Pokémon iFokus

Pokémon

Etiketternyheterpokemon-go
Läst 46 ggr
Mitchika
2025-09-02 14:20
1

Pokémon GO-nyheter: September-event, Cobalion och "Tales of Transformation"-research med Keldo!

Jag tänkte försöka göra en nyhetstråd för Pokémon GO så länge som jag aktivt spelar och kan hänga med i svängarna. Det kanske kan vara intressant att bli påmind om vad som händer varje månad i form av större event, research och månadens GO Pass. 😄

Dock kommer jag personligen inte ha koll på mindre dagliga event, men andra spelare är naturligtvis varmt välkomna att dela med sig av dom och bidra med vad dom än känner för i den här tråden. Det är diskussionstråd för månadens event av alla slag, trots allt! 😀

GO Pass: September: Cobalion

Utöver alla roliga småbelöningar den här månaden så finns den legendariska Pokémon Cobalion som garanterat möte för alla som rankar upp till nivå 100 på GO-passet innan innan det är över. Cobalion finns under "Basic"-delen, vilket betyder att man inte behöver betala riktiga pengar för att låsa upp och få en chans att möta och fånga den.

GO Pass: August tar slut och försvinner om ca 1 dag och 20 timmar i skrivande stund, så glöm inte att plocka upp eventuella belöningar där.

"Tales of Transformation"-research med Keldeo i fokus

Från och med 2:a september till 2:a december har vi ett nytt Special Research med Keldeo! För första gången kommer vi kunna få Keldeo i Resolute Form i slutet av en säsongs-lång resa tillsammans! 😄

Mer detaljer och information finns här på engelska:

https://pokemongohub.net/post/event/tales-of-transformation-special-research/

Bara första och andra delen av Keldeos Special Research är tillgängliga i skrivande stund, men fler delar kommer att släppas med tiden så det är bara att hålla ögonen öppna. 😀

First Partner Collection Challenge är igång i 5 dagar

Charmander, Squirtle och Bulbasaur gör ännu en återkomst och dyker upp lite här och var under dagarna. Lyckas ni fånga och utveckla alla tre Kanto-starters innan tiden är ute så belönas ni med 100 Mega Stones för Charizard, Venusaur och Blastoise.

Jag vet inte om shiny-oddsen är högre eller inte, men jag sprang in i en shiny av dom tidigare idag. 😍

XP Celebration Timed Research är igång och pågår i 42 dagar till

Många extra handlingar i spelet ger dubbel XP för att ge oss spelare en bättre chans att levla och komma närmare nuvarande max-level med tanke på att vår nya max-level som tränare kommer öka från level 50 till level 80 med start den 15:e oktober 2025.

Så det är bara att spela på och uppfylla research-krav för lite extra bonus-XP för att levla så mycket vi bara kan. 😀

Fler event och roligheter kommer att dyka upp under september så det är bara att vi håller ögonen öppna och eventuellt posta om det i tråden. Det är fritt att diskutera allt relaterat till eventet i den här tråden så det är inte enbart en nyhetstråd. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

• Redigerat 2026-02-22 16:24 av Mitchika
[Undertaker]
2025-09-02 14:25
1

Keldeo och Cobalion vore mina mål. Keldeo verkar innebära att jag måste läsa på.

Sedan ska vi se om jag lyckas med first partner collection!

Mitchika
2025-09-02 14:32
0

#1: Jag älskar både Keldeo och Cobalion så jag är supertaggad på dessa event. 😄

Jag tror jag kommer lyckas med den! Jag har massa godis lagrade från när vi invaderades av Dynamax Kanto-starters för ett tag sen. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Undertaker]
2025-09-02 14:33
1

#2: Jag har 60-80 godis för dessa starters redan, så det är bra. Brukar klara att ta mig förbi nivå 100 hos go pass så den borde också gå. Frågan är mest hur Keldeos uppdrag kommer att gå.