Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 2055 ggr
valorous.kid
0

4-6 IV

hejhej! Jag bara undrar om det finns någon vänlig själ där ute som har någon pokemon med bra ivs som man skulle kunna tänka sig tradea till mig ^^" behöver verkligen piffa upp mitt team :/

Mitchika
0

Hela mitt team består av Pokémon med 5-6 IVs i 31, men dom har jag inga planer på att byta bort tyvärr. Det kräver en hel del jobb och tid för att breeda fram Pokémon med så många perfekta IVs och dom är väldigt värdefulla. 🙂

Vet du hur man breedar fram Pokémon med höga IVs? Jag håller på att skriva en artikel om ämnet och hjälper gärna till om du vill göra ett försök. 🙂

Det är lätt att bli lurad av andra när det handlar om Pokémon med höga IVs, då man inte kan kolla upp en Pokémons IVs förrän efter man redan har bytt till sig den. Bara en liten varning att ha i åtanke. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Marowak17]
1

Jag kan absolut hjälpa dig :) Har redan lovat dig en Heracross med 4 IVs :) men tyvärr blir det efter tävlingen, hoppas detta är ok. Är det någon speciell ägg-grupp du söker eller vill du ha flera dittos med två perfekta IVs var så att du kan breeda dem själv sen? :)

valorous.kid
1

tack så mycket :D #1 nja… jag vet inte riktigt hur man gör :/ vill gärna ha lite hjälp ^^ #2 jadå ingen panik ;) alltså inte direkt, jag söker helt enkelt bra pokemon XD har lyckats få fram ett par dittos med 2 ivs från ett friend safari. kanske har en med tre, inte säker.

[Marowak17]
0

Det finns ju en artikel att läsa om hur du gör för att breeda IVs och EV-träna m.m, här på sidan. Jag skrev den :) Läs där så lär du dig!

Har du ditto friend safari så har du fantastisk möjlighet till att snabbt och enkelt fixa topp-pokemon :D Jag PMar dig en snabb guide inom de kommande dagarna :)

Heracross kommer så snart jag hittar en lucka, men du kan enkelt skaffa en bättre själv om du har ditto FS :)

valorous.kid
0

ooo jag läser artikeln nu! visste faktiskt inte om den ;)

Linda3046
0

Jag komme troligtvis  ge bort lite 4-5 IV imorgon eller senare i veckan :) Men kommer starta en separat tråd om det då och vill nog max ge en per person eftersom jag vill att så många som möjligt ska få en chans så inte någon plockar på sig alla :)

[Marowak17]
0

#6 Får man tjuvstarta och fråga vilka du har tillgång till? :) Eller är dem endast till de som inte kan ordna själva? :p

valorous.kid
0

ooo låter interessant! :'D jag får hålla utkik efter den tråden ;) jag läste din artikel Marowak! superbra! ska försöka hitta en bra Ditto till att börja med ;) den bästa jag har nu är en 3iv :3 med nature som ger plus i attack och minus i sp def(kommer inte ihåg vad den heter :/)

Linda3046
0

#6 Espurr, Charmander, Bagon, smeargle och bulbasaur bland annat. Tror jag ska ha lite på banken också :)

[Marowak17]
0

Kan det vara så att det är Clorophyll Bulba? :)

Linda3046
0

#10 Japp, det är modest Chlorophyll Bulbasaur :) Dock har tyvärr bara 4 IVs (saknar special attack :() men det är en hona :) Men är du ändå intresserad kan du få första tjing på den. Tyvärr är den i en vanlig pokeball, annars brukar jag försöka avla mina pokémon i fina bollar, haha xD

[Marowak17]
0

Men vad snällt :D Jag tar gärna den, om jag har något du vill ha i Utbyte :p Har några 5 IV Elektrikes, modest, med Static tyvärr :(

Quadperfekta Heracrosses, Adamant, Swarm

Quadperfekta Piplups, Relaxed, Torrent

Quadperfekta Gastlys, Modest, Levitate.

Och jag tror att jag har ett gäng quadperfekta Magikarps, Swift swim, Adamant.

Kan du tänka dig att spara den till slutet av veckan? :)

valorous.kid
0

sr ni någon till mig kanske #*_*#

valorous.kid
0

**har

[Marowak17]
0

Du skulle kunna få din Heracross nu :)

valorous.kid
0

åh okej! :) har jag addat dig??

[Marowak17]
0

Sorry, jag var tvungen att lämna mitt trådlösa :/ Imorn blir det:D

Lizelda
0

När jag läser så verkar det som att det här är jättekrångligt men när jag breedar så får jag liksom bara pokemons med sexor och en femma i iv's.. Har jag missuppfattat vad iv's är eller har jag råkat välja rätt pokemon att avla på?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Marowak17]
0

Du har missuppfattat, Ivs kan du inte se :) Det måste räknas ut. Det du ser när du kolla på din pokemon heter helt enkelt stats. När man säger att en pokemon har 5 eller 6 perfekta Ivs så menar man att den har 5 - 6 stats som har siffran 31, alltså det högsta man kan få.

De femmor och sexor du ser går inte att avläsa om de är bra eller inte innan du kommit upp till ungefär level 50. Den 6a du ser kan variera ungefär på 15 olika sätt :)

Så ja det är krångligt att lära sig, men när du kan det är som 1+1=2 :) Det är ren matte egentligen, men du behöver veta hur du ska kunna se vad du har.

Som sagt, fråga mig om hjälp om du behöver veta. Fråga mig helst INNAN du tränar din pokemon, om du inte har stenkoll på hur du har EV-tränat den :)

Jag kan ge dig tydligare exempel om du önskar?

Lizelda
0

Har aldrig EV- tränat mina pokemons, har ingen aning om hur man gör så ja, du får gärna förklara >.>

[Marowak17]
0

Det står i artikeln, var det för krångligt för dig att förstå? Isf så ska jag bara tänka ut något lättare sätt att förklara så kan jag PMa dig senare idag :) Men det är exakt som det står i artikeln jag skrev :p

Lizelda
0

Skicka gärna ett pm senare idag då ^^

LajvKrattan
0

#19 The Stat Judge och Characteristics då? 

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Stats_judge

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Characteristic

Man kanske inte får reda på alla IVs men det är tillräckligt för att sålla bort "dåliga" Pokémon.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Marowak17]
0

Absolut, jag PMar :)

LajvKrattan, det är precis det jag ska gå igenom :p

[Akiraka]
1

låter som någonting jag kan titta på med. Men Jag lyckades faktiskt lära mig grunderna med hjälp av Mitchika. 😃

[Marowak17]
1

Ja har du Mitchika som lärare behöver du inte så mycket mer, men jag kan PMa dig också om du behöver ha något förtydligat? :)

[Akiraka]
0

Bra att veta. Nu behöver jag mest stridserfarenhet dock.

[Marowak17]
0

Vi kan ta en strid när du vill :) Har olika team, så du får bestämma om du vill möta mitt turneringsteam eller något annat :)

[Akiraka]
1

Okej över helgen är det Dock Beta testning Av Elder scrolls online som gäller 🙂