Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 501 ggr
Mitchika
2019-08-13 17:36

Pokémon Let's Go Pikachu Nuzlocke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**_Tusen tack till Namiko som färglade, skuggade och snyggade till min fantastiskt fula bild, som numera är fantastiskt fin istället ❤️🌺

_**

För att varför inte? Jag har planerat och funderat på det här länge och nu tycker jag det är dags att köra. Plus att jag ville prova på att rita min duo, trots att jag inte ritat på evigheter och absolut inte kan längre. 😂

Oavsett det så har vi här min Pokémon Let's Go Pikachu Nuzlocke! Min tränare heter Ruber och hans Pikachu blev en tjej och hon fick namnet Shangri-La. 😃

Shangri-La har en Naughty nature och personligheten Mischievous, vilket var vad som fick mig att vilja rita bilden. Dessa två får uppdraget att kämpa sig igenom en Nuzlocke med mig. Fördelen är att Shangri-La inte kan dö på samma sätt som andra Pokémon i och med att Pikachu permanent är med en i spelet. Däremot kan hon bli så allvarligt skadad att hon aldrig får strida igen (svimma i strid) och gå i tidig pension, men jag kan fästa mig vid henne hur mycket jag vill utan att vara rädd för att förlora henne. 😍

Nu till reglerna: 

  • Om en Pokémon svimmar räknas den som död och måste skickas till professor Oak för att omhändertas
  • Alla Pokémon måste ha smeknamn
  • Bara en Pokémon per Route/Area får fångas och användas som en party member och detta är den första Pokémon som spawnar/dyker upp där. Denna ska omedelbart favoritmarkeras efter fångsten. Om flera dyker upp samtidigt eller det inte går att avgöra vilken som var först får jag helt enkelt blunda och snurra runt med min tränare tills en strid startar och en ny Pokémon dyker upp. 
  • Dupes clause är aktiverad, vilket innebär att om jag möter en Pokémon jag redan har räknas den inte som mitt första möte på routen och jag får gå vidare till nästa
  • Om enPokémon flyr från mina fångstförsök har jag förlorat chansen att fånga en Pokémon där
  • Pokémon får fångas för att levla upp favoriterna, men måste skickas till professor Oak så snart som möjligt
  • Gift clause är aktiverad, vilket betyder att en Pokémon som ges till Ruber som en present räknas som en extra/bonusPokémon
  • Shiny clause aktiverad, vilket innebär att jag får fånga Shiny Pokémon om dom dyker upp, men inte använda dom i utmaningen såvida dom inte är första mötet på en route/area

Jag tror det är alla reglerna i den här utmaningen. Jag uppdaterar om jag har missat något i min trötthet och förvirring. 😃

Utöver detta har vi en level limit inför varje gymledare: 

  • Brock: Level 12
  • Misty: Level 19
  • Surge: Level 26
  • Erika: Level 34
  • Koga: Level 44
  • Sabrina: Level 45
  • Blaine: Level 48
  • Giovanni: Level 50

Om en Pokémon passerar den här nivån före striden mot gymledaren får den inte delta i striden. Det är ingen fara om Pokémon överstiger nivån under själva striden, men om Shangri-La når nivå 13 före striden mot Brock får hon inte delta i den utan måste tas bort ut partyt. 

Rivalen heter Fade och Ruber och Shangri-La är precis på väg att slåss mot honom och hans Eevee. Då kör vi väl. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-08-13 19:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kom ihåg lite fel. Jag glömde att den första rivalstriden i Let's Go Pikachu/Eevee inte är direkt efter att man fått sin starter, utan efter att man lämnat paketet till professor Oak. 

Så Ruber och Shangri-La vandrade ut ur Pallet Town tillsammans och gick rakt in i en liten Rattata. Han fångades på första försöket och Ruber döpte honom till Terranigma. Med två små gnagare i täten gick han igenom Route 1, fångade några Pokémon för exp och skickade dom till professor Oak för godis innan han lämnade området. 

När dom gick till PokéMart för att köpa Potions och fler Pokébollar hamnade dom öga mot öga med något som inte fungerar speciellt bra i Pokémonvärlden. Paketleverans. Ruber blev ombedd att lämna ett paket åt professor Oak i Pallet Town och han bestämde sig för att göra det och få det överstökat så snabbt som möjligt. 

Där möttes dom av Fade och där började rivalstriden som jag trodde skulle varit mycket tidigare! 😃😞

Hur som haver var den inte speciellt svår. Terranigma började striden, slog ner Eevee till halva HP:n och sen hoppade Shangri-La in och avslutade striden. En fantastisk start på vad som förhoppningsvis blir en lång och positiv Nuzlocke. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-08-13 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Resan fortsatte och Ruber var ivrig att fånga fler Pokémon. Siktet blev inställt på Route 2 där den första Pokémon som dök upp var en ensam liten Caterpie. Han fick namnet Cicada och välkomnades in i gruppen. 

Route 22 översvämmades av Rattata och efter nästan ett dussin av dom så dök en Spearow upp! Ruber slösade ingen tid på att fånga fågeln och han döptes till Fahrendal. 

Därefter behövde jag ta en paus för det är mycket mer energikrävande att rita alla dessa bilder och spela än vad som är nyttigt för min utbrända hjärna. Men kul har det varit och det är roligt att ha Nuzlocken igång! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-08-14 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ruber och gänget stannade kvar på Route 22 för att träna upp sig till nivå åtta. Det tar en stund att plocka ur och lägga till alla i partyt om och om igen för att hålla nivån i teamet balanserad, men slutresultatet gjorde det värt det. Cicada utvecklades dessutom till Metapod. 😃

När dom sedan sprang in i Fade en bit ifrån det höga gräset tog Shangri-La hand om striden helt på egen hand. Pidgey och Eevee var historia utan att ha mycket till chans. Eevee försökte dock tappert. 

Det var dags att besöka Pokémoncentret när striden var vunnen och därefter tänkte Ruber fortsätta till Viridian Forest. Det är en farlig plats, men det lilla teamet kändes redo. Med Shangri-La och Farendahl i täten vandrade dom in i skogen och det första som dök upp för dom därinne var en ovanligt stor Weedle. 

Vi blev lite besvikna då vi hade hoppats på en Oddish eller kanske rentutav en Bulbasaur, men vi fångade henne ändå och döpte henne till Edin. Det går så fort att och smidigt att levla i det här spelet att dom inte hade något emot att ta in en till insektsPokémon och träna upp den. 

Kort efter att Edin fångades så utvecklades hon till en Kakuna. Det dröjde inte långt efter det förrän Cicada kom ut ur sin kokong och blev en Butterfree! Ruber sprang runt och kedjefångade Pikachus i ett försök att levla upp sitt team och få mer Quick Candys. Är hans Pokémon snabba nog att slå första slaget ökar deras odds för överlevnad, trots allt. 

När Ruber och gänget stod vid utgången till Viridian Forest hade Edin utvecklats till en Beedrill och hela gänget nått nivå 12. Nu var dom nästan redo för den största utmaningen i sina liv hittills: gymstriden mot Brock!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-08-16 16:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Fade mötte Ruber och hans team när dom kom in i Pewter City för första gången och gav dom en present. Fem stycken Potions, som kan komma att rädda Shangri-Las liv i den uppkommande striden. Hon är den enda som Ruber kan räkna med i striden i och med hennes Double Kick-attack. Ingen annan har en chans mot Brocks Pokémon. 

Jag hade självklart glömt att det här gymmet kräver att man har en grästypsPokémon med sig för att få komma in, så dom fick vända, springa tillbaka till Viridian Forest och fånga en Bulbasaur innan dom fick komma in. Omedelbart skickades Bulbasaur till professor Oak då dess enda syfte var att släppa in dom i gymmet. 

Ruber gick försiktig runt dom två tränarna i gymmen. Att ta sig an dom är en risk dom inte har råd med. Skulle Shangri-La passera nivå 12 är det kört. Tack och lov såg dom inte honom och han kunde gå direkt till Brock! 

Gymstriden blev… extremt odramatisk. Shangri-La använde Tail Whip för att sänka sina motståndares försvar, följt av Double Kick. Geodude gick ner med två Double Kick och Onix gick ner efter en tack vare att Shangri-La fick in en critical hit. Jag tror vi har en liten turPikachu. 😃

Oavsett så innebar det en badge för oss och ett stort steg framåt på resan. Ruber är inte bara en liten grabb med Pokémon längre, han är en riktig Pokémontränare nu.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2019-08-17 20:47
#5

Följer :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2019-08-17 20:55
#6

#5 Tack, vad kul! 😃🤗

Jag ska försöka spela vidare antingen lite senare eller imorgon!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-08-18 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ruber och teamet fortsätter sin resa från Pewter City och ut på Route 3, som är fylld av tränare. Shangri-La klarar av det mesta dom möter i tränarväg, men när dom kommer till en Coach Trainer behöver hon lite hjälp. Han har nämligen en Bulbasaur i level 11 och det vågar inte Ruber låta Shangri-La ta hand om själv. 

Farendahl får rycka in och han gör kort arbete av den stackars Bulbasaur. 

Dom slåss igenom Route 3 tills dom kommer till det höga gräset. Innan vi ens hinner se skymten av en Pokémon kommer en Mankey rusande från ingenstans och rusar rätt in i Ruber, Shangri-La och Edin! 

Hon blir snabbt fångad i en Premier Ball och välkomnas som den nyaste lagmedlemmen. Hon döps till Reija och är en busig, glad och clownig liten Pokémon. Perfekt för att lysa upp gruppen när saker och ting känns tufft. 😃

Nu blir det lite grinding för att levla upp Reija. Förhoppningsvis räcker Pokébollarna vi har till det för vi är inte så rika att vi kan köpa hur mycket som helst.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2019-08-20 11:02
#8

Kul att följa ditt äventyr :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2019-08-20 12:32
#9

#8 Tack, vad roligt att du tycker det! 🤗

Det tråkiga är att jag varit så trött på sistone att jag knappt orkar spela någonting. Allt tröttar bara ut mig ännu mer, så det kommer bli en långsam Nuzlocke…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: