Pokémonkort samling
Tjena!
Ja vart ska jag börja, kan väl börja med att berätta att jag alltid har gillat pokémon och pokémonkort enda sedan jag var barn och ville så gärna samla på alla korten (från första generationen) men vi hade liksom aldrig råd till det när jag var barn, vi hade extremt dålig ekonomi. Sedan växte jag upp och började spara mina egna pengar och det var inte fören då som jag kunde börja min samling på riktigt.
Jag kom ganska lång med samlingen, jag hade alla starter och deras utvecklingar och sedan en massa andra rare kort men tyvärr blev jag bestulen på ALLA mina kort! Och då kände jag att det var meningslöst.
Men sen gick det några år och jag fick ett jobb och egen lya och då kom idén upp att försöka ännu en gång, såklart kunde jag ju inte köpa dom i affären då det är en massa nya generationer som kommit ut så jag fick köpa dom begagnat och byggde mig sakta men säkert upp i min samling igen.
Jag samlade på pokémon kort ett bra tag men sen glömdes det bort när jag fick så mycket annat att göra med jobbet osv.
Men nu när jag är långtidssjukskriven och längtar tills pokémon X and Y kommer ut så har jag fått tillbaks suget ganska ordentligt på att förfylla min barndoms dröm igen med att ha alla pokémon kort från första generationen från år 1995, 96, 98 🙂
Jag har kommit ganska långt men jag fattas fortfarande 32 stycken kort.
Men när jag äntligen har alla korten så ska jag göra det jag har längtat efter enda sedan jag var barn, och det är att sätta upp dom i en stor tavla hängandes på väggen! 😃
Jag vet inte hur många av er som samlar på pokémon kort men skulle varit kul om det inte bara är jag haha!
Sen kom jag på en idé som kanske skulle varit kul och lite spännande, jag tänkte att man kanske kan starta någon trade utav pokémon samlarkort med varandra?
Jag har ju några dubbletter utav pokémonkort från första generationen som jag inte behöver och sen har jag flera hundra pokémon kort av nyare generationer som helt och hållet bara ligger här och skräpar och som jag inte har någon användning utav.
Och sen har jag en hel hög med Energy och Trainer kort också som jag hade kunnat dela med mig av. 🙂
Ja nej nu ska jag sluta skriva så det här inte blir en hel bok men jag skulle vilja veta vad ni tycker om den här idén och sen får ni jätte gärna dela med er utav vilka pokémonkort ni har och samlar på. (Om ni vill såklart haha)
**Dom korten jag fattas är
**
Venusaur (har redan den fast skulle vilja ha den i bättre kvalite)
Charizard (Har den endast i Tem Rocket format)
Blastoise
Metapod
Pidgeot
Sandslash
Nidoking
Clefable
Ninetales
Goldbat
Vileplume
Venomoth
Victreebel
Tentacool (Den kan man säga att jag redan har för jag får snart hem den)
Tentacruel (Den kan man säga att jag redan har för jag får snart hem den)
Slowpoke (Den kan man säga att jag redan har för jag får snart hem den)
Megneton (Har endast i Team Rocket format)
Cloyster
Gengar
Electrode
Marowak
Hitmonlee
Hitmonchan
Lickitung
Chansey
Jynx
Lapras
Ditto
Vaporeon
Jolteon
Flareon (Har den endast i Team Rocket format)
Kabutops
Aerodactyl
Snorlax Moltres
Dragonite Totalt 32 Stycken fattas i min samling
Här är en bild på mina samlarkort från första generationen.
Bild 1
Wow, vilken samling…! 😃😍
Jag har själv massa gamla kort liggandes från den gamla tiden, bland annat en sån Charizard som jag tror att du är ute efter. Tyvärr ingen dubblett och jag är fruktansvärt snål när det gäller den. Men åh, så jag ler när jag känner igen gamla kort som jag och mina kompisar hade på den tiden för så länge sedan på skolgården… 😃
Vi har en kategori för Köpes, Säljes och Bytes här på sajten där du gärna får lägga in en efterlysning på dom kort som du söker. Jag var precis på väg att lägga upp annonseringsreglerna för sajten, samt ett meddelande om dom nya kategorierna. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#3 Tack så mycket! 😃
Ja visst får man en massa minnen när man ser dom äldre pokémonkorten.
Ja jag hade också hållit hårt i det kortet 😉
Ohh vad bra! Då kan jag lägga ut en efterlysning på dom korten jag fattas där! 👍
Jag samlar också på pokémonkort och har faktiskt en likadan samling som dig där jag samlar alla pokémon i pokedex ordning. 1:a generationen från Base set, Jungle och fossil.
2:a generationen har jag några enstaka kort från Neo Destiny (som egentligen är 2:a generationens motsvarighet till Team Rocket) men inga "Dark pokémon".
Sen samlar jag också på 5:e generationens pokémon då jag öppnar en del boosters från dom seten eftersom jag spelar och även samlar ultra rares från dom seten :)
Kan tipsa om att kolla lite på tradera. :)
Av dom korten som du saknade har jag dessa:
Venomoth (Ej glittrig)
Hitmonchan
Victreebel (Ej glittrig och något sämre skick)
jag har 1242 pokemon kort och har alla pokemon
Jag räknade precis min bunte av kort som jag inte vill ha haha.. det tog lite tid :P Speciellt när man tappade räkningen hela tiden -.-
Trainer kort 194 st
Energy kort 163 st
Pokemon holo kort 32 st
Gymleader kort 15 st
Rare pokemon kort 126 st
Lite vanliga pokemon kort 817 st
så totalt har jag 1347 st pokemon kort 😃 (min egna samling är inte inräknad här)
Någon som är villig att sälja sina kort?:)