Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemon-animen-och-filmerna
Läst 63 ggr
NætwerksHobbe07
2025-08-10 16:43
0

Vad tyckte ni om Dawn/Hikari?

Simpel fråga: Jag bara undrar vad ni tyckte om Dawn, som reste med Ash och Brock i Sinnoh i animen? Jag håller på med ett projekt som gäller den här karaktären och jag vill bara höra den breda massans åsikt angående henne:

Tyckte ni att Ash och Dawn kompleterade varandra?
Vad tyckte ni om hennes pokémontävlingar?
Fanns det något ni störde er på eller som ni hade viljat se lite mer?
Vad tyckte ni om hennes pokémon?

Jag vill som sagt veta allt!

Mvh
NætwerksHobbe

Lussebullen05
2025-10-13 12:43
0

Jag tycker Dawn kompletterar Ash bäst utav alla hans kompisar, för det känns verkligen som att de är kompisar. De hejade alltid på varandra och att ge high-fives var ju som deras grej (det japanska introt "High Touch!" handlar ju just om det). Jag tycker att May fick intressantare rivaler men jag gillade att se Dawn utvecklas som koordinator (samordnare?) genom serien! Själva uppträdandena måste jag nog se om för kunna ge en åsikt på dem…

Måste säga att jag älskar Piplup, men det kan bero på att Project Pocchama har propagerat mig haha… Mamoswine är nog min andra favorit. Jag gillar hur den kompletterar Dawns lag som en större Pokemon och en istyp, för de var scenerna som verkligen fastnade med mig, när Mamoswine använde sina istyp-moves tillsammans med Dawns andra pokemon…

NætwerksHobbe07
2025-12-03 17:31
0

#1: Nu är det här väldigt sent svarat, jag ber om ursäkt. -_- Tack för att du svarade, först och främst. Med tanke på dina andra trådar märker jag att du har sett mycket Diamond and Pearl! Jag skriver en liten berättelse om Dawn som utspelar sig i en region som är baserad på Sverige och som utforskar hennes fortsatta karriär som koordinator. Har du någon grej som du såg i animen som du hade velat att hon och hennes pokémon skulle uppleva? Svara gärna på den här kommentaren, isåfall! Jag har lite idétorka just nu och hade också vilja veta vad andra personer har för idéer.

Men återigen. Tusen tack för att du svarade på min kommentar!

Jag tycker att du ska ta dig tiden att titta på uppträdandena igen.

Ha en bra dag och god jul och gott nytt år!

Mvh
NætwerksHobbe

• Redigerat 2025-12-03 17:32 av NætwerksHobbe07