Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-switch
Läst 824 ggr
Draken
11/16/19, 11:08 AM

SPOILERVARNING! Sword och Shield, äventyret börjar

Här kan ni berätta hur eran resa fortgår, utan att vara orolig över att ni skriver för mycket eller skriver något so0m någon blir arg över ;)

MEN vill ni göra en reseberättelse, så gör det i en egen tråd.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
11/16/19, 11:11 AM
#1

Har kommit så  långt att jag har tagit första gymet, och det äre en lång resa bara att komma dit :) Älskar spelen, MEN jäkla EXP share kan man inte stänga av 😭

Fast det är bättre på dessa spelen än på Lets go spelen. Den som är framme får mycket mer exp än de som inte är framme, så man kan få någorlunda samma levlar på dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/16/19, 11:48 AM
#2

Vi är på eldgymmet 4? Tror jag Heter Lily Går med Sylveon - Pixie Boltund- Luna Corvisquire - Kaj Intelefon - Helt kär! Så charmig !

Pokemon hundar och konst

molam
11/17/19, 1:18 AM
#3

HAr tagit sjätte gymet, går fortfarande bara med

Boltund-Lyuuba lvl 45
Cinderace-Yasha lvl 45

Testade att gå med Wooloo, Gav upp rätt snart, och även Ponyta jag HATAR henne

JAG…. MOLAM…. HATAR….. PONYTA! 😭

Det går hyffsat bra, men har lite trögt med Ground pokemon xD så måste ha en vatten/gräs eller nptt xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
11/17/19, 6:34 AM
#4

Vi har ett gym kvar. Hade rapidash men väntar lite behöver en eld 😍

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
11/17/19, 10:05 AM
#5

Lycklig ! På kläcker jag ägg! Är i himmelen ❤️ Hittade en cool eldtyp. Ska bara hitta ditto

Pokemon hundar och konst

Draken
11/17/19, 10:56 AM
#6

Jag resetade spelet och började om när jag hade tagit 2 gym 😊. Det blev bara fel hela vägen, jag bytte pokemon, fångade nya och hade mig. Jag verkligen ASVSKYR både Sobble och hans andra steg (kommer inte ihåg vad den heter) Så nu går jag med Grookey. OJ vilken pokemon 😃

Fördelen med resetandet var att jag vet vilka pokemon jag vill gå med så långt.

Har 5 pokemon i teamet, ska lägga upp dem sedan. Ska även hämta Toxel och gå med den, sen är mitt team fullt :) Tror detta team kommer bli bra :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
11/17/19, 11:07 AM
#7

Om ni hittar Ditto så skriv gärna ut var ni hittar den :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
11/17/19, 11:15 AM
#8

Ditto finna i max Raid battles (pelarna där man gigantamaxar) eller i lake of outrage =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/17/19, 11:31 AM
#9

Nu är det inte lika sent så kan nog skriva lite mer här nu!

JAG älskar startern, från scorbunny till cinderace så mycket, han är fantastiskt stark, och hans "standard move" eller vad man ska säga, Pyro Ball är en grymt bra attack! den enda nackdelen med den är att från första utvecklingen till sista här han ren eld (inga problem) men även en physical fighter, så hans bästa moves är ju inte många om man säger så, han har just nu Pyro Ball, Flame Charge, Double kick och Quick attack fortfarande xD

Yamper, vilken underbar pokemon! all kärlek till den, helt klart en ny favorit, HAr boltund nu, men även där har jag lite samma problem som ovan, Det är en Physical fighter xD Och typmoves i el finns det inte jätte många xD men han har nu, Spark, nuzzle, bite och Crunch

Juste! TR och TM moves är olika! TR är one time use, TM är flera gånger, det konstiga är att Thunder fang, fire fang och liknande är TM moves medan Thunder, thundershock och Flamethrower tec Verkar vara TR moves xD

Nu ska jag braka vidare genom spelet och ta sjunde gymet, och för hoppningsvis hitta mer pokemon!

Alla gym har en "challenge" innan sina Leader matcher.
Favoriterna här hittills är gräs challengen, Där ska man valla wooloos xD men Yamper är där och förstör och även Ghost challengen, där sitter man i en Tekopp och ska snurra joysticken för att röra sig åt rätt håll xD
Värsta challengerna hittills är Fire, där ska man teama upp med tränarna och möta vilda pokemon, MEN tränarna som man teamar upp med kommer också att attackera dina pokemon xD samt Fairy, Där ska man svara på frågor när man möter tränare, och svarar man rätt kommer gymledaren att ge dig en buff, svarar du fel kommer den att ge dig en nerf, det är väl inte problemet direkt, problemet är att hon kommer Ställa frågor när du möter henne med, och då, även om du svarar rätt så kommer hon att ge dig en nerf av nån anledning xD

Exempel
Hur gammal är jag 16 eller 88 (är en tant som ser ut som hon är 160)
Svar 88
Hennes svar Ja, det är rätt, men du hade kunnat vara lite känsligare på den punkten *NERF*

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
11/17/19, 11:39 AM
#10

Jag gillar mina Pokémon. Men ska föda upp. Och testa att ändra Boltund nature vill ha en timid. Jag fäste mig med min sobble men utvecklade Den när den var i 36. Jag gillade inte heller hans andra utveckling. Men trean gillar jag men han påminner så om kaermit i mupparna 😍 Men jag kommer ta de lugnt. Innan mitt team bli helt bra. Trodde jag skulle få umbreon men blev en sylveon. 😂aja. Nu ska äta. Sen går vi se. Lite trött i huvet, Just har vi varit hos isen gym. Men vi tog en paus. Är det någon sen som vill breeda scorbunny och Grookey. Vill jag gärna ha en var.

Pokemon hundar och konst

molam
11/17/19, 4:51 PM
#11

Jag har yagit Champion nu xD går fortfarande bara med mina 2 trotjänare Lyuuba och YAsha xD

Så genom hela spelet nu har jag gått med Scorbunny-cinderade samt Yamper-boltund och thatt it, har varit lite kämpigt på vissa ställen, men har inte blackat en enda gång, nu ska jag se om det finns nått skoj att göra efter ligan, sen ska jag breeda, tänker gå med alla nybörjare nu, så måste komma på hur jag kan på tag på Sobble xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
11/17/19, 6:49 PM
#12

Hittar jag bara ditto tänkte jag breeda min starter

Pokemon hundar och konst

molam
11/17/19, 10:51 PM
#13

Det är fixat, ska börja breeda snart =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Galaxy86
11/18/19, 5:30 AM
#14

Hittat ditto.

Pokemon hundar och konst

Draken
11/18/19, 7:17 AM
#15

Har tagit 3 gym sedan jag resetade. Trivs betydligt bättre med detta team :)

Jag kommer också gå med alla nybörjare när jag resettar nästa gång. Ska även ge Sobble en ny chans, han kanske är bättre om han backas upp av de andra två nybörjarna och ytterligare "kompisar" som kan kompensera upp honom.

Men först skall jag gå igenom hela spelet innan jag börjar om igen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/18/19, 7:25 AM
#16

Min sobble var rädd mina elecristka pokemon 😍 Just nu är han inte teamet 😅

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
11/18/19, 12:30 PM
#17

Hur byter man med friends? Om det så Behöver hjälp att utveckla pokemon 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
11/19/19, 7:38 AM
#18

Tror man ska kunna koppla upp spelen mot varandra. Ikonen V som finns om du öppnar menyn , det är tydligen den som skall användas.

Molam och jag har bytt pokemon, men då satt vi i samma rum.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/19/19, 8:11 AM
#19

Nu är vi Champions. Min vaporeon och flygon va super duktig. Jag som inte skulle köra gamla blev så 😂 Vill skaffa mig en jolteon med.

Pokemon hundar och konst

molam
11/19/19, 8:05 PM
#20

Aytt byta över internet på switch kräver ju riktiga pengar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Galaxy86
11/20/19, 9:46 AM
#21

Just nu är vi battle town. Vill ha BP så jag kan ändra natures på min Sylveon.

Pokemon hundar och konst

Draken
11/20/19, 7:46 PM
#22

Vi är också champions. men jag börjar samla ihop för att breeda och ressetta spelet :)

Jag tänkte ju ge Sobble en ny chans eftersom jag skall breeda de andra två och gå med, men då bestämde sig Molam att hon inte skulle gå med Barracudan, så då tar jag den istället och skippar sobble 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/21/19, 8:05 AM
#23

Jag har raidat mycket mest för attackernas skull. Hittar inte ice beam. ❄️❤️ Men ska leta efter is typer. Min vaporeon är lv100 Han är bra på alla raids. Har just nu en Arcanine. Ville inte ha growlite först. Men när jag cyklade ifrån alla growlite. Så kom det en ensam growlite. Han sprang så fort. . Den skällde på mig. Kunde ej låta bli Så han fick följa med. Blev lite kär i han. Så han fick vara med i teamet 😊 han e nu en arcanine och bästa kompis med flareon 😍 han är nog min starkaste. Han har inget namn ännu. Har ni tips?

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
11/22/19, 8:19 AM
#24

Har startat sword. Gör nu med Grookey - pax Vulpix. Flareon Letar efter en fin magicarp Behöver en vattentyp

Pokemon hundar och konst

-Aida-
11/22/19, 8:06 PM
#25

Jag skulle enbart gått med nya pokemon första rundan i spelet. Men de gick ju…. Sådär.. XD Pupitar - Rex Boltund - Zappy Cinderace - Ember Vaporeon - Vaevae Arctozolt Togetic - från in game trade men minns inte va den hette. Nåt på S… XD Är på väg mot sista gymmet, får se hur det går.

Draken
11/23/19, 11:38 AM
#26

jag har beslutsångest. Nu har jag ombestämt mig igen. Vill gärna ge sobble en chans för att verkligen se om han är så svag som jag har fått för mig att han är.

Avgörande var också att Barracudan skall ha attack, och jag tycker att det skall vara sp.atk på en vattenpokemon.

Jag jag vet, jag är lite knäpp. Men har börjat breeda nu men det kommer ta tid känns det som. Det är väldigt svårt att få fram pokemon med bättre stats än great

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/23/19, 11:53 AM
#27

Jag är i battle tower så jobbigt !! Men vill låsa upp judge. Vill komplettera mitt pokedex. Vill så ha megadexet! Har ni gjort det?

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
11/23/19, 12:04 PM
#28

Jag har låst upp Judgen, men jag hade inga större problem i battletower. Däremot så lyckas jag inte knäcka dynamax galvatula, oavsett vilka pokemon jag anväder 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
11/26/19, 1:10 PM
#29

Jag har nått battle tower, har lyckats fånga Eternatus och Zacian i Premier Balls. Zacian tog mig 4 timmar av soft resettande för att hitta den nature jag ville ha. 😂Ska försöka låsa upp IV judgen också.

Draken
11/27/19, 10:20 AM
#30

Har börjat om med breedad team. Men det är riktigt svårt att få bra stats när man breedar i dessa spel. Som bäst har jag fått till Great stats, så jag har nöjt mig med det men sett till att de jag går med har Best på det de skall ha ( Speed, Attack, Sp.attack etc,)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
11/27/19, 12:34 PM
#31

Jag breedar Scorbunny just nu, det går sådär, försöker få till bra stats på dom. 😂

Galaxy86
11/27/19, 1:28 PM
#32

Jag kör Eevee. Varianter. Har breedat charmader. Ingen aning vad för stats men har klart nöjd ändån. Hittaden en vil vaporeon tjej. Som jag tänkte ändra nature

Pokemon hundar och konst

molam
11/27/19, 6:02 PM
#33

#31 har breedat minst 250 Scorbunnys vid det här laget, och alltid bytt till den bästa med ditto, och ändå bara fått great D= har heller inte lyckats få nån hona, så kan inte ta dom 2 bästa och Breeda på heller xD kör med Destiny knot också

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
11/27/19, 9:49 PM
#34

#33 jag får flera styckna Scorbunnys som har tre stats i best, min ditto har tre och min Cinderace har tre i best också, bytte ut ditton mot en tjej Scorbunny med fyra stats i best. Vet inte om jag har tur men de kommer ofta såna med best stats.

Annons:
Draken
11/29/19, 2:54 PM
#35

Jag har gått igenom för andra gången. Står inför Lee nu. Men skall breeda ytterligare, och denna gång skall jag se till att jag får bra stats på alla ;)

Har dock inte hittat destiny knot 😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/29/19, 6:17 PM
#36

Jag har låst upp judge. Mina vaporeon har jag hyper tränat älskar den 😍 Har i teamet Magschamp Gyrados Lapras En till Vaporeon 2 tjej Arcanine Charizard

Pokemon hundar och konst

-Aida-
11/29/19, 9:46 PM
#37

#35 Du hittar destiny knot hos en vendor för bp points i ett pokecenter, i de där slott staden, minns inte va de hette. XD Jag fortsätter breeda scorebunnys, jag jobbar så mycket nu, har inte så mycket tid längre att spela.

molam
11/29/19, 10:28 PM
#38

#37, you and me both, breedar fortfarande scorbunny xD är nog uppe i närmre 400 nu utan bättre lycka 😭

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
11/30/19, 8:27 AM
#39

Ååh nej, jag vet inte hur många jag breedat, har inte haft koll, men har en kandidat som har best i atk, hp, Def, speed och fantastic i sp Def. Svårt att få best i exakt allt, tröttnar jag så använder jag väl denna bunny då.

Draken
11/30/19, 12:12 PM
#40

#37 Då skall jag gå till den staden och se om jag får tag på den :)

Ska börja breeda igen jag också, och jag skall gå med Scorbunny av nybörjarna. Får väl se hur det går ;) Vet dock inte vilken vatten jag skall välja, funderar på barracudan, men vet inte. Gillar inte vattenpokemon som skall ha Attack :(  Vill ju fortfarande gå med bara nya.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
11/30/19, 12:16 PM
#41

Vill då tag i Max Gengar men hittar honom inte! Testat med mycket wising stone

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
11/30/19, 12:22 PM
#42

Gengar har jag sett i Wild flera gånger. Nu senast i närheten av Nursery som finns vi Bridge Area. Men har bara sett den på kvällen/natten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
12/2/19, 6:45 AM
#43

Har försökt fånga raid gengar men bara rymmer. 😢 Har 3 stycken nu de jag tycker är bra. Vaporeon Ninetales Machamp Sen får vi se.

Pokemon hundar och konst

Draken
12/2/19, 9:28 AM
#44

Breedar för fullt nu :) Blir en "gammal" i detta team. nämligen Joltik 😍

Annars blir det Scorbunny, Dreepy, Nickit, Impydimp och Arracuda.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
12/6/19, 6:13 PM
#45

Vad pokemon skräms när det vilda följer än ibland. Speciellt fåglar !

Pokemon hundar och konst

Draken
12/7/19, 12:21 PM
#46

Blev ingen Joltik ;)  Blev en Yamper istället 😃.

Jag har faktiskt gjort 3 profiler på mitt Switch. Det jag håller på med just nu, är det första jag spelade. Jag tänkte fylla pokedexen på dem profilen och köra omstarter på de två andra 😃 De två andra är klara, jag har gjort allt man skall i början innan man kan gå till första gymet, så det är bara att köra på  när jag är klar med breedandet 😃

Tyvärr kan jag inte byta pokemon mellan mina egna profiler, inte vad jag vet i varje fall. Men jag lånar Molams när jag skall skicka pokemon imellan. Funkar det med ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
12/16/19, 8:19 AM
#47

Spelar ny sword. När pokemon home kommer ska jag flytta de pokemon jag har i Shield. I pokemon sword har jag precis låst upp judge. Blev lite besviken på mina raid snorlax alla fel natur. Jag villl ha bold. Försöker breeda en Sylveon och en timid Espeon 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
12/21/19, 9:37 AM
#48

har inte hunnit spela så mycket på sistone ;) Julen och jobb har kommit lite före spelen, men skall fortsätta när jul och Nyår är till ända.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
12/21/19, 11:00 AM
#49

Har spelat men tröttnar på får best. Bara jag får en nature jag vill ha så kör jag. Försöker bara hitta bottle

Pokemon hundar och konst

Draken
12/22/19, 10:47 AM
#50

Det är jättesvårt att få till bra stats på pokemonen, jag har börjat använda de som har bäst på bara de viktigaste statsen för just den pokemonen.

Har även kört med Great stats, med bäst på det viktigaste

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
12/22/19, 12:55 PM
#51

#50 tack! Då är jag inte ensam! Kör också great. Blev så fäst! Vid en jolteon tror timid blir bra. Döpte den till sparkle. Ska bara fixa en fin Sylveon, 😍 God jul så länge.

Pokemon hundar och konst

Draken
12/23/19, 4:25 PM
#52

#51 Nej du är inte ensam :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: