Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonspel-till-nintendo-switch
Läst 76 ggr
Draken
2025-08-20 08:38
0

Pokemon Z/A

Vad tror ni om detta spelet ?

Jag kommer köpa det, för det ser intressant ut, och jag saknar pokemon X/Y något så fruktansvärt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mitchika
2025-08-20 09:24
1

Jag vill verkligen ha det för jag ÄLSKADE Pokémon Legends Arceus och även X/Y så det här låter som rena drömspelet för mig, men om det kommer till Switchen (ettan, inte tvåan) så vet jag inte alls hur Switch kommer hantera spelet när det kommer till lagg och prestanda. Så jag kommer vänta vid releasen i såna fall och se vad folk har att rapportera om det kommer till Switch och hur det går att spela.

Kommer det enbart till Switch 2 eller fungerar endast hjälpligt på den så får jag snällt hoppa över det tills Nintendo släpper en version av Switch 2 utan sin inbyggda kill switch.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Draken
2025-08-21 09:26
1

Man skall kunna spela spelet på den vanliga switchkonsollen, och det skall inte vara några problem. Däremot så förstog jag det som att det skulle komma en egen version som är till för Switch 2, men jag kan ha missuppfattat,.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Mitchika
2025-08-21 09:41
0

#2: Jag hoppas du har rätt! 😄

Bara båda eventuella versionerna av spelet kan interagera med varandra och kommunicera och att Switch-versionen inte är för hemskt i hur det körs och ser ut så lär jag skaffa det. Jag tycker för mycket om Pokémon Legends-spelkonceptet för att hoppa över ett spel om jag kan köra det. 😀

Draken
2025-08-21 09:46
1

#3: Jag älskade pokemon X/Y och hoppas in i det längsta på att det skall komma en remake på det spelet. Eftersom detta spelet utspelar sig i Lumioise city, så ser jag mycket fram emot det.
Arceus är inte en av mina favoriter, men jag har speleat det och tänkte köra en ny omgång nu för att "friska upp" mina spelkunskaper om den typen spel 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

LottaV
2025-08-21 16:14
1

Pokemon Z-A finns att förboka både Switch & Switch2 på Spelbutiken.se

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2025-08-21 16:32
0

#5: Vad bra, tack! Då ska jag bara vänta tills jag fått se folk spela det på Switchen först och se hur prestandan och allt ser ut innan jag köper det. 😄

Draken
2025-10-08 10:12
1

Hur känner ni inför den snara realeasen på Z/A ?

Jag är väldigt spänd på hur det ser ut med spelet, men jag känner inte samma otålighet (eller vad man skall säga) som inför realease av andra nya spel .

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Mitchika
2025-10-08 10:15
0

#7: Jag hade glömt att det snart släpps.. 😅😂

Jag är nyfiken, men det står inte högt på min lista just nu. Jag kommer troligtvis inte skaffa det vid releasen utan vänta. Troligen till jul eller nästa år.

Draken
2025-10-09 08:36
1

Ok. Jag har Pre ordererd spelet, så jag kommer köra från början. Jag hoppas att det är bra.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
2025-10-09 08:37
1

Ska jag vara helt ärlig, så hade jag nog hellre hoppats på remake av någor av de gamla spelen, främst Silver och Gold eller black och white 2

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Mitchika
2025-10-09 08:48
0

#9: Du får hemskt gärna posta om dina intryck av spelet och säga vad du tycker om det. 😄

molam
2025-10-17 14:27
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Finns ett "shiny cheat" i ena wild area, viliet tydligen fortfarande funkar xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2025-10-29 10:54
1

Det är ett ganska intressant spel, med en main story, men det finns hur många "sidequests" som helst.
Jag håller på med Main storyn, som då är att lugna ner megapokemonen som dyker upp lite varstanns i staden. Har dock kört lite fast på den ena nu. Har kämpat i två dagar, men inte lyckats riktigt än 🙈

Samtidigt kör jag sidquests för att träna upp mina pokemon , hitta nya och låsa upp fler wildzones.

Spelet är helt okej, det måste jag faktiskt säga.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Blue_Lugia
2025-12-25 10:38
1

Jag har börjat spela nu först.
Det är ganska annorlunda mot "vanliga" battles. Men på sätt och vis blir det ju mer realistiskt att även tränaren kan bli träffad av attacker.
Men det är många knappar att hålla i huvudet samtidigt och min hjärna hänger inte riktigt med än.😅 Beror troligen på mina diagnoser, det kan bli lite blackout om det händer för mycket innan jag lärt mig helt och hållet.🙈
Jag gillar spelet än så länge. Jag tyckte ju väldigt mycket om X &Y och Kalos-regionen. Så vi får väl se om detta äventyr väcker någon nostalgi inom mig.🤷‍♀️😁

• Redigerat 2025-12-25 10:38 av Blue_Lugia