Switch 2
Har ni köpt konsolen. Om ni har det, vad tycker ni om den ?
Jag tänkte "våga vägra" Switch 2 först. Men sedan såg jag en reklam om att det skulle komma bl.a pokemon kollosseum som man kunde ladda ner till konsollen, så jag köpte den.
Men jag är grymt besviken, för ännu har jag inte sett någonstans att jag kan ladda ner spelet 😡
Jag vägrar den. Priset för konsolen vs. riskerna som finns (med vad som allt gör att den spärras). Dessutom är priset på spelen också galet högt.
Jag har en Switch och nöjer mig med den, jag får leva utan Switch 2, även om flera av spelen låter kul. Men jag vill inte att de ska tro att de kan ha sådan enorm makt över mig.
#2: Önskar jag hade gjort som dig. Men det var det faktum att man skulle kunna ladda ner Colosseum och Black Lugia till konsollen som fick mig att bita i gräset 😭
#2: Jag håller med dig till 100 %. Det är precis därför jag vägrar köpa en Switch 2 också. Jag köper ingenting där utvecklarna har designat en inbyggd "kill switch" som dom reserverar sig rätten att aktivera närhelst dom känner för det och det finns ingenting jag kan göra åt det.
Därav kommer jag troligtvis inte kunna hänga med lika mycket i framtida officiella Pokémon-spel, men jag fixar min Pokémon-fix på andra sätt och delar gärna med mig av det jag hittar för andra i min situation. 😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#4: Kanske kommer en version på roblox eller liknande. xD
#5: Ånej, inte Robolox…! 🤣😰
Dom har varit i REJÄLT blåsväder på sistone..
#6: Finns goda skäl till det.
Men det diskuterades väl om att försöka få fram en EU lag så att man inte kan göra som Nintendo (och andra) med att man bara säljer lisenser och inte spel och konsoler i sig? Nu skulle något sådant ta bra med tid…
#7: Jo, jag har följt det projektet! "Stop Killing Games," är det vad du menar? 😀
Fokusen är att se till att folk inte plötsligt förlorar det som dom köpt och betalat för utan att utvecklarna ser till att vi fortfarande kan komma åt och spela det som vi köpt och betalat för.
En populär slogan för att kontra det här licens-försäljandet har blivit: "If buying isn't owning, then piracy isn't stealing." Hur korrekt det är lagligt och moraliskt går givetvis att diskutera, men det är ett lite roligt motsvar oavsett. 😅
#8: Precis, så hette det!
Jag måste medge att jag håller med den sloganen… För om jag betalar för en pryl som jag inte äger, så ser jag ingen anledning i att följa moraliska kompass.
Där jag bor är dessutom lagar kring piracy för privatbruk ganska så lösa. Även om det inte är något jag ägnat mig åt på många många år.
#9: Ja, alltså, det blir ju lite som att köpa en vara och så säger säljaren att: "Fast jag kan ta tillbaka den från dig när jag än känner för det och det finns inget du kan göra åt det." Eller "Om du gör något jag inte gillar med varan eller om jag ens misstänker att du gjort något olagligt med den så kommer jag ta bort dess funktionsduglighet från dig och det finns inget du kan göra åt det."
Vem vill köpa något under dom förutsättningarna? 😵
Draken! Pokémon Colosseum och XD: Gale of Darkness kommer!
Det har bara inte släppts ännu! Det kommer finnas på Gamecube Virtual Console i Switch 2. Jag ser inget releasedatum för det, men jag hittar den där informationen på Nintendos hemsida och båda spelen ligger under kommande titlar.
#10: Dessa förutsättningar borde finnas för barn och djur, inte spel…
#12: Håller helt och hållet med.
#11: Åhh hoppas att det kommer snart 😍
Men är ändå sur, för de hade skrivit det så jag, och fler med mig, tolkade det som det skulle komma med releasen.
#14: Jag har full förståelse för det. Det är så fruktansvärt frustrerande när dom formulerar sig dåligt eller halvdant (eventuellt med flit) för att locka fler köpare..
Men det är en liten tröst att du inte kastade pengar i sjön eller vad man ska säga! Spelen kommer åtminstone. 😀
#15: Jo det är en tröst. Hade det inte varit för dessa två spel så hade jag inte köpt konsolen heller.