Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonkort
Läst 1341 ggr
Myrrami
0

Vad skall jag välja

Hej

Min son önskar sig pokémon kort i present men jag vet inte vad jag skall välja. Han fick nyligen alla sin kort stulna och behöver börja om med samlandet.

Vad är skillnaden på Arena deck och trainer kit? Eller är det bättre att köpa ett starterpack?

-Aida-
0

Arena deck är två 60 korts lekar och trainer kit är två lekar med 30 kort i två lekar.
Man behöver 60 i en komplett lek. Det finns såkallade Theme Decks (tema lekar) de är ett paket med 60 kort som är en komplett lek som man får bygga vidare på om man köper Boosters, varje litet paket med booster innehåller 10 nya kort, blandat med vanliga och ovanliga kort.

Myrrami
0

Tack. Är det bättre att köpa två temalekar eller ett Arena pack?

-Aida-
0

Det är nog billigare att köpa ett Arena pack, dom lekarna har också nåt gemensamt att dom är både svaga och starka mot varandra medans om du köper två tema lekar så kan du få två helt olika lekar, den ena kan vara mycket starkare mot den andra exempelvis och inte lika roligt att spela om den ena vinner hela tiden, det spelar absolut ingen roll hur du gör.

Köper du två separata tema lekar så får du ju ändå allt som en Arena pack innehåller, vilket är också mynten man flippar med och plupparna som man beräknar skadan, spelmatta och en liten box som förvarar korten.