Pokémon iFokus

Pokémon

Etikett: pokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1482 ggr
hoppetossan
0

Hur får man alla pokémon i black 2?

Jag har ju inte det nya spelet än så jag roar mig fortfarande med att växla mellan att spela Soul silver, Diamond och nu för tillfället Black 2. I det spelet har jag sett och registrerat alla pokémon i min pokédex utom (om jag har rätt vill säga): victini, meoletta, keldeo och genesect. Om jag förstått det rätt så har dessa varit eventpokémon. Men jag undrar ju givetvis om det finns nån möjlighet att få se dessa på ngt annat sätt så att jag kan få en komplett pokédex!? har liksom aldrig lyckats med det innan eftersom jag inte känt någon annan som spelar pokémon och inte kunnat byta..och så länge jag inte sett dessa i mitt spel kan jag ju inte byta via global trade heller…

någon som vet hur jag kan göra?

-Aida-
0

Om du inte kan byta till dig dom eller via global trade så kan du inte få dom, tyvärr, eftersom de är event pokemon så kan man inte ladda ner dom längre, ditt enda val är att byta med andra, om du inte skapar dom illegalt förstås via iphone.

Ellociraptor
0

Du kan göra en trade-back med en annan person på internet. Så att den personen byter över dem till ditt spel och sen ger du tillbaka dem. Då har du sett dem och kan byta till dig dem på GTS. :P

Druiden
0

Men äkta legendariska har en ribbon på sig som gör att man inte kan byta dem

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Ellociraptor
0

Fast det är på GTS, man kan fortfarande byta så att man får dem i pokedex med en annan person. :P

hoppetossan
0

Ok, tack för era svar!

Finns det någon här som kan tänka sig att göra en trade-back då?

Ellociraptor
0

Jag kanske kan? Jag har inte Meloetta (tror jag), men de andra tre…. frågan är om de är på samma spel…

hoppetossan
0

#6 Åh kan du!? Det hade varit jätteschysst verkligen 😃När kan du i så fall?

Ellociraptor
0

Ja, visst. :P Jag är online de flesta kvällar, så då kan jag!

hoppetossan
0

Härligt! Då lär vi ju hitta en dag då vi båda är online samtidigt snart!

Ellociraptor
0

Indeed! Är online ikväll t ex. :P

hoppetossan
0

Är du online nu kanske?

Ellociraptor
0

Ah, så glömde jag såklart att kolla här. :(

hoppetossan
0

Haha typiskt, men det kommer fler kvällar som tur är ;)

Ellociraptor
0