte spelat början! Man börjar spelet i sitt eget sovrum som man alltid gör, men denna gång hoppar en pikachu eller eevee ur tv skärmen, detta händer i ens eget sovrum som man ser i omgivningen, när man skapat sin karaktär så får man se att personen är i allra högsta grad fundersam över situationen, vilket rivalen sen antyder också. I beskrivningen står det "came to kanto through some mysterious force." vilket kan antyda att vår partner är inte från kanto regionen, sedan står det, "met each other again in …" vilket antyder att vi har mött varandra innan (när de hoppade ur tv'n). Av någon mystisk kraft har de alltså kommit ur ett spel kanske? Där vi troligen spelat med de sedan innan, därav att eevee eller pikachu vill vara vår partner och ger intrycket av att vi redan känner varandra och att de därför kan lära sig attacker som ingen annan kan. Finns de fler som kommit ur denna digitala pokemon universum? Kanske npc'n som lär ut special attackerna till vår partner.

Annons:
Mitchika
11/30/18, 12:55 PM
#1

Jag reagerade på det också första gången jag startade spelet och såg det där på Sans' statussida. Jag hoppades ärligt talat att dom skulle ha lagt till en liten story om vår Pikachu/Eevee i spelet som skulle förklara varför dom är så speciella, varför dom kan lära sig dessa Secret Moves och även andra attacker som "vanliga" Pikachus och Eevees inte kan. Samt varför dom är så starka. 

Det hade varit jättekul om dom vävt in det i storyn på något sätt. En liten bakgrund till Pikachu/Eevee och kanske ett litet äventyr relaterat till det i spelet. Vi vet ju varför dom är så starka och kan lära sig dessa Secret Moves (för att göra dom mer lockande att använda och till bättre starters samt för att slippa HM-moves), men storymässigt i spelens värld finns det ju ingen förklaring. 

Jag hade verkligen hoppats på det och är lite besviken på att vi inte haft något sånt. 😕

Jag gillar din teori om ett digitalt Pokémonuniversum, även om det börjar bli ALLDELES för mycket Digimon över det hela då. Men det låter som en skoj idé och hade kunnat vara en rolig förklaring till våra starka starters, även om det börjar bli lite väl mycket inspirerat av Digimon för min smak. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
11/30/18, 1:07 PM
#2

Jag har också lagt märke till en sak! Kör ju lets go Eevee, trodde jag inbillade mig först, men med lite mer kollar så har jag sett att min Eevee är lite annan färg än andra Eevees, inte shiny färgen, och inte den vanliga bruna, men Min Eevee är liksom lite Ljusare/Guldigare än andra Eevee's, man ser det främs i pokemon matcher

KAnske inte har nått med tråden att göra, men på sätt och vis har det ändå det xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
11/30/18, 1:30 PM
#3

#1 Hade också velat ha en story om dom, de hade kunnat lagt i slutet av spelet, ett litet uppdrag där Eevee's eller Pikachu's förflutna kommit ikapp och man får reda på vart dom kommer ifrån och hur de kom till Kanto regionen. 

#2 Jag tyckte också jag lagt märke till något liknande men trodde jag inte såg rätt nyanser bara, verkligen intressant!

Det skulle inte förvåna mig om de börjar blanda in en helt ny dimension i Pokemon världen, de gick ut med att alla spelen är uppdelade i olika tidslinjer, de med Mega utvecklingar är en tidslinje för sig medan de utan Mega utvecklingar är ett slags paralellt universum som löper parallelt med Mega utvecklings universumet.
Detta kanske kan vara ett sätt att expandera det ännu mer med ännu en tidslinje lite i smyg vid sidan av, kanske inte ett rent utsagt digitalt universum men ett till paralellt universum som kan länka ihop dom på olika sätt.

Mitchika
11/30/18, 2:03 PM
#4

#3 Jo, detta med separata universum/parallella universum har jag också hört och jag tycker det är både roligt och fascinerande. Det låter vettigt också med tanke på vad dom olika legendariska Pokémon kan göra med sina olika förmågor och egenskaper också. Jag ÄLSKAR olika universum-historier och parallella världar så det är helt i min smak. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
12/1/18, 10:56 AM
#5

En bakgrundshistoria skulle inte vara helt fel, tycker jag med. Har inte funderat på färgen på min Pikachu dock. Har ju inte gått med den i mitt team den här gången. Ska gå med den när jag börjar om, så då skall jag kolla hur det är med färgen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LottaV
12/3/18, 6:29 PM
#6

Min Pikachu ser ut som han har gåshud typ så den är lite annorlunda en vanliga Pikachus som är mer blanka i färgen.

Min Eevee är har jag inte tänkt på dess färg på.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
-Aida-
12/4/18, 10:12 AM
#7

Let's Go Eevee har en lila ögonfärg, de har inte de andra Eevee, hur är det med Pikachu? Har partner Pikachu en annan ögonfärg jämfört med andra Pikachu?

Draken
12/5/18, 5:23 PM
#8

#7 Nej, Pikachu har mörka/svarta ögon. Så det skiljer inte frånm andra Pikachus.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: