Pokémon iFokus

Pokémon

Etikett: pokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 2231 ggr
Draken
0

Fylla upp dexen. Hur göra ?

Jag har nästan lyckats fyla upp hela dexen,. nu fattas endast 14 st. på nationaldex. Problemet är att vissa är ju näst intill omöjliga att få tag på tyvärr :(

Några legender som kvarstår kan jag nog få tag på, men inte alla. Jag vill ju ha grejen från proffesorn som gör att man lättare kan få shiny (har redan fått Owal eggs, eller vad den hette) men man kan även få en liknande sak som gör att shinys lättare kläcks eller dyker upp i gräset.

Om jag lyckas fånga alla som inte är legendariska, får man då Shiny-saken, eller måste jag även ha alla de legendariska ?

Begriper annars inte hur jag skall få tag på Regigigas, Shaymin, Meloetta och Genesect. Det går inte att föra över dem via Pokebanken, för det har jag försökt ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Linda3046
1

Jorå, det ska gå att föra över dom pokémonen från pokebank, det har jag själv lyckats med. Så tyvärr kan det betyda att dom var hackade? Annars vet jag faktiskt inte varför du inte skulle kunna föra över dom.

Vilka är det du saknar? Event Pokémon behövs inte för att få shiny charm, men vanliga legender som Regigigas behöver man ha.

Draken
0

Det kan vara att de är hackade, det vet jag inte.

Det är bara 8 pokemon som behövs nu, och det 'är alla legender.

Du kanske skulle kunna göra en tradeback med mig, om du har de jag saknar ?

De som saknas i dexen är:

*Regice

*Regirock

*Registeel

*Latias

*Regigigas

*Shaymin

*Meloetta

*Genesect

Meloetta, Genesect och Shaymin är väl eventpokemon, så då kanske jag inte behöver just dem. men det hade varit jättehärligt om jag kunde få göra en tradeback på de andra, så jag får min Shiny  charm :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

jag har genesect och shaymin, latias, regigigas, regice och registeel om du vill göra tradeback.

Draken
0

Ja, jättegärna :)

Vad vill du tradebacka med ? Jag har några legendarer och sista steget på några fossiler, eller vad du vill annars ;) Jag har ju fyllt dexen förutom dessa. Några har jag bytt bort redan, men många är kvar :)

De legendarer jag har kvar som jag kan tradebacka är:

Manaphy, Phione, Entei, Jirachi, Celebi, Victini, Keldeo, Mew och Volcarona

Fossiler och andra som kan vara intressant är:

Archeops, Kabutops, Cradily, Armaldo, Rampardos, Bastiodon, Carracosta och Shedinja

Är det några andra du vill ha, så säg vilka det är, så skall jag se om jag har dem :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

#4 Du kan använda vad du vill, jag jobbar inte på min pokedex.🙂
Jag behöver inget speciellt som "gisslan" heller, jag litar på dig med tadeback.😉

Draken
0

Jag tänker definitivt inte lura dig på n¨ågra pokemon, jag är så himla tacksam att du vill tradebacka med mig så jag kan fylla min egen dex :D

Jag har lagt in i GTS om Regirock, så jag hoppas jag får den, gör jag det, så är jag klar med dexen :D

När kan du göra Tradeback ? Skall till vetten kl. 1100 och till tandläjkaren kl.1310 men utöver det så kan jag när som under dagen :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Nu har jag fått tag på Regirock via GTS :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

Jag har tid hela dagen.🙂

Draken
0

Skall vi fixa det nu då ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

De kan vi göra.🙂

-Aida-
0

De va tydlign inte registeel jag hade de va tydligen regirock, så de blir bara regigigas och regice eftersom du redan fixat regirock.

Draken
0

Det är lugnt :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Tror jag lättare kan få tag på Registeel, eftersom jag har regirock och kan byta med :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

Vad bra ^^ tack för en trevlig tradeback. 🙂

Draken
0

Miljoner tack Aida 🤗 Nu återstår endast registeel, och jag har hopp om att jag skall få tag på den under dagen :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

Lycka till då, hoppas du får den.😃

Draken
0

Har lagt in Regirock i GTS, så jag hoppas väl att jag skall få den under dagen. Men om någon råkar ha Registeel, så gör jag gärna en tradeback ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Blue_Lugia]
0

Folk brukar vara lite tjinkiga på Gts när det gäller legendarer har jag märkt.Dom byter inte gärna sin legendar mot vad som helst…

Draken
0

Jag har fått tag på registeel, men jag m,åste uppenbarligen även ha Meloetta för att få shiny charm, och den hittar jag inte ens på GTS  så jag kommer inte att få min Shiny charm 😭

Är det någon här inne som råkar ha meloetta, som vill göra en bactrade med mig 😢

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

Du kan gå in på ett engelskt forum och fråga där också.🙂

[Blue_Lugia]
0

Fick en shiny Entei för en Moltres för dexens skull, men nu vet jag inte om jag vill byta bort den…! :o

[Akiraka]
0

jag har meoletta i y :)

Linda3046
0

Har du gått och pratat med Proffessor Sycamore? För enligt bulbapedia ska man inte behöva event pokémon :)

Draken
0

#22 Åhhhhh …skulle du vilja backtrada den med mig 😃 (Helst igår ;) ) Är det nån legendar du saknar till dexen, så kan du kolla längre upp i tråden vilka jag har att erbjuda :)

Jag fick även tag på registeel, men jag bytte bort Regirock ;)

#23 jag pratade med Sycamore direkt efter att jag hade fått dexen fylld (alla utom Meloetta) Men han sa att jag nästan var där, och jag blev helt perplex, så jag kollade dexen, och där saknades endast meloetta, så tydligen så måste man ha även den.

Jag fick i gen Shiny charm av honom i varje fall 😢

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Akiraka]
0

Jag låntradar gärna har redan fyllt mitt dex.

Draken
0

Kan du göra det nu ? Så jag får min Shiny charm innanjag breedar fram mitt nya team :D

Jag loggar in på spelet, så ser jag om du dyker upp ;) Men kommer inte ihåg vad du heter Ign, så skicka gärna en förfrågan till mig om du ser mig :)

Ign. är marie :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Hmmm ….jag skall jobba till 22 ikväll, men kan vi göra tradeback efter det ? Eller om du kan göra tidigare, så är Molam hemma ikväll och kan fixa det åt mig :)

Eller om det finns någon annan som har meloetta som vill göra en tradeback ?

Vill gärna ha Shiny charm innan jag påbörjar mitt nya team.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Akiraka]
0

Jag är här och jag kommer vara här till och från

molam
0

Internet bråkar så mamma får fixa det när hon kommer hem om du är här efter 10

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
0

Jag är hemma från jobbet nu, men du lär väl ligga och sova vid det här laget är jag rädd för :(

Jag loggar i varje fall in på spelet, så får vi se om du dyker upp

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Akiraka]
0

Är här nu

Draken
0

#31 Tusen miljoner tack för tradebacken 🙂 Nu har jag full dex och jag har fått min Shiny Charm :D är ledig i två dagar nu, så jag skall påbörja mitt nya team imorron.

Jag har slagit vad med mig själv, om att jag skall ha hela teamet på Lv.100 innan ORAS kommer ut 👍

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Blue_Lugia]
0

Jag "snor" tråden lite Rovfisk, om det är okej…😉

Eftersom jag fyller min dex just nu också skulle jag gärna vilja göra tradeback på några legendariska(även om vissa är event och inte behövs så vill jag gärna ha dom i dexen ändå) så den/dom som har dessa får gärna erbjuda tradeback .🙂

Regice, Regirock och Registeel

Mesprit

Heatran

Regigigas

Manaphy

Darkrai

Shaymin

Arceus

Victini

Terrakion

Keldeo

Meloetta

Draken
0

Sno på du bara :) Jag har Manaphy, Keldeo, Registeel (tror jag det var) och victini. Kan ha fler också, det mäste jag kolla ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Blue_Lugia]
0

Jag har insett att du ska resa bort snart, så det är väl i sista minuten för trade, annars kan jag vänta och se om det är någon annan som kan. :)

molam
0

Hon åker till Norge Tisdag till onsdag blev inge Amerika, MEN jag finns ju om inte hon kan ;)

[Blue_Lugia]
0

Ok. När skulle det passa den som kan?

Draken
0

Har lite fullt upp i veckan, men nog kan jag trycka in en trade ;)  Och Molam kan ju också göra det om hon vill :) Jobbar kvällen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

molam
0

Kan nog närsom helst idag om inte mamma hinner först^^

[Blue_Lugia]
0

Jag ska träffa en kompis senare. Men efter 18.00 tidigast. :/ Annars kan vi skjuta på det.

Draken
0

Jag börjar jobba kl. 14.30, men har pratat med Molam, och hon kan hjälpa till :) Det finns tyvärr bara de jag har räknat upp här ovanför. men jag hoppas att du kan få hjälp av de andra också :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

molam
0

Jag kan efter  18

[Blue_Lugia]
0

Det är lugnt. :) Molam, ska vi säga runt 18 tiden då?

molam
0

Yush!

[Blue_Lugia]
0

Jag är inne nu alla fall. Bara att skicka förfrågan nu. :)

molam
0

Kommer nu kollade på Anime och glömde nästan bort mig x3

molam
0

Ser dock inte att du är online

[Blue_Lugia]
0

ign? jessica på min :)

[Blue_Lugia]
0

Tack :)

molam
0

Nuså, Synd jag inte kunde hjälpa dig mer bara ^^ återgår till min Anime nu 😂

[Blue_Lugia]
0

Ingen fara, alltid ett steg närmare målet. :)

molam
0

Sant de! ^^