Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 4783 ggr
-Aida-
2/27/19, 3:44 PM

Pokemon Sword and Shield

Nya pokemon Sword and Shield släpps senare detta år! Hypen börjar! 😃
Grafiken är enastående, jag älskar kulturen och naturen som syns i trailern, de nya starter pokemon är dom sötaste som finns! Jag älskar dom alla tre.😍

https://www.youtube.com/watch?v=BdA22Lh6Rwk&feature=youtu.be

Annons:
Mitchika
2/27/19, 3:59 PM
#1

WOOOOO! Jag hoppades på att det här skulle dyka upp idag! 😍KärKär

Jag håller med helt med grafiken. Spelet ser helt otroligt ut och jag är så taggad på att utforska den där vackra regionen. 😃Kär

Starterna däremot… jag har väldigt blandade åsikter. Scorbunny tyckte jag om! Men dom kommer jag nog behöva lite tid på mig för att vänja mig vid och gilla. Scorbunny såg ut och kändes som en Pokémon och speciellt en starter. Dom andra kändes lite… jag vet inte hur jag ska beskriva det, lite tråkiga? Färg och detaljmässigt alltså. Samt att dom verkar vara stöpta i samma form. Stort, runt huvud och små kroppar i samma form. 

Sobble kommer jag nog tycka bättre om snabbt om jag får se lite mer av den, men Grookey känns inte som min typ alls. Det ser ut som om dom korsade en Chespin med en Chatot och gjorde den till en apa. 😃

Lite charmigt när man tänker på det visserligen. 

Jag gillar titlarna och bara baserat på namnen och logon så kommer jag välja Sword. Lutar åt Scorbunny och Sword för min del av det vi vet och har sett nu. 😃 

Oavsett, HYPE!!!!!! KärKärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2/27/19, 4:04 PM
#2

Jag har tittat en hel del på Grookey nu. Den ser ut som en mix av apa och papegoja och jag säger så här: om den får vingar när den utvecklas så är det min starter. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2/27/19, 8:42 PM
#3

Jag kommer ha VÄLDIGT svårt att välja en starter, gillar dom alla tre lika mycket, dom har sin charm. 😍 Men min svaghet är ju ändå kaniner och min svaghet nummer två är blåa färger. 😂

Mitchika
2/27/19, 10:15 PM
#4

#3 Jag gillade kaninen direkt när jag såg den, men jag är ofta svag för amfibieliknande varelser så vattenstarten är intressant på grund av det. 😃

Då förstår jag ditt dilemma. För min del beror en del på vad dom utvecklas till också. Jag kommer vänta ivrigt på att utvecklingarna avslöjas under året och välja därefter. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2/27/19, 10:18 PM
#5

Jag fick ett mail och hittade lite kul info. Först och främst bilder på alla tre starters där jag tycker att Grookey och Sobble ser mycket bättre ut (även Scorbunny ser bättre ut) samt även en bild på regionen! 

https://swordshield.pokemon.com/en-gb/?cid=&utm_source=prodlaunch&utm_medium=email&utm_campaign=SwordShield&utm_term=pokemon#pokemon

Nya regionen heter Galar och jag älskar den. Det här kommer bli så kul. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2/28/19, 7:31 AM
#6

😍😍😍 Lycklig, lycklig, lycklig. Sobble är förmodligen min starter, påminner om en korsning mellan froakie och mudkip, två av mina absoluta favoritstarters .

nu måste vi snurra fram månaderna snabbt, så det blir November snart, för jag förmodar att även detta släpps i November.

Pokemon shield blir nog mitt 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2/28/19, 10:09 AM
#7

Tror inte mamam kommer ta dhield i slutändan utan Sword, hon och defensiva pokemon funkar inte, och om att spelen heter Shield och Sword, så känns det som Shield kommer ha en defensiv Legendar och Sword en Offensiv legendar xD

Jag vill ha Scorbunny 😍 men på samma gång inte xD är rädd att den blir Fight, och fight tycker inte jag om xD Anledningen till att jag tror den kommer att bli fight är för att Rektangeln ovanför nosen påminner extremt mycket om ett plåster, och sånna blåster har typ Kungfu mästare och liknande i Animes xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2/28/19, 12:52 PM
#8

#6 Ja, det gör Sobble! Fast den ser lite tråkigare ut än Froakie och Mudkip. Jag hade gärna sett lite mer detaljer på den, men den påminner som sagt om en amfibie (lite salamander tycker jag nästan?) och såna är jag väldigt svaga för. 😍

Det vill jag också, både för spelen och för att då är min mardrömsvalp större och livet har förmodligen och förhoppningsvis blivit lite enklare då han närmar sig 1½ år i november. 🤦‍♂️

#7 Tror du? Det vore faktiskt riktigt kul om så är fallet. 😃

Jag är faktiskt osäker på vilket jag vill ha. Jag har börjat vela lite angående vilken logo jag gillar bäst. Shield är riktigt snygg. 😍

Jo, det är min farhåga också. Jag vill inte ha fler Fire/Fighting starters, men det du säger stämmer och det gör mig lite orolig. Men jag har alltid Sobble att välja istället om det visar sig att det är så med Scorbunny. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2/28/19, 1:36 PM
#9

Jag vet inte vilket av Sword eller Shield jag ska välja än, brukar alltid välja beroende på hur legendaren är designad, nu fick man ju inte se legendaren. Men jag är svag för blått så just nu lutar de åt Sword. Men version exklusiva pokemon har också betydelse för vilken jag väljer.

Galaxy86
2/28/19, 3:01 PM
#10

Gillade den blå ! Spännande 😍 hoppad umbreon är med nu 😍

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2/28/19, 7:37 PM
#11

Om jag väljer shield vill jag gå med squirtle 😍

Pokemon hundar och konst

molam
3/1/19, 3:02 PM
#12

¤8 värsta är att dom andra två gillade jag inte direkt 😊 så hoppas VERKLIGEN att Scorbunny inte blir fight, flr den skulle jag verkligen vilja gå med 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
3/1/19, 3:17 PM
#13

#12 Jag befarade också att den kanske kommer bli en fight, hoppas inte det, men den har lite ledtrådar på sig helt klart.

Annons:
Draken
3/1/19, 3:35 PM
#14

Scorbunny påminner väldigt mycket om Bunnelby, en pokemon som jag aldrig nånsin har gillat, har inte ens provat gå med den heller ;)

Första vändan genom kommer det nli Sobble, men sen kommer jag (troligtvis Molam också) att vilja gå med alla tre starters samtidigt för att bedömma vilken som är bäst ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LottaV
3/1/19, 10:12 PM
#15

Jag får känslan att denna region är pokémon-värdens variant av Storbritannien då en av städerna har något som starkt påminner om Big-Ben

Prisses som Kalos  hade Prismatornet

Ett gott skratt förlänger livet

Draken
3/1/19, 11:08 PM
#16

En sak som jag blev så himla lycklig över, var att det blir tydligen gymstrider igen, och man kan slåss med pokemonen i det vilda, utan att behöva fånga dem 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/1/19, 11:38 PM
#17

#16 Ja, Sword och Shield är en del i Pokémonspelens huvudserie, inte en Let's Go-spin off. 🙂

Det är två skilda saker, men jag hoppas på fler Let's Go-spel i framtiden. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
3/2/19, 7:53 AM
#18

Glad 😍 längtar redan

Pokemon hundar och konst

Draken
3/2/19, 11:04 AM
#19

#17 Är inte jätteförtjust i Spin-off spelen, nu egter att jag har spelat ett tag. Visst,. det är hur roligt som helst att spela Pokemon Gul igen, med den grafiken som är, men jag stör mig dels på att maninte kan slåss med pokemonen i det vilda, och att man inte kan stänga av Exp.Sharen  och att man inte kan breeda.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
3/15/19, 6:06 PM
#21

Påminner lite om black and white 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
3/16/19, 12:02 PM
#22

tycker det ser ut som de har hämtat inspiration från fler andra spel när de har gjort städerna :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
3/27/19, 10:36 AM
#23

Blev lite bekymrad här om dagen. jag såg att de lanserade ett nytt switch som tydligen skall släppas senare i år, nu är jag orolig för att de nya pokemonspelen endast går att köra på den nya konsollen, någon som vet ?

Jag  vette sjutton om jag har råd att köpa ytterligare en konsoll, som förmodligen också kommer hamna på kring 4000 som ny  😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/27/19, 12:38 PM
#24

#23 Vad jag förstått det som ska det komma två nya Switch-modeller. En kraftigare som fungerar bättre för hardcore gamers som vill spela mer krävande spel, där dessa spel ska fungera bättre och mer flytande. Därefter kommer en billigare budgetvariant av Switchen som enbart är bärbar (ingen dockningsstation och den kan inte kopplas upp till TV:n), för den som har en tajtare ekonomi. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/27/19, 5:45 PM
#25

Ok. Men kan man köra de nya pokemonspelen på de konsoller som finns just nu ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/27/19, 6:18 PM
#26

#25 Det tror jag definitivt. Dom nya spelen är ju "snart" redo att släppas och dom kan ju inte ha designat och anpassat ett par spel efter en konsollvariant som inte ens existerar ännu. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/28/19, 8:37 AM
#27

Nej det har  du ju iofs rätt i. Så långt tänkte inte jag då 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
5/18/19, 6:23 PM
#28

E så nyfiken. Längtar !!

Pokemon hundar och konst

Draken
5/19/19, 11:54 AM
#29

Ja vem gör inte det 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
6/5/19, 4:13 PM
#30

Ny trailer som visar nya funktioner i spelet och lite nya Pokemon plus legendarerna, Zamazenta i Shield och Zacian i Sword.

https://www.youtube.com/watch?v=p_dgvgpC8Nw&feature=youtu.be

Nya Pokemon listan: https://serebii.net/swordshield/pokemon.shtml

Mitchika
6/5/19, 4:28 PM
#31

#30 HERREGUD, jag älskar det!!!! 😍KärKärKärKärKärKär

Jag älskar legendarerna, jag älskar dom nya sakerna jag ser, jag älskar den nya världen! KärKärKär

Åh gud, jag är så hyped! Det här tror jag kommer bli ett fantastiskt Pokémonspel! 😃KärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/5/19, 4:33 PM
#32

#31 Jag tror det också! 😍 För en sekund såg de till o med ut som Amie funktionen när det kom hjärtan över Sobble som satt på marken. Jag har dock inte besämt mig än för vilken av spelen jag ska köpa, just nu lutar det åt Shield men får se närmare November vilket de blir.

Mitchika
6/5/19, 4:40 PM
#33

#32 Efter att dom avslöjade legendarerna blev det i stort sett omöjligt för mig att välja nu. 😮😍

Jag älskar båda två! Shields Zamazenta tycker jag är vackrare, men Swords Zacian är coolare och mer min typ och passar mitt approach bättre. Alltså, namnet också.. Zacian… jag tror det blir Sword trots allt! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/5/19, 4:55 PM
#34

#33 Ååh vilken tur du har att Zacian passade dig så bra. Jag gillar namnet Zacian mycket bättre och jag gillar mer attackerande Pokemon än defensiva, men Zamazentas design tilltalar mig mer och utstrålningen han har bara skriker efter mig. 😍

Annons:
Mitchika
6/5/19, 4:57 PM
#35

#34 Ja, det är precis det problemet jag har med Zamazenta också! Designen är underbar och jag faller pladask när jag ser honom i trailern. Hans attityd verkar så chill och lugn och underbar och det älskar jag. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/5/19, 5:14 PM
#36

#34 Ja men precis, det passar mig så bra med chill och lugn som är så också. Min syster är mer framfusig och föll direkt för Zacian. 😂

Mitchika
6/5/19, 5:29 PM
#37

#36 Jag är lite av en mittemellan person där. Jag kan vara det mest lugna och chilla någonsin för att i nästa sekund explodera iväg med något nytt projekt, idé eller för att städa eller göra något med hunden. Det kanske är därför det blir extra svårt för mig att välja, jag identifierar mig med båda. 😂

Vi får väl se längre fram! Versionsexklusiva Pokémon påverkar mitt val också, så vi får se vad som dyker upp och vad jag inte kan vara utan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
6/5/19, 5:51 PM
#38

Har hittat två som jag bara SKALL gå med 😍

Sobble och Corviknight 😃

Blir Pokemon zword för mig, dels älskar jag  Zacian och dels är även jag mer offensiv :D

Men vad jag kunde se av trailern, så kommer det flera nygamla godingar, och man kan tydligen se pokemonen i gräset där man går :D

Hoppas bara, för guds skull, att man kan stänga av Exp.share funktionen, det avskyr jag med Lets go spelen, att man inte kan stänga den.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/5/19, 7:06 PM
#39

#38 Det borde vi kunna i och med att det är ett spel i huvudserien där dessa funktioner fungerar som valfritt alternativ. 🙂

I Pokémon Let's Go kunde man ju inte levla upp i strid mot vilda Pokémon, så enda sättet att levla upp ordentligt var ju att alla fick exp för varje Pokémon man fångade istället.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
6/5/19, 8:59 PM
#40

Jo så kan det ju har varit, så det finns hopp att man kan slippa den i de nya spelen, det låter bra tycker jag :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/5/19, 9:03 PM
#41

#40 Exp Share har alltid varit valfritt i huvudserien. Jag tror verkligen inte att dom kommer ändra det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
6/6/19, 11:04 AM
#42

Tror inte det jag heller, men man blir ju lite orolig ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/6/19, 11:21 AM
#43

#42 Jo, jag förstår dig. Spelet blir nästan förstört för min del om Exp Share inte går att stänga av. 

Fast det måste den nog gå att göra, ,med tanke på EV-träning. Jag tror inte att dom kommer ta bort EVs i dom nya spelen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/6/19, 12:04 PM
#44

Det var jobbigt att inte kunna stänga av i let's go spelen, men där va systemet på ett annat sätt. Brukar aldrig använda exp share i något spel för gillar utmaningen när det känns svårt så man nästan förlorar. Hoppas ligan är lite svårare också, lyckades bli under levlad i lets go men ligan var super enkel ändå till min besvikelse.

Draken
6/6/19, 2:40 PM
#45

#43 Ja, eller hur. Jag har ett eget system jag använder när jag levlar mina pokemon, jag tycker det fungerar jättebra, men blir helt förstörd när man inte kan stänga av Exp.share

Kan inte tänka mig att de kan ta bort EV träning på de nya.

#44 Håller med helt och hållet. Jag hade jätteolika levlar på mina pokemon i Lets go, men ligan var inga problem alls. jag vill ha lite utmaning, annars blir det ju inte kul.

Jag tror det skillde runt 10 levlar på den lägsta och den högsta när jag tog ligan. Vissa levlar ju jättesegt, medans andra bara springer iväg på levlarna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
6/12/19, 8:03 AM
#46

Intervju med skaparna av Pokemon och gameplay från Sword och Shield.

En viktig nyhet om spelet är att ALLA KAN INTE LÄGGAS ÖVER TILL DET. Bara de Pokemon som förekommer i Gala Region Pokedex kan läggas in i spelet. Detta innebär att många av våra favoriter om vi har otur, kommer inte finnas med i spelet. Listan är inte klar än på vilka Pokemon som kommer finnas i spelet.

Lista:https://serebii.net/swordshield/galarpokedex.shtml

Detta är för att balansera ut spelet och hittils ser man att de valt ut Pokemon som är i stort sätt oanvändna/mindre valda i online strider.

Intervju: https://www.youtube.com/watch?v=TmWu-f6L0Mo&feature=youtu.be

molam
6/12/19, 4:32 PM
#47

Ponyta och Rapidash 😭

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
6/12/19, 5:48 PM
#48

#47 Dom har inte släppt hela dexen för Sword och Shield än, vad jag förstår det som. Det finns fortfarande en chans. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
6/12/19, 6:05 PM
#49

#48 Det är korrekt! Den kommer uppdateras löpande fram till release dagen då hela pokedexen blir avslöjad. 🙂

Mitchika
6/12/19, 7:17 PM
#50

#49 Så spännande! 😃

Det gör inget för mig att inte alla finns med i det här spelet. Jag blev besviken först, men sen kände jag att vi har så förbaskat många Pokémon ändå. Det kommer inte förstöra upplevelsen för mig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/12/19, 11:02 PM
#51

#50 ååh jag har mitt main lag som blivit förstört nu när man inte kommer kunna mega utveckla längre och inte alla får va med, måste konstruera ett helt nytt nu kanske delvis eller helt och de förstör mitt koncept en hel del. För varje år har jag breedat nya Pokemon av de i mitt lag med nya attacker och natures, de har sina egna släkt träd, har haft dessa i flera år och har kvar deras hela släkten i datorn. :P

Mitchika
6/12/19, 11:58 PM
#52

#51 Har dom tagit bort megautvecklingen? 😮

Jösses, vad ska jag göra av Axel nu då? Han och Seimei som varit min bästa duo i jag vet inte hur länge. Nåja, dom kanske får njuta av en välförtjänt pension tillsammans i såna fall. Om jag inte kommer på något bättre såklart. 😃

Åååh, vad roligt! Vilket projekt du har gjort. 😮😃

Jag gjorde en liknande grej med min shinybreeding i Pokémon Gold, Silver och Crystal faktiskt. Mest för att dokumentera att det fungerade. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
6/13/19, 11:26 AM
#53

Rockruff och Salazzle 😢 Hoppas de får vara med

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
6/13/19, 9:16 PM
#54

Z moves fick inte heller vara med

Draken
6/13/19, 9:49 PM
#55

det var lite tråkigt. Men ingen större förlust för mig ;) Använder sällan Z-moves 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
6/13/19, 10:14 PM
#56

Jag använder inte heller Z-moves speciellt ofta, men jag tyckte det var roligt när det skedde. Jag är mer ledsen över Megautvecklingarna, men jag tror det kommer bli bra oavsett. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/13/19, 10:36 PM
#57

Jag ser fram emot raiderna man kommer kunna göra med spelare online! Äntligen lite end content som inte innebär att slåss mot varandra, men istället med varandra mot bossar! 😃

Draken
6/13/19, 10:46 PM
#58

#57 Det ser jag också fram emot :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/13/19, 10:50 PM
#59

#57 Är det så det kommer vara? Okej, det känns faktiskt lite spännande. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/13/19, 11:06 PM
#60

#59 Det är nya grejen, Dynamax och raid battles, att samarbeta för att ta ner Pokemon bossar och i slutet få chansen att fånga dom, man får items också när man vunnit. Tycker det låter jätte spännande! 😍

Mitchika
6/13/19, 11:06 PM
#61

#60 Jag med! 😃

Lite extra RPG-känsla över det hela. Ta ner bossar i grupp och få skatter/loot efteråt. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
6/13/19, 11:14 PM
#62

Hoppas bara att man inte har med sig "en kompis" genom hela spelet. Det skulle jag inte tycka om.

På vissa ställen (grottor, skogar etc.) det köper jag, men inte hela tiden. Kan bli svårt att utforska då.

Gillar ju absolut inte flaggan i rotodexen på sun och moon

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
6/13/19, 11:30 PM
#63

#62 Då är vi två om den där förbaskade Rotomdexen… 🤦‍♂️

Efter mycket om och men så vande jag mig, men jag vill inte att historien ska upprepa sig med en till.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
6/14/19, 2:12 AM
#64

Men kostar det inte pengar att spela online med andra på Switchen?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
6/14/19, 9:03 AM
#65

Ush vad jag avskydde Rotomdexen! Man får hoppas Rotom-telefonen i de nya spelen inte beter sg på de viset, tyckte han var super dryg och alla dessa kompisar man har i spelet avskyr jag också sen pokemon X och Y, det räcker med en. 😂

#64 Det kostar cirka 200 kr per år eller nåt sånt för online subscription. Annars spelar man ju lokalt gratis över nätverket med sin familj.

Mitchika
6/14/19, 10:07 AM
#66

#65 Vänta… nej… Rotom-telefon? Säg att du skojar? 😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/14/19, 10:38 AM
#67

#66 Skojar inte…tyvärr..😭

Draken
6/14/19, 10:55 AM
#68

#65 GAAAAHHH, finns ju isf risk att det blir samma igen 😭Avskyr att måsta följa en flagga, vill utforska och hitta vägarna på egen hand ju 😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/14/19, 11:51 AM
#69

#67 Vem älskade Rotomdexen så mycket att dom fick för sig att vi behövde en Rotomtelefon också!? 😡

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
6/14/19, 12:34 PM
#70

Förmodligen utvecklarna av spelet 😉 Nej skämt åsido. Hoppas verkligen att man inte behöver följa en j***la flagga i varje fall 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
6/14/19, 12:41 PM
#71

#70 Nej, det vill inte jag heller! 🤦‍♂️😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/14/19, 12:58 PM
#72

Flaggan är så himla onödig tycker jag, får man utforska de lilla som går så hamnar man rätt ändå sen. 😭

-Aida-
6/15/19, 9:35 AM
Draken
6/15/19, 12:23 PM
#74

Hmm…Bara Charmander av tidigare nybörjare vad jag kan se, än så länge iaf. Men gillar att Joltik kommer tillbaka :D En av mina elfavoriter :)

Men hoppas att det kommer fler nya.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
6/15/19, 2:29 PM
#75

Fortfarande inga eldhästar 😭 har en dålig  känsla v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
6/15/19, 5:37 PM
#76

Hoppas de går trada från pokemonletsgo eller Pokémon go. Vill rida på Pokémon igen 😍 Och mata dom

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
6/16/19, 3:12 AM
#77

#76, det tror jag inte då både Go or LEts go är en spin off

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
6/16/19, 7:06 AM
#78

Man kommer kunna lägga Pokemon från go och let's go i nya Pokemon Home som är nya banken, Masuda sa inte heller emot när han fick frågan om man kan lägga in dom i sword och shield, han svarade bara "så länge dom finns i Galar Pokedex kan man byta över." Men man kan inte rida på dom i sword och shield, de är cykeln som gäller där.

Galaxy86
6/16/19, 11:08 AM
#79

#78 okej . Undrar Pokémon kommer springa efter en?

Pokemon hundar och konst

-Aida-
6/16/19, 11:16 AM
#80

#79 Det gör dom nog inte i detta spel, utvecklarna jobbar på att alla kommer kunna följa en nångång i framtiden, men vi är inte där än i utvecklingen.

Galaxy86
6/16/19, 1:29 PM
#81

Okej! 😭 Har bokat Sword iallafall 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
6/16/19, 2:08 PM
#82

Kan man börja förhandsboka redan nu ?

Jag skall boka båda spelen, men jag  betalar ett åt gången så de är betalda och bara att hämta i November när de släpps 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
6/16/19, 2:32 PM
#83

Ja får hämta det när de släpps på Gamestop.

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
6/16/19, 2:58 PM
#84

Jag köper också på Gamestop :) Ska gå in där och kolla om jag kan boka dem redan nu :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
6/16/19, 4:28 PM
#85

Jag har tyvärr inget Gamestop i närheten, bokar alltid på webhallen.

Galaxy86
6/16/19, 7:26 PM
#86

Ja fick ett då jag pantade äldre spel 😀

Pokemon hundar och konst

Draken
6/17/19, 12:53 PM
#87

Här har jag både mediamarkt, Elgiganten och Gamestop. men jag föredrar Gamestop, då de är bättre än de andra när det kommer till spelen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
6/17/19, 6:21 PM
#88

Älskar gamestop. 😍

Pokemon hundar och konst

-Aida-
7/8/19, 3:31 PM
#89

Nu blir det ju bara godis och stort på stort här.. Ny trailer.

Varför ska fairy pokemon se ut som rosa små godisar och cupcakes? Sen va ju Dynamax nya grejen, varför behöver dom blir ännu större genom Gigantamax? Känns lite som lathet från deras sida "jaa vi gör över stora pokemon ÄNNU större"…. Dom byter utseende  delvis i Gigantamax, ser lite annorlunda ut men vi behöver inte en normal pokemon som är 23 meter hög. 😂

https://www.youtube.com/watch?v=xhIc6UwnHj8&feature=youtu.be

Version EXKLUSIVA:

Sword: Fighting gymledare.  Pokemon: Deino och Jangmo-o.
Shield: Ghost gymledare. Pokemon: Larvitar och Goomy.

Galaxy86
7/8/19, 4:45 PM
#90

Jag gillar den nya fågeln!! ❤️

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
7/9/19, 12:37 AM
#91

Längtar mig grön till november 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
7/9/19, 8:14 AM
#92

Gameplay på Duraludon vs Tyranitar, visar upp ett nytt Steel type move som har 140 i Base power och gör 50% recoil damage på användaren.

https://www.youtube.com/watch?v=ud-JUmX0TGE&feature=youtu.be

-Aida-
7/9/19, 8:31 AM
Mitchika
7/9/19, 12:02 PM
#94

#93 YES! Massor av mina favoriter är med. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
7/9/19, 12:07 PM
#95

Duraludon verkar vara en pokemon helt i in smak 😃

Hörde ryktesvägen att det skall komma en ny Eevelution, är det något som är bekräftat ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
7/9/19, 1:26 PM
#96

#95 Det är inte bekräftat och inget som har påståtts i läckor heller, tyvärr kanske de inte blir någon ny denna gång heller. Vi får se när alla pokemon är avslöjade. Om de skulle släppa en ny eeveelution, tror jag det skulle vara dragon type, just för att det passar in i temat på Galar region.

Draken
7/10/19, 10:20 AM
#97

Ok. Det var Molam som hade hört det från nån av sina amerikanska internetvänner. De trodde dessutom att det skulle bli Ghost eller poison. Vi får väl se hur det blir när den tiden kommer :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
7/10/19, 9:48 PM
#98

… Snart går världen under, ser fortfarande ingen ponyta….

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
7/10/19, 11:23 PM
#99

Switch Lite är annonserad i höst detta år och en special med nya legendarena på. https://serebii.net/zacianswitchlite.jpg

-Aida-
7/11/19, 8:02 AM
#100

CoroCoro på en ny attack som kallas för Exhaustive Beam.

https://serebii.net/corocoro8191.jpg

-Aida-
7/12/19, 6:28 AM
#101
Draken
7/12/19, 12:04 PM
#102

Ingen Rockruff eller Salandit 😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
7/13/19, 9:19 PM
#103

Dom visar en jätte tårta i trailern, men finns ingen jätte tårta i pokedexet, händerna upp om ni tror att jättetårtan är Fairy xDD

Och sen ännu ingen ponyta v.v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
7/13/19, 10:38 PM
#104

Jätte tårtan är Alicreme's gigantamax form, så den finns inte med i Pokedexen.

Annons:
Galaxy86
7/14/19, 7:12 PM
#105

Skulle vilja ha Eevee som kan ha de mesta Vatten, eld och electric m.m kanske en legendar Eevee?

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
7/14/19, 7:12 PM
#106

Dubbel

Pokemon hundar och konst

Draken
7/28/19, 11:47 AM
#107

Har ni Gamestop i närheten och har spel att byta in, så kan ni få loss både Pokemon Sword och Shield för 199 kr styck :👍 Naturligtvis måste ni ju vänta på realeasen, men det kan det nog vara värt ;)

Tyckte det lät helt otroligt med det priset, på ett spel som annars kostar 699, så jag var tvungen att ringa till butiken och fråga om det var spam eller virus, men nej, de bekräftade att det stämmer.

Så på Onsdag åker jag och förhandbokar spelen och betalar dem :)

Kolla in länken. Finns en lista där som visar vilka spel de godtar i utbyte :) Gäller endast Juli ut, och endast direkt i en fysisk butik.

https://www.gamestop.se/trade-list?spMailingID=60002526&spUserID=MjE4OTE2NDk5NzMyS0&spJobID=1683367793&spReportId=MTY4MzM2Nzc5MwS2

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/28/19, 11:51 AM
#108

#105 Jag skulle vilja ha en Ghost eller fight Eevee 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
7/28/19, 11:57 AM
#109

Synd att gamestop ligger så långt bort för mig, det är ju världens kap att få dom för 199 styck!

Draken
7/28/19, 1:46 PM
#110

Jo jag tyckte det jag med ;) Så jag kommer att förhandsboka dem innan sista Juli

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
7/28/19, 2:20 PM
#111

Ska ha en vulpix ! Som old Pokémon sen bara nya! 😍

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
8/7/19, 10:50 PM
#112

SÅ Galarian forms är tydligen en grej, Weezing är så sjukt ful xD
Zigzagoon får också en tredje utveckling med sin Galarian form!

https://www.serebii.net/swordshield/galarforms.shtml

Lite nya poekemon med, ska definitivt gå med Morpeko!

https://www.serebii.net/swordshield/pokemon.shtml

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
8/8/19, 12:53 PM
#113

Älskar zigzagoon och morpeko! Men vill ju ha en nyhet på starter utvecklingarna snart, det börjar närma sig.

Galaxy86
8/8/19, 5:07 PM
#114

E så osäker! Men for se. Weezing gillade jag inte !

Pokemon hundar och konst

-Aida-
8/8/19, 7:10 PM
#115

Weezing var häftig tyckte jag. Sen fattar jag inte riktigt varför just weezing får nya former. Finns andra gen 1 poison types som behöver lite kärlek också.

Mitchika
8/8/19, 8:14 PM
#116

#115 Håller med. Jag gillade nya Weezing. Steampunk-Weezing typ, jag är lite svag för sånt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
8/9/19, 11:47 AM
#117

Zigzagoon  😍 Definitivt en pokemon som jag skall gå med  😃 Hoppas det är som de gamla, att man hittar den i början av spelet :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
8/10/19, 5:56 PM
#118

Längtar nu så nyfiken i en strut

Pokemon hundar och konst

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Draken
8/11/19, 12:55 PM
#120

Längtar mig grön :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
8/16/19, 3:49 PM
#121

https://youtu.be/uaF9iJ9bzUM Ny trailer med förklaringar på nya abilities och nya effekter från attacker etc. Väntar fortfarande på starter utvecklingarna… >_<

Galaxy86
8/16/19, 5:26 PM
#122

Nu vill jag spela 😍 börjar gilla den gröna nu😍

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
8/16/19, 5:26 PM
#123

Nu vill jag spela 😍 börjar gilla den gröna nu😍

Pokemon hundar och konst

molam
8/16/19, 8:20 PM
#124

"Leaks" säger (nu vet vi att leaks Inte alltid är sanna, men några stycken har visat sig vara sanna faktiskt, men det jag vill ha fram är at tlåt det inte skrivas i sten xD) att Scorbunnys  sista steg ska vara Fire/steel (hoppas INTE), Sobbles sista steg ska vara Water/ghost och att Groonkeys sista steg ska vara ren gräs.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
8/16/19, 8:21 PM
#125

#124 Fire/Steel och Water/Ghost!? Åh, jag håller tummarna, det låter så coolt båda delarna. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
8/16/19, 10:54 PM
#126

Det låter ju jätte coolt! Hoppas!

-Aida-
8/20/19, 12:57 PM
#127

https://www.youtube.com/watch?v=NXb5lQsydeM&feature=youtu.be

Lite nyheter om spelet, eller är det verkligen nyheter? Man får se en stad lite granna hur det ser ut och två nya concept på transportering runt Galar region.

Galaxy86
8/20/19, 5:19 PM
#128

😍 längtar ihjäl mig !!

Pokemon hundar och konst

Draken
8/21/19, 11:14 AM
#129

Lääääängtar 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
8/21/19, 6:00 PM
#130

Ska ha en vulpix ! Resten nya måste ju ett får! Gillar den allt mer.

Pokemon hundar och konst

-Aida-
9/5/19, 1:22 AM
#131

Nya trailern, gav mycket ny info faktiskt. https://youtu.be/OMyNNgSVgEY Galar Pokedex är uppdaterad med några till. https://serebii.net/swordshield/galarpokedex.shtml

Galaxy86
9/5/19, 1:51 AM
#132

Wow!! Vad det kliar kan ej vänta att spela

Pokemon hundar och konst

Annons:
Mitchika
9/5/19, 8:16 AM
#133

#131 Okej, hypen är här på riktigt nu. Allt i trailern verkade superkul och jag älskar tanken med League Cards. 😃

Jag undrar om man kan samla dom från andra spelare också? Det vore extremt roligt. Campa med sina Pokémon låter helt underbart och det är sånt jag tycker ger en extra guldkant till spelen. Jag vill kunna umgås och bonda med dom. 😍

Vad roligt det känns att verkligen ha något att se fram emot nu till hösten. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
9/5/19, 8:24 AM
#134

Lite tröttnat på Pikachu leta go nu!! 😂

Pokemon hundar och konst

molam
9/5/19, 3:20 PM
#135

Jag är rädd… Cramorant (Blåa Water/flying fågeln) är Läskigt lik Heihei från Moana! xDD

MEn är även ledsen för ser fortfarande ingen Ponyta i Galar pokedex QmQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
9/5/19, 3:22 PM
#136

#135 tycker den påminner om en skarv ! 😍

Pokemon hundar och konst

-Aida-
9/5/19, 4:20 PM
#137

Vill se utvecklingarna på starter pokemon nångång! 🤪 Känner mig otålig när dom drar ut på de så här länge. 🤪

Galaxy86
9/5/19, 4:52 PM
#138

Ja hoppas de blir fina 😍💕

Pokemon hundar och konst

Draken
9/5/19, 5:29 PM
#139

Längtar. Spelen är förhandsbokade och betalt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
9/13/19, 8:04 PM
#140

Undrar om det går att trada Pokémon från? Äldre Spel?

Pokemon hundar och konst

Draken
9/13/19, 11:21 PM
#141

Det vore guld, för då kunde jag ta över Salazzle och min Lycanrock. Och breeda på dem efter att jag har gått genom spelet första gången , och gå med dem gången efter 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
9/14/19, 3:21 AM
#142

Ja vill ha pidgeot hoppas pidgey finns 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
9/14/19, 11:10 AM
#143

Jag blev helt frälst i den nya fågeln Corvicknight så den skall jag gå med som fågel :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
9/14/19, 11:19 AM
#144

Har spela ultra sun men har glömt bort mycket. Spelat mycket Pikachu lets go. Saknar kläcka ägg. Hoppas det går i det nya 😍 tycker de e kul.

Pokemon hundar och konst

Draken
9/14/19, 11:31 AM
#145

Växlar just nu mellan Ultra Sun och Omega Ruby.  Men jag har ingen direkt glädje av att spela, men det beror nog  snarare på att det bara är 2 månader kvar tills det nya släpps.

Kommer hänga på låset den dagen, gå in och hämta spelet och sen åka hem 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
9/14/19, 12:28 PM
#146

Sanna här den kvällen blir kul!!! Har inte fastnar för ultra sun men är mina bästa Pokémon e där så! Jag längtar ihjäl mig. Samtidigt super lycklig ! Blir nog tjej i spelet 😍 e de själv så! Snart oktober och sen november 😍

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
9/14/19, 1:44 PM
#147

US är väl ganska bra, men det finns ju inte gym och sånt på det. men jag har väldigt bra pokemon på det spelet och väldigt mycket pengar och grejer som ger väldigt mycket pengar ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
9/14/19, 3:23 PM
#148

#147 och kläcka ägg !

Pokemon hundar och konst

Draken
9/14/19, 6:01 PM
#149

har också saknat att kunna kläcka ägg på nya spel :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
9/14/19, 9:31 PM
#150

JAg tror att det här att dom "räknar bort pokemon" innebär att dom inte kommer finnas i spelet alls, Tex Ponyta och Rapidash, Dom är Inte med i dexen, så tror inte dom kommer att finnas

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
9/14/19, 11:14 PM
#151

#150 Japp tyvärr ser det ut som så. Garchomp är fortfarande inte inlagd i Galar Pokedex och kommer tyvärr inte få va med då, vilket gör mig väldigt besviken. :'( Listan uppdateras vart efter som men inte heller Ponyta eller Rapidash har lagts till. Och den enda legendaryn som inte är från Galar är Mew hittills. Jag hoppas fler pokemon i Galar Pokedex listan avslöjas snart så man får se alla som kommer finnas med.. Plus att vi inte sett starter utvecklingarna ännu heller.

Draken
9/14/19, 11:33 PM
#152

Väntar med spänning på starterutvecklingarna. Jag har bestämt mig att jag SKA gå med Sobble, eftersom han ser ut att vara en korsning av mina två favoritstarters genom alla spel, nämligen Mudkip och Froakie 😃

Däremot hoppas jag på att Salandit/Salazzle och Rockruff/Lycanrock skall få vara med, men det ser inte ut som det heller :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
9/15/19, 7:25 AM
#153

Jag ska gå med den gröna kommer ihåg namnet. Sen fåret 💕 och umbreon. Sen får jag se

Pokemon hundar och konst

Annons:
-Aida-
9/15/19, 8:48 AM
#154

Ååh vill också ha Lycanrock.. - _-… Helst den orange färgade. Vill nog inte ens lägga över vissa av mina pokemon från ultra sun bara för att då kommer mitt lag att splittras helt. :(

Draken
9/15/19, 11:34 AM
#155

Gillar också den orange bäst :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
9/18/19, 3:25 PM
#156

En ny pokemon som är exklusiv till Sword. https://youtu.be/5jqSOk89788

molam
9/18/19, 3:31 PM
#157

Då är farfetchd också Exklusiv till sword då, eftersom detta är Farfetchd andra steg ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
9/18/19, 4:42 PM
#158

Gissade på det! Men jag gillar den 😍 Tänker lite på Link

Pokemon hundar och konst

Mitchika
9/18/19, 4:52 PM
#159

#156 Jag gillar den verkligen. Riktigt cool variant av Farfetch'd. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/18/19, 5:49 PM
#160

#159 det är Sirfetch'd, andra steget, men den ligger på Galarian formes på Serebii, så Farfetch'd lär få en Galarian form med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
9/19/19, 8:33 AM
#161

Har aldrig gillat Farfetch'd, så jag kommer förmodligen inte gilla denna heller ;)

Men om du vill gå med den Molam, så kan jag fånga den åt dig, eftersom jag har köpt Sword :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/1/19, 8:10 PM
#162

https://serebii.net/swordshield/galarpokedex.shtml Uppdaterad dex lista. Xp share kommer vara automatisk i dessa spel och det är oklart om man kan stänga av detta.

Mitchika
10/1/19, 10:37 PM
#163

#162 Ånej… Jag hoppas verkligen det går att stänga av Exp. Share. Jag vill inte ha den aktiv. Jag vill kunna träna alla mina mons separat. Och hur kommer det funka vid EV-träning om Exp. Share är permanent på? 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
10/2/19, 7:45 AM
#164

Bra fråga. 🤔 Jag hoppas på att de ska finnas nåt slags träningscenter till dom att Ev'a på så man kan göra det passivt istället, lite som i USUM med Pelago.
Det kommer också finnas Major League och och Minor League, så totalt blir det 18 gym!

Draken
10/2/19, 10:24 AM
#165

#162 Hoppas för guds skull att den inte måste vara på, då grinar jag ju. Bara det är skäl nog att inte köpa spelen ens :/

#164 WOW 18 Gym, det gillar jag 😃👍🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/2/19, 2:36 PM
#166

Jo, det var drygt nog i Let's Go att inte kunna stänga av. Jag gick med majoriteten av mitt lag inne på datorn istället bara för att vissa lvlar snabbare än andra och dom fick inte spela så mycket. Hela spelet blev för lätt, så man måste ju kunna stänga av de.

Galaxy86
10/2/19, 2:42 PM
#167

Snart november!!! Längtar nu! Jag tror jag kommer gilla det. Trött på de äldre nu 😍

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
10/3/19, 12:29 PM
#168

#166 Samma här. Det var jättedrygt att ha bara typ en eller 2 liggande i teamet när man har flera som man inte klan använda.

Höll ju på att få spunk när jag bara hade Jolteon ute, och de flesta jag mötte var antigen helt immun eller fick  ytterst lite effekt  av Jolteons attacker. Naturligtvis råkade jag möta typ varannan som var ground, så Jolteon dog oftast och det blev väldigt dyrt med potions och revives 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/3/19, 2:56 PM
#169

#168 Hade samma otur vissa gånger. Dom lär ju ha tagit åt sig av feedbacken av fans gällande automatisk xp.share. Ofta dom inte visste de själva redan att pokemon blir överlevlade med den på konstant. Det är ju anledningen också till att jag typ aldrig använder xp.share, har bara gjort de ifall nån halkat efter eller om man spelat ut spelet och ska levla upp en ny snabbt. Vill ha känslan av att man knappt överlever striderna i gymmen och i ligan, annars finns det ju ingen mening med det hela om det ska vara för lätt och man är typ champion redan innan första gymmet och bara face rollar igenom spelet…..🤓

Draken
10/3/19, 3:08 PM
#170

#169 Ja eller hur. Tyckte det var bättre när man fick Exp.share som en item som pokemon kunde hålla i, då blev det riktigt bra om man behövde levla en ny snabbt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/4/19, 9:28 PM
#171

Dex listan är uppdaterad https://serebii.net/swordshield/galarpokedex.shtml Efter en speciell livestream som sändes från en av skogarna i sword och shield så kunde man se vissa pokemon och en liten del av en helt ny som fortfarande är okänd. Man hörde också Ponyta i bakgrunden men man såg den inte, så chansen är nog ganska stor nu att Ponyta kommer få vara med.

Draken
10/4/19, 9:44 PM
#172

Fortfarande ingen  Salandit eller Salazzle 😭

Men Jangmo- o och hans utvecklingar finns iaf.👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/5/19, 8:32 AM
#173

https://serebii.net/swordshield/newpokemon04105.jpg

Kan detta vara Ponyta i Galar form?🤔

Mitchika
10/5/19, 9:49 AM
#174

#173 Oavsett vad den är så är den jättesöt! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
10/5/19, 10:39 AM
#175

Det är verifierat av Junichi Masuda att det är Ponyta Galarian form! 😍

Draken
10/5/19, 12:08 PM
#176

Nu vet jag en som kommer bli överlycklig ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
10/5/19, 1:21 PM
#177

Påminner om en my little Pony 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
10/5/19, 6:21 PM
#178

ja den gör det :)

Hoppas att Alo0lan vulpix också kommer vara med, den älskar jag 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
10/5/19, 6:59 PM
#179

Jag också!

Pokemon hundar och konst

-Aida-
10/9/19, 11:20 AM
#180

Galarian Ponyta är versions exklusiv till Pokemon Shield.

Amephyst
10/9/19, 6:48 PM
#181

Då kommer jag nog att skaffa shield 😍

Annons:
Galaxy86
10/9/19, 8:07 PM
#182

Jag med!! Med det går väl att trada ? Är mest nyfiken på utvecklingarna på det första

Pokemon hundar och konst

Draken
10/10/19, 7:17 AM
#183

#180 Då borde det finnas någon versionsexklusiv till pokemon Sword också ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/10/19, 9:08 AM
#184

#183 Det är Farfetchd och Sirfetchd som är exklusiva till Sword. :)

Draken
10/10/19, 12:45 PM
#185

Ah ok. Inget intressant för mig då ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
10/11/19, 1:40 AM
#186

Fyfan, Galarian ponyta är Psychic b-b

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
10/11/19, 4:35 PM
#187

Jag har bokat båda men kommer att spela Sheild ser det ut som. Kommer gå med grooket så himla gullig. Med vänlig hälsning, Emelie

Pokemon hundar och konst

Draken
10/12/19, 1:42 PM
#188

Soble är absolut favoriten här ;) När vi har gått igenom spelet första gången, så kommer, åtminstone jag, gå igenom det ogen, med alla tre nybörjarna. Gör alltid så, lätt att komma på vilken som är absoluta favoriten på så vis ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
10/15/19, 3:21 PM
#189

Hoppas det kommer lite fler eld pokemon Tycker verkar mest ghost👻

Pokemon hundar och konst

Draken
10/15/19, 7:28 PM
#190

Ja verkar dåligt med eld och El pokemon i nya dexen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
10/16/19, 12:19 AM
#191

PRat om att LEgendarerna ska vara Steel/water och Steel/eld, kanske är därför
Hoppas verkligen inte att dom är Steel/water, Steel/eld, måste vara dom tråkigaste legendariska nånsin asså :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/16/19, 7:13 AM
#192

Kan ju hoppas att de kan få bli ren steel eller eld , tror inte vi har haft någon legendar som är bara en "ren" type :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
10/16/19, 9:59 AM
#193

#192 Vi har gott om legendarer som bara har en typ. 🙂

Mewtwo är ren Psychic (räknar inte Mega Evolution-formen där den blir Psychic/Fighting). Mew är ren Psychic. Raikou är ren Electric. Suicune är ren Water. Entei är ren Fire. Regirock är ren Rock, Regice är ren Ice och Registeel är ren Steel. Kyogre är ren Water, Groudon är ren Ground. Deoxys är ren Psychic. Uxie, Mesprit och Azelf är alla rena Psychic. Cresselia är också ren Psychic. Regigigas är ren Normal. Shaymins vanliga form är ren Grass. Manaphy och Phione är båda rena Water. Darkrai är ren Dark. Arceus är ren Normal alternativt ren typ baserat på vilken platta du ger den. Tornadus är ren Flying. Xerneas är ren Fairy. 

Det kan finnas någon jag missat, men det är dom jag kommer på just nu. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
10/16/19, 10:52 AM
#194

Nu  känner jag  mig lite dum 😊 Det finns ju många som är ren typ, men skulle vara roligt med en som är ren eld eller steel faktiskt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
10/16/19, 10:58 AM
#195

#194 Jag tycker också det skulle vara roligt med rena typ-legendarer i den här generationen. 😃

Det är lätt att glömma bort att vi hade många rena typer eftersom vi fått så många som varit dual-types, speciellt i dom senare generationerna. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
10/16/19, 3:12 PM
#196

Ny trailer: https://www.youtube.com/watch?v=8i2_Eotzh6M&feature=youtu.be

En speciell Meowth är tillgänglig från spelet släpps fram till Januari 15, så glöm inte ladda ner denna innan dess.
En speciell Eevee och Pikachu är tillgängliga om man har Let's Go Eevee eller Let's Go Pikachu sparat på sin konsoll.
Charizard förblir favoriserad ser jag också. 😂

Draken
10/16/19, 4:05 PM
#197

Charizard….I'm in love… 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
10/25/19, 1:44 PM
#198

Lite synd att inte litelo eller emolga. Men väntar med spänning 💜

Pokemon hundar och konst

Draken
10/27/19, 12:27 PM
#199

Börjar närma sig nu :D Gissa vem som kommer hänga på låset hos GameStop den 15 November 😃

#198 Lite ledsen att inte Rockruff eller Zalandit finns med i dexen, inte än i varje fall :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
10/27/19, 12:58 PM
#200

Jag längtar!! Ska hämta sword och shield kommer med posten 😍blev båda! Men kommer börjar med shield. Kommer bli tjej ! Har börjat gilla tekanna Pokémon 💜 Kommer gå med scorbunny då jag brukar ta eld 😀

Pokemon hundar och konst

Denna kommentar har tagits bort.
Galaxy86
10/27/19, 1:00 PM
#202

Dubbelpost!

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
10/28/19, 7:43 AM
#203

Det gick ett rykte om att det skulle komma ny info igår… har inte hittat nått nytt om pokemon iaf v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/28/19, 9:52 AM
#204

Hopa att de släpper hela dexen snart, och att de släpper utvecklingarna på nybörjarna.

Kommer gå med Sobble.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/1/19, 9:39 AM
#205

Längtar så. Hoppas de går att flytta över från pokemon go

Pokemon hundar och konst

Draken
11/1/19, 11:48 AM
#206

Hoppas atgt de har tagit bort att expsharen skall vara på hela tiden. Jag vill stänga av den.

Hoppas fortfarand att de skall släppa hela dexen ockspå.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/2/19, 1:16 PM
#207

Och Everstones

Pokemon hundar och konst

Draken
11/3/19, 11:45 AM
#208

#207 Everstones tror jag nog att de kommer ha kvar. Hoppas också att pokemon i det vilda kan hålla i den :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/3/19, 3:00 PM
#209

#208 vill ha en pichu ❤️

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
11/3/19, 3:34 PM
#210

Pichu, Pikachu och Raichu måste ju bara finnas. De har ju hängt med under alla 7 generationer hittils, på ett eller annat vis :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/3/19, 3:45 PM
#211

Yes! Går det ska ja ha en pichu som den är.

Pokemon hundar och konst

Draken
11/3/19, 5:24 PM
#212

Du skall inte utveckla den då ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/3/19, 5:36 PM
#213

#212 nej!! 😊

Pokemon hundar och konst

Draken
11/3/19, 8:52 PM
#214

Det är modigt, men guldstjärna till dig :D. Jag skulle inte våga gå med en av de små (pichu,Smooschum,elekid,Magby etc.) outvecklade   ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/3/19, 8:54 PM
#215

Låser nu denna tråd som börjar bli lång och seg.

Fortsätt skriva här:

https://pokemon.ifokus.se/discussions/5dbf3048ce12c4341f0000c3-pokemon-sword-och-shield-2

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: