Pokémon iFokus

Pokémon

Etikett: allmänt-om-pokemon
Läst 1340 ggr
Tanjis
0

Påminner pokemon om irl dog fighting ex?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan se likheterna. Lägger med en video men med tupp fight som exempel i det här fallet, bland annat

Hildgrim
0

Finns stora likheter tycker jag.

Tanjis
0

https://www.youtube.com/watch?v=yxNcQLXuFJI

en till video… i slutet snackar han orelevans om peta ocg så men det han säger om pokemon stämmer va

Gur4m1
1

Förutom att pokemon är tecnad film och hund/tupp och andra djurarter människor hetsar mot varandra och satsar pengar på, är djurplågeri och organiserad brottslighet. Så ser inte meningen med att jämföra dem?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tanjis
0

#3 men om några som håller på med kamphundar skulle få för sig att göra en tecknad barn serie… skulle dom inte göra den ganska pluttig och gullig och försköna det? Hur skulle det vara om pokemon faktiskt var på riktigt, skulle det vara lagligt att utsätta djuren (pokemons) för sånt dom utsätts för i serien. Jag vill inte provocera utan tycker bara att det är en intressant fråga

Mitchika
0

Jag låter den här tråden vara kvar för diskussion då jag finner ämnet intressant, så länge som det håller sig till ämnet och inte spårar ur till att hoppa på medlemmar och/eller medlemmars djurhållning. 

Min åsikt är att ja, det finns likheter. Vill du diskutera teoretiskt och spekulera, TS, så gör jag det gärna. Om Pokémon fanns på riktigt, skulle det då vara lagligt att utsätta dom för det dom utsätts för i serien? 

Mitt svar är ja, om det då också innebär att det är precis som i serien. Att Pokémons attacker inte är dödliga för varandra utan att dom till sist kollapsar/svimmar och att sjukvården för Pokémon kan återställa dom till full hälsa utan några bestående men. Och att Pokémon vill strida för sina tränare, givetvis. 

Om så däremot inte är fallet och att dom faktiskt blir skadade, blöder, har ihjäl varandra etc. så blir det lite av en annan femma. Problemet där är att det kommer alltid finnas rötägg i världen som kommer att fånga Pokémon och använda dom för att slåss. Har vi då inte andra människor på rätt sida av lagen som gör detsamma så lär den bunten med individer ta över i samhället ganska snabbt och skapa seriösa problem. Alla följer inte lagen, som vi redan vet. 

För att inte tala om att vi skulle ha gigantiska problem med vilda Pokémon som kommer in i samhällen. Det går inte att jämföra med våra vilda djur, då Pokémon kan vara upp till 10 meter höga (och bra mycket större), spruta eld, skicka stötar på 10 000 volt genom sina kinder, orsaka kraftiga jordbävningar genom att bara slå näven i marken, frysa flera hundra meter av område till is och snö inom loppet av några sekunder… bara för att nämna några exempel. Hur skulle vi kunna skydda oss mot detta utan Pokémon på vår sida för att hjälpa oss? 

"Realistiskt" Pokémonstridande är faktiskt ett ämne som fascinerar mig mycket och som jag tycker är oerhört intressant. Det är bland annat därför som jag kör Nuzlockeutmaningen när jag spelar Pokémon framför att bara spela spelen som dom är uppbyggda. 

Det är något du kan kolla upp om du är intresserad, TS. Googla "Pokémon Nuzlocke Challenge" så kommer du hitta många personers tolkningar av realistiskt Pokémonstridande samt även flera jämförelser med Pokémon och djur. Jag rekommenderar varmt en Nuzlocke på DeviantArt vid namn "In Black and White" som är väldigt fint ritad (och blir bara vackrare rent stilmässigt ju längre in man kommer i den) och har ett tema jag tror skulle kunna intressera dig i och med det här ämnet. 🙂

Här är en länk till första delen som är rätt så harmlös, men jag varnar starkt känsliga för innehållet längre fram i serien: 
http://wasserbienchen.deviantart.com/art/IBAW-1-New-Beginnings-242570288

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Tanjis
0

hur kommer man vidare?

Mitchika
0

#6 I serien som jag länkade till? Scrollar du ner under bilden och tittar under skaparens (Wasserbienchen) namn och Avatar så finns det en länk vid texten "Next part: [link]" som du kan klicka på. 🙂

[Blue_Lugia]
0

Känner tror en liknande tråd fanns uppe för inte så länge sen. Men jag håller med, att lägga munkavel på folk är fel, alla ska få komma till tals och framföra sin åsikt, så länge den int leder til osämja. :)

Mitchika
0

#8 Ja, en liknande tråd fanns uppe tidigare som skapades av samma användare, men den ballade ur och lämnade ämnet helt, vilket var därför den togs bort. Jag ger det hela en ny chans och låter tråden vara uppe så länge som alla deltagarna i den kan diskutera ämnet på en bra nivå. 🙂

Gur4m1
1

#3 Vad är det med att kamphundägare skulle göra en snuttig film om kamphundar? Nu är ju inte pokemon skapad av någon som använt sig av kamphundar/tuppfäktning. Han är därmeot uppvuxen i japan och använt skalbaggar om jag frstod rätt? (Där fightar skalbaggarna inte till döds, så ser inte hur det skulle vara djurplågeri). Det är fortfarande så att pokemon är tecknat, inte verklighet- men kan inspirera folk till saker, och kamphundar som far illa är verkligheten. Lovar att kamp med djur på liv och död, existerade långt före pokémon och både jag och mina vänner som vuxit upp med det, har aldrig romantiserat eller känt att vi skulle villja se riktiga djur slåss och komma till skada. Man får skilja på verkligheten och fantasivärldar.

Tycker tanken på  hur en värld där pokémons skulle vara på riktigt, är intressant. Grejen är ju att vi i verkligheten aldrig skulle kunna bestämma och kontrollera varelser som faktiskt existerar i pokémon- om de inte själva vill slåss för sin tränare. En kamphund/tupp har inget val. De kommer till skada på riktigt.

Tänk om någon tittar på my little pony och får för sig att hästar kan flyga eller teleportera sig, blir de ledsna då? Eller kanske någon kastar en stackars ponny ut från ett plan? Tänk om…folk inte kan skilja på tv och verklighet? ;)

Jag har aldrig sett pokemon som inkörsport till att börja med att plåga djur.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

valorous.kid
1

Vad tjänar vi egentligen på att hålla på och jämföra pokemon med djurplågeri? 

såklart finns det likheter men pokemon är ett spel. Det är ju inte direkt så att alla som spelar kommer att direkt gå och misshandla djur… 

man kan använda tiden till annat 🙂

Rafflan
1

Haha har tänkt exakt samma tanke xD

Skulle pokémon vara äkta skulle det vara olagligt, men skillnaden är att pokémon inte tar samma skada som djur i hund/tupp fighter, och det är lättare att läka sina pokémon jämfört med att sy ihop en skadad hund med lång läkningstid.

Se det så här, tupp fight, en tupp dör, slut.
Pokémon en pokémon svimmar, slut, och sedan ställer sig pokémonen upp och vill upp i famnen och kramas, så dem verkar inte ta någon direkt skada av fighterna  :)