Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 949 ggr
Mitchika
2013-11-01 21:41
0

Abilityn "Protean"

Vad är era upplevelser och tankar kring den? Har ni någon erfarenhet av Protean och hur man bäst använder den abilityn på en Greninja? 

Akiraka bussade sin Greninja med Protean-ability på mig och den var jobbig! Men jag lyckades tigga till mig en lite baby-Froakie med Protean och håller på att träna upp honom nu för att se om det går att göra något roligt av honom! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

DaniPoo
2013-11-01 23:34
1

Det vore kanske rätt smart att ha en Greninja som iaf har en normal move om den har abilityn Protean. Om jag förstår det rätt så blir Greninjan då normal type under tiden den använder normal moves.
Jag tar Normal som exempel eftersom att det i stort sätt skulle göra att inget är super effektivt mor Greninja om man spelar rätt.

Typ möter du Grass så kör normal, möter du electric kör normal möter du fire kör water, möter du Psychic kör Dark och möter du fighting så kör du vad du vill förutom normal. Det ända man skulle få problem med är electric/fighting och grass/fighting.

Mitchika
2013-11-02 04:36
0

#1 Just det, Greninja ändrar sin egen typ för att matcha moven den använder, vilket då ger den same-type boost oavsett vilken typ av move den använder. 🙂

Intressant, jag hade inte ens tänkt på att ha en Normal move på min Greninja. 🙂

Det är en ganska bra idé, förutom att Normal moves inte är effektivt mot något heller även om det är tåligt mot i stort sett allt utom Fighting. Och Greninja har inte särskilt mycket att komma med i Defense, så jag skulle nog hellre ha en Greninja som satsar på att slå snabbt, hårt och supereffektivt. 

Jag tänkte köra mycket på dess Special Attack och satsa på en drakdräpare med t.ex Ice Beam. Sen velar jag lite angående vattenattackvalet… styrka (Hydro Pump) över träffsäkerhet (Surf)? 

Jag funderade på att lära honom U-turn också, för dom där riktigt tuffa motståndarna som Greninja inte kommer klara av. Då gäller det dock att han är snabb, vilket Greninja är. Sista attacken får nog helt enkelt hänga på vad övriga teamet behöver som backup. Jag funderade på Extrasensory, mest för att det är en bra move med chans för att få motståndaren att flincha. 

Det skulle ge min Greninja Water/Psychic/Ice till sitt förfogande, samt Bug som skadar och ger möjlighet att byta ut när det dyker upp för tufft motstånd och jag eventuellt vill spara honom till senare i striden.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot