Pokémon x and y mega evolution
Hej alla pokémon fans!
Lite spännande nyheter som jag hittade om det kommande spelet Pokémon X and Y.
Det ska tydligen komma mega evolutions till den nya generationen.
Mewtwos nya form är tydligen en mega evolution om jag har fått det rätt.
Hittills har jag läst att Blaziken, Lucario, Ampharos, Absol och Mawile också kommer få mega evolutions.
Ni kan läsa mer: här http://www.nowgamer.com/news/2035594/pokemon_x_y_new_pokemon_revealed_mega_evolutions.html
Här är även en snubbe som pratar lite om mega evolutions på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=QTCmJlaakwo
Vad tycker ni om mega evolutions? Tror ni det kommer förstöra själva Pokémon känslan i spelet eller ser ni fram emot det? Själv tror jag att det skulle kunna bli en ganska cool förändring i Pokémon.
Jag kan tyvärr inte säga om det är fejk eller inte, men det verkar inte som det.
Men som sagt, säg vad ni tycker och tror om det hela!
När jag såg dessa scans först trodde jag verkligen att de var fejk, kändes verkligen som någon någon fan hade gjort! Från vad jag hört så är det inge riktig utveckling, utan de kan bara anta dessa former i strid?
Hm, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka faktiskt. Känns lite digimon över det hela, men det kan bli intressant :) Undra vilka mer pokémon som kommer få megaformer? Charizard? Gyarados? Magikarp? :O
Var förövrigt rätt besviken över andra pokémonen som avslöjades. Visserligen glad över att det äntligen kommit en hamsterlik pokémon, men den där kaninen ser verkligen inte ut som en pokémon. Antar att det är ögonen..
Tack för uppdateringen! Du hann före mig att posta om det här! 😃
Men när det gäller min åsikt… "Mega"former och Megautveckling…? Börjar låta lite Digimon om det hela nu… 🤦♂️
Jag har inget emot nya utvecklingar och former, men dessa Megavarianter känns lite… överflödiga. Lite fåniga. MegaAbsol = Absol med vingar och lite längre päls! MegaBlaziken = Bytte färg och lite längre päls! Den enda som gjorde en märkbar, rolig förändring i Megaform hittills var ju Mawile, den såg bra mycket coolare ut när dess svarta mun blev "Audrey II"-fierad. (Den som förstår den referensen vinner en kaka!)
Det verkar inte vara en fake. Jag ser dock inte vitsen med dessa Megaformer. Tycker inte riktigt det passar in i Pokémonvärlden på ett vettigt sätt, men… förhoppningsvis passar det bättre in när man fått mer information. Just nu är jag totalt anti.
Det känns som att det håller på att bli Digimon av det hela.
Mewtwo digiutvecklas till… MegaMewtwo!
Kunde inte låta bli… 😇
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 Ja jag kunde inte lägga fingret över det hela först om det var fejk eller inte, men ju mer jag läser om det och forskar vidare så verkar det vara sant.
Haha, jag vet vilken pokémon du menar, förstår hur du känner.. tycker inte att den passar in riktigt. 😐
#2 Haha ja jag förstår hur du menar.. Audrey II!
Ja jag vet heller inte riktigt vad jag ska tycka, men hoppas på att dom har en bra lösning så det inte blir den Digimon känslan i det hela.
Men just nu känns det mycket Digimon.
Annars är idén ganska cool, men hade hoppas på fler riktiga utvecklingar egentligen.
Hmm.. får se vart detta leder till :-)
Ja som det ser ut med mega evolution så verkar det endast kunna ske i strid, tex. Mewtwo transformeras tillbaks till sin vanliga form efter han förlorade en strid.
Påminner lite om en animerad serie.. kan inte lägga fingret på vad!🤔
#4 Digimon… 😕
Finns det någon som har mer information om den här filuren?
Kan inte sluta tänka på den, varför ser den så bekant ut med Raichu?
Vi har ju pichu pikachu och raichu, sen kommer den mitt i allt.
Är den relaterad på något sett eller är det en helt ny "art"?
#6 Det är säkert den här generationens "Pikachuversion", elektriska gnagare så att säga. 🙂
Jag tycker det ser ut som en korsning av Hamtaro, Emolga och en axolotl, dock…
#6 Tillägger att det enda jag vet om den är att dess japanska namn är Dedenne och den är Electric/Fairy. En antennPokémon som har antingen Pick Up eller Cheek Pouches som ability. 🙂
#8 Jaha på det viset! Jag blev lite rädd först, trodde att den kanske skulle vara någon evolution liknande relaterat till raichu.. Haha! då hade jag helt seriöst flippat ut! 😃
#9 Jag också! Mina Raichus skulle permanent sättas med Everstones… 😂
10# Haha ja!
Mega evolutions? då tror jag nog att jag går i strejk o.e Ampharos är bra som han är i min mening >.<
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag tycker de ser ganska coola ut. Men jag kan inte förstå varför de gör det på våra älskade gamla pokémon, kan de inte hitta på nya mikrovågsugnar som kan förvandlas till frysboxar, eller köksknivar som förvandlas till stridssvärd. Jag håller med om att det påminner jättemycket om Digimon. Vad är det ens för speciellt med de? Bli de starkare eller vad? Vi har ju redan legendariska pokémon. Ska de också få mega-digimon-utvecklingar kanske? 😕
Medarbetare på Pokémon iFokus
De här var ju lite coola. 😃
Jag tycker Mewtwo och Ampharos mega evolutions va väldigt fantasilösa, dom satte lite hår på ampharos..
Men jag gillar hela idén med mega evolutions, det kan bli intressant, hoppas fler lite mer intressanta pokemon kommer kunna göra de också 😃
Asså jag vet faktiskt inte … Stackars Ampharos ska väl inte behöva få en mega evulotion? 🤔 När jag först såg bilderna var jag säker på att dom var fejk, men nepp. Fast ska väl inte börja gnälla nu, vem vet jag kanske blir världens största mega evolution-fan!? 😛 Får helt enkelt utforska det där sen när spelet släpps.
Tyckte i alla fall om Meekuru som antagligen utvecklas till Gogoat, den var fin. Hamstern, Dedenne, var ju rätt söt också, men kommer nog inte bli en av mina favoriter. Kaninen Horubii tycker jag är läskig, tänk att vakna upp och se dom där ögonen. 😮
Nej det är inte fejk! :)
Confirmed
Det kommer komma en speciell torchic efter launch som håller en sån mega sten.
Medarbetare på Pokémon Ifokus
Stackars Fennekin får ännu en eld-konkurrent med tanke på att Torchic kommer vara tillgänglig på releasedagen :P
Man kommer bara kunna få dessa genom wifi :)
Så man får hålla utkik på nätet
denna torchic kommer ju fördelas i japan. kommer denn att komma till sverige?
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#20 Verkar som det :)
#21 det får man ju hoppas ;) man kan nog bara använda mega stones när man är i en kamp …som det ser ut
mvh, HamsterHamster
Jag börjar faktiskt gilla det mer och mer även om det som sagt är rätt digimon-likt. :P Det verkar vara som en tillfällig power-up i strid, där dom ändrar design lite men de är ändå ganska snarlika (utom i Mewtwos fall).
Jag skulle gärna se en Mega Charizard eller Mega Salamence som ser lite mer slimmade och farliga ut!
#21 Jösses, vad jobbigt det är med sån konfliktkänsla över en ny funktion i Pokémon. Det skriker Digimon om det i mina ögon, men jag tycker inte illa om det. Troligen för att jag tycker så pass mycket om Digimon också.
Jag kommer avvakta och se… Det är för likt Digimon, men jag ogillar inte riktigt konceptet ändå. Försöker se det lite som Deoxys formbytande, bland annat.
Håller med en av de föregående, (kommer inte ihåg vem) Det känns lite digimon :(
Blir det "digi-utvecklingar" på pokemon, då finns risk att jag strejkar. Känns inte riktigt bra :(
Dags för mig att gå i strejk ''/
http://www.serebii.net/xy/megaevolutions.shtml
Det står vilka typer dom blir samt får man en mer helhetsbild på hur dom verkligen ser ut ''/
…Det liknar faktiskt digimon för mycket. men på andra sidan tycker jag att det är ganska coolt :)
mvh, HamsterHamster
Tycker det är bra att dom bara är de där formerna i strid, då gör det ju inte lika mycket att dom är väldigt lika orginalet. Dessutom behöver man ju något föremål för att dom ska förändras så då kan man ju välja själv. ☝️
Jag tycker det är mer likt dragon ball än digimon
Pokémon going super sayan!
Visst alla har sin egen åsikt men jag tycker ni klagar alldeles förmycket på alla förändringar :)
Pokémon kommer alltid att uppdateras och komma på nya grejor, inget kommer alltid vara som förr. Bara gilla eller sluta spela :D
#29 Jag uppmuntrar kritiskt tänkande om saker och ting på sajten. Bara för att någonting förändras och man "inte kan göra något åt det" betyder det inte att man bara måste acceptera det och gilla det på en gång bara för att "så är det". 🙂
Det finns flera exempel i spelvärldens historia där spelarna sagt ifrån till spelskaparna och lyckats få igenom både mindre och större förändringar i spelet som dom inte fann acceptabla. Personligen tycker inte jag att detta skulle krävas en sån där "fans unite"-protest för att förändra det hela. Jag är 50 % för, 50 % emot. Det förstör inte så illa som det kunde ha gjort. 
Jag har uthärdat många förändringar i spelserier som jag har följt som jag än idag inte tycker om. Men jag står ut med dom just för att serien och spelet i övrigt är bra. Man måste inte gilla allt med ett spel och absolut inte varje förändring som görs. 
Jag tytcker det börjar blöi för mycket didgimon över det hela (har aldrig spelat dragonball, så det kan jag inte uttala mig om)
Jag gillar det inte, men som någon sa, man kan välja själv också ;) Är lite sur bara, över att det är två av mina absoluta favoriter de skall ändra så här :(
Det har avslöjats en ny mega pokémon, nämligen Mega Kangaskhan :D
#32 Det måste jag erkänna är ganska gulligt, med lilla babyn som får komma ut och slåss. 🙂
Men det förvirrar mig ännu mer kring storyn runt Megaevolutions. Logiskt sett borde det som händer med Kangaskhan-bebisen hända ändå när den blir äldre? Inte blir väl Kangaskhan-bebisar äldre bara via Megaevolution? Eller är det sättet som man föder upp Kangaskhans med? 🤔
Det ska bli intressant att höra historien kring det här oavsett.
Här kommer lite mer information från youtube
Megakangaskhan.
Megakangaskhan med o.e den kanske jag faktiskt kan gilla då jag alltid har gillat kangaskhan men alltid ha velat att bebisen ska slåss x3
Här är en ny trailer :) Även lite ny musik i den som troligtvis kommer vara med i spelet? Det är ju en grej jag också ser mycket fram emot, musiken <3 Dom har ju sagt att musiken i dessa spel kommer vara lite annorlunda, men jag hoppas att det även är lite mer "typiska" pokémon låtar i spelen också :)
Låter föresten som att Mega Mewtwo har en ny cry(ljud). Det får mig att undra om iaf de allra äldsta pokémonen kommer få nya crys?
#29 Man inte klaga för mycket! 😃
Men jag måste erkänna att absol passade ganska bra i vingar. 😇
Jag hörde att man troligtvis får Torchick som håller i stenen, eller vad det nu är, som gör att blaziken utvecklas på mysterygift när spelet släpps. Jag kommer att gå med den bara för att prova på ;) Han får vara min Fight i spelet, eftersom jag skall börja med Fennekin som ju är Eld :)
.
I slutet är mega evolutions med. 👍
En till video från samma demo men den här har mycket bra ljudkvalité och visar också lite av Pokémon Amie. Fennekin är så söt när den skäller på bäret som tydligen inte tillhörde favoriten :P
Nä-ä, nu tror jag *** att det blir strek! :'(
Portal Is Love, Portal Is Life.
Det tänkte jag också innan, men nu ser jag nästan fram emot det.
Man "lär" sig typ att gilla det eller hur man kan säga.. :)
_
Längtar tils x and y släpps, det kommer att bli intressant och se hur stor förändringen är i spelet, mycket som har förändrat hittils ju.
Men jag hoppas mest på fler evolutions för där är en hel del pokémon där ute som jag anser verkligen skulle behöva en evolution.
jag längtar verkligen efter X och Y 😃
älskar musiken i trailer, känner mig så glad utav de, både grafiken och pokemon amie liknande har jag alltid velat ha sen jag började spela pokemon första gången jag var typ 8 år eller så, längtar så mycket att jag exploderar! 😂🥳
Jag har börjat vänja mig vid megaevolutions. Ser nästan fram emot det också ;) Jag kommer att gå med Torcic som man får på mysterigift vid realeasen, han skall tydligen hålla i stenen, eller vad det nu är, som gör att Blaziken kan bli sin megaevolution :D
#46 Jag har också fått chans att vänja mig. Nu är jag emot det enbart av principskäl bara. 😃😇 (Envis som synden)
Fast jag ser fram emot att skicka över min Lucario Axel och se hur han blir i Megaform… lilla Axel kan plötsligt få bli lite stor och tuff. 😃
Vem vet, du kanske tom kan fånga en Riolu eller Lucario på spelet. Det hoppas jag, för det är en pkemon jag älskar. Annars så tar jag över en av mina Riolous som jag har kläckt från ägg och som ligger på White2. De har dessutom Blazekick, allihopa 😃
#48 Min Lucario Axel har också Blaze Kick! 😃
Akiraka avlade fram honom åt mig tillsammans med flera andra Pokémon för en speciell spelomgång i Pokémon White. Hela teamet där är… alltså, det är några av dom bästa Pokémon jag någonsin haft! 😍
Fast jag vill inte fånga en ny Riolu (om inte Nuzlockereglerna gör att det blir så). Jag vill ha min Axel, den Lucario som jag haft hela tiden. 🙂
Det förstår jag :)
Visste ni att ALLA Pokémon kommer få en mega evolution.
Det blir riktigt intressant! :D
😮
#51 ALLA!? Jag kände till att Kanto-starterna skulle få det, men… inte alla! 😮
😭
Det börjar bli för mycket Digimon över det hela nu tycker jag 😕
#55 Ja, jag är inte så road. Men jag gillar Digimon, så… jag borde väl vara glad att saker och ting slås ihop…? 🤔

Digimon var en favorit när jag var liten. Jag har för mig att det fanns riktigt gott Digimongodis också. 😃
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
YES! Ägaren till Pokémon sa i Nintendo direct live att han ville se hur alla pokémon utvecklas och se hur dem ser ut
#58 Nu har jag blivit nyfiken på hur en MegaPikachu skulle se ut… fast det skulle nog bara bli MegaRaichu i såna fall, eller? 🤔
Tror bara att det blir för dem högsta utvecklingarna.
Vad jag vet måste man ha något speciellt band med Pokémon också för att få dem att Mega utvecklas.
Det är där som Pokémon amie kommer in troligtvis
#60 Jag måste tillägga dock att jag börjat få svårt att se att alla Pokémon ska ha Mega-evolutions.
Jag har inget emot idén i sig, men…
För att en Pokémon ska kunna utvecklas till Mega-form med det speciella bandet (GAH, DIGIMON…!!!) behöver den hålla i ett speciellt föremål som är unikt för dess art. Så långt, inga problem, right?
Men i dagsläget har vi alltså 649 Pokémon från generation 1-5 plus dom 30 nya som har avslöjats ur generation 6.
Det blir en väldans massa evolution-items att hålla reda på… för det verkar gälla även för Pokémon som inte har några evolutions eller pre-evolutions (Absol, Mauwile). Den röran ser jag inte fram emot, måste jag erkänna…
Oavsett om vi får en egen bag för Megaevolution-items (i stil med PokéBlock-väskan från Ruby/Sapphire/Emerald) så känns det ändå som att det kommer bli väldigt rörigt med väldigt många items i slutändan. 🤦♂️
Nejdå, det kommer inte bli items för alla antagligen xD
Det skulle bli jobbigt för alla fans i slutänden
Jag tror att dem håller i items för att det ska gå snabbt att mega utveckla dem (Utan speciellt band) Typ som ett smakprov på mega evs
Om man ska använda armbandet så TROR jag att man måste ha 100% happiness bond (Eller något annat bond som dem inte avslöjat än) med sin Pokémon (UTAN item)
Det är därför som Pokémon amie finns TROR JAG för att kunna få ett speciellt band med sin Pokémon att mega utvecklas utan item
Någon som förstår vart jag försöker komma?!
#62 Det har ju skrivits att Pokémon måste hålla i ett speciellt item för att kunna utvecklas. Citerar från Serebii:
**"It also confirmed that you will need to obtain a bracelet called the Mega Ring that holds a mysterious stone called a Key Stone. The Trainer’s Key Stone resonates with the Mega Stone held by his or her Pokémon."
**
Vilket antyder att både tränare och Pokémon behöver varsitt föremål (tränaren behöver armband och Key Stone, medan Pokémon behöver en slags Mega Stone) för att kunna aktivera en Mega Evolution.
Blaziken, som exempel, behöver ett föremål som heter "Blazikenite" för att kunna utvecklas till Mega Blaziken. Det är det föremålet som Torchic på WiFi kommer att ha med sig när man hämtar ner den på releasedagen.
I mina ögon låter det som att alla familjer kommer ha ett eget föremål, men jag hoppas verkligen inte att det blir så…
Men jag förstår hur du tänker och resonerar kring det och jag tycker det vore superhäftigt om det var så! Att vänskapsbandet man knyter i Pokémon-Amie gör att dom kan Megautvecklas utan föremål! 😃
#63 Ajdå! Där rök min tanke xd
Men vore det inte logiskt ändå?
För man kan väl bara ha en mega utveckling åt gången i teamet vad jag förstog?
Det blir ju super jobbigt att ha items i väskan som bara ligger där och tar plats isf.
#64 Det låter verkligen logiskt! Man kanske behöver både bra relation till sin Pokémon via Pokémon-Amie och det rätta föremålet, armbandet och Key Stone? 🙂
Jo, jag har för mig att jag läste/hörde det också någonstans. Jag är lite osäker på varför det är så, men om det är så… hur ska dom kunna begränsa det i spelet, undrar jag? Kommer man få ett föremål likt tränarens armband för sina Pokémon, där rätt Megautvecklings-föremål placeras och sedan ges till sin Pokémon som Hold-item?
Jag gillade din idé med Pokémon-Amie! Det hade gjort saker och ting mycket smidigare.
Jo, det är det jag oroar mig för också. Eller behöva gå igenom en jättelång lista med Megautvecklings-föremål i en PokéBlock-liknande väska. 🤦♂️
jag ger upp. Det får bli som det blir ;) Just nu låter det bara jobbigt med items hit och dit, armband, keystones etc.etc 🤦♂️
jau tänkte visa här också :) hoppas det inte stör. jag är trög xD
mvh, HamsterHamster
Mitchika!
Jag tror att det är så att det bara är ETT item du får som har connection med armbandet eftersom att bara EN pokémon kan megautvecklas i ditt team?
Fast det är ju ändå konstigt iom att blaziken, lucario och dem andra får varsin.
Gaah jag blir galen!
#68 Det blir jag med! 🤦♂️
Av det som finns att läsa på Serebii så ska Pokémon hålla i ett item för att utvecklas, så som Blazikenite. Men det står bara att man bara kan ha en Megautveckling åt gången i strid… ja, nu fattar jag hur dom kan lägga in den blockeringen i spelet och i strid.
Lite tråkigt med en sån begränsning. Det blir trist att behöva offra möjligheten att ge en Pokémon ett Hold-Item för att låta dom Megautvecklas också, men det skulle balansera upp saker och ting åtminstone och ger möjlighet till intressanta strategier och kombinationer. 🙂
(Fäller ytterligare några klagorop/tårar över likheten med Digimon… 😢)
NY!!!
Mega Garchomp och en annan Mega Mewtu !!!! Plus Många nya pokemon :D
Alla starter utvecklingar :D (EXtremt fula som jag tycker o.O)
mvh, HamsterHamster
Usch!! Vilka utvecklingar. 😟 Jag menar… de var väl fina på sitt sätt… höhö. 😟
Men de nya pokémonen är fantastiska! 😍
Hahaha men åh … Chespins utveckling såg ju ut som en vandrande köttbulle med öron. *sitter i ett hörn och gråter* 😢😂😐
Och Fennekins utveckling tyckte jag inte alls om, så blir definitivt Chespin nu! Han var i alla fall en söt köttbulle! 😟
Men dom andra pokémon var ju helt underbara! Jättecoolt att kunna hålla på fixa med Torimians päls! 😃

FROAKIE HAR TAPPAT SIN MUSTASCH! 😭
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Jag håller mig till Fennekin …än så länge, fast jag är inte så lycklig över att han kliver upp på två ben 😕
Jag håller mig till tjockisen aka Chespin x3
#75 Det blir väl inget konstigt för dig Molam. Du gillar ju bollar :p Jag vill minnas att du gick med ett helt bollteam en gång. Alltså hon hade ett helt team med pokemon som såg ut som runda bollar
🤦♂️
Jaa men det är så det ska va =D