Pokémon iFokus

Pokémon

Etiketttävlingar
Läst 2762 ggr
Hallonsmurfen
0

Tävling Augusti - Grass

Ännu en tävling var det dags för nu. Sommaren är i full gång med insekter och vatten, men framförallt gräs. Denna månaden är det Grästyperna som står i centrum.

Som vanligt så tillägnar vi första halvan av månaden till riktiga pokémon, alltså är bara de tillåtna. Nästa halva kommer tillägnas åt påhittade pokémon.

Tävlingen går ut på att framhäva att det är en gräspokémon, det kan man göra genom attacker, bakgrunder, eller på något annat sätt som man finner lämpligt.

Har ni frågor så är det bara att ställa, lycka till!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag drar igång direkt med en liten Sunkern som sitter och solar sig i gräset! ☀️

[Blue_Lugia]
2

Knubbig Chikorita

*~HamsterHamster~*
5

Jag kom inte på nån bra bakgrund :(, bakgrunden jag gjorde lyckades förstöra hela bildeen ;_;, ska se om jag hittar nån bra bakgrund …

A iallafall XD

Treecko: Dad never leave me!

Sceptile: don't worry!

Hihihi XD

Aja sceptiles svans är lite kosntig och kanske så har treecko ett för stort öga XD

jag tänkte att det passar bra nu när Alpha sapphire och Omega ruby kommer :)

Nästan alla börjar rita med datorn ;_; känner mig lite ensam nu XD :(

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
1

#3 Nejdå. Jag ritade via Art Academy (hoppas det inte är fusk) ^^ Riktigt fin bild du fått till där!

*~HamsterHamster~*
0

#4 tack desamma😊 jag borde också skaffa art academy^^

Men det är fortfarande inga riktiga pennor xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
1

Här kommer mitt oh not so good Bidrag xD HAr precis Fixat Paint Tool SAI så jag försöker lära mig det, samt lära mig att rita på datan, färgläggningen är Galet svår! xDDDD Men här får mitt mitt lite halvt misslyckade bidrag!! (Till min försvar har jag ingen mus, bara musplatta inbyggt i datan xD)

En LEafeon (Faktiskt) som gör Aromatherapy därav det lite rosa bakgrunden och dom svävande rosa Prickarna xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
0

Gick inte att få till en stor bild sorrie xD

Splitter
1

Bilden blev inte så jätte bra (sorry för dålig kvalité), framförallt inte färgningen och jag misslyckades totalt när jag målade Brelooms öga fel. Skulle bytt plats på det vita och det svarta… hur som helst så får detta bli mitt bidrag: Bulbasaur hjälper Breloom med att plocka ner några gula vattendropps-liknande frukter/bär ur ett träd xD

Iallafall, super fina bilder allihopa! :D

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Gerbilles
0

Åhh, vilka fina bidrag som har kommit in än så länge 😍 Får se om jag hinner slänga ihop något, var ju ett tags sen jag var med sist!

leagm
1

Här är mitt bidrag. Är ganska säker på att det är jag som är tränaren😃

leagm
0

Oj man måste nog luta huvudet om man ska se den rätt.

leagm
0

ÅÅÅHH GUD! Såg precis att jag stavat fel på pokeball!!! Snäll ginorera😟

Hallonsmurfen
0

Är det någon som är på G med något eller planerar att ställa upp? Isåfall låter jag tävlingen vara uppe lite till! 🙂

Mindmusic
0

Jag håller på med en just nu ^w^ Nästan klar med lineart:en

mindmusic.deviantart.com

Hallonsmurfen
0

OBS!

Vi har bestämt oss för att ändra reglerna lite. Månaden kommer inte längre delas upp, utan vi kommer köra Fakemon och riktiga Pokémo samtidigt. Så man får posta två bidrag i samma tråd. Annars är allt som innan. 

Alltså; en tråd, två bidrag (en fake och en real), tävlingen pågår en hel månad.

Om ni inte förstår, s då till så ska jag försöka förklara bättre.

Anledningen är dels att det a bli lättare att hinna med,och dels att det blir lättare för oss att komma ihåg.

Vi kör igång redan nu. Så det är bara att posta fakemons i denna tråden tills månaden är slut!

Röstning och vinnarartikel kommer göras som vanligt, det är bara denna ändringen vi gjort.

molam
5

Ritade faktiskt en när jag jobbade med orginalet mitt!!! Den tog ca 4 timmar och nu är den äntligen klar,  Grass/Dark är den ^^

Pokemonen är namnlös och är i sig själv VÄLDIGT blyg, blir den rädd camoflerar den sig genom att snurra sin stora svans runt sig för att de ut som en buske, det är även svansen som slåss för denna pokemon då den i sig själv är så försiktig ocg Blyg och gillar inte att ställa till med problem! ^^

leagm
0

Wow! Gud vad den var snygg!!!😍

I love it!😂

molam
0

Arrigato! ^^

Mindmusic
0

Yay! Har missat alla tidigare fakemon tävlingarna, ska bli roligt att rita nåt om jag orkar/har tid (Har just börjat praktisera så har inte haft lika mycket tid som jag brukar ^^;)

mindmusic.deviantart.com

Mindmusic
0

Inget klart! OTL så postar bara det jag hunnit med.

Orginal storlek av grassmons: http://i.imgur.com/gikPxiJ.png

mindmusic.deviantart.com

Mindmusic
0

Och en lite fakemon. Normal och sleep mode.

mindmusic.deviantart.com

Hallonsmurfen
0

Nu låser jag tråden! 🙂

Inlägget är låst för nya kommentarer