Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1464 ggr
Sehvrin
0

Nature?

Hur vet man vilken nature som passar en specifik pokémon? Har försökt att googla, men jag lyckas inte lista ut hur man ska tyda det jag får fram. Tycker ni att det är viktigt att ha "rätt" nature på era pokémon?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

*~HamsterHamster~*
0

det är olika för de flesta pokemon.

En pokemon som har hög special attack kann man ge en nature som sänker attack men höjer special attack.

Eller en special attacker som man will ha mer speed på kann man sänka attack på och höja speed värdet. beror på hur du vill spela med detta pokemon.

i själva spelet tycker jag inte det är så viktigt online är det såklart mycket viktigare xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
0

Jag brukar ställa frågan "vad vill du den ska göra?"
Du kan söka på google en pokemon du är intresserad av och läsa på smogon om den, vad den passar bäst att användas till, de är däremot online battles de utgår ifrån.
Annars kan du kolla på serebii.net, där har dom hela listor med pokemon och deras stats, då kan du se vilka stats dom har och utgå från de vad du vill att den ska göra.
Då märker man saker som att Vaporeon kanske inte är optimalt att använda en Speed höjande nature då dens speed är väldigt låg, men dens special attack är hög, då kanske man vill använda Modest nature som höjer special attack men sänker attack och har väldigt mycket HP, då kanske man vill investera Evs i hp också.
Medans Jolteon har hög speed och special attack, då kan ju Modest passa eller en speed höjande nature om man vill att den ska va lite extra snabb.

leagm
0

Här har du en bra sida att kolla på😃http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nature

Brukar vara på pokemon wiki för jag hittade den innan  jag hittade bulbapedia men det bästa är faktiskt att kolla på båda så får man extra info😉

Linda3046
0

Som några redan skrivit så brukar man generellt sätt vilja höja dom stats som pokémonen är bäst på. Men det kan finnas undantag. T ex Blissey har en helt otroligt låg defence stat, men ändå brukar man vilja köra bold natur. En Blissey med max defence har 130 defence på lv 100, medan minimum är 22 (inga Evs, en defence sänkande natur och 0 IV).

En maxad Blissey kan överleva relativt starka fysiska attacker tack vare sin höga HP , medan den med minimal defence kommer svimma bara du petar på den.