Annons:
Etikettallmänt-om-sajten
Läst 207 ggr
Mitchika
11/5/20, 6:12 PM

Välkommen till Pokémon iFokus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul att du har hittat till våran lilla del av Internet. 😃

Det här är en sajt för Pokémonintresserade i alla åldrar och här diskuterar vi allt som rör Pokémon, från spelen till kortspelet och animen och allt däremellan! Allt Pokémonrelaterat är tillåtet att prata om här och fritt att skriva om, så länge som det följer sajtens regler.

Är det första gången du är här?

Oavsett hur du har hittat hit så är du välkommen till oss, även om du bara är här och tittar runt lite eller om du väljer att bli medlem och gå med i vår glada skara. Som gäst kan du kika runt bland våra diskussioner och artiklar, men för att skriva eller posta något själv behöver du ett medlemskap i iFokus.

Det är jättelätt att bli medlem på iFokus och på Pokémon iFokus (registreringen tar bara ett par minuter). Sen har du tillgång till inte bara Pokémon iFokus utan även till alla andra forum som finns på iFokus. 😃

Är du nybliven medlem på Pokémon iFokus?

Det är jättekul att ha dig med på sajten! Som nybliven medlem finns det vissa saker som kan vara bra att känna till. Det viktigaste är sajtens regler, som finns sammanfattade i en artikel här på sajten. Läs igenom dom och fråga om det är något du inte förstår.

Skrivregler på Pokémon iFokus

Det är viktigt att alla känner till reglerna så att det inte blir några missförstånd eller att det begås regelbrott av misstag.

Förutom reglerna så är det bra att tänka på följande:

  • Läs igenom din text noga innan du publicerar den.

På så sätt kan du upptäcka eventuella stavfel och rätta till dom innan du lägger ut en kommentar eller ett inlägg. Du kanske även märker om du verkar för hård eller otrevlig i din text och kan ändra det.

  • Respektera andras tankar och åsikter.

Vi är alla olika människor med våra egna tankar, känslor och åsikter om saker och ting. Din favoritPokémon kanske är någon annans värsta Pokémon. Spelet du älskar kanske någon annan avskyr. Alla har rätt till sina åsikter. Vi tolererar inga personangrepp här på sajten!

  • Respektera dom andra medlemmarna på sajten.

För att alla ska trivas på sajten måste alla kunna respektera varandra och andras åsikter. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Vill du kritisera en persons teckning eller text så gör det konstruktivt. Förklara vad som kan förbättras på ett positivt och trevligt sätt, framför att posta en nedlåtande kommentar.

  • Stjäl INTE andras bilder eller texter!

Det är fullständigt oacceptabelt! Det ligger mycket arbete och tid bakom varje bild och text. Att spara ner någon annans bild, färga om den och posta den igen som sin egen är INTE okej heller. (Såvida du inte har tillstånd av bildens skapare att göra detta)

Bemöter vi varandra med respekt så kommer vi få en otroligt trevlig och givande sajt där alla kan känna sig välkomna och trivas! Låt oss alla satsa på att göra Pokémon iFokus till just en sådan plats.

För trots allt, en forumsajt blir vad dess medlemmar gör den till! ❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
G
11/7/20, 2:09 PM
#1

Hej

Jag är ny når det gäller Pokemon- Har dock samlat filmstjärnor 1 25 år- Sålt ut allt- och tyckte att Pokemon verkar riktigt coolt- Min fråga

Finns det någon förteckning över alla Pokemon som get ut- T ex en bok eller om någon har gets sig på att göra en egen förteckning- med bilder :) :)
Det lär ta några timmar :) :) :) :)
Finns det någon här som kanske har tröttnat och vill sälja större samlingar
Är det rätt att det finns över 700 olika Pokemon- och sen finns det väl variationer ???? Mvh Gurkan :) :)

Mitchika
11/7/20, 2:26 PM
#2

Hej och varmt välkommen hit! :D

Vad roligt att du tänker börja samla Pokémonkort! Det började jag med när jag var tio år, men det tog stopp i tonåren efter att jag skaffade valp och därefter har det aldrig blivit att jag återupptagit samlandet igen. Mest för att jag inte har pengarna att spendera på korten i dagsläget. Däremot har jag massa kort från den första basserien.

Den bästa sidan jag känner till som förteckning på alla Pokémonkort är denna:

https://www.pokellector.com/sets

Där finns all information om dom olika "set" av kort som getts ut under åren samt bilder på hur korten ser ut. Äldst finns längst ner på listan, "Base Set Series" och nyast finns högst upp på sidan. Min samling består mest av kort från Base Set-serien.

Eller letar du efter en förteckning på alla Pokémon enbart? Det finns gott om såna på nätet och jag kan försöka gräva fram en bra om det är det du letar efter. :D

I dagsläget finns det 898 olika Pokémon och eftersom serien fortfarande fortsätter så dyker det upp nya hela tiden, oftast med några års mellanrum. En Pokémon kan dessutom ha många olika sorters kort, många blir förnyade i olika serier och även dom som inte blir det kan ha många olika former. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

G
11/7/20, 3:36 PM
#3

Hej igen

Tack för snabbt svar- Ja det fanns mycket :) :) bara att sätta sig ner och läsa- Har redan fått ihop en serie
Nintendo collection of old HOLOs x92 - Pokémon - 1995

Och håller på att göra en affär med över 10 000 kort- Beroende på vad han vill ha :) :) :)

Tack för hjälpen Gurkan :) :)

Mitchika
11/7/20, 4:00 PM
#4

#3: Ingen orsak, det känns bara bra att kunna vara till hjälp. :D

Bra jobbat! Som du ser finns det mycket och det fortsätter komma ut nya kortserier hela tiden. Speciellt i samband med nya spelreleaser. Så du har att göra. :D

Åh, lycka till! Håller tummarna. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
11/10/20, 9:29 AM
#5

Så fin bild 😁

Pokemon hundar och konst

Mitchika
11/10/20, 11:25 AM
#6

#5: Den på min Pikachu Sans? Tack så mycket. :D

Jag ska försöka få till en bättre med lite högre kvalité nu när jag har lärt mig hur jag tar skärmbilder på Switchen. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: