Pokémon iFokus

Pokémon

Etikett: pokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 3657 ggr
-Aida-
1

-Aida-'s X äventyr

Jag har nu nått till ruta 4 och mitt lag består nu utav:
Litleo - Ramses
Combusken
Froakie - King
Farfetch'd - Quacklin (in game trade för bunnelby)
Fletchling - Chirpy
Skitty - Skittles

Så oemotståndliga alla pokemon blir i Ami svårt att välja vilka man ska ha 😂

-Aida-
0

Jag provade Wonder Trade med två personer, tyckte inte de va så roligt men nu innan man går in i pokemon amie så springer de runt en massa andra pokemon med min egen och jag fick en present av pokemonen som besöker mig 😃

-Aida-
1

Jag är i Lumiose City och har fått Charmander som heter Charlie av professorn, efter de spenderade jag alla mina pengar hos frisören, så mycket nytt att göra 😃

[Blue_Lugia]
0

Jag har alltid undrat hur man får tag i dessa Kanto starters?

Ellociraptor
0

Okej, dum fråga, men: HUR funkar amie??? Får man det senare i spelet eller har man det från början??? Jag hittar det inte. :(

Mitchika
0

#3 Professor Sycamore ger en av dom till en i Lumiose City! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
0

#4 Det finns direkt i början av spelet och du kommer dit via menyn på undre skärmen! 🙂

Inte genom att trycka på X, utan menyn som automatiskt finns där. Där finns Player Search System först och främst, men man kan trycka på en pil där och växla till antingen Super Training eller Pokémon-Amie! Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

-Aida-
0

Det är en liten pil som sitter i högra hörnet, den såg jag nästan inte, jag undrade också när man fick amie det var ingen som berättade om de i spelet eller om super training som finns där också 😛

Ellociraptor
0

#6 Men vad i crikey **** jag som var helt säker på att jag tryckt på pilarna??? Tack iaf! :D

/Svordom censurerad av sajtvärden! 🤐

Draken
0

Följer :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Gerbilles
0

Följer! 😃

Ellociraptor
1

Oj, förlåt att jag svor! :(

-Aida-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äventyret fortsätter mot ruta 5 och Chirpy utvecklades till Fletchinger, mest av tiden i ruta 5 spenderade jag på pokemon amie och lekte med Charlie min charmander tills han somnade och sen fångade vi Furfrou som jag kallade för Farenheight 😃

-Aida-
0

Vi befinner oss nu i Parfum Palace där vi sov i kungens säng och Charlie utvecklades till charmeleon, jag lämnade Farenheight på datorn för att försöka hitta Venipede men lyckan var inte på vår sida, så de blev ingen tyvärr. Nu blir de till att rädda Furfrou och väcka upp Snorlax som tydligen ligger och sover riktigt bra på bron.

Druiden
0

#12 Kan dem bli så slutkörda i ami så dem somnar? :o
I didn't know! I didn't know

Medarbetare på Pokémon Ifokus

-Aida-
0

#14 inte jag heller, jag proppade han full med poffins och spelade head it på unlimited, sen tröck jag på quit då satt han och sov sen kunde jag inte peta på han sen avslutades amie oO…

-Aida-
0

Farenheight har joinat mitt lag igen efter att ha legat på datorn ett tag, nu var han i precis rätt level för att kunna strida mot Snorlax och försvaga den så jag kunde fånga honom, han fick heta Mr.Muscle.
Vi kom förbi och kunde besöka Daycare, de fanns inga pokemon jag ville lämna där just nu, så vi drog oss vidare mot Battle Chateu där visade Farenheight sin story styrka i Headbutt mot allihop 😃

-Aida-
0

Vi har nu nått Ambrette Town och hittat lite fossiler, jag valde Jaw fossil och fick en liten tyrant som fick heta Tank, just nu ser laget ur såhär

Tyrant - Tank
Charmeleon - Charlie
Litleo - Ramses
Frogadier - King
Fletchinder - Chirpy
Combusken

Chirpy hade sitt allra första sky battle och Farenheight fick stora äran att bli min fosil letar pokemon, i grottan stötte vi på trubbel med Team Flare, Ramses och King tog hand om dom, Chirpy mådde inte så bra efter en strid mot Onix.
Nu blir de super training för Tank 😃

-Aida-
2

Nu har vi kommit förbi fighting gymmet, Charlie utvecklades till Charizard under striden och Ramses utvecklades till Pyroar, klappar man på manen så bränns handen så man får klappa i ansiktet och tassarna 😂

Gym ledaren fick vi möta igen på toppen av tornet men bara en strid mellan Lucarios, en av dom fick jag ta med mig, han fick namnet Knight och kan mega utvecklas, Ramses fick lämna teamet och sättas in på datorn för att ge plats åt Knight, jag lämnade staden vidare mot nya äventyr, precis utanför mötte vi en person som gav mig Lapras, jag blev helt kär i Lapras och King min Greninja fick åka in på datorn, Lapras döpte jag till Poseidon 😃

Galaxy86
0

Passande namn till lapras :D

Pokemon hundar och konst

-Aida-
0

Det tog mig två hela timmar precis att fullt ut Ev träna min lapras Poseidon i super training, jag känner mig som en zombie.. Jag hoppas verkligen man kan Ev träna som förut utan super training, då tog i alla fall 20 minuter för mig, super training känns löjligt segt att hålla på med 😭

-Aida-
0

Vi besegrade gräs gymmet och drog vidare mot wastelands där jag fann det OTROLIGT irriterande med en MASSA Dugtrios som bara följer efter hela ******* tiden… ville utrota dom från jordens yta men Poseidon min Lapras gjorde surf på allihop och tillslut kom vi fram till Power Plant där Team Flare tydligen hade snott åt sig en massa ström, Tank min Tyrantram besegrade alla i Team Flare tillsammans med Poseidon och Lumiose City fick tillbaka sin förlorade ström.

Där mötte vi gym ledaren Clemont, det var lite roligt med Quiz som omväxling, Tank och Blaziken besegrade Clemont och Lucario hamnde på datorn tillslut i alla fall, kände inte för att ha med honom, tror han gillade mig mer än vad jag gillade han, nu drar äventyret vidare mot ruta 14!

-Aida-
0

Efter vi varit på ruta 14 bestämde jag mig för att hämta föremål jag inte orkat plockat upp, på vägen ut i de okända vattnet med Poseidon stötte vi på en fotograf och fick Ampharosite, så om jag nu skulle känna för de kan jag skaffa mega ampharos men de är jag inte så intresserad utav.

Och spökhuset på ruta 14 var ju helt värdelöst 😂

Galaxy86
0

Följer =)

Pokemon hundar och konst

-Aida-
0

Vi har sparkat på Team Flare en gång för alla och räddat världens folk och pokemon! vilken hjälte man är igen 😂
Vi lyckades fånga Xerneas lätt på andra ultra bollen utan att använda status conditions, jag blev riktigt överaskad, men inte lika överaskad som när jag såg hur stor Xerneas är, speciellt i Amie, men han är så fiiiiin, me love! 😍

-Aida-
0

Nu när Xerneas är färdig evad och joinat teamet så bär de av mot sista gymmet, måste bara hitta vägen dit först 😛

Just nu består teamet utav:
Xerneas - lvl 50
Talonflame - Chirpy lvl 68
Charizard - Charlie lvl 64
Blaziken - lvl 70
Lapras - Poseidon lvl 61
Tyrantrum - Tank lvl 63

-Aida-
0

Vi kom förbi sista gymmet och fick äntligen över 500 000 och kunde köpa Blastoise mega stenen 😃nu bär de av mot victory road och kämpa sig genom ligan.

[Blue_Lugia]
0

#18 Så söt! 😃

isabella93
0

#26 Man måste inte betala 500'000 för den om man inte vill, den blir billigare (ända ner till 10'000) om man får mer "Style" i Lumiose city :) Men nu har du redan köpt den, så det spelar egentligen ingen roll.

-Aida-
0

#28 ååååh de visste ja inte😭

-Aida-
0

Nu har jag nästan kommit genom Victory Road, tror jag är halv vägs i alla fall, Noibat joinade laget, han fick heta Max och Charlie hamnade på datorn 🙂

-Aida-
1

Vi tog oss igenom ligan igår kväll, så här blev slutliga teamet i Hall of Fame.

Xerneas - lvl 69
Talonflame - Chirpy lvl 83
Noivern - Max lvl 71
Blaziken - lvl 88
Lapras - Poseidon lvl 76
Tyrantrum - Tank lvl 80

Tank och Poseidon fick strida mest av alla, de var inga bekymmer att ta sig genom ligan, tyckte det var för lätt, eller är de kanske bara jag som lvlat för högt, Tank one shottade dom flesta vi mötte.

Efter de besökte vi friend safari och fångade Growlithe.