Min resa genom Pokemon Uranium
Jag har börjat spela pokemon uranium för några dagar sedan. Jag har tagit första gymet och lagt till några i mitt team.
I denna tråd tänkte jag ni skulle få följa min resa och mitt team, våra med och motgångar.
- Redigerat 2025-08-30 16:02 av Draken
Eletux (min starter) har följt med mig och vi har tagit första gymet tillsammans med Chyinmunk.
Gymledaren hade normalpokemon, Eletux och Chyinmunk tog dem med god marginal.
Nu skall vi gå tillbaka till hemstaden och gå vidare därifrån. Vi fick rocksmash av en kille när vi hade tagit gymet, och det behövde vi för att komma vidare.
Nu är vi tillbaka i Moki (min hemstad) city. Och i grottan på vägen hem hittade vi en Grozard som fick följa med i teamet.
- Redigerat 2025-08-29 11:17 av Draken
Gör om , gör rätt känns det som nu 🙈
Jag raderade spelfilen jag hade eftersom jag inte fick nån bra känsla då alla mina pokemon bara faintade och Eletux stack iväg på levarna medans de andra låg kvar på runt 10-12.
Jag startade ett nytt äventyr med ny starter. På Uranium väljer man inte starter på vanligt vis utan man svarar på frågor, sedan väljer professorn vilken starter som passar dig bäst beroende på hur du har svarat på frågorna.
Man KAN "manipulera" så man får den starter man vill, det är jätteenkelt egentligen, men jag gorde ingtye det denna gång, utan jag svarade på frågorna med de svar som passade bäst in på mig, och då blöeb det till att jag fick Raptorch som min starter. Raptorch är eld och ground redan nu från början, så det skall bli spännande att se hur det går vidare med honom i teamet, och vilka kompisar han kommer få under resans gång 🙂

Vi skall nu lämna min hemstad Moki City och bege oss mot första gymet i staden Nowtoch City. Där skall vi möta gymledare Maria som har Normalpokemon.
#4: Vad spännande, jag visste inte att det var ett frågeformulär vid val av starter. Roligt koncept, likt första Mystery Dungeon-spelen! 😄
Lycka till med Raptorch den här gången! Han är jättefin! 😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Det gick betydligt bättre med Raptorch. Vi har nu tagit 2 gym och Raptorch har fått kompisar.
*Tonemy Lv. 16
*Baashawn Lv. 17
*Raptorch Lv.18
*Miraya lv.19

Baashawn har jag bytt till mig. Jag kommer att byta ut den mot en annan när jag själv kan fånga den. Han är Fight så jag behövde honoim i första gymet som är normal, sen har han bara fått hänga med 😊
Nu skall vi gå vidare mot nya, okända äventyr 😁
#7: Spännande, vad bra det går för er! Jag undrar om det där testet faktiskt var något på spåret gällande att välja den "rätta" startern. 😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#8: Ja jag tror nästan det, eftersom det gick så mycket bättre när professorn valde åt mig 😊
Jag sprang på en shiny Chiynmunk utanför min hemstad, så den fick följa med oss. Den har nu utvecklats till Kinetmunk, och är en stark ressurs i teamet. Kinetmunk är Normal/Electric typ.
Jag har även fångat en "egen" Basshaun (Youaman) som nu har utvecklats till Baaschaf. Basschaf är Fight/Dark typ.
Cassnail (Miraya) har jag också bytt ut mot en som jag fångade själv. Cassnail är vatten/ground typ.
Tonemy är också utbytt mot Costraw. Costraw är Poison/Psycic
Jag fick ett ägg av en tant när jag kom till staden där tredje gymet finns, och jag kläck´te såklart det ägget. Ut kom en liten Nupin. En pokemon som är Gräs/electric type. Han ingår, åtminstone just nu, i teamet.
Raptorch är självklart med mig fortfarande, han kommer bli kvar "to the bitter end" så att säga. Raptorch är Fire/Ground type.
Vi har nu tagit tredje gymet och vi har varit föörsta vändan till Epsilon Power plant. Det blev en ny explosion där nu, tio år efter den första explosionen där min mamma försvann spårlöst, så Nuclear pokemonen har spridit sig över hela regionen.
Nu skall vi åka båt vidare till nästa stad där nästa gym finns. Jag har fullt team nu, men jag vet inte om alla kommer följa med mig hela vägen, troligtvis kommer nog någon/några bytas ut eftersom.
Nu har vi tagit fjärde gymet som var ett steel gym. Det fixade teamet med god marginal 😁
Costraw är utbytt mot Pahar som har utvecklats till Paiji.
Raptorch har också utvecklats till Archilles och Cassnail har utvecklats till Sableau.
Nu skall vi vandra vidare till nästa äventyr.
Jag har tagit 5 gym nu, men teamet har bytts ut flera gånger. Jag försöker hitta mitt rätta lag.
Jag kom på att man kan wondertrada så det har jag ägnat mig åt ett par dagar nu. Skall även kolla möjligheten om det går att flytta pokemon imellan två olika profiler 😁
7 gym avklarade och nu har jag också fått megaevolution 😁
Jag har laddat ner spelet även på makens laptop, och då kan jag byta mellan spelen, så jag skall ta sista gymet nu och se om jag kan samla på mig fler TM´s och bra gerjer att sälja, så skall jag breeda fram mitt nästa team. jag vet på ett ungefär vilka jag vill gå med, och vissa ( 3 tror jag det är) har jag redan klara också😁
Archilles (Raptorch utveckling) är en klippa. Han har räddat mig många gånger. Jag kommer breeda fram en Raptorch som skall ingå i mitt nästa team.
- Redigerat 2025-09-12 08:14 av Draken
Nu har jag tagit alla 8 gym och jag har stoppat de radioaktiva pokemonen. Är nu på väg in på Victoryroad, men där är det tufft. Nu märker man nackdelen med att byta teamet i tid och otid 🙈 De vilda pokemonen är på lv.50-56 och tränarnas är på lv. 60-65 Jag har väldigt olika levlar på mitt team. Den lägsta är på lv. 44 och den högsta på lv. 56 🙈
Nu tänker jag bara ta mig genom Victoryroad, sedan fixar jag mitt team och börjar om. Två i det nya teamet är redan bestämt:
- Redigerat 2025-09-12 08:22 av Draken
Jag har klarat mig genom Victory road nu, men jag har inte klarat Champiopnship än. Deras pokemon är på Lv.70 så jag har lite svårigheter 🙈
Däremot så har jag startat en ny profil som jag har breedade pokemon på, och där har jag tagit första gymet redan. Jag tänkte lägga upp en tråd om det äventyret också.
Blev ingenting av nånting här 😝
Deletade båda profilerna. Ville ha en "fresh start" Även fast jag breedade ett team på andra profilen, så bytte jag runt på teamet iaf, så det var ändå väldigt ojämna levlar.
Skall starta igen, men håller på och funderar på vilka pokemon jag skall gå med. Jag har 4 favoriter som kommer följa med, men jag måste fundera på vilka de två sista skall vara.