Pokémon iFokus

Pokémon

Etiketter: övrigtoff-topic
Läst 102 ggr
Draken
0

Babbla på om allt och ingenting

Tänkte vi kunde ha en babbeltråd där vi kan prata om allt mellan himmel och jord.

Tror vi har haft det tidigare, men hittar inte igen den

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mitchika
0

Jättebra idé! 😄

Vi har haft flera stycken och jag tror vi kallade dom för Klotterplanket, men det är alltid bra med en ny och aktuell babbel-tråd. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Draken
0

#1: Så hette den ja. Klotterplanket, inte undra på att jag inte hittade igen dem då, jag sökte på Babbeltråden 😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

molam
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blicken på denna fina tjej är verkligen fantastisk

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
0

Jag är fortfarande helt beroende av det här spelet, WolfQuest Anniversary Edition. 😍

Du spelar som en vild varg i en realistisk simulation av ett vargliv som utspelar sig i olika områden av Yellowstone National Park. Du måste lära dig leva som en varg, jaga som en varg och slåss som en varg. Först ensam och därefter med en livspartner och eventuellt en flock när ni får ungar och dom växer upp. Om ungarna överlever alla hoten och farligheterna i naturen som sjukdomar, svält och dödliga hot i form av andra vargar eller rovdjur som vill ta kål på framtida konkurrenter tidigt. Eller bara sno åt sig en enkel liten munsbit.

Just nu spelar jag som Ember, dottern till min varg Kodiak som grundade Firewatchers-flocken. Hon lämnade sin födelseflock när hon var ett och ett halvt år gammal tillsammans med sin syster Flash för att hitta en egen partner därute och bilda sin egen flock. Vilket Ember gjorde ovanligt snabbt, men Flash valde att stanna så nu har jag en underbart unik liten flock bestående av Ember, hennes livspartner Flint och hennes kullsyster Flash. 😍

Flash kan fortfarande välja att lämna flocken när hon än känner för det, men vi är glada för varje minut som hon väljer att stanna. Är hon kvar tills våren så kommer hon att bli moster och hjälpa till att ta hand om sina systerbarn. 🥰

Det är svårt att säga hur det kommer gå än. Det är fortfarande mitt i vintern och trion försöker karva ut sitt eget revir genom att stjäla det från andra vargflockar så att dom får en trygg plats att kalla hem. Jag håller dock tummarna stenhårt för att Flash väljer att stanna då hon och Ember varit så tajta och jag har aldrig spelat med en systerduo på det här viset innan. 😄

På bilden så är Ember närmast kameran, hennes livspartner Flint är längst bort och systern Flash är i mitten.

[Undertaker]
1

#4: Det där låter som ett kul spel. Vad kostar det?

Mitchika
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#5: Det brukade kosta 19-20 Euro innan det lämnade Early Access. Nu har det lämnat Early Access och har gått upp i pris. Hos Steam för mig är det 28,99€ numera. Spelet är dock inte färdigt, utan dom utvecklar det fortfarande! Uppkommande till spelet är bland annat en uppdatering av bisonoxarna så att dom får ungar och flockar och en ny svårighetsgrad som är mycket svårare än den svåraste vi har just nu. 😀

Den nuvarande max svårighetsgraden heter "Accurate," uppkommande kallas "Unforgiving" och jag tycker det ska bli jättespännande! Jag spelar nästan exklusivt på Accurate numera så jag ser verkligen fram emot en ännu större utmaning. 😍

Dom planerar även att lägga till fler djur från Yellowstone National Park som bighorn sheep och black bears! Det har varit i arbete under lång tid nu, men dom försöker få till det så att djuren i det vilda också lever sina naturliga liv baserat på tiden på året. Att dom får ungar som växer och åldras, hannar strider om kontrollen över flockar med honor och liknande. Sen så dom senaste åren har dom haft full fokus på det som dom kallade för "the saga" vilket var resten av spelet. Innan så tog spelet slut på sommaren, nu har vi fulla året med årstider och förändringar och kan spela hela livet ut med våra vargungar som växer upp, hjälper till med flocklivet och eventuellt lämnar för att starta egna flockar. 🥰

Det är nästan lite som The Sims fast med vargar istället och du kontrollerar enbart din spelarvarg. Resten av dina flockvargar kan du kommunicera någorlunda med och ibland lyssnar dom, ibland inte. Ibland går dom iväg och gör sina egna grejer!

Alla vargungar som överlever till 1 års ålder kan du spara i familjeträds-menyn och göra till spelbara vargar och starta egna spelfiler med. Väljer dom att lämna flocken så får du ett alternativ att skapa en unik sparfil för världen i sitt nuvarande skick så att du senare kan fortsätta spela med vargen som lämnade och eventuella syskon som hakade på. 😀

Vargungen längst till vänster här på första bilden är Ember med några av hennes kullsyskon när hon var liten vargunge och jag spelade som hennes pappa Kodiak. 😄

Vargungen som kommer ut ur lyan på andra bilden är Flash som kommer ut och får se dagens ljus för första gången. Hon var först ut av hela kullen. 😄

Sista varg-bilden är en av mina favoritbilder på deras pappa Kodiak med mamma Cinder i bakgrunden. Kodiak såg ut sådär som ung, men hans pälsfärg ändrades och blektes och blev vitare när han blev äldre. 🥰

Sen så bifogar jag en bild på Kodiaks familjeträd där det även syns hur vit han blev som äldre. 😄

Nackdelen med spelet är att det kan bli väldigt enformigt spelmässigt. Man spelar som vargar och det finns inte jättemycket variation i vad man kan göra. Du kan leva som en ensam varg hela livet igenom om du vill och det kan vara en rolig utmaning i sig, men i grunden är det samma saker. Hitta partner, etablera revir, få ungar på vårkanten, jaga och håll ungarna mätta så dom inte svälter, försvara reviret från andra vargflockar som försöker stjäla det, skydda vargungarna mot hot som rovdjur, rovfåglar och andra vargar samtidigt som du patrullerar och håller efter reviret så att inte markeringarna försvinner.

Jag älskar vargar, jag älskar vargarna i spelet och flocklivet och jag får alltid en himla massa roliga historier när jag spelar ändå så jag absolut älskar det! Men det är viktigt att ha i åtanke att det kan bli repetitivt. Jag brukar alltid rekommendera att titta på YouTube-videos om spelet för att få en bra bild av hur det är att spela innan man köper det. 😄

Mitchika
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varnar känsliga för kroppsdelar från djur och hela döda smådjur som visas upp och används i videon ovan för att mata rovdjuren med!!

När jag ändå är inne på det här spåret: WolfQuest-spelet har funnits och utvecklats sen 2007 så det är ett gammalt spel med mycket historia! Deras YouTube-kanal är helt fantastisk och förklarar en massa kring spelutvecklingen och man får även se dom åka och besöka "Wildlife Science Center" i Minnesota för att spela in ljud till spelet direkt från djuren. 😀

Dom gör även videos när dom besöker Yellowstone och fotograferar och filmar för att designa "game maps" i spelet och berättar om sina processer gällande musikskapande, speldesign och mycket annat. 😄

• Redigerat 2025-09-10 15:39 av Mitchika
Blue_Lugia
1

#7 Jag körde mycket Wolf Quest förut men nu var det många år sen, tyvärr.

Jag deltog i en Mega-raid i morse och gissa om jag blev glad att den Dragonite jag fick var en shiny!😍😍
Den är ju ännu finare när den är Mega-utvecklad!

Mitchika
0

#8: Grattis! 😍😍

WolfQuest AE har blivit tusen gånger bättre nu för tiden och det är en så härlig känsla att springa runt som ledare över sin egen vargflock med flockmedlemmarna vid din sida. 😄

Blue_Lugia
1

#8 Tack!😁

Hm, på så vis? Ja, jag får nog ta och hoppa in i rollen som varg snart igen då.
Om bara dygnet hade fler än 24 timmar så skulle man hinna spela mer än man gör.😅

Blue_Lugia
0

https://youtu.be/GuXytmjidbA?si=-pcQhHY33uRZZSer
Kolla vilken bedårande Arcanine!😍 Vi som är/har varit hundägare kan nog relatera
till hans beteende.😅
Finns några fler som videos, bla en Spritatito som verkligen beter sig som en katt.😊

Draken
0

😍

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis