Mitchika's Pokémon X Nuzlocke Challenge!
Här tänkte jag dokumentera lite om hur det går i min Nuzlocke Challenge som jag är på väg att starta i Pokémon X! Om jag bara kan bestämma mig för om jag ska vara pojke eller flicka, vill säga…
Detta inlägg kommer att innehålla spoilers för Pokémon X/Y! Läses på egen risk!
Eftersom jag bara spelar Nuzlocke nu för tiden så känns det konstigt att spela på några andra sätt. Följande regler kommer gälla på min första spelrunda och Nuzlocke i Pokémon X:
- Om en Pokémon svimmar så räknas den som död och boxas!
- Måste fånga första Pokémon jag möter i varje area, med undantag av dubbletter
- Alla Pokémon jag fångar ska få smeknamn, utan undantag
För övrigt har jag inga fler regler för att vara snäll mot mig själv, då det här riskerar att bli svårt nog! 😃
Min starter kommer vara Fennekin och jag postar så fort jag har fått honom! Nu, tillbaka till valet angående att spela som kille eller tjej…
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Lycka till! 👍
Följer! 😃
Medarbetare på Pokémon iFokus
#1 Tack! 🤗
#2 Tack, så kul! 😃🤗
Men jag har fortfarande inte lyckats bestämma mig för om jag ska spela som pojke eller flicka… jag gillar inget av alternativen riktigt då jag inte tycker att någon av dom passar mig. 😕
Sådär, jag har valt! 😃
Jag spelar som en blond pojke vid namn Caroline, inget udda med det. Nu ska jag leta reda på den fransktalande Sycamore och få min Pokémon. 😃
Efter att min mammas galna Fletchling tacklade mig vaken när jag låg och sov… jag förstår varför min karaktär vill sticka hemifrån…
En sak som hade varit jätteroligt skulle vara om man fick skapa sin egen karaktär! Det hade varit superkul, jag önskar att det skulle komma i något framtida spel. 😃
Det här spelet är udda…
Min mamma säger åt mig att inte väcka Rhyhorn och gå ut och hälsa på grannarna, då vi tydligen är nyinflyttade här. Så fort jag öppnar dörren står två tjejer där som jag aldrig träffat förr, presenterar sig och säger att vi är fem stycken som ska dra till nästa stad och få en Pokémon, inklusive mig!
Bägge två säger åt mig att skynda på och springer iväg. Kvar står jag och undrar vilka i hela världen dom var, hur dom visste vart jag bodde och vem jag var och varför dom tar för givet att jag vill följa med.
Jag hittar Rhyhorn som ligger och sover ute i trädgården. Det första min lilla Avatar gör när jag går fram till Rhyhorn är att hoppa upp på dess rygg och sätta sig på den! 😮
Rhyhorn sover dock nöjt vidare och märker ingenting, så min karaktär hoppar besviket av och går därifrån… vilken otroligt udda reaktion egentligen, att hoppa upp på en sovande Rhyhorn sådär, oavsett om det är familjens Pokémon eller inte…
Det här spelet är fruktansvärt! 😮
Min tränare gick fram för att titta på TV i grannens hus (fråga inte varför) och det var ett TV-program kallat "The Pokémon Whisperer", eller något i den stilen. Programmet handlade den här gången om en deprimerad Stunfisk, som sörjde en förlorad kärlek.
Vet ni vad "Pokémonviskaren" gör då!? Han säger åt Stunfisk att dom ska gå och hitta en ny kärlek åt honom, och släpar den motvilliga Stunfisk till träsket!!! 

"So Paul drags the reluctant Stunfisk into the swamp!"
Stackars lilla Pokémon! 
Bortsett från den hemska behandlingen av Stunfisk så är det här spelet HELT FÖRBASKAT OTROLIGT PÅ ALLA NIVÅER!!!!!!!!!! 😍

Och jag har inte ens fått min Pokémon än!!! 
Mina nya vänner har intressanta smeknamnsidéer för min tränare…
"C-Meister", "Li'l C"… tack och lov så är Trevor vettig nog att tycka att man inte ger ett smeknamn till någon man nyss träffat.
Jag tar tillbaka det, Trevor ville kalla mig "Big C"…
Oooh, jag kan få välja själv! 😃
Från och med nu får mina nya vänner titulera mig som "The Almighty".
Äntligen har jag fått min lilla Fennekin, Chip!
😍
Jag avgudar honom och jag ska göra mitt allra bästa för att se till att han inte dör under utmaningen!
Chip: Öhm… vadå…!? 😮
Min tränare vägrar sluta trakassera familjens Rhyhorn, han klättrar upp på stackaren hela tiden. 😃
Men det ser så sött ut när Rhyhorn försöker skaka av honom och sedan irriterat och uppgivet går och lägger sig igen. 😇
Men nu börjar snart utmaningen på riktig, Chip är i nivå 6 och det börjar bli dags att dra ut i världen! 
Puh, nu får jag fortsätta vidare. Jag fastnade i Super Training med Chip, som lyckats få 6 awards redan och klarat nivå 1 av Super Training! Duktig pojke. 😃
Förhoppningsvis ger det lite bättre odds därute för honom!
Woohoo! Första fångsten i Route 2! 😃🥳
En liten Pidgeypojke som får namnet James. 🙂
Jaha… tredje Pokémon jag fångade blev till min stora sorg och frustration en Pansage i skogen. Men regler är regler, så Pansage är nu med i teamet! Hans namn är Cole och han är under hårdträning för att komma ikapp Chip och James.
Chip: Jag sätter en Poképuff på att Caroline kommer låta Cole dö med flit i strid.
James: Mhm…
Cole: Vad pratar ni två om?
James: Ingenting alls! 😇
Något oväntat hände i skogen i strid mot en Weedle! 😮
James flög ut ur Pokébollen som vanligt, men en textruta poppade upp där det stod "James can't wait to begin!"
Efter att han besegrade Weedle så fick han boosted exp!!! 
Åh, älskade lilla James!!! 😍🤗
MITT LIV ÄR UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!! 😍

Jag fångade en Pikachu på Route 3 och jag är så lycklig att jag bara vill skrika!!! 😃

Efter mycket funderande, om och men så döpte jag honom till Boss! 
Så teamet är överlyckligt, hurrar och firar med en fjärde medlem! 
Chip, Fennekin, Lv. 9
James, Pidgey, Lv. 8
Cole, Pansage, Lv. 8
Boss, Pikachu, Lv. 4
Boss är den elakaste lilla Pikachu jag någonsin haft! 😮😃
Han ger mig stötar hela tiden i Pokémon Amie!! Visserligen så klappar jag på hans kinder, men… ändå. Aouch! 😃
Boss: Shock my trainer like a boss! 😎
Övriga teamet: …. 😕
Haha! Åh vad kul det är att läsa dina historier Mitchika! :D
Länktar såå tills i morgon då jag får hämta spelet
Medarbetare på Pokémon Ifokus
#17 Jag har mina Litleo som heter Ramses, han bränner mig om man rör håret på huvudet 😛
#18 Tack så mycket, det är kul att höra att mitt och mina Pokémons äventyr är uppskattat! 😃🤗
Det ska bli spännande!! Jag hoppas att du också gör en tråd och berättar om ditt och dina Pokémon äventyr. 🙂
#19 Aww, en liten Ramses! 😍
Haha, vad roligt! Jag hoppas slumpen ger mig en Litleo så jag också får prova att bli bränd! 😂
Jag har satt ihop ett litet collage av Boss ute i strid, för att visa effekterna som Pokémon Amie har på Pokémon i spelet. Ta er tid att bilda band med era Pokémon där i spelet, det är så värt det! 😃😍
Det finns fler handlingar och saker som kan hända (Cole undvek en attack tack vare det mentala bandet som han och min tränare har), men jag orkade inte sitta med kameran längre än så. Samt att ni ska få upptäcka det själva också. 🙂
Lilla Boss… ❤️
Dialogerna som visas är följande:
Caroline: "Go on, Boss! I know you can do it!"
"Boss is awaiting Caroline's directions…"
"Boss and Caroline are breathing in perfect sync with one another!"
Caroline: "That's it! I knew you could do it!"
Puh, där fick jag det stressigt dom sista minuterna! 🥵
Idag är en rätt speciell dag för mig, då det är min hunds födelsedag! Så jag ville väldigt gärna ha ett fullt party trots Nuzlockeutmaningen där jag mötte alla Pokémon på just hans födelsedag, men klockan tickade… Nästa route var blockerad tills dess att jag klarade första gymmet, så det blev att speedträna Chip och James upp till 12 för att våga ta mig an gymledaren. 😮
Men vi golvade hennes Pokémon, tog oss ut och hann ta oss förbi till nästa route där vi fångade den sjätte party membern och har nu fullt team! 😃
Först så fångade vi Africa, en Litleo, på Route 22! 😍
Hon är så otroligt söt! (Sen gick jag utanför Nuzlockereglerna och fångade en male Litleo, döpte den efter min hund och boxade den permanent som en Special Pokémon till mig)
Sen så kunde vi kliva ut på Route 4 efter att ha slagit Viola och… då fångade vi Luna, en Skitty… 😕
Skittys är vrålsöta, men… jag har ingen bra erfarenhet av dom i strid alls… men jag fick mitt fulla team fångade den elfte oktober i alla fall. 🙂
Så, det extremt obalanserade teamet fortsätter nu med Chip och James i nivå 15, Boss och Cole i nivå 10, Luna i nivå 8 och Africa i nivå 6. Men även med den första gymnålen! 😃🥳
Dags att levla upp Africa och Luna samt utveckla vår relation lite genom Pokémon-Amie. 🙂
Spännande :) Följer, intressant att följa andras spel också :D
Men jag tycker du är tuff som kör Nuzlocke, det skulle inte jag våha innan jag känner till spelet 😞
jag vågar inte heller köra nuzlocke första gången sådär i ett spel 😮
Följer!
Älskar också Pokémon Amie, brukar kunna fastna där länge och bara sitta och mysa med mina Pokémon! Och det är ju roligt att det ger effekter när man binder band med dom. 😃
#23 Vad roligt! 😃🤗
Det gör det bara ännu mer spännande! 🙂
Än så länge har jag inte förlorat någon, men jag har bara klarat första gymmet så… vi får se hur det går!
#24 Det var en utmaning jag inte kunde säga nej till. 🙂
#25 Ja. Pokémon-Amie är helt otroligt! 😍
Jag vill ha den där starka relationen till mina Pokémon och all övrig bonus man får är fantastiska! Ökad chans för crit, ökar chans att undvika, boosted exp… 🙂
Det hände massa roliga saker i spelet under gårdagen som jag kan rapportera om nu. 🙂
Chip utvecklades från Fennekin till Braixen! 😃
Min tränare och Boss videofilmade sig själva i Lumiose Citys studio och gjorde en PR-video! 😎
Samtidigt fick jag tag i linser så min tränare har bytt ögonfärg och ser jättehäftig ut. 😃
Hamnade i slagsmål med professor Sycamore och vann utan problem, vilket sedan ledde till en ny team member! 😃
Efter lite kort funderande kring vilken jag skulle välja så blev det naturligtvis Charmander, som fick namnet Belial. 😍
Det uppstod lite problem kring det hela, eftersom jag redan hade 6 Pokémon med mig i partyt, men det hela löste sig ganska bra ändå.
Jag: "Hmm… om jag måste byta ut någon i teamet, så blir det nog Luna."
Chip: "Okej, du bestämmer. Men gör det varsamt bara, tänk på Lunas känslor."
Jag: "Inga problem! Jo, du, Luna? Det är så här att vi har fått tag i en Charmander i teamet och det är en av mina absoluta favoritPokémon som dessutom blir sinnessjukt stark med rätt träning. Precis som övriga teamet, förutom du. Så, det jag försöker säga är, att jag hellre har tre eld-typer i teamet än att ha kvar dig, för övriga gör otrolig nytta och är riktigt starka. Inte ens Return kunde hjälpa dig att bli starkare, så… du hamnar i boxen som reserv från och med nu."
Luna: "….!" 😮
Jag: "Men oroa dig inte, om någon annan i teamet skulle dö under resans gång så kommer ju jag att plocka fram dig igen! Såvida jag inte har fångat en bättre reserv, som då naturligtvis får företräde. Så… vi ses väl när vi ses!"
Luna: "….!!!"
😭
*Luna boxad som reserv*
Övriga teamet: "…………"
Laganda: -50
Wow, killcaroline är verkligen bra på att såra pokémon. 😮
#28 KillCaroline har ärvt samma brutala, osmidiga ärlighet som tjejCaroline behöver dras med. 😃😇
Belial har utvecklats till Charmeleon! 😃🥳
Hans överlevnadsodds har ökat! 😃
Belial: "Du är inget vidare bra på peppning och uppmuntring, eller hur?"
Africa: "Han ärrade Luna för livet innan han stoppade in henne i boxen, vad tror du…?"
Såg en pokémon "leak" om en pokémon som kallades Goodra eller något sånt. Vet du något om den är fake eller äkta?
#31 Goodra är äkta. 🙂
Finns att se och läsa om här: http://serebii.net/pokedex-xy/706.shtml
Och på Route 5 mötte team Mitchika en Furfrou och fångade den till teamet! 😃🥳
Han fick namnet Leslie efter en viss vampyr och skickades iväg till Reservboxen för att klippas och friseras lite senare. 😇
James har utvecklats till Pidgeotto! 😃
En perfekt deltagare i framtida potentiella sky-battles! Det ska bli så spännande att se hur det kommer gå och vad som kommer hända härnäst på resan. 🙂
Det där var nära ögat… två Furfrou i en double battle kostade mig nästan Boss, Africa och Cole… 😮
Tack och lov att Boss hade paralyserat båda två, annars hade det gått illa… akutfart mot Pokémoncentret!
På vägen tillbaka på Route 6 välkomnar vi en ny teammedlem till gruppen! Randy, en liten Espurrpojke, hamnar direkt i Reservboxen! 🙂
#35 ush ja den striden minns jag. Krossade hela mitt team, haha :P
#37 Den var hemsk, jag trodde åtminstone en av dom skulle dö i den där striden! 😮
Där var jag riktigt tacksam för Boss och hans Static Ability. Men jag fick byta mellan fyra Pokémon för att kunna ta ner den där Furfrouduon…
En ny Pokémon fångades på Route 7 och det var givetvis Snorlax! 😃
"Big Daddy" åkte raka vägen till Reservboxen. 🙂
Ytterligare en Pokémon har fångats i Connecting Cave! En Zubattjej vid namn Laika. Till Reservboxen, omedelbart! 🙂
Min tränare har också lyckats få den hedervärda titeln "Viscount" efter att ha spöat lite adelsfolk i Battle Chateau. 😃
Nu bär det vidare! Hela teamet är level 20-22 och vi kämpar på hårt för att hålla oss uppe i nivåer och i form för nästa gymledare och för att undvika dödsfall. 🙂
Route 8 gav en ny party member! En Mienfoo, som fick namnet Seifu. Boxen för dig med. 😃
Ny team member igen på Route 9! 😍
En underbar Helioptile som döptes till Salamarco! Han är så bedårande, men eftersom Boss fyller alla krav på electric types i teamet för stunden så åker Salamarco till Reservboxen. 🙂
När gruppen famlade runt i mörkret i Glittering Cave på jakt efter fossiler så snubblade vi över en Mawile, som genast fångades. "Seymour" skickades till boxen för stunden. 🙂
Jag fullkomligt ÄLSKAR det här spelet! 😃😍
Hoppla, Rhyhorn! 😃
*Rhyhorn kastade av min tränare sekunden efter det. Han flög ner för klippan, landade i skogen nedanför och låg utslagen på marken i flera timmar. James hade möjlighet att rädda honom i fallet, men valde att inte göra det.*
Första gången jag och James deltog i ett Sky Battle. 😃
Det var så läckert och jag är säker på att jag såg fallande stjärnor ibland uppe i himlen. 🙂
Äntligen så fick gruppen stöta på en medlem från Team Flare! 😃
Jag har lyckats undvika spoilers kring Team Flare väldigt mycket, så jag har inte riktigt koll på vad deras mål är och hur dom tänker nå det. När jag mötte den här grunten blev jag… ganska konfunderad. 🤔
Deras mål är att dom är dom enda som ska vara lyckliga? Så… deras mål är att sitta och skratta och vara glada medan resten av världen sitter utanför och gråter, eller…? 🤔
Äntligen ett team som är dummare än Team Rocket! Precis vad vi behövde, eller…? 
Okej, jag ska inte döma ut Team Flare efter vad en grunt säger. Han kan ju vara en total träskalle som lyckades smita igenom intagningsprovet till Team Flare och nu ger en otroligt korkad och felaktig bild av gruppen… eller? 🤔
Nej. Nej, det gör du inte…
Jaw Fossile hämtades i Glittering Cave och min tränare tog den genast tillbaka till labbet i Ambrette Town och återupplivade Tyrunt! Han fick namnet Chomper, som var förutbestämt sedan urminnes tider… 😇😃
Hur underbar och söt Chomper än må vara så är jag väldigt fäst vid mitt nuvarande team, så in i Reservboxen med sötnosen. 🙂
Liten bild på hur min tränare ser ut nu efter lite klädshopping, samt färgande av hår och kontaktlinser för ögonen. 🙂
Igår hände massa kul som jag inte hann dokumentera då jag behövde hoppa i säng. 😃
Jag fastnade frivilligt i Glittering Cave och körde på stenhård träning av hela teamet inför andra gymmet. Nu är teamet i följande nivå:
Chip, Braixen, Lv. 30 Belial, Charmeleon, Lv. 30 James, Pidgeotto, Lv. 29 Cole, Simisage, Lv. 31 Africa, Litleo, Lv. 30 Boss, Pikachu, Lv. 30
För den som är nyfiken på varför vi hårdtränade så extremt kan kolla över nästa gyms typ och vilka typer som finns i mitt team… ett Rock-gym och jag har tre Fire-types, en Flying-type och en Electric-type… Den enda jag kan använda i det här gymmet är Cole och innan jag kunde utveckla honom ville jag ha upp honom i nivå 31 så han skulle lära sig Acrobatics.
Så det var bara att springa runt i Glittering Cave och grinda, grinda, grinda tills han nådde önskade nivå. Sen blev det dags för Leaf Stone och nu är han en imponerande Simisage! 😃
Nu är det dags för andra gymmet! Håll tummarna för att ingen dör i striden…!
Hmm, vi kanske tog i lite väl mycket i träningen inför gymmet… Cole hade inga problem alls med gymledarens team, det kändes nästan pinsamt att golva honom så enkelt… 🤦♂️
Men… teamet är i hög nivå och ligger bra till inför nästa gym! 😃
Så, med två badges och inga förluster hittills fortsätter resan vidare på min urläckra, gula cykel med lampa som lyser när man cyklar på natten! 🙂
HOLY FREAKING *OBESKRIVBARA LJUD OCH LÄTEN AV GLÄDJE*!!!!
Mitt första möte på Route 10 blev en freaking Eevee! 😍

Den lilla killen fångades omedelbart in och blev en del av teamet! Hans namn blev Fenris och han ska tas ut från Reservboxen tillfälligt för att delta i ett litet… experiment som jag har planerat. 😃
Toshiro, en Sawk, gick med i gruppen på Route 11! 😍
Jag älskar Sawk, så jag blev otroligt förvånad och glad över att se en poppa upp i gräset. 😃

Jag måste bara fråga en sak. Jag har inte riktigt koll på hur det är med alla Pokémon från X och Y. Det verkar som att man kan få Pokémon från alla generationer, men vilka är med? Finns det så att man kan få en nästintill komplett national dex eller hur funkar det? 🤦♂️
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#53 Jag har ingen aning, men det tycker upp tonvis med Pokémon från olika generationer överallt i gräset när jag grindar. 🙂
Jag har stött på Pokémon från alla generationer när jag grindat runt i olika areor. Det är jättespännande och roligt att aldrig veta vad som väntar en. Lite tråkigt i en Nuzlocke, dock, då jag får så många Pokémon från tidigare generationer och så få från den nya..
För övrigt så längtar jag tills jag för över mina två älskade Sawk Salvatore och Seimei från Black och White och får en trio med speciella Sawks! 😍

#54 Ok. 🙂
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Wobbufett infångad i Reflection Cave, hon fick namnet Madame D och boxades. 🙂
Älskade lilla Africa utvecklades sen från Litleo till Pyroar! 😍
Evolutionsexplosion i teamet! 😮😃
Efter en och samma strid så:
Utvecklades James till Pidgeot! 😍
Utvecklades Belial till Charizard! 😍
Utvecklades Chip till Delphox! 
Muahaha, försök stoppa oss nu…! 😃
Puh, det här börjar bli spännande! Det är så mycket att göra och så många platser att se mellan varje gym… Vi är fortfarande inte vid tredje gymmet än (vi har kommit dit, men kan inte gå in förrän vi har tagit oss igenom Mastery Tower) och det känns som om vi levlar upp otroligt snabbt.
Teamet just nu:
Chip, Delphox, Lv. 39 James, Pidgeot, Lv. 38 Cole, Simisage, Lv. 38 Boss, Pikachu, Lv. 38 Africa, Pyroar, Lv. 38 Belial, Charizard, Lv. 38
Tredje gymmet borde inte bli något större problem, va?
Dags för att ta sig an gym nummer 3! Ett Fighting-gym borde inte bli några problem för Chip, Belial och James. 😃
Tredje gymmet avklarat! Chip tog sig an gymledarens Pokémon helt på egen hand och vann en otrolig seger. 😃👍
Nu är det dags att få till Mega Evolutions i spelet… Jag vill se Belial X! 😃
Mega Evolution bemästrat! 😃
Eller ja, jag har rätt föremål för att kunna göra det nu åtminstone. I samma veva anslöt sig en ny medlem till teamet! En Lucario vid namn Amon, som har fått ta Africas plats i teamet. Africa är boxad för stunden och kommer eventuellt tas fram senare. Just nu är det full fokus på Amon. 🙂
Route 12 gav en ny team medlem, Queen! En liten Slowpoketjej. 🙂
Tidig morgonrapport från team Mitchika! 🙂
Det krävdes en del jobb för att träna upp Amon till övriga teamets nivå, men han är nu i nivå 45 och har kommit ikapp övriga, som är 45-46. 🙂
Fjärde gymmet fick storstryk av Amon och James, som inte gav gymledarens Pokémon mycket chans till att kontra. Även om hans Gogoat skadade Amon rätt illa med Bulldoze så var James genast där för att backa upp och ta över. Så, fyra badges! 😃
När vi fortsatte vidare på resan så mötte vi en liten Gible på Route 13! Hans namn blev Liam och han är boxad bland reserverna. 🙂
Oj, du har redan kommit långt. 😮
#64 Det är så roligt att slåss med uppdaterade stridsgrafiken och se hur alla attacker ser ut nu, gamla som nya! 😃
Plus att det är jättespännande att se vad som kommer att hända i spelet. Fyra gym är ungefär halvvägs dit och jag har massa funderingar kring handlingen, Mega Evolutions och Team Flare. Så det är svårt att lägga ner spelet. 🙂
Teamet har spöat Team Flare och fixat elavbrottet och krånglet i Lumiose City! Nu är det dags att gå på femte gymmet, med elektriska Pokémon. Liten uppdatering på teamets nivåer:
Chip, Delphox, Lv. 48 James, Pidgeot, Lv. 48 Cole, Simisage, Lv. 48 Boss, Pikachu, Lv. 48 Belial, Charizard, Lv. 48 Amon, Lucario, Lv. 48
Nu håller vi tummarna för en någorlunda enkel seger i nästa gym också, samt att det inte blir några förluster…! 🙂
Wow, det var odramatiskt. Chip tog hand om gymledarens team helt själv! Allting slogs ut med ett slag, med undantag från Magneton som hade abilityn Sturdy. Den enda attack Magneton hann använda var "Electric Terrain" eller något i den stilen, som gjorde slagfältet URLÄCKERT! 😃😍
Men övriga två Pokémon togs ner med en träff av Psyshock. Underbara Chip… 
Femte gymmet avklarat! Voltage Badge intjänad och vi är nu uppe i fem badges och inte en enda Pokémon har dött/svimmat än! Go team Mitchika! 

Go Team Mitchika! 🥳
Det var kort mellan gymmen här! Efter ett kort besök i träsket och spökhuset så var det raka vägen till sjätte gymmet. Inga problem där heller för teamet som nu passerat nivå 50 allihopa. 🙂
Så, 6 badges, 2 kvar! 😃
Route 15 gav en ny team medlem, en Mightyenatjej som fick namnet Bellatrix! 😃
Nu bär det vidare mot nya äventyr och platser. 🙂
Jag hade tänkt lägga upp den här bildsamlingen tidigare, men jag var så fast i spelet att det var svårt att slita mig en längre stund för att kunna klippa ihop den. 😛
Hur som helst, fyra främmande ungar släpar med mig till grannstaden dagen efter att jag flyttat in i stort sett och vill sedan att vi ska bli bästisar. Dom ger mig en Pokémon som ett försök att köpa min vänskap och vill sedan ge mig ett smeknamn!? Så blir man inte min vän…!
Det tog lite tid och krävdes lite "träning", men dom verkar ha bra koll på hur man bemöter min tränare nu för tiden. 😃
På äventyr i Frost Cavern! Därinne fångades även en Bergmite, som får namnet Skater och boxas. 🙂
Nu ska vi se vad som är så fel härinne och försöka få upp teamet till högre nivå! För stunden är teamets status:
Chip, Delphox, Lv. 57 James, Pidgeot, Lv. 56 Cole, Simisage, Lv. 56 Boss, Pikachu, Lv. 56 Belial, Charizard, Lv. 56 Amon, Lucario, Lv. 56
Caroline, The Almighty, Lv. 100 😇
Vidare till Route 17, där teamet träffar på och fångar en male Snover! Lilla "Tosse", som han heter, skickas till boxen för att vara reserv till senare. 🙂
Sjunde gymmet besegrat, sju badges införskaffade! 😃
Alla hänger med, fortfarande inga förluster hittills. Hela teamet har passerat nivå 60 och saker och ting ser ljusa ut! Inget gym har varit någon match för oss hittills och vi håller tummarna för att det fortsätter vara så. Nu fortsätter äventyret vidare! 🙂
Jaha, och där fick vi veta Team Flares planer och vad dom egentligen sysslat med. Nu har team Mitchika lite bråttom med att hitta deras högkvarter och sätta stopp för dom en gång för alla, innan…! 😮
Boss: "Spöa upp dom like a boss!"
Cole: "Måste du lägga till det på slutet av i stort sett varje mening du säger, Boss!?"
Boss: "Självklart! I'm the boss!"
Belial: "… jag Megautvecklas och äter upp honom…!"
Boss: "Fly fältet like a boss!!"
Amon: "Men grabbar, Team Flare då…? Världen i fara? Död och förintelse? Nej, nähä, det är viktigare att jaga efter och äta upp en irriterande Pikachu tydligen…"
TEAM FLARE ÄR MONSTER!!!!!! 😮😭
(Ytterligare en spoilervarning, även om jag redan skrev det i trådstarten)
Alla dessa stackars Pokémon…! 😢
Nej nu…! Team Mitchika till attack!!!
#76 😮
Herregud… i sista striden mot Team Flares ledare… jag brast i gråt… jag visste inte att hans förbaskade Mega Gyarados kunde Earthquake…! Det var klart att jag skickade ut Boss på den…!! 😮😢
Boss… Boss överlevde med 1 HP kvar… tack vare Pokémon-Amie och vår tajta relation där… Han uthärdade det hela för att "show off his best side"… 😢
Jag trodde det var slutet för honom…!!! Jag kände till att det kunde hända, men det var första gången en Pokémon var på väg att slås ut för mig… och det var också den gången det valde att visa sig… åh, Boss…!! 😢🤗
Förutom det otroliga, känslomässiga ögonblicket när jag trodde att det var kört för Boss, så har Xerneas gått med i teamet. Han är dock inte en del av utmaningen, utan kommer att boxas i specialboxen tills dess att Elite Four är besegrad och Nuzlocken är över. 🙂
Oavsett så är "Yggdrasil" varmt välkommen till teamet!
Eftersom jag postade bilderna som jag postade i inlägg #76 så kände jag mig tvungen att posta den här bilden också. Jag undrade faktiskt var resten av gänget höll hus. Alla Pokémon överlevde, Xerneas räddades, Boss klarade sig på håret i striden, Team Flare är historia…
Slutet gott, allting gott!
… även om det inte är slut på resan ännu!
Det finns fortfarande ett gym kvar för team Mitchika att möta, flera okända vägar att vandra och en Elite Four som behöver tas itu med. 
Hmm, slutet kanske inte var helt gott med tanke på att en hel stad blev förstörd, men invånarna verkade ha tagit det hela ganska bra ändå…
Äventyret fortsatte vidare till Route 18! Min tränare var på väg att möta professor Sycamore i en närliggande stad, då en Durant flög på gruppen från en buske! Hon fångades, döptes till "Rude Rudy" och skickades till reservboxen. 🙂
Jag hade tänkt uppdatera teamets nivåer, men insåg sedan att man kunde se hela teamet i inlägg #78 och dom har inte hunnit levla något efter det. 
#21 Jag tycker det är lite sött att Pikachu har sin "vanliga" röst som man är van med från anime och filmer. Visserligen är det mest ett gällt "Piiikaa!!" Men ändå…😃
#81 Det tycker jag med! Det är jättegulligt och en av anledningarna till att jag inte har utvecklat Boss, hur söt Raichu än är. 😃
Vi har anlänt i staden där sista gymmet finns! Nu gäller det, åttonde gymmet och den sista badge som behövs för att vi ska få tillgång till att slåss mot Elite Four! 😃
Teamet växer som tusan och är mer motiverade i sin träning än någonsin, efter vad som hände med Boss i striden mot Team Flare. Gruppen har hållit ihop så länge utan att förlora någon och ingen vill se det hända nu heller. 🙂
Inte när alla har kommit varandra så nära… teamets status är följande:
Chip, Delphox, Lv. 71 James, Pidgeot, Lv. 70 Cole, Simisage, Lv. 70 Boss, Pikachu, Lv. 70 Belial, Charizard, Lv. 71 Amon, Lucario, Lv. 70
Glädjeexplosion igen! 😃
På jakt efter sista gymledaren i skogen så hamnade teamet i Pokémon Village! När gruppen vandrar runt och hälsar på Pokémon där så blir dom påflugna av en Zoroark! 😮😃😍
Lv. 50, stark och envis som synden, men till sist är den infångad. Hans namn blev "Renegade" och han skickades till reservboxen på en gång. 😃
Hur får man tag på Evolutionstones i spelet?
#85 Några går att köpa i en affär i Lumiose City (Fire, Water och Grass). Andra hittar man på marken, i grottor och på olika områden under resans gång. 🙂
Åttonde gymmet besegrat!
Team Mitchika har nu alla åtta gym badges! 😃
Chip tog hand om åttonde gymmet helt på egen hand, varje Pokémon tog han ner med en enda Flamethrower. Min lilla rävmage… 😍
Nu är det bara en stor utmaning kvar innan Nuzlocken är över. Elite Four väntar… kommer vi att klara av det utan att förlora någon? Åtta badges, så långt framme i spelet och inte en enda Pokémon har dött/svimmat… håller den sinnessjuka turen i sig för resten av utmaningen, tro…? 😮
Nästa gång kanske du får köra med Exp. share av ;)
Om jag startar om igen så kommer jag köra med Exp share av. Bra jobbat Mitchika.
#88 Exp Share gör nog inte lika mycket som det faktum att alla mina Pokémon får boosted exp. 😃
Jag älskar Pokémon-Amie… 😍
Jag tycker inte så mycket om den här varianten av Exp Share, även om Pokémon levlar högt snabbt. Man får tänka lite extra och planera noga om man vill att dom ska hålla ungefär samma nivå så att inte en eller flera skjuter iväg högre än resten. Men det är väldigt praktiskt när man väl får in tekniken. 🙂
I början hade jag den avslagen, men slog på den runt tredje, fjärde gymmet då jag började förstå tekniken på hur jag skulle balansera upp det i teamet. Men ja, nästa gång ska jag testa att ha den av och se om det blir svårare att levla teamet. 😛
#89 Tack så mycket! 😃🤗
Vi har nu kämpat oss igenom Victory Road och kommit fram till Elite Four. Teamet är i nivå 78-79 och jag hoppas innerligt att det är tillräckligt för att kunna ta ner dom utan att förlora någon… 🙂
Det blir lite förberedelser, inköp av items och sen är det dags att gå på Elite Four och deras Champion…!
ELITE FOUR ÄR NERE!
Deras Champion är nere också!
Det höll på att gå åt skogen redan vid första tränaren och Cole var illa ute, men efter det så… team Mitchika tog ner Elite Four och the Champion utan någon förlust! 😃
Men… det verkar inte vara över… och eftersom det här fortfarande är en del av storylinen känner jag mig tvungen att se det som en del av Nuzlocken också. Oavsett hur det går… team Mitchika är Champions! 😃🥳
**Chip, Delphox, Lv. 81
****James, Pidgeot, Lv. 79
****Cole, Simisage, Lv. 80
****Boss, Pikachu, Lv. 80
****Belial, Charizard, Lv. 80
**Amon, Lucario, Lv. 79
Grattissssssssssss
Ingen Pokémon förlorad, credits rullar, alla trådar har knutits ihop, team Mitchika är Champions…
Nuzlocke Challenge COMPLETED! ✨
Förluster: 0
Och nu när utmaningen är slut kan jag återgå till normalt spelande i X, vilket innebär att jag nu kan byta Pokémon, breeda och fånga precis hur jag vill! 😃
Dessutom kommer ingen Pokémon räknas som död om den skulle svimma längre. Utmaning komplett, dags att återgå till mer vanligt spelande. 🙂
WOOHOO!!!
#93 Tack så mycket! 🤗
Stort grattis!!!!🥳🥳🥳
#96 😃
Men var försiktig med att kopiera och klistra in bilder från andra sajter. Det kan orsaka krångel och problem med trådarna. Bättre att använda iFokus' egna smileys eller ladda upp en bild med den vanliga bilduppladdningsfunktionen. 🙂
#97 Tack så mycket! 😃
HERREMINARCEUS, VI HITTADE MEWTWO!!! 😮
Och den tror den är en Mew! 😮😃😇
Mewtwo fångad efter ca 30 Ultrabollar och lite envishet. 😃
Undrar om den kommer med sin Mega Stone eller om den finns i grottan…?
Mewtwonite X fick jag direkt efter striden! 😃
Så min lilla "Vangelis" kan utvecklas till sin Psychic/Fighting-form. Jag vet faktisk inte vilken Megautveckling jag gillar mest av Mewtwos… jag hade vant mig vid Y-versionen, även om jag tycker att X-versionen ser mindre… fjantig ut. 😇
😃 Tänk så olika vi kan vara!
Själv tycker jag bättre om Y-versionen.
Jag tycker mest om omega-formen. 😇

#102 Haha! Ω-form! 😃
#103 👍
Mega Mewtwo Y är den jag föredrar. Därför jag skaffade pokemon Y och inte X. Mega Mewtwo Y fokuserar mer på Special Attack och Mewtwo X kör på med vanlig attack. Efftersom mewtwo lär sig mest starka elemetära attacker så tror jag Mewtwo Y är den starkaste. Speciellt med attacker som Shadowball och Spystrike. Nu vet jag inte om mewtwo lär sig psystrike i pokemon X och Y men stenen finns ju iaf kvar när du byter över dina pokemon från black och white 2 i december.
#105 Jag tänkte inte riktigt på Mewtwo när jag valde version (jag tänkte mest att jag ville ha Xerneas), men jag tycker samtidigt att det ska bli spännande att testa på en helt ny sida av Mewtwo också. Psychic/Fighting ger många roliga, spännande möjligheter och så fort jag kan föra över några orörda Mewtwo från mina äldre spel ska jag sätta igång och experimentera. 😃